0
هم فکریدسته بندی: لاغری با ذهنباتوجه به مشکلات مالی چطور اشتیاق خودمون روبرای ادامه ی مسیر حفظ کنیم
بازگشت به هم فکری

باتوجه به مشکلات مالی چطور اشتیاق خودمون روبرای ادامه ی مسیر حفظ کنیم

لیلا سنگونی 1 سال قبل سؤال شد

به من اطلاع بده، اگر پاسخ جدیدی به این سوال داده شد
2 پاسخ
عطا 1 سال قبل پاسخ داده است

سلام و درود .

خب تنها ربط لاغر شدن به شرایط مالی افکار و احساسات مثبه .

افکار و احساسات مثبت انگیزه ی ما رو برای زندگی در هر هدفی مشخص میکنه .

مشکلات مالی از افکار منفی نشات می گیره . از باورها و توجهات منفی به واقعیتهای دروغین و تحلیل باورهای فقر آفرین . دیدن فیلمهای منفی و … پاکسازی ذهن از فقر درست مثل پاکسازی ذهن از چاقیه . ذهنتون رو پاکسازی کنید و به چیزای خوب فکر کنید اونوقت تمرکزتون میاد روی مسیر لاغری با ذهن

بانوی بهار 1 سال قبل پاسخ داده است
دیدگاه فنی

سلام دوست عزیز

مهم ترین شخص در زندگی ات خودت هستی .و هیچ کس حق نداره آرامش روح و روانت رو بر هم بزنه .

مشکل همیشگی ما آدم ها این بوده که ساعت ها خودمون رو درگیر کاری می کنیم تا در آمد ناچیزی نصیبمون بشه حالا توی این کار اعصاب خردی هست به هم ریختگی روح و روان هست و مسیر رفت و برگشت و … یا سال ها درگیر انواع رژیم ها و دارو ها بودیم که چند کیلو از وزنمون کم کنیم تا بلکه یکم راحت باشیم .

اما اگر یک لحظه به این فکر کنیم که ما پول در می آوریم که به چی برسیم ؟؟؟ مگه آدمی چقدر می خواهد عمر کند و چند بار زندگی می کنه ؟؟؟

آدمی فقط یک بار زندگی می کنه پس چرا درست و قشنگ زندگی نکنه که حسرت هیچ خوشی در زندگی اش نگذارد .

تا قبل از ورود به این سایت ما در دنیای تاریکی به سر می بردیم ولی الان ما به دنیای نور و شادی رسیدیم و هیچ بهانه ای برای بد زندگی کردن نداریم

این سایت این قدر محتوای گوناگون و آموزنده و کارساز و انرژی بخش داره که همه جنبه های زندگی آدم رو تقویت می کنه و به حد عرش اعلا می بره .

اگر ما از لحاظ شرایط مالی مشکلاتی در سر راه داریم به خاطر این هست که ما خودمون رو لایق رسیدن به نعمت های بیشتر نمی بینیم و فقط به زبان میگیم خدا صاحب این جهان و کل نعمت ها هست ولی در عمل انتظار داریم که دیگران واسطه بشوند برای رسیدن ما به اموال و دارایی.

هر روز هزاران نعمت به این جهان اضاف میشه و رزق و روزی خدا بی نهایت هست و هیچ کم و کسری در نعمت ها نیست .وقتی خدا روزی مورچه ای که در صحرای بی آب و علف هست میده پس چرا روزی ما نده .

اگه ما در بحث مالی مشکلاتی داریم . مشکل از ما هست که از خدا درخواست رزق و روزی نمی کنیم .خدا که مثل انسان نیست بخل و حسادت و کینه در دلش باشه که به خاطر اعمال ما درهای روزی اش رو ببنده و به ما نده .

کافی هست در هر زمینه ای که ما خواسته ای داریم ابتدا به خاطر داشتن اون نعمت هایی که در حال حاضر داریم از خدا تشکر و سپاسگذاری کنیم و بعد خیلی ساده و واضح از خدا درخواست نعمت کنیم اگر الان صد تومن پول داری بگو خدایا به خاطر صد تومانی که به من عطا کردی تا اعتماد به نفس داشته باشم و به راحتی وسیله ای خریداری کنم و استفاده کنم از تو ممنون ام .

برای داشتن تمام وسیله ای که می خوریم و می پوشیم و ازشون برای زندگی کردن استفاده می کنیم باید شکر گذار خدا باشیم .

نعمت فقط پول نیست حال خوش داشتن نعمت هست . دوست و رفیق و همسایه خوب داشتن نعمت هست .خیال راحت داشتن نعمت هست .سلامتی نعمت هست مشکل گشا بودن برای آدم های اطرافمون نعمت هست .داشتن خانواده نعمت هست .آرامش درونی داشتن نعمت هست .

چقدر آدم هایی رو می شناسم که میلیارها ثروت دارند ولی آرامش روح و روان ندارند و هیچ لذتی از زندگی نمی برند و حال من هزاران درجه بهتر از اون ها هست . چون من آرامشی دارم که میلیارها ثروت توان به وجود آوردن این آرامش برای صاحبان شون ندارند .

خدا میگه مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را .پس همیشه آب روان زندگی تون رو از سرچشمه حیات به زندگی تون ببرید .

اگه در زمینه تناسب اندام مشکل داریم به خاطر این هست که قدرت بی نظیر افکار رو دست کم گرفتیم و در این مسیر پر از شادی و لذت آموخته های استاد رو به جامه عمل نمی رسونیم.

یکی از آموزه های استاد این بود که در درگاه خدا رنج و بیماری وجود نداره .پس چه دلیلی وجود داره که ما اضافه وزن که باعث رنج خیلی ها شده و گاهاً بیماری هایی برای دوستان به ارمغان آورده در وجود ما باشه .

پس مشکل از درون ما هست نه از نعمت های بیشمار خدا .

یادمه از وقتی بچه بودم یک تکه کلامی یاد گرفته بودم که همیشه توی موقعیت های مختلف به کار می بردم .

که میگفتم نه افراط نه تفریط اسلام اعتدال هست . جمله خیلی راحت ولی پر از محتوا اگه من اضافه وزن دارم به خاطر افراطی هست که در مصرف خوراکی ها داشتم و اگه الان که مسیر درست رو یاد گرفتم متناسب نمی شم به خاطر تفریطی هست که در عمل به آموزه ها دارم هست

خدا اسلام رو دین کامل قرار داد که همیشه ما حد وسط رو در پیش بگیریم که از همه چی به اندازه نیازمون استفاده کنیم تا همیشه سالم و شاداب و سلامت باشیم .

اگر یک دقیقه به ارزش وجودی خودمون پی ببریم و اینکه هدف ما بالاتر از هر مشکلی هست و اینکه آرامش روحی و روانی مون رو آمیخته افکار منفی و باور اشتباه نکنیم و یقین داشته باشیم که ما توانمند هستیم و رسیدن به هر خواسته ای مثل آب خوردن هست

هیچ مشکلی تاب قد علم کردن در راه خوشبختی ما نخواهد داشت .

شاد باشید و سلامت .ایام به کامتون خوش