چطور لاغر شویم؟ شاید در نگاه اول فکر کنید که راهی که برای لاغر شدن باید پیش بگیرید باید کاملاً متفاوت از راهی باشد که باعث چاق شدنتان شده! 🤔
اما حقیقت این است که آسان ترین راه کاهش وزن همون راهیه که شما قبلاً ازش عبور کردید!
یعنی اگر در مسیر چاق شدن، به راحتی با عادتهای روزمره تون اضافه وزن پیدا کردید، چرا همین عادتها رو برای کاهش وزن هم به کار نبرید؟! 😎
بله! این ممکنه کمی عجیب به نظر برسه، ولی برگشتن به همون مسیر و درست کردن عاداتی که قبلاً باعث چاقی شما شده، خیلی راحتتر از پیدا کردن یک راه جدید و پیچیدهست! 🌸💪
علاقه مغز به انجام کارهای آسان 🧠✨
همه ما تجربه کردهایم که وقتی از خانه خارج میشویم، چه برای کار، تفریح یا هر مقصد دیگری، ناخودآگاه به همان مسیری که آمدهایم، برمیگردیم. این رفتار مغز ماست که همیشه به دنبال سادهترین راههاست! 🌟

مغز انسان به طور طبیعی به سمت سادهترین تصمیمات گرایش دارد، بنابراین وقتی بخواهیم از مقصد به خانه بازگردیم، اولین گزینهای که به ذهن میرسد همان مسیری است که قبلاً طی کردهایم.
این ویژگی مغز، به ما کمک میکند که در تصمیمگیریها صرفهجویی کنیم و از انرژی ذهنی زیاد اجتناب کنیم. 🚶♂️🚶♀️
حالا این را برای چاقی و لاغری در نظر بگیرید. برای مغز، چاقی و لاغری هیچ تفاوتی ندارد.
وقتی که تصمیم به لاغر شدن بگیرید، مغز اولین راه پیشنهادیاش این است که از همان مسیری که قبلاً برای چاق شدن رفتهاید، بازگردید.
پس شما باید تصمیم بگیرید که از این مسیر حرکت به سمت چاقی، خارج شوید و مسیری جدید، سالم و متفاوت را انتخاب کنید. 💪🌿
پس هر زمانی که بخواهید لاغر شوید، بدانید که آسان ترین راه کاهش وزن برای مغز شما همان راهی است که قبلاً برای چاقی طی کردهاید.
ولی این انتخاب توسط شماست که میخواهید به این مسیر ادامه دهید یا یک مسیر جدید و سالم را آغاز کنید! ✨

🌀 چرا چاقها لاغر نمیشن؟ پاسخ در آسان ترین راه کاهش وزن پنهانه!
اولین قدم برای تغییر، اینه که ترمز چاق شدن رو بکشیم و فرمون رو بچرخونیم به سمت مسیر لاغری. 🚦🍃
حالا تقریباً همهی افرادی که اضافهوزن دارن، دیر یا زود به این نتیجه میرسن که: «بَسه دیگه، باید لاغر شم!»
اما سؤال اینجاست که چرا با وجود این تصمیم، خیلیها لاغر نمیشن؟ 🤷♀️🤷♂️
پاسخش خیلی سادهست:
چون از آسان ترین راه کاهش وزن استفاده نمیکنن!
بهجاش میرن سراغ رژیمهای سخت، ورزشهای طاقتفرسا، یا قرصهای عجیب و غریب… در حالی که هیچکدوم از اینا، مسیر چاق شدنشون نبوده!
ببین، مغز ما عاشق آشناییه.
وقتی راهی رو براش انتخاب کنی که براش ناآشنا یا سخت باشه، مقاومت میکنه.
برای همین، وقتی از روشهایی استفاده میکنی که قبلاً هیچوقت برای چاق شدن ازشون استفاده نکردی، مغزت اعلام حالت فوقالعاده میکنه: «هشدار! سختی در راه است!» 🚨
و نتیجه؟ زود خسته میشی… زود کلافه میشی…
و خیلی زودتر از اون چیزی که فکر میکنی، برمیگردی به همون مسیر چاقیِ آشنا! 😞
✅ پس اگه میخوای آسان ترین راه کاهش وزن رو پیدا کنی، باید راهی رو بری که شبیه به همون راهیه که باهاش چاق شدی؛

ناهماهنگی بین مسیر چاق شدن و مسیر لاغر شدن 🚫🛣️
اگه با ورزش یا رژیم چاق نشده باشی، چطور انتظار داری با همونا لاغر شی؟ آسان ترین راه کاهش وزن این نیست که دنبال روشهایی بری که با مسیر چاق شدنت جور در نمیاد.
این مثل اینه که بخوای با یه نقشهی شمال بری جنوب! 🤷♂️🗺️ ذهن ما به مسیری که بارها تکرار شده عادت میکنه.
اگه چاق شدن ما بدون برنامه بوده، پس انتظار نداشته باش با برنامه و محدودیت به نتیجهی پایدار برسی.
برای همین خیلیها سالها ورزش میکنن، اما هنوز هم چاقن، چون ورزش جزئی از مسیر ذهنی چاق شدنشون نبوده و به آسان ترین راه کاهش وزن نرسیدن.
پس آسان ترین راه کاهش وزن چیه؟ 🌱💡
نه رژیم، نه ورزش، نه دمنوش، نه قرص… آسان ترین راه کاهش وزن، برگشت به مسیر طبیعیایه که تو رو چاق نکرده.
یعنی چی؟
یعنی برگشتن به حالت ذهنیای که توش غذا یه دلمشغولی همیشگی نبود. حالت طبیعیای که توش با لذت غذا میخوردی و با سیری دست از خوردن میکشیدی.
حالت ذهنیای که توش گرسنگی مصنوعی، استرس غذا، کالری شماری و خودتخریبی وجود نداشت.
✅ اینجاست که لاغری واقعی شروع میشه
✅ اینجاست که ذهن آروم میگیره
✅ اینجاست که مسیر درست رو پیدا میکنی
💬 اگه حس میکنی مدتهاست توی دور باطل رژیم و ورزش گیر کردی، بیا یه نگاه تازه به مسیر لاغری بنداز.
آسان ترین راه کاهش وزن ممکنه همین تغییر ذهنی باشه؛ پس وقتشه «لاغری با ذهن» رو امتحان کنی و یه بار برای همیشه راهتو عوض کنی ✨🧠

🎯 آسان ترین راه کاهش وزن؛ همونی که هیچکس بهم نگفته بود!
بعد از ۳۵ سال زندگی با چاقی و مشکلاتی که برام ایجاد کرده بود و تجربه کردن انواع و اقسام روشهای لاغری، بالاخره فهمیدم آسان ترین راه کاهش وزن چیه.
برخلاف رژیمهایی که بعد چند روز ول میکردم، این بار هر روز بیشتر عاشق مسیرم میشدم چون احساس میکردم دارم به آسان ترین راه کاهش وزن رسیدم؛ راهی که با سبک زندگیام هماهنگه، نه بر ضدش.
نه حذف غذاهای مورد علاقهم، نه تحمل گرسنگی و سختی؛ فقط تمرینهای ذهنی که به من کمک کرد بفهمم چرا غذا میخورم و چطور میتونم با بدنم دوست باشم.
مدتها تغییر توی ظاهرم نمیدیدم اما توی ذهنم انقلابی بود. در واقع، آسان ترین راه کاهش وزن از درون ذهنم شروع شده بود.
تا اینکه یه روز جلوی آینه ایستادم و با خوشحالی گفتم: «این منم؟!» 😍
تغییر واقعی بدون رژیم، بدون فشار و بدون سختی، فقط با هماهنگی ذهن و جسم شروع شده بود.
و به خودم گفتم: «آره، آسان ترین راه کاهش وزن همین راهه، چون با زندگیم هماهنگه، نه خلافش.»
چون من چاق نشده بودم به خاطر شمردن کالری، بلکه به خاطر ناآگاهی و عادتهای ذهنی بود.
حالا دارم با همون روش ذهنی، اما با آگاهی و عشق، وزن کم میکنم.
پس اگر دنبال آسان ترین راه کاهش وزن هستی، وقتشه به درونت نگاه کنی. اونجا رازهایی هست که هیچ رژیمی نمیتونه بهت بگه، اما تو رو به تناسب واقعی میرسونه 💖
دوره ورود به سرزمین لاغرها: آسان ترین راه کاهش وزن 🚀
یکی از بهترین و آسانترین روشها برای رسیدن به لاغری پایدار، دوره ورود به سرزمین لاغرها است! این دوره به شما کمک میکند تا با استفاده از راهکارهای روانشناختی و فیزیکی، بدون نیاز به رژیمهای سخت و دشوار، مسیر لاغری خود را پیدا کنید. 🌱
در این دوره، به شما آموزش داده میشود که چگونه مغزتان را به سمت عادات سالم هدایت کنید و بهطور طبیعی به کاهش وزن برسید. این روش نهتنها ساده است، بلکه کاملاً با زندگی روزمرهتان سازگار است. 💡
اگر به دنبال آسان ترین راه کاهش وزن هستید و میخواهید بدون دردسر و با حفظ سلامت، به نتیجه برسید، دوره ورود به سرزمین لاغرها به شما کمک میکند تا به راحتی و با اعتماد به نفس، این مسیر را طی کنید. 😇
✍️ تمرین آموزشی 📖
همهی ما سالها با سختی و تلاشهای بسیار برای لاغر شدن دست و پنجه نرم کردهایم، ولی نتیجهی دلخواه حاصل نشده… اما حالا به لطف خدا، آسان ترین راه کاهش وزن پیش روی ماست! 🧠💫
وقت آن است که تمام تمرکز و انرژی خود را روی یادگیری لاغری با ذهن بگذاریم تا نتایجی فراتر از تصورمان رقم بخورد و عکسالعمل بدنمان شگفتزدهمان کند! 📸✨
یادتان باشد، قبلترها با سختترین روشها راه میرفتیم و با تحمل رنج و زحمت، دلخوش به امید لاغری بودیم. اما امروز که در مسیر آسان ترین راه کاهش وزن قدم گذاشتهایم، باید با انگیزهای صد برابر بیشتر و با دل و جان این مسیر را ادامه دهیم! 🚀💪
برای یادگیری زبان لاغری با ذهن، هر روز کمی زمان اختصاص دهید؛ هم تمرین کنید، هم آموزشها را در زندگی روزمره به کار بگیرید. به زودی خواهید دید که نتایج این روش نه فقط روی ترازو، بلکه در احساس و رفتارهای روزانهتان هم نمایان میشود! 🌱🌟
این روش آسان ترین راه کاهش وزن است چون با سبک زندگی و ذهن شما کاملاً همسوست و قرار نیست زندگیتان را به هم بریزد.
برای شروع جلسه:
- ابتدا متن بالا را با دقت مطالعه کنید.
- سپس ویدیوی آموزشی را مشاهده کنید.
- و در نهایت به سوالات زیر در بخش نظرات پاسخ دهید.
❓ سوالات تمرینی
-
- 🧠 چرا به روش لاغری با ذهن اطمینان کردهاید؟ چه چیزی در این روش دیدید که در روشهای دیگر نبود؟
-
- 💡 به نظر شما چرا لاغری با ذهن آسانترین راه لاغر شدن است؟
-
- ❤️🩹 چه احساسی نسبت به چاقی خود دارید؟ لطفاً شرح دهید.
-
- 😔 توجه به چاقی چگونه باعث ایجاد احساس تنفر و ناامیدی در شما شده است؟
-
- 🌟 نظر شما درباره اهمیت بیتوجهی به شرایط فعلی برای ادامه مسیر لاغری با ذهن چیست؟ توضیح دهید.
-
- 👨👩👧👦 آیا شما هم تجربه کردهاید که افراد چاق خودشان را شبیه به یکی از اعضای خانواده میبینند؟ شرح دهید.
-
- 🧬 چگونه میتوانید اثبات کنید چاقی شما ربطی به ژنتیک یا دیگران ندارد؟ توضیح دهید.
- ✍️ از محتوای ویدیوی آموزشی تمرین بسازید و تمرین خود را در بخش نظرات همین جلسه بنویسید.
منتظر کامنتهای شما هستیم! 💬👇
همراه همشگی شما: رضا عطارروشن
امتیاز 4.20 از 81 رای
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!



نشان های دریافت شده
وای استاد چقدر این فایل پر محتوی هستش اصلا من به این نکته توجه نکرده بودم از اول دوره به این یکی از موانع ذهنی شبیه دیگری
حالا گذشته از جسم اخلاق و صفات دیگه ما رم از بچگی به کس دیگه ای نسبت می دادن من هم دایم این چیزها رو شنیده بودم الان هم شاید کمتر ولی بازم می شنوم ! ولی نمی دونم این تو ناخودکاه من ثبت شده حتما به صورت پنهانی ولی من الان متوجه این شدم البته به من همیشه مامانم می گفت تو هیکلت به عمه های رفته !اخلاقت به بابات رفته!
ولی من از اول دوره هیچ وقت اینو یادم نیومده بود فکر کنم تقریبا فراموش کرده بودم!
یادمه که دخترم که به دنیا اومده بود همش می گفتیم شکل اینه شکل اونه شوهرم گفت شکل خودشه مگه حتما باید شکل یکی باشه!!!
حالا منم هیچ وقت نگفتم بهش تو هیکلت به این رفته نمی دونم اخلاقت به اون رفته…
حالا منم باید به خودم بگم منم به هیچ کس نرفتم من به خودم رفتم شبیه خودم هستم!
من هم الان فقط برای خودم می خوام لاغر شم ولی تعریفای دیگران هم به من انگیزه می ده خیلی!
با کسی رقابت نمی کنم در هیچ زمینهای!
مسیله سن شوهرم دایم می گه خیالت راهت همه از ما کوچیکترن ولی من هنوز باورم نمی شه و نمی تونم بگم دارم پا به سن می زارم!
ذهن ما تقریبا نیم قرن شده که این حرفا و شنیده و بیمار شده ولی از الان دیگه نمی زارم ذهنم ادامه بده این چیزها رو !
نشان های دریافت شده
اولین نکته رو من باور کردم که می شه ذهنی لاغر شد ! بعد استمرار که الان یک ساله که در دوره هستم و هیچی نتونسته مانع این کارم بشه !
و این یاداوری خوبی بود چون من این نکته و فراموش کرده بودم که من شبیه هیچ کس نیستم و شبیه خودم هستم چون سالها مامانم بهم گفته بود که من به عمه هام رفتم و ….
ولی من می دونم من فقط شبیه خودم هستم و شکل هیچ کس نیستم عین خودم اخلاقم و بدنم به هیچ کی نرفتم و به بچم هم نمی گم تو شکل اینی تو شکل اونی!
لاغر شدن آسانترین کار است و این جمله ها باعث تشویق آدم می شه من بدون هیچ عرق ریختن و تلاش فیزیکی سخت یعنی منظورم یه برنامه سخت ورزش که هر روز باید انجام داد بدون اون دارم به هدفم می رسم گاهی هم ورزش می کنم ولی نه هر روز خدا رو شکر
نشان های دریافت شده
وقت بخیر عزیزان
این مسیر سه گام داره:
۱_ باور اینکه می تونیم متناسب بشیم
۲_ علاقه و استمرار داشتن در مسیر رسیدن به خواسته
۳_برای خودتون بخواین لاغری و نه به خاطر دیگران.
چون ذهن کلا نمی پذیره به خاطر اینکه هدفی و داشته باشیم به خاطر دیگران و تلاش بی فایده است.باید هدفتون خودتون باشین.با خود باوری و ایمان به لینکه می تونم متناسب بشم ادامه بدید.
و اگه موانع برداشته شود خود به خود لاغر می شیم.
یکی از موانع لاغری اینکه ما خودمون و شبیه یکی از افراد خانواده می بینیم من هم اینو از اول خیلی شنیده بودم تو شکل عمه هاتی ،پاهات کپی شکله اونها جالبه که چیزهای بدم همه به خانواده پدریم رفته بودن چون اخلاقم هم بد بود😂😂😂😂خلاصه این حرفها من شنیده بودم دیگه حالا شایدم باورم شده بود خودم و نگاه می کردم دوست نداشتم و تصویر ذهنی ها بوجود اومده بود اصلا من دوتا عمم که همیشه خارج بودن اون یکی هم که من شکلش بودم خیلی کم می دیدم ولی تصویر ایجاد شده بود به قول شما و فکر می کردم اره دیگه من شکل عمم هستم باید پاهام همینطوری باشه دیگه.
حالا جالبه که وقتی دخترم به دنیا اومده بود هی من می گفتم شکل مامانمه همسرم می گفت نه بچه شکل خودشه کلا نه حالا دخترم بچه های دیگه و هم همینو می گفت می گفت بچه شکل خودشه مگه حتما باید شکال یکی باشه .
ذهن ما سن و زمان و نمی شناسه مثل روحه سن نداره سن مال جسمه اگه برنامه صحیح بدیم بهش تو رو به هدفت می رسونه.
من هم شبیه خودم هستم خیلی تفاوت دارم با عمم البته اصلا خیلی کم دیدم ولی می تونم بگم هیچی مون شبیه نیست و من هم شبیه هیچ کس نیستم و شبیه خودمم،
چگونه این باور رو ایجاد کنیم که بعد از لاغر شدن با این روش دوباره چاق نمی شیم؟
برای اینکه چیزی و که یاد بگیریم دیگه فراموش نمی کنیم مثل خیلی چیزهای دیگه مثلا آشپزی رانندگی …..
منظر نتیجه نباشید هر روز چون کسی که منتظره نتیجه اس یعنی هنوز باور نکرده که می تونه لاغر بشه اما اونی که باور کرده منتظر نتیجه نیست ادامه می ده و از مسیر لذت می بره
نشان های دریافت شده
به نام خدا
وقت بخیر عزیزان
مهمترین گام باور داشتنه اینه که ما با این روش می تونیم لاغر بشیم برای خودمون لاغری و فقط باید برای خودمون بخوایم حال خوب خودمون نه برای دیگران چون هر کاری برای دیگران باشه ذهن اونو نمی پذیره اصلا لاغری ما چه سودی برای دیگران داره منم از اول به کسی نگفتم و دوست داشتم خودم لاغر بشم و لذت ببرم مثلا الان از چیزهایی که می تونم بپوشم و قشنگتر از قبل بهم میاد لذت می برم حالا بقیه می خوان بپسندن می خوان نپسندن مهم آدم خودشه ولی از بس همیشه ما رو اینطوری پرورش دادن که باید تاییدیه بگیریم . در هر کاری که دوست داریم اونو انجام بدیم یا داشته باشیم اگه نداریم اون کار و یعنی مانعی هستش اگه این مانع ها بر طرف شه اون کار خیلی راحتتر بدست میاد .من هم از بچگی این حرفها و خیلی شنیده بودم اصلا چرا ما دوست داریم همه رو شبیه یکی ببینیم و این الان هم هنوز هم من هر کی و می بینم هر جا می رم اشخاص و شباهتشون و نسبت می دم به کسی . یادمه که دخترم هم به دنیا اومده بود همینطور که همسرم می گفت شبیه خودشه شبیه هیچ کی نیست . ولی من الان درسته که دیگه این باورها و ندارم ولی باز داشتم فکر می کردم چرا من شبیه هیچ کس نیستم نه پدر و مادرم اصلا شبیه اونها نیستم ولی نمی دونم چرا اینها به ذهنم اومده بود باید باور کنم شبیه خودم هستم . شبیه خودم و منحصر به فرد . دختر خالم بچش تازه یه سالش شده همه هی می گن شبیه اینه شبیه اونه من یه وقتا می گم به بچه نگین ولی دایم می گن دیگه .
لاغری و یاد بگیریم مثل کارهای دیگه که یاد گرفتیم دیگه یادمون نمی ره پس دیگه چاق نمی شیم چون لاغری و یاد گرفتیم این شیطونو باید دور کنیم که یه وقتا میاد اگه اگه زیاد می کنه .باید از مسیر لذت ببریم مثلا امروز من قرار گذاشته بودم که با خودم ساعت ۶ بلند شم دیروز بلند شدم ولی امروز نتونستم دیگه باید تمرین کنم چون همیشه صبحها زود بلند می شدم حالا امروز ۷:۳۰ بلند شدم و رفتم قهوه کردم با کیک ولی نتونستم همه رو بخورم نصفش موند هی شیطونه داشت می گفت بخور ولی من دیگه پیغام سیری و گرفته بودم و بعضی وقتا خیلی خوب پیغاما و می گیرم خدا رو شکر قبلا اصلا نمی دونستم سیری چیه به خدا دایم باید دهنم می جنبید بی خودی .