0
هم فکریدسته بندی: تغییر زندگیدرون نگری و گفتگو با کودک درون
بازگشت به هم فکری

درون نگری و گفتگو با کودک درون

السا فرزانه 9 ماه قبل سؤال شد

چرا هر گاه با کودک درونم حرف میزنم و مخاطب قرارش میدم حتی وقت هایی که تحسین ش میکنم و بهش ابراز علاقه میکنم به شدت برون ریزی و گریه های شدید دارم ؟؟؟

آیا این گریه ها بابت آسیب های این بخش وجودمه ؟ و اگر هست، برای شفاش چه باید کنم ؟

پیشاپیش از راهنمایی و هم فکری دوستان عزیزم سپاسگزارم

به من اطلاع بده، اگر پاسخ جدیدی به این سوال داده شد
1 پاسخ
بانوی بهار 9 ماه قبل پاسخ داده است
دیدگاه فنی

سلام دوست عزیز

زندگی پر از اتفاق های مثبت و منفی هست که احوال ما رو تحت شعاع خودش قرار میده و این ما هستیم که با بها دادن به این احوال تعیین می کنیم که در شادی به سر ببریم یا در غم و غصه .

یادمه ۱۰ سال پیش مسئول آموزش بسیج دانشگاه بودم و جشنی به مناسبت عید غدیر بر پا کردیم و دانشگاه یه ریال هم کمک نکرد و در آخر کلی عکس از مراسم گرفت و به عنوان کار خودشون فرستاد استان برای گرفتن بودجه .

وقتی این مطلب فهمیدم خیلی سختم گذشت که چرا بدون هیچ کمکی نتیجه رو به اسم خودشون قلم داد کردن . در اوج ناراحتی مسئول آموزش دانشگاه من رو دید و یه نصیحتی بهم کرد که برای همیشه آویزه گوشم کردم و بهش پای بند هستم.

بهم گفت ببین این اتفاق می گذره منم اینجا مثل خودت مسئولیتی دارم و در تنگنا هستم و باید کاری کنم چرخ دانشگاه بچرخه ولی اینو یادت باشه اعصابت رو برای چیزهای الکی خرد نکن ببین چند سال دیگه فشار خون میگیری مشکل معده میگیری اعصابت ضعیف میشه و … و هیچ کدام از ما نیستیم و فقط خودت هستی این همه بیماری .

حالا یکم فکر کن داری چه آینده ای با شور زدن ها نصیب خودت میکنی .خیلی حرفش به جا بود و به شدت بر روی من تاثیر گذاشت .

گاهی ما به خاطر چیزهای کوچک و بی ارزش ، روح و روان و جسم خودمون رو به مرور زمان آسیب پذیر می کنیم و روزی متوجه اشتباهمون می شویم که کار از کار گذشته و هیچ فریاد رسی جز خودمون نداریم .

استاد یه حرف قشنگی توی یکی از فایل ها زد و گفت با ارزش ترین آدم در زندگیتون خودتون هستید .

واقعا که این حرف خیلی جذاب و دلنشین هست وقتی به عمق ماجرا فکر کنی متوجه می شوی که فقط خودت هستی که میتونی حال خودت رو خوب کنی و زندگی شاد و سرخوشی رو برای خودت بسازی .

یه متن نوشته ای یه جا خوندم ، نوشته بود حال خودت رو به دیگران گره نزن و برای خودت زندگی کن. جمله ای ساده ولی پر مفهوم .

وقتی اینقدر به خودت ایمان داشته باشی که حرف دیگران برات مهم نباشه و براش تره هم خرد نکنی همیشه حالت خوبه و در اوج آرامش زندگی میکنی ولی زمانی که به حرف های پوچ دیگران بها بدهیم همیشه در افسردگی و ناراحتی به سر می بریم چون با کوچک ترین حرفی که باب میل مون نیست به هم میریزیم .

یادمه یه فایلی از استاد گوش می کردم در مورد فرشته درون بود خیلی با حال بود. ما هم شیطان درون داریم هم فرشته درون .

فرشته درون همیشه ما رو به سمت یاس و ناامیدی و تو نمی تونی سوق میده و برعکسش فرشته درون خواستار خوبی ها و شادی و موفقیت ها برای ما هست .

سال ها به اشتباه در موقعیت های تصمیم گیری که قرار می گرفتم اسیرشیطان درون می شدم و به ندای اون گوش می کردم و طوری که اصلا صدای فرشته درونم نمی شنیدم .

اما بعد اون فایل استاد فاتحه گوش کردن به شیطان درون رو خوندم و به فرشته درونم بیشتر بها دادم و خیلی حس و حال بهتری نسبت به قبلا نصیبم شد و زندگی خوب و شیرینی دارم .

من برا حال دل خودم زندگی می کنم و به حرف های دیگران بها نمیدم و نظراتشون هم برا خودشون می گذارم و گوش نمیدم وطوری که حتی اجازه صحبت کردن و اظهار نظر کردن ندارن .

هر کسی بهتر میتونه حال خودش رو خوب کنه تا اینکه دیگران براش نسخه بپیچن .آخه دیگران بر اساس سلیقه و نظر خودشون راهنمایی می کنن در صورتی که در عمق وجود شما جریانات دیگری اتفاق افتاده و حرف دیگران به هیج عنوان نمیتونه روی شما تاثیر بگذارد.

من به این معتقدم که هر کس بر اساس باور های خودش زندگیش رو جلو می بره . این اشک ریختن شما میتونه کار شیطان درونتون باشه که بخواهد شما رو از مسیر درست خارج کنه و بر اساس راحت طلبی ذهن پیش روی کنه . شما آسیب ندیدید بلکه شیطان وجودتون زیادی کار بلده و تلاش میکنه و این یک امر عادی هست جای نگرانی نیست چون ما قابل تغییر هستیم .

یا اینکه میتونه بر اساس باور شما باشه که هنوز به خودتون و توانایی هاتون ایمان نیاورده اید و با کوچک ترین اتفاقی شک به سراغتون می آید و یه جورایی واکنش نشون میدهید و اشک می ریزید .

شما باید قدرت و کنترل کل سیستم بدنتون مخصوصا اشکتون رو به دست بگیرید و این به باور شما بر میگرده که چقدر به قدرت خودتون ایمان دارید.

ببین فقط همیشه یقین داشته باش که یا میشه یا باید بشه .کار نشد وجود ندارد. این به همت خودتون بستگی داره که چقدر حالتون براتون مهمه و برای رسیدن به هدفتون تلاش می کنید.

استاد یه حرف قشنگی میزنه میگه علیه خودمون شاهد جمع نکنیم . اتفاق های نامساعد وحال بد کن رو به فراموشی به سپار وپیگیرش نباش . گذشته ها رو بریز دور چون شما متعلق به گذشته نیستی توبه دنیا نیومدی که توی خوشی ها گریه کنی تو به دنیا اومدی که بهترین زندگی رو بسازی و توی شادی ها فقط بخندی که صدای خنده هات گوش فلک رو نوازش بده .

از الان به بعد رو دریاب هر کاری که می تونه حال تو خوب کنه پیگیر باش .

به امید موفقیت و شادابی و شادکامی شما دوست عزیز

ایام به کامتون خوش