چطور لاغر شویم؟ شاید در نگاه اول فکر کنید که راهی که برای لاغر شدن باید پیش بگیرید باید کاملاً متفاوت از راهی باشد که باعث چاق شدنتان شده! 🤔
اما حقیقت این است که آسان ترین راه کاهش وزن همون راهیه که شما قبلاً ازش عبور کردید!
یعنی اگر در مسیر چاق شدن، به راحتی با عادتهای روزمره تون اضافه وزن پیدا کردید، چرا همین عادتها رو برای کاهش وزن هم به کار نبرید؟! 😎
بله! این ممکنه کمی عجیب به نظر برسه، ولی برگشتن به همون مسیر و درست کردن عاداتی که قبلاً باعث چاقی شما شده، خیلی راحتتر از پیدا کردن یک راه جدید و پیچیدهست! 🌸💪
علاقه مغز به انجام کارهای آسان 🧠✨
همه ما تجربه کردهایم که وقتی از خانه خارج میشویم، چه برای کار، تفریح یا هر مقصد دیگری، ناخودآگاه به همان مسیری که آمدهایم، برمیگردیم. این رفتار مغز ماست که همیشه به دنبال سادهترین راههاست! 🌟

مغز انسان به طور طبیعی به سمت سادهترین تصمیمات گرایش دارد، بنابراین وقتی بخواهیم از مقصد به خانه بازگردیم، اولین گزینهای که به ذهن میرسد همان مسیری است که قبلاً طی کردهایم.
این ویژگی مغز، به ما کمک میکند که در تصمیمگیریها صرفهجویی کنیم و از انرژی ذهنی زیاد اجتناب کنیم. 🚶♂️🚶♀️
حالا این را برای چاقی و لاغری در نظر بگیرید. برای مغز، چاقی و لاغری هیچ تفاوتی ندارد.
وقتی که تصمیم به لاغر شدن بگیرید، مغز اولین راه پیشنهادیاش این است که از همان مسیری که قبلاً برای چاق شدن رفتهاید، بازگردید.
پس شما باید تصمیم بگیرید که از این مسیر حرکت به سمت چاقی، خارج شوید و مسیری جدید، سالم و متفاوت را انتخاب کنید. 💪🌿
پس هر زمانی که بخواهید لاغر شوید، بدانید که آسان ترین راه کاهش وزن برای مغز شما همان راهی است که قبلاً برای چاقی طی کردهاید.
ولی این انتخاب توسط شماست که میخواهید به این مسیر ادامه دهید یا یک مسیر جدید و سالم را آغاز کنید! ✨

🌀 چرا چاقها لاغر نمیشن؟ پاسخ در آسان ترین راه کاهش وزن پنهانه!
اولین قدم برای تغییر، اینه که ترمز چاق شدن رو بکشیم و فرمون رو بچرخونیم به سمت مسیر لاغری. 🚦🍃
حالا تقریباً همهی افرادی که اضافهوزن دارن، دیر یا زود به این نتیجه میرسن که: «بَسه دیگه، باید لاغر شم!»
اما سؤال اینجاست که چرا با وجود این تصمیم، خیلیها لاغر نمیشن؟ 🤷♀️🤷♂️
پاسخش خیلی سادهست:
چون از آسان ترین راه کاهش وزن استفاده نمیکنن!
بهجاش میرن سراغ رژیمهای سخت، ورزشهای طاقتفرسا، یا قرصهای عجیب و غریب… در حالی که هیچکدوم از اینا، مسیر چاق شدنشون نبوده!
ببین، مغز ما عاشق آشناییه.
وقتی راهی رو براش انتخاب کنی که براش ناآشنا یا سخت باشه، مقاومت میکنه.
برای همین، وقتی از روشهایی استفاده میکنی که قبلاً هیچوقت برای چاق شدن ازشون استفاده نکردی، مغزت اعلام حالت فوقالعاده میکنه: «هشدار! سختی در راه است!» 🚨
و نتیجه؟ زود خسته میشی… زود کلافه میشی…
و خیلی زودتر از اون چیزی که فکر میکنی، برمیگردی به همون مسیر چاقیِ آشنا! 😞
✅ پس اگه میخوای آسان ترین راه کاهش وزن رو پیدا کنی، باید راهی رو بری که شبیه به همون راهیه که باهاش چاق شدی؛

ناهماهنگی بین مسیر چاق شدن و مسیر لاغر شدن 🚫🛣️
اگه با ورزش یا رژیم چاق نشده باشی، چطور انتظار داری با همونا لاغر شی؟ آسان ترین راه کاهش وزن این نیست که دنبال روشهایی بری که با مسیر چاق شدنت جور در نمیاد.
این مثل اینه که بخوای با یه نقشهی شمال بری جنوب! 🤷♂️🗺️ ذهن ما به مسیری که بارها تکرار شده عادت میکنه.
اگه چاق شدن ما بدون برنامه بوده، پس انتظار نداشته باش با برنامه و محدودیت به نتیجهی پایدار برسی.
برای همین خیلیها سالها ورزش میکنن، اما هنوز هم چاقن، چون ورزش جزئی از مسیر ذهنی چاق شدنشون نبوده و به آسان ترین راه کاهش وزن نرسیدن.
پس آسان ترین راه کاهش وزن چیه؟ 🌱💡
نه رژیم، نه ورزش، نه دمنوش، نه قرص… آسان ترین راه کاهش وزن، برگشت به مسیر طبیعیایه که تو رو چاق نکرده.
یعنی چی؟
یعنی برگشتن به حالت ذهنیای که توش غذا یه دلمشغولی همیشگی نبود. حالت طبیعیای که توش با لذت غذا میخوردی و با سیری دست از خوردن میکشیدی.
حالت ذهنیای که توش گرسنگی مصنوعی، استرس غذا، کالری شماری و خودتخریبی وجود نداشت.
✅ اینجاست که لاغری واقعی شروع میشه
✅ اینجاست که ذهن آروم میگیره
✅ اینجاست که مسیر درست رو پیدا میکنی
💬 اگه حس میکنی مدتهاست توی دور باطل رژیم و ورزش گیر کردی، بیا یه نگاه تازه به مسیر لاغری بنداز.
آسان ترین راه کاهش وزن ممکنه همین تغییر ذهنی باشه؛ پس وقتشه «لاغری با ذهن» رو امتحان کنی و یه بار برای همیشه راهتو عوض کنی ✨🧠

🎯 آسان ترین راه کاهش وزن؛ همونی که هیچکس بهم نگفته بود!
بعد از ۳۵ سال زندگی با چاقی و مشکلاتی که برام ایجاد کرده بود و تجربه کردن انواع و اقسام روشهای لاغری، بالاخره فهمیدم آسان ترین راه کاهش وزن چیه.
برخلاف رژیمهایی که بعد چند روز ول میکردم، این بار هر روز بیشتر عاشق مسیرم میشدم چون احساس میکردم دارم به آسان ترین راه کاهش وزن رسیدم؛ راهی که با سبک زندگیام هماهنگه، نه بر ضدش.
نه حذف غذاهای مورد علاقهم، نه تحمل گرسنگی و سختی؛ فقط تمرینهای ذهنی که به من کمک کرد بفهمم چرا غذا میخورم و چطور میتونم با بدنم دوست باشم.
مدتها تغییر توی ظاهرم نمیدیدم اما توی ذهنم انقلابی بود. در واقع، آسان ترین راه کاهش وزن از درون ذهنم شروع شده بود.
تا اینکه یه روز جلوی آینه ایستادم و با خوشحالی گفتم: «این منم؟!» 😍
تغییر واقعی بدون رژیم، بدون فشار و بدون سختی، فقط با هماهنگی ذهن و جسم شروع شده بود.
و به خودم گفتم: «آره، آسان ترین راه کاهش وزن همین راهه، چون با زندگیم هماهنگه، نه خلافش.»
چون من چاق نشده بودم به خاطر شمردن کالری، بلکه به خاطر ناآگاهی و عادتهای ذهنی بود.
حالا دارم با همون روش ذهنی، اما با آگاهی و عشق، وزن کم میکنم.
پس اگر دنبال آسان ترین راه کاهش وزن هستی، وقتشه به درونت نگاه کنی. اونجا رازهایی هست که هیچ رژیمی نمیتونه بهت بگه، اما تو رو به تناسب واقعی میرسونه 💖
دوره ورود به سرزمین لاغرها: آسان ترین راه کاهش وزن 🚀
یکی از بهترین و آسانترین روشها برای رسیدن به لاغری پایدار، دوره ورود به سرزمین لاغرها است! این دوره به شما کمک میکند تا با استفاده از راهکارهای روانشناختی و فیزیکی، بدون نیاز به رژیمهای سخت و دشوار، مسیر لاغری خود را پیدا کنید. 🌱
در این دوره، به شما آموزش داده میشود که چگونه مغزتان را به سمت عادات سالم هدایت کنید و بهطور طبیعی به کاهش وزن برسید. این روش نهتنها ساده است، بلکه کاملاً با زندگی روزمرهتان سازگار است. 💡
اگر به دنبال آسان ترین راه کاهش وزن هستید و میخواهید بدون دردسر و با حفظ سلامت، به نتیجه برسید، دوره ورود به سرزمین لاغرها به شما کمک میکند تا به راحتی و با اعتماد به نفس، این مسیر را طی کنید. 😇
✍️ تمرین آموزشی 📖
همهی ما سالها با سختی و تلاشهای بسیار برای لاغر شدن دست و پنجه نرم کردهایم، ولی نتیجهی دلخواه حاصل نشده… اما حالا به لطف خدا، آسان ترین راه کاهش وزن پیش روی ماست! 🧠💫
وقت آن است که تمام تمرکز و انرژی خود را روی یادگیری لاغری با ذهن بگذاریم تا نتایجی فراتر از تصورمان رقم بخورد و عکسالعمل بدنمان شگفتزدهمان کند! 📸✨
یادتان باشد، قبلترها با سختترین روشها راه میرفتیم و با تحمل رنج و زحمت، دلخوش به امید لاغری بودیم. اما امروز که در مسیر آسان ترین راه کاهش وزن قدم گذاشتهایم، باید با انگیزهای صد برابر بیشتر و با دل و جان این مسیر را ادامه دهیم! 🚀💪
برای یادگیری زبان لاغری با ذهن، هر روز کمی زمان اختصاص دهید؛ هم تمرین کنید، هم آموزشها را در زندگی روزمره به کار بگیرید. به زودی خواهید دید که نتایج این روش نه فقط روی ترازو، بلکه در احساس و رفتارهای روزانهتان هم نمایان میشود! 🌱🌟
این روش آسان ترین راه کاهش وزن است چون با سبک زندگی و ذهن شما کاملاً همسوست و قرار نیست زندگیتان را به هم بریزد.
برای شروع جلسه:
- ابتدا متن بالا را با دقت مطالعه کنید.
- سپس ویدیوی آموزشی را مشاهده کنید.
- و در نهایت به سوالات زیر در بخش نظرات پاسخ دهید.
❓ سوالات تمرینی
-
- 🧠 چرا به روش لاغری با ذهن اطمینان کردهاید؟ چه چیزی در این روش دیدید که در روشهای دیگر نبود؟
-
- 💡 به نظر شما چرا لاغری با ذهن آسانترین راه لاغر شدن است؟
-
- ❤️🩹 چه احساسی نسبت به چاقی خود دارید؟ لطفاً شرح دهید.
-
- 😔 توجه به چاقی چگونه باعث ایجاد احساس تنفر و ناامیدی در شما شده است؟
-
- 🌟 نظر شما درباره اهمیت بیتوجهی به شرایط فعلی برای ادامه مسیر لاغری با ذهن چیست؟ توضیح دهید.
-
- 👨👩👧👦 آیا شما هم تجربه کردهاید که افراد چاق خودشان را شبیه به یکی از اعضای خانواده میبینند؟ شرح دهید.
-
- 🧬 چگونه میتوانید اثبات کنید چاقی شما ربطی به ژنتیک یا دیگران ندارد؟ توضیح دهید.
- ✍️ از محتوای ویدیوی آموزشی تمرین بسازید و تمرین خود را در بخش نظرات همین جلسه بنویسید.
منتظر کامنتهای شما هستیم! 💬👇
همراه همشگی شما: رضا عطارروشن
امتیاز 4.20 از 81 رای
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!



نشان های دریافت شده
سلام استاد سپاسگزارم بابت این همه اگاهی فوق العاده،امروز روز دوم عید فطر سال ۹۹ هست دیروز و امروز من نتونستم طبق روال روزانه ام فایل گوش کنم و به روزمرگی مهمونی رفتن و مهمونی دادن و در جمع بودن گذشت و دیروز عصر حس من نسبت به خودم واندامم بد بود ،میخواستم هم به زبون نیارم ولی اخرش طاقت نیاوردم اخر شب از همسرم پرسیدم من چاقتر شدم گفت نه…و امروز هم مهمون مامانم که مادرخانم داداشم بودن و ادم متناسبی هستن البته طبق روال همه دفعاتی که منو میبینن بهم گفتن زهرا خانم تپل تر شدی من گفتم نه از دفعه قبلی که منو دیدین نه فرقی نکردم،البته شاید بهترین کار بی توجهی هست ولی من انکار کردم حداقل خوشحالم که نقش قربانی رو نگرفتم ولی بازم حسم بد شد اومدم خونه وبه همسرم گفتم فلانی اینو گفت وهمسرم فقط لبخند زد خوابیدم بعد از بیدارشدن احساس خیلی بدی داشتم به خودم و با خودم گفتم دلیلش اینه که من امروز فایل گوش ندادم و برای گوش و چشم و حس خودم ارزش قایل نشدم و برگشته بودم به روال قدیمی ….استاد واقعا حالا میفهمم که چقدر تایید دیگران برام مهمه البته قبلا هم میدونستم ولی بهتر متوجه شدم و این خودش یه مانع ذهنیه و فقط کار رو سخت میکنه و یه موضوع دیگه هم اینه که وقتی تو روی ذهنت وقت میذاری و کار میکنی در واقع به خوراک ذهنت اهمیت میدی چقدر حالت بهتره وسطحت بالاتره وقتی توی همین یکی دوروز کار نمیکنی وبرمیگردی به همون سبک زندگی ای که ۹۷درصد مردم دارن زندگی میکنن خیلی جالبه که حتی بحث سیاسی و اوضاع مملکت و…. هم شروع شد کمی هم خودم درگیرش شدم ولی به خودم اومدم و پاشدم از مهمونی اومدم بیرون،واین فایل شما مناسب حال واحوال الان من بود و اوایل فایل که در مورد تایید دیگران بود حتی اشکم برای خودم در اومد وبه تدریج حالم بهترشد و اخرای فایل هم که پاسخها هم فوق العاده بود و جواب سوالهای من و تقریبا همه افراد چاق داده شد سپاسگزارم از شما که اینهمه فایل رایگان در سایت عالیتون قرار دادین که تک تک سوالهای ریز و درشت ما رو در این مسیر جواب میدم،ممنونم ،جالبه که هر فایل که میبینم میگم این بهترینه دوباره فایل بعدی همین نظر رو دارم💚💚💚🤩🤩🤩🤩👌👌👌
نشان های دریافت شده
سلام 🙂
این فایل پر از نکته های مهم وظریف بود و من برای اینکه فراموش نکنم اونا رو نکته برداری کردم:
✍نکته اول..؛ باور به این جمله که…..من میتوانم لاغر بشم…. اگه اینو باور کنیم بقیه کار راحته فقط ادامه اش میشه…. استمرار و تکرار
✍
نکته دوم به خاطر خودتون لاغر بشین نه به خاطر بقیه ….عملکرد ذهن برای خودتونه نه برای راضی نگه داشتن بقیه و تو دهن بقیه زدن و …اولویت خودتون باشین…این نشونه داشتن عزت نفسه👌👌
✍ نکته سوم؛ لاغری با ذهن رو که یاد بگیرین کافیه تغییرات شروع بشه و از همون یک کیلوی اول که کم بشه تا زمانی که ادامه بدین تغییرات ادامه پیدا میکنه اصلا به اینکه چقدر باید کم کنید و اینکه چطور قراره اینهمه وزن رو کم کنید فکر نکنید🙂
به خدا خیلی نیست که برای لاغری یکی دوسال زمان بذارین و لاغری رو برای همیشه یاد بگیرین و نه فقط لاغری بلکه اعتماد به نفس احساس ارزشمندی حال خوب و… سلامتی… رو هم پیدا میکنین چون ذهن رو داری اموزش میدی و ذهن و جسم رو درتناسب با هم قرار میدی😍😍
پس با خود باوری و ایمان حرکت کنید👌👌
✍برای لاغر شدن فقططططط کافیه موانع رو برداریم لاغری جاری میشه یا برای ثروتمند شدن فقطططط کافیه موانع رو برداری
چون همه اینها وجود داره به صورت طبیعی …..👌👌👌 فقط ما در ذهنمون یه سری موانع ساختیم و جلوی این جریان رو گرفتیم
این چیزها ربطی به استعداد نداره👌👌
تفاوت ادمها به علت تفاوت در ذهنشونه فقط همین☝👌👌👌👌👌
موانع لاغری رو که رفع کنید خود به خود لاغر میشین😏😏😏
یکی از موانع لاغر شدن شبیه دونستن خودمون به یکی از اقوام هست
من خودم رو شبیه مادرم میدونم از نظر رنگ چشم رنگ پوست چاقی و…
کلا به قول برادرم ما سه تایی شبیه مادرم هستیم
این شبیه دونستن این باور رو در من تقویت کرده که چاقی منشا ژنتیکی داره
وقتی همچین الگویی در ذهنم دارم ذهن من چنان سرعتی به جسم من داده که من با بیست سال سن کمتر از مادرم هموزن مادرم هستم😮
چون من ذهنم رو مملو کردم از فرمولهای چاقی
ذهن ما که سن نداره سن مال جسمه
الگوی نامناسب که در ذهن شکل بگیره اون کاری به سن نداره و تو رو میرسونه به اون جسم😶
یا الگوی ذهنی کارمندی…..حقوق سر ماه و……
با وجودیکه ممکنه متنفر باشی از کارمندی ذهن کاری میکنه که در نهایت کارمند بشی
خدایا چه قدرتی داره این ذهن🤨🤨🤨
یا من که وام گرفتن پدرم رو سالها سرزنش میکردم و میگفتم بابای من همیشه میگن عید دیگه وامم تمومه عید میشد میگفتن برج ۸ دیگه همه بدهی ها و وامها تمومه برج ۸ که میشد میگفتن دو ماه بعد از عید ….و همچنان یه وام تموم میشه یکی دیگه میگیرن ….😁خودم بعد از شروع کار برای خرید دستگاه درگیر یه وام ۵ ساله شدم😂😂
چون ذهن منو به اون شرایط رسوند شرایزی دوسش نداشتم ولی کاری به دوس داشتن من نداره که … وقتی من بارها از پدر ومادرم شنیده بودم که ادم بدون وام گرفتن تو زندگیش جلو نمی افته معلومه که منم درگیر وام میشم چون این فرمول غالب ذهن منه👌
وقتی ذهن رو تغییر بدیم زندگیمون به طرز شگفت انگیزی در مدت کوتاهی تغییرات اساسی میکنه🤩🤩
پس تغییرات ذهنی ربطی به سن نداره و ما در هر سنی میتونیم تغییرات در ذهن ایجاد کنیم وزندگیمون تغییر کنه مثل سرهنگ ساندرس که رستورانهای kfc رو در سن بالای ۶۰ و بعد از بازنشستگی ایجاد کرد و هم کارآفرین شد و هم ثروتمند👌👌👌
جالبه در ایران اکثر آدمها بالای ۵۰ خودشون رو پیر میدونن ولی بارها دیدیم که توریستهای خارجی در سن ۷۰ به بالا تازه شروع میکنن به دنیا گردی و همه شون هم زانوها سالم واندام متناسب هست و به راحتی از پله های اتوبوس بالا پایین میرن خوب این تفاوت در چیه؟ سن که یکیه پس این تفاوت از کجا میاد؟….
همش از ذهنه عزیزم👌👌👌
پس اصلا خودت رو شبیه هیچ کسی ندون چون بعدش تو هی میخوای لاغر بشی ولی مامانت همیشه جلوی چشمته
همیشه ما در یکسری از موضوعات دیگه با بقیه متفاوتیم و این نشون میده که ما به هیچ کس شبیه نیستیم ولی درذهنمون اون موضوع رو پر رنگ کردیم فکر میکنیم که شبیه اونا هستیم و برای حل این باور کافیه اختلافاتت رو با اون فرد پیدا کنی و میبینی که در درصد بالایی اصلا شبیه نیستیم
یه کاری که برای تغییر این فرمول شبیه بودن به مامانم میتونم انجام بدم اینه که تفاوتم رو در جنبه های دیگه زندگی رو پیدا کنم من با مامانم تفاوت زیادی دارم در نوع دیدگاهم به مسائل ،در نحوه برخوردم با مشکلات، در آسون گرفتنم در زندگی ، دیر تر عصبانی میشم ،کمتر غر میزنم ،عاشق یادگیریم مخصوصا در موضوعات ذهنی ،علایقم در زندگی با مادرم متفاوته ،سلیقه هامون متفاوته ،طعم غذاهامون متفاوته ،نحوه وقت گذروندمون در روز با هم خیلی فرق داره،من تنهایی رو بیشتر از بودن در جمع دوس دارم ،مامانم خیلی در مورد تمیزی وسواس دارم من نه، . شغلمون کاملا با هم فرق داره نحوه پول خرج کردن نحوه پس انداز کردن و…..خیلی مسائل دیگه
اینا فقط یه گوشه ای از تفاوتهای من با مادرم پس من اصلا شبیه نادرم نیستم یه انسان دیگه ای هستم با تواناییها استعدادها و رفتارهای متفاوت دلیلی نداره خودم رو در موضوع چاقی هم شبیه ایشون بدونم👌👌👌😉😉
دیروز توی یه دور همی یه صحبتی شد که برای من خیلی جالب بود
قشنگ نحوه شکل گرفتن فرمولهای چاق کننده رو داشتم به چشم میدیدم یه خانمی که خودشون متناسب هستن و دخترای متناسب هم دارن میگفتن دخترای من اصلا استعداد چاقی ندارن(فرمول صحیح)
یه دختر ۸ ساله داشتن که الان لاغر بود میگفتن بچه که بوده صورت تپل داشته و خوشگل بوده و بقیه هم تایید میکردن که اره بچگیهاش صورتش تپل بوده و…الان خیلی لاغر شده و…. و داشتن فرمول لاغری =نا زیبایی رو براش میساختن ولی من که دیگه با این فرمولها و خطرات اونا آشنا هستم بلافاصله گفتم نه اتفاقا همین الان هم هم از نظر صورت هم از نظر اندام خیلی خوبه و همینطوری هم ناز وخوشگله❤❤🤗
✍استاد از یه زمانی تصمیم گرفتن و خودشون شرایط جسمی و زندگی خودشون رو رقم زدن و یه جسم جدید با شرایط مالی جدید رو ساختن🤩🤩
ما هم همگی میتونیم با آموزش ذهنی جسم جدید و زندگی جدید برای خودمون بسازیم👌👌
✍در موضوعات ذهنی کاری به دستاوردهای علمی نداشته باشید علم خیلی چیزها رو تاکنون کشف نکرده چون میخواد براساس منطق و سند ومدرک عمل کنه برای همینم عقب مونده یا اینکه با خودتون بگین اگه علم من تونسته بود منو لاغر کنه که تا حالا لاغر شده بودم اگه نتونسته پس دنبال روش دیگه ای باشید و به کسی گوش کنید که تونسته با ذهن لاغر بشه و فنجونتون رو خالی کنید تا یاد بگیرید☝️☝️
✍ تایید دیگران حاشیه است فقط ….
لاغر شدن ما فقط به ما مربوطه و فقط منفعتش برای خود مااست پس بخواه فقط واسه خودت لاغر بشی👌👌👌
ما اگه بخوایم طبق نظر دیگران زندگی کنیم که هر روز باید یه جوری زندگی کنیم🤨🤨🤨
✍ اگه هنوز نگران این هستیم که بعد از یادگیری لاغری با ذهن دوباره چاق بشیم یعنی هنوز باور نداریم که با ذهن میشه لاغر شد چیزی که شما یاد میگیرین که هرگز فراموش نمیکنید مثل ادرس خونه تون جدول ضرب، کامپیوتر ،آشپزی و رانندگی و…
✍ در مسیر لاغری با ذهن منتظر نتیجه نباشین 👌👌👌👌
اگه باور کنی کلا اشتیاقت متفاوت میشه اگه مطمئن باشی که در مسیر درست هستی هی برنمیگردی عقب خودتو چک کنی👌👌👌👌
اکر منتظر لاغر شدن باشی یعنی هنوز باور نکردی……
اونی که مطمئنه رها میکنه و فقط ادامه میده و از مسیر لذت میبره👌👌👌👌
✍ خود ما باید با ادامه دادن باورهای محدود کننده رو پیدا کنیم👌👌
✍ما باید خودمون رو بزرگ کنیم تا از مانع رد بشیم ولی ما مشکل رو بزرگ میکنیم
باید ایمان رو بیشتر کنیم باید توانایی های خودمون رو یادآوری کنیم اونوقت مشکل هم راحت رفع میشه
✍ خود باوری خیلی مهمه در موضوع لاغری با ذهن و باید بارها چیزهایی که قبلا برامون سخت بوده انجامش والان راحت انجام میدیم رو یاداوری کنیم اونوقت لاغری هم برامون راحت میشه و باور میکنیم که میتونیم لاغر هم بشیم👌👌
✍ لاغری با عبارت تاکیدی امکانپذیر نیست فقط در حد یه انگیزه است
جمله” لاغر شدن آسانترین کار دنیاس” یه جمله امید دهنده و جرقه زننده است وحتی یه بار شنیدنش هم کافیه
این جمله خیلی به دل ادم میشینه واصلا لازم نیست تکرارش کنیم به عنوان جمله تاکیدی
✍ روی ترازو رفتن یکی از ساده ترین حربه های ذهنه که شما رو چاق تر کنه👈 ترازو عین مین جنگیه وقتی روی ترازو رفتی معلوم نیست چه اتفاقی برات بیفته و چقدر حالت رو خراب میکنه و نا امیدت میکنه و تو رو از ادامه راه منصرف می کنه و باورت رو به توانایی لاغر شدن و باور به لاغری با ذهن کم میکنه
وحداقل نتیجه اش چاق شدن بیشتر خواهد بود😶
نشان های دریافت شده
سلام🙂
مثال جریان آب خیلی عالی بود آب برای جاری شدن نیاز به هیچ نیرو و فشاری نداره فقط کافیه که موانع رو از سر راهش بردایم اونوقت خیلی آسون و سریع جاری میشه در مورد لاغری هم اگه باور کنیم که چاقی فقط از طریق ذهن ایجاد شده و ذهن هم توانایی زیادی داره و باز هم باور کنیم که ذات و طبیعت جسم ما تناسب هست و ما با ایجاد موانع مانع جاری شدن تناسب در جسممون شدیم اونوقت خیلی راحتتر میتونیم به تناسب برسیم چون فقط کافیه که موانع تناسب رو برداریم ….
یکی از مهمترین موانع تناسب باور نداشتن به خودمون و توانایی ذهنمون هست شما میگین که وقتی این باور ایجاد بشه بقیه اش فقط میشه استمرار و تکرار…. و من برای خودم اینطوری تفسیر کردم که اگه هرکسی در این مسیر استمرار داره و داره تکرار میکنه پس به این خود باوری رسیده که میتونه متناسب بشه🙂
من هم مثل شما و خیلیهای دیگه به خاطر بقیه میخواستم لاغر بشم و به قول شما ۵۰ ،۵۰ بود و ماها اینقدر هم از شرایط چاقیمون در رنج و عذاب و محدودیت نیستیم ولی حرف و حدیث بقیه ،تذکرهای وقت و بی وقتشون،کمبود اعتماد به نفس به خاطر حضور در جمعها باعث شده که بخوایم زودتر لاغر بشیم تا بتونیم از این همه فشار روحی خلاص بشیم،تا خودی نشون بدیم که دیدین اینهمه گفتین چاقی منم لاغر شدم،دیدین منم اراده دارم و….از این حرفا که البته به مرور زمان و با تکرار آموزشها این مساله کمرنگ میشه ولی کامل از بین نمیره …
و از اونجایی که ذهن ما فقط مربوط به خود ما است اصلا براش معنی نداره که بخوایم به خاطر خوشایند بقیه یا به خاطر بستن دهان بقیه کاری رو برای خودمون انجام بدیم.
ذهن فقط به توجهات ما نظر داره و در همون جهت گسترش پیدا میکنه اتفاقا وقتی به حرف بقیه توحه میکنیم و احساسمون بد میشه این به توجه منفی هست و ذهن ما همین رو گسترش میده چون اون رو علاقه ما تفسیر میکنه…
یه باور خیلی حالب و مخفی در این فایل گفته شد اونم اینکه ما خودمون رو شبیه به یکی از نزدیکان میدونیم و فرم بدنیمون رو به ایشون نزدیک میدونیم چون بارها از بچگی شنیدیم که شبیه فلانی هستیم شبیه فلانی غذا میخوریم یا راه میریم …و این شده یه باور محدود کننده در ما… در صورتیکه ما به هیچ کس شبیه نیستیم چون تک تک ما منحصر به فرد خلق شدیم و به قول خانم سهیلا یکی از مدارک این منحصر به فرد بودن هم اثر انگشت ما است که در هیچ کدوم شبیه به دیگری نیست.پس لزومی هم نداره خودمون رو در هر موضوعی شبیه به بقیه بدونیم ما این توانایی رو داریم که ذهنمون رو آموزش بدیم و با این آموزش پله پله پیشرفت کنیم به طوریکه هیچ ربطی دیگه به گذشته خودمون هم نداشته باشیم چه برسه به دیگران😏
موضوع جالب دیگه برام این بود که ذهن ما که اصلا سن نمیشناسه چون زمان براش مطرح نیست و سنی که ما داریم سن جسم ما است پس در هر سنی که باشیم میتونیم ذهنمون رو آموزش بدیم و شرایط جدید رو تجربه کنیم 👌
استدلال شما رو در مورد اینکه چطور به خاطر بقیه لاغر نشیم خیلی دوس داشتم …گفتین بشینین با خودتون منطقی صحبت کنین که با لاغر شدن شما چی به شما میرسه چی به بقیه؟؟؟؟ سلامتی وزیبایی وجوانی واعتماد به نفس ،دوس داشتن خودمون،قدرت و آزادی ، دستاوردهای ما است در لاغر شدن سهم بقیه چیه؟؟؟کمتر نظر دادن…
حالا ببین تو بیشتر سود میکنی از لاغر شدن یا بقیه…🙂
در مورد ترازو من یه حرف شما خیلی به دلم نشست و دیگه راحت شدم از این نجوای ذهنم که میگفت برو ترازو (البته هنوزم میگه)ببین اصلا وزن کم کردی یا نه….اونم اینکه اصلا وزن کردن چرا بوجود اومد؟؟؟مگه نه اینکه وزن رو کنترل کنه تا سلامتی و تناسب ما حفظ بشه… ولی چی شد؟؟؟ هیچ کمکی که نکرد بدتر هم شد یعنی ما با وزن و سایز کردن توجهمون به چاق شدن بیشتر شد و چاقتر شدیم پس وسیله ای که چاقی رو بیشتر کرده هیچچچچ فایده ای نداره و باید کنار گذاشته بشه….
در این مسیر فقط استمراره که به همه ما کمک میکنه…پس ادامه بدیم در هر شرایطی هستیم حالمون خوبه ادامه بدیم حالمون بده ادامه بدیم اوضاع محیطی خوبه یا بده ادامه بدیم مهمون داریم ادامه بدیم مهمانی دعوتیم ادامه بدیم بالاخره این مسیر به مقصد میرسه لازم نیست هی چک کنیم که راه درسته یا نه …رها کنیم و از مسیر لذت ببریم👌