افراد زیادی رؤیای تغییر کردن دارند و علاقمند به مطالب قانون جذب و تحقق آرزوها می شوند.
نکته بسیار مهمی که باید برای ایجاد تغییرات پایدار در زندگی مورد توجه قرار گیرد این است که: تغییر افکار و فرمول های ذهن انسان شباهت زیادی به تغییر شرایط جوی دارد.
ذهن انسان
ذهن انسان یکی از پیچیدهترین و قدرتمندترین پدیدههای طبیعی است که همچنان برای دانشمندان و محققان، به شکل معمایی بزرگ باقی مانده است.
این بخش از وجود ما نه تنها مسئول پردازش اطلاعات و تصمیمگیریهای روزانه است، بلکه مرکز خلاقیت، حافظه، احساسات و بسیاری از ویژگیهای منحصر به فرد انسانی نیز به شمار میآید.
بررسی اجزای مختلف ذهن انسان، عملکرد آن، تأثیرات اجتماعی و روانشناختی و راهکارهایی برای بهبود عملکرد ذهن سبب می شود تا درک و مهارت ما برای استفاده از قدرت ذهن خود افزایش پیدا کند.
- ذهن انسان به سه بخش اصلی تقسیم میشود:
1. ضمیر خودآگاه: این بخش مسئول تفکر منطقی، تصمیمگیری و آگاهی از محیط پیرامون است. ضمیر خودآگاه به ما امکان میدهد تا به مسائل مختلف فکر کنیم، اطلاعات جدید یاد بگیریم و با دیگران ارتباط برقرار کنیم.
2. ضمیر ناخودآگاه: این بخش، زیر سطح آگاهی قرار دارد و بسیاری از فرآیندهای ذهنی، مانند یادگیری عادات، حافظه بلندمدت و واکنشهای ناخودآگاه را کنترل میکند.
3. ضمیر نیمهآگاه: پل ارتباطی بین ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه است و اطلاعات را بین این دو بخش منتقل میکند.

عملکرد ذهن انسان
عملکرد ذهن انسان به توانایی پردازش اطلاعات، تحلیل دادهها و تولید پاسخهای مناسب وابسته است. این عملکرد به چندین عامل وابسته است:
• حافظه: حافظه به سه بخش کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت تقسیم میشود. حافظه کوتاهمدت برای ذخیره اطلاعات در لحظه و حافظه بلندمدت برای نگهداری اطلاعات مهم و یادگیریهای طولانیمدت استفاده میشود.
• خلاقیت: ذهن انسان توانایی ایجاد ایدههای جدید و حل مسائل به شیوههای خلاقانه را دارد. خلاقیت به تفکر واگرا و توانایی دیدن مسائل از زوایای مختلف وابسته است.
• تمرکز و توجه: تمرکز به توانایی ذهن در نگهداشتن توجه بر یک موضوع خاص برای مدت طولانی اشاره دارد. این ویژگی برای یادگیری و انجام کارهای پیچیده ضروری است.
ذهن انسان نه تنها بر فرد بلکه بر جامعه نیز تأثیر میگذارد. ارتباطات اجتماعی، توانایی همکاری و حل اختلافات، همگی از عملکرد ذهن نشأت میگیرند. روانشناسی اجتماعی به بررسی نحوه تعامل ذهن انسان با دیگران و تأثیر محیط اجتماعی بر رفتارها میپردازد.
شرایط تغییر ذهن
سی و دو سال زندگی در شرایط نامناسب سبب شد تا در مسیر آموزشی درک بهتری از افکار و عملکرد علاقمندان به تغییر زندگی داشته باشم.
افراد زیادی رؤیای تغییر کردن دارند و جذب مطالب قانون جذب و تحقق آرزوها می شوند اما نکته بسیار مهمی که باید برای ایجاد تغییرات پایدار در زندگی مورد توجه قرار گیرد این است که: تغییر افکار و فرمول های ذهن انسان شباهت زیادی به تغییر شرایط جوی دارد.
همانگونه که در ایامی از سال هوا گرم و در ایام دیگر هوا سرد می شود، شرایط جوی ذهن انسان نیز همواره دستخوش تغییر است.
البته در مورد جهان هستی این تغییرات به آرامی و به صورت تکرار شونده صورت می گیرند اما در مورد ذهن انسان تغییر شرایط به شکل متفاوتی انجام می شود.
در دنیای پیرامون با توجه به شرایط فصلی می توان درجه هوا، احتمال بارندگی و سایر موارد را پیش بینی کرد چون بسیاری از پارامترهای موثر در تغییر این فرایندها ثابت و تکرار شونده هستند. اما درمورد ذهن انسان به این شکل نیست و ذهن ما می تواند بارها و بارها تحت تاثیر افکار و شرایط فکری مختلف قرار گیرد.
هر آگاهی که از طریق دیداری و شنیداری وارد ذهن ما می شود بر افکار و نگرش ما تاثیر می گذارد و از آنجا که در زندگی روزمره به طور مداوم درحال دریافت آگاهی از پیرامون خود هستیم بدیهی است که افکار و نگرش ما بارها و بارها حتی در یک شبانه روز تغییر کند.
نکته مهم درباره ذهن انسان این است که شباهت زیادی به شرایط حاکم بر جهان هستی دارد. همانطور که دمای هوا در فصل های مختلف سال در مناطق مختلف تقریبا پایدار است و تغییرات دمانی در بازه زمانی طولانی انجام می شود در ذهن انسان هم تغییرات اساسی به آرامی و در بازه زمانی طولانی انجام می شود این درحالی است که انسان همواره در معرض دریافت آگاهی از پیرامون خود است.
آگاهی های دریافتی باعث ایجاد تغییر در نگرش و طریقه فکر کردن ما به موضوعات می شوند و در نتیجه باعث تغییر احساسی در ما می شوند اما این تغییرات ثابت و همیشگی نیست.

ذهن خودآگاه و ناخودآگاه
ذهن ناخودآگاه دارای یک شرایط جوی ثابت و پایدار و یک شرایط متغیر و ناپایدار است.
نکته جالب توجه درباره ذهن انسان است که آگاهی هایی که ما به طور روزمره دریافت می کنیم فقط باعث تغییر شرایط متغییر و ناپایدار ذهن ناخودآگاه می شوند و تنها در صورتی که آگاهی های روزمره به شکل مداوم و یکنواخت دریافت شوند به شرایط پایدار ذهن ناخودآگاه تبدیل می شوند.
بسیاری از افرادی که برای تغییر شرایط زندگی علاقمند به دنبال کردن موضوعات مرتبط با قانون جذب می شوند با دریافت آگاهی های جدید از طریق کتابها، ویدیوها و دوره های آموزشی باعث تغییر شرایط متغیر ذهن ناخودآگاه خود شده و به دنبال تغییر شرایط جوی ناپایدار ذهن ناخودآگاه نتایج جدید وارد زندگی آنها می شود.
اما به تصور اینکه زندگی آنان به واسطه تغییر افکار و نگرششان تغییر کرده است مسیر یادگیری و عمل کردن به آموزش ها را رها کرده و به زندگی روزمره و قبلی خود مشغول می شوند.
رها کردن یادگیری و تمرین کردن باعث تغییر شرایط ناپایدار ذهن انسان و برگشتن به شرایط پایدار قبلی می شود.
به همین دلیل دچار نوسان احساسی شده و احساس یاس و ناامیدی می کنند و تصور می کنند که شرایط آنها تغییر کردنی نیست یا توانایی ایجاد تغییر در افکار و نگرش خود را ندارند.
تغییر زندگی به این معنی است که شرایط دلخواه را به شکل پایدار در زندگی تجربه کنید. ایجاد تغییر پایدار در زندگی نیاز به تغییر شرایط پایدار در ذهن ناخودآگاه دارد بنابراین با دنبال کردن چند روز و چند ماهه مطالب آموزشی نمی توان امید داشت شرایط جوی ذهن ناخودآگاه به شکل پایدار تغییر کند.
ذهن انسان با تمام پیچیدگیها و قابلیتهای بینظیر خود، یکی از بزرگترین معجزات خلقت است. با درک بهتر عملکرد ذهن و بهکارگیری روشهای مناسب، میتوان به بهبود کیفیت زندگی و ارتقاء سطح بهرهوری فردی و اجتماعی دست یافت. مراقبت از ذهن و پرورش آن به معنای سرمایهگذاری در سلامت و موفقیت آینده است.
در این فایل آموزشی درباره موضوع مهم چگونگی ایجاد تغییر پایدار در شرایط جوی ذهن ناخودآگاه توضیح داده شده است. اطمینان دارم استفاده از محتوا باعث تغییر نگرش و بهبود عملکرد دوستانم در مسیر تغییر زندگی از جمله لاغری خواهد شد.
منتظر خواندن نوشته های شما هستم
همراه همیشگی شما: رضا عطارروشن
امتیاز 4.29 از 140 رای
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!



استاد عزیز فوقالعاده صحبت کردید من امروز ۲ بار گوش دادم و به من انگیزه داد که دوباره جهت فکرم را به سمت و سوی تناسب اندام بیاورم ،متشکرم، پایدار باشید .
نشان های دریافت شده
به نام خداي هدايتگرم
سلامي گرم خدمت استاد عزيز و بقيه اعضاء
.
.
سوال :ما تا چه زمانی باید فایل گوش بدیم؟
جواب: تا هر زمانی که دوست داری باغ لاغری و تناسب اندامت همیشه سبز و خرم باشه.
آيا یه باغ رو میتونیم بعد از یه مدت آبیاری نکنیم ،علف هرز رو نگیریم …کود ندیم …مراقب نور نباشیم و توقع داشته باشیم سبز بمونه.
.
مثال برای شرایط جوی و آب و هوای قالب
باغ ماهان در کرمان
.اين باغ وسط بيابون بنا شده و جالبه كه توي باغ هواي خنك و درختان بلند وجود داره و همين الان اگر سرچ كنيد ميبينيد كه اطرافش بيابونه و توي اون هواي گرم كرمان توي تابستان اگر تشريف ببريد خواهيد ديد كه فاصله ايي كه ماشين رو پارك ميكنيد تا وقتيكه وارد باغ ميشيد چقدر دماي هوا روي پوست شما متفاوت حس ميشه …و اين ميسر نميشه مگه با رسيدگي هميشه گي …چون شرايط قالب اون منطقه بيابوني و خشكه ولي افرادي دارن به اونجا رسيده گي ميكنن تا اونجا رو هميشه سبز و خرم نگه دارن و براي ديدنش اينهمه توريست هر ساله ميره …
دقيقا مثل ذهن چاق كه اگر ميخوام هميشه متناسب باشم و هميشه هم خودم لذت ببرم از تناسبم هم اينكه مايه مباهات همه باشم ، بايد هميشه فايل گوش بدم هميشه خودم رو از اطلاعات قبلي دور نگه دارم .چون شرايط قالب ذهن من همون باورهاي درب و داغون گذشته ست.
انیمیشن روح رو حتما ببینید اگر ندیدید
اگر شخصی هستی که میخواهی بدونی چرا شرایط قالب ذهن ما در این مثال چاقی هست اون انیمیشن کمکت میکنه تا بپذیریش و شروع کنی خودت رو بهبود بدی.
دو تا شرایط یکسان ولی نتیجه متفاوت
به دلیل افکار متفاوت
.من ميتونم خودم و همسرم رو مثال بزنم …كه هر روز دارم ميبينم ..هر دو يه نوع غذا ميخوريم و تقريبا هم به يك اندازه ميخوريم ..ولي اون با غذايي كه ميخوره خيلي حالش خوبه خدارو شكر ولي من با بعضي از مواد غذايي حالم خوب نيست…اون ميتونه هم زمان نصف رولت خامه اي رو بخوره و بعدشم راحت بخوابه و فردا هم سرحال بيدار بشه بره سر كار …ولي من ميتونم يه برش كوچيك بخورم اونم با در نظر گرفتن شرايط خاص ..چون فرداش سنگينم و حالم خيلي بد خواهد بود…من فقط با يه شكلات حالم بد نميشه ايشون به راحتي ميتونه در جا 15 تا شكلات بخوره …در هواي سرد ..هر دو در يك درجه مشخص از هوا قرار ميگيريم ..ايشون با تيشرت مياد بيرون من با بلوز بافتني و كاپشن و شال گردن بعضي وقتا هم كلاه…ايشون اگر 4 ساعت هم بخوابه راحت بيدار ميشه من زير هفت ساعت بخوام خيلي كسلم …اينا به چي برميگرده …مگه ما اينهمه ساله كنار هم زندگي نميكنيم …اين همه تفاوت از محتواي مغزي ما مياد…ايشون باور نداره شكلات و شيريني چاق كننده ست و تاثيري هم روش نداره …ولي من قبلا اين باور رو داشتم و انقدر گفته بودم كه علاوه بر چاقي نشانه هاي ديگري هم در بدنم ظاهر ميشه با خوردنش…
پس نتيجه ميگيرم باور چاقي و مضر بودن شكلات انقدر قويه در ذهنم كه هميشه بايد ازش پرهيز كنم …نبايد منتظر روزي باشم كه مثل همسرم بتونم 15 تا شكلات بخورم و هيچيم نشه …مثل هواي دزفول كه قالب آب و هواش گرمه …نبايد انتظار داشت دو ماه سال سرد باشه ..چون اصلا شرايط جوي اونجا يه جور ديگه اي طراحي شده …
.
.
****************************
اين اشتباهي كه شايد بعضي از بچه ها كه از آموزش هاي لاغري با ذهن ممكنه مرتكب بشن اينه كه فكر ميكنن بعد از سه سال فايل گوش كردن بايد مثل من كه همسرم رو با شكلات خوردنش ديدم …بگم پس منم سه سال فايل گوش دادم بايد الان مثل ايشون باشم و بتونم 15 تا شكلات بخورم و هيچيم نشه ….نه اين اشتباهه….شرايط قالب ذهن من يه چيز ديگه ست كه با سالها تلاش من فقط ميتونم كنترلش كنم …نميتونم ساختارش رو براي هميشه تغيير بدم …
براي اينكه حالت بد نشه و سر خورده نشي ، بگرد دنبال خصوصيت خوبي كه مادرزادي داري و به اصطلاح شرايط ذهني و زندگيت اونطوري طراحي شده …
مثلا من شرايط قالب ذهنم، انسان دوستيه و اصلا رنگ افراد و قوم و مليت و دين افراد برام ملاك نيست …
خوب، اين خيلي خصوصيت منحصر به فرديه …نسبت به كسي كه افراد رو با رنگ پوست و دين و مليت و قوم بخش بندي ميكنه ..
به ياد آوردي اين خصوصيات باعث ميشه من حالم بد نشه و توي دام مقايسه نيوفتم
چقدر اين فايل عالي بود از اون عالي تر متن فايل كه كلي اطلاعات مفيد به من داد من نميدونستم ضمير ناخودگاه به دو بخش تقسيم ميشه یک شرایط جوی ثابت و پایدار و یک شرایط متغیر…اين مطلب بسيار جاي فكر داره .به من كمك ميكنه كه در مواقعي كه دلسرد ميشم سريع اين مطلب رو به ياد بيارم كه ذهنم داره به شرايط پايدار خودش برميگرده و اگر اجازه بدم اين اتفاق بيوفته ، برگشت به مسير براي خودم سخت تر ميشه …به خاطر اين خصوصيت در ذهن انسان هست كه خدا ميگه مومنان كساني هستند كه “هرلحظه” به ياد خدا هستن…شرايط قالب اين جهان بر اساس نيروي خير است و زماني كه “هرلحظه” رو به سوي خدا كنيم ميتونيم گارانتي كنيم كه در هر جنبه از زندگيمون موفق خواهيم شد …اما از اين وجهه جهان هم نبايد غافل بشيم كه شيطان اجازه داره ما رو منحرف كنه…پس هر لحظه اي كه روم رو از خدا برگردونم يعني رو كردم به شيطان …و ديگه نبايد شكايت كنم چرا حالم بد …چرا قرض و قوله دارم ..چرا چاقم ..چرا روابط عاطفيم فلانه…چون رومو كردم به روي شيطان و هر لحظه به ياد خدا نيستم …نشانه اين كه من بدونم آيا به ياد خدا هستم يا خير چيه ؟
نشانه اش اينه كه من دلشوره ندارم …شكرگذار همون چيزايي كه دارم هستم …زور نميزنم شكرگذار باشم……… ..نه…………..باي ديفالت(بطور طبيعي) من هر چي رو توي زندگيم ميبينم ، زبونم به شكرگذاريش باز ميشه …به جاي مقايسه …كه بگم ، نگاه كن همه تلوزيون دارن منم تلوزيون دارم مال بيست سال پيشه …مردم تلوزيون 90 اينچ دارن ، من هنوز همون 32 اينچ رو دارم …
در اين حالت روم به شيطانه …
.عالي بود
سلام خدمت استاد عطار روشن عزیز و همراهان این مسیر
من هنوز فایلو گوشنکردم ولی اینقد مطالب نوشتاریتون عاالی بود که خواستم الان تشکرمو بنویسم و اینکه بنظرم دقیق این اطلاعاتی که نوشتین درسته، چون در عمل دارم درکشون میکنم، ما همینکه حس خوش تغییر ناپایدار بهمون دست میده میگیم دیگه تمام شد هم هی چشم میدوزیم به نتیجه هم دیگه ممکنه مسیرو شل کنیم و استمرار نداشته باشیم البته این بار من به هیچ وجه رها نکردم و همچنان دارم ادامه میدم و این بحث تغییر نگرش ناپایدار و بعد پایدار ناخودآگاه فوق العاده برام قابل لمس بود و لذت بردم و فقط خواستم تشکر کنم بابت این مطالب فوق العادتون🙏🙏 عالی هستین و من ادامه میدم اجازه نمیدم ناامیدی بر من غلبه کنه چون مطمئنم این مسیر صد در صد درسته و یجورایی صراط مستقیمه
در ضمن یه چیزی رو وقتی ناامیدی میاد سراغم به خودم میگم که نجواهای ذهنمو ساکت میکنه، اونم اینکه حالا در مورد خودم بهش میگم بییییست سااال تمام به ذهنت یه نگرش دیگه رو خوروندی که نتیجش دلخواهت نیست الان قرار نیست که با چند ماه ورودی جدید دادن همه چی سریع تغییر کنه، الان اصلا به نتیجه چشم ندوز و فقط تو این مسیر با شعله حتی کم ادامه بده بالاخره این آب به جوش میاد
تغییر پایدار ضمیر ناخودآگاه به زمان نیار داره پس بعد چند ماه ناامید نشو غر نزن رهااا نکن و شده حتی با شعله کم ادامه بده💪
و من استمرار خواهم داشت چون فقط بحث لاغری نیست درک قانون به شکل اصولی به من کمک میکنه تو بقیه زمینه های زندگیم هم ازش استفاده کنم و یجورایی حرکت تو این مسیر مثل حل یه پازل لذت بخشه بخصوص زمانهایی که یه آگاهی رو درک میکنی خیلی لذت بخشه ولی به خودم یادآور میشم که باید این آگاهی جدید تبدیل بشه به تغییر پایدار در ناخودآگاه من تا اتومات تبدیل بشه به نتیجه 💪یعنی دیگه اون زمان نتیجه لااااجررررم بوجود میاد
بسیار سپاسگزارتونهستم و تمام تلاشم رو میکنم که با نتیجه گرفتنم هم به خودم لطف بزرگی کرده باشم هم تبلیغی باشم برای این مسیر صد در صد صحیح و الهی که هم نتیجه روحی داره هم جسمی ،به امید خدا
در پناه حق شاد و تندرست و موفق بااااشیییم✋
سلام خدمت استاد گرامی ودوستان عزیز
دراین فایل به نظر من نکته اصلی اینه که درسته ما درمسیر.لاغری باذهن با اموزشهایی که میبینیم وتمرین وپشتکارو جایگزین کردن فرمولهای لاغری به جای فرمولهای چاقی دیر یازود به نتیجه دلخواهمون میرسیم اما همواره باید در نظر داشته باشیم که فرمولهای چاقی از بین نرفتن در نا خودآگاه ما وجود دارن بلکه کمرنگ ونا توان شدن به همین دلیل ما همواره بایدازاین بذری یانهالی که کاشتیم مراقبت کنیم تا زمانی که کاملا در ما نهادینه بشه وجزعی از شخصیت ما بشه مثل زبان دوم یاسوم که ئاد میگیریم یا آموزشهای دیگه مثل رانندگی موسیقی وغیره تازه همون آموزشهایی رو هم که خوب یاد گرفتیم اگه مدت زمان زیادی بهشون توجه نکنیم ممکنه کم رنگ و ضعیف بشن ما همین طور که مراقب بخش فیزیکی بدنمون هستیم مثل چشم گوش قلب ریه دست وپا وغیره مخصوصا زمانی که آسیبی میبینیم باید مراقب این بخش از ذهنمون هم باشیم که آسیب دیده بود وما بااین روش ترمیم ش کردیم اما ترمیم این بخش از وجودمون با ترمیم جسممو ن خیلی فرق داره اولین گام همان طور که استاد میگن حال خوبه درغیر اینصورت ذهن شدیدا مقاومت میکنه به عنوان مثال قلب روکه عمل کنی تا آخر عمر براحتی میتونی زندگی کنی اما نه اینکه مثلا استرس داشته باشی یا غذاهای خیلی چرب بخوری وبر گردی به همون سبکی که قبلا زندگی می کردی در اینصورت باز ممکنه برایت مشکل پیش بیاد پس مسیرلاغری باذهن باید بشه بخشی از سبک زندگی ما مثل ورزش کردن مسواک زدن وغیره تا به امید خدا تاآخر عمر بتوانیم ازمتناسب بودن لذت ببریم وجسمی سالم تر داشته باشیم
نشان های دریافت شده
به نام خدای که همین نزدیگه است توفلبم جایگاه خالق بی همتام هست
سلام ب استاد عطار روشن وهمه دوستان هممسیر
برای تغیبر وبه پیش رفتن تو نگاه مناول مرحله ایمان به مسیر ویقین به هدف که مال من هست وحق لایقتی که برای دریافت اون هدف درخودم دیدم که اصلا فبلا درمننبود
بعضی زمان که به مراحل کارم با دقت توجه میکنم من کارم پایه ازریشه کار کردم درست که درپی نتیجه بودم وهنوز هم هستم ولی به شکرخدا درمن ارامش خوبی ایحادشد به همراه یقین واطمینان ازهدایت وحماتی که ازطرف خدایی عزیزم برای من انجام شد ومن حتما به هدفم میرسم
حالا با گذشت این مدت نگاه تازه تری به مسیرم دارم برام ارزشی بی اندازتر رو ساخته بی شک چون بهش ایمان دارم هیچ زمانی تو مسیرم اون به جشم برای من نیست نداشتم
هرروز ارزش کارم برام بیشتر از روز فبل شده امروز که داشتم فایل اخر دوره پرخوری واشتهاررو گوش میکردم رسیدم به این مورد که برای شگفتی ساز شدن وازخودم جلوتر زدن باید چه مرحلی رو انجام بدم
اول استاد اون به ۳ قسمت تقسیمکرد وفتی فایل تمام شد منتویی صفحه شروع کردن به نوشتن زیزمجموع اون۳ بخش شده چیزی حدود ۴۵ تا بخش که با مورد حتما تعداد این بخش توتکراهای من افزایش خواهد داشت چون نشست اطلاعات هست وگسترش همون اطلاعات برای من
اول شنیدن بود
دومین فهمیدن
سوم عمل کردن
روزاول اینشنیدم ولیرامروز برای همین وشنیدن ۱۲ مورد شنیدن درست رونوشتم
برای فهمیدن هم چیزی حدود ۱۱مورد بود
برای عمل کردن چیزی حدود ۲۲ مورد رو نوشتم ومن میدنم در ادامه این لیست بیشتر خواهد شد چون من دوست دارم ازخودم جلوتر بزنم واین برای من با اگاهی کامل وتمرین وتکرارهای ساخته تازه وتازه برای تکررهای خودم براش،کلی برنامه اون تمرکز ودقت بیشتر قراردادم وهمین زمان تکرارهای خودم رو به شکل روز اول بهش،نگاه کنم وزمان بزارم این نکته برداری کنم که بشه شخصیت لاغری تازه من با شخصیت چاقی این با جرات مبگم نمیشه فرد متناسب شد اگه شد ماندگاری نداره جون من شخصیت کامل چاق رو ازخودم با اگاهی ابن مسیرگرفتم
وحالا دارم روی شخصیت لاغری که تازه اون کسب کردم کارمیکنم که پس درست مثل افراد متناسب که چطور رفتار دارن وجطور ازاد رها ه بدون کلی باورهی وهرانجه من به اون شرایط ساخت به دور کنه توبخش،عمل کرد دارم به شکل کاملتری کار میکنم
تو گوشیم که برای انها برنامه دارم صفحه های تازه باز میشه واون فبلی که برام ناقص بود رو پاک کرده صفحه پر کقیتری رو برای خودم باز کردم که از انها بهر ببرم
وسطح کارم رو کفتی بالاتری قرارش میدم
من هوایی دلم مه الوده بود وحالا اونمه داره ارام ارام ابخار میشه واقعیت زندگی من دازه میشه ودیگهمه الوده نیست واضح واضح با دیدی کاملتری رو برای من ساخته وتوهمون مه گرفتکی مسیرم کلی کیف ازاینهوا رو بردم وبرام کلی لذت بخش بود حالا برکشت میکنم مبینمکه با تغییرات که در خودم به وحود اوردن حالا ازاون اب هوا عبور کردم وجلوی جشممنوسعت دیدی عالی رو ساخته که ازخدایی خودم بی نهایت تشکر وسپاس گزارهستم که اون هوایی مه گرفتکی نیاز من بود که خودم ازش عیور کنم
منکلی افکار که واقعیت نداشت رو توذهنم داشتم انها رو کم رنکشده مبینم امید که هرانجه کاری که انجام دادمبرام هدفم رو به شکل دریافت شده بینم اول کمک خدایی عزیزم اون حساب میکنم وبد کمک استاد محترم که من با عشقی واقعی مسیرم اشنا کرد
این دیدگاه رو باید تو دوراهم می نوشتم ولی نمیدونم
چرا نوشتن به ابن بخش رسید حتما خیری درونش هست که من ازش بی اطلاع هستم
خدا پشت وپنا هتون یا حق. حق. نگه دارتون
نشان های دریافت شده
سلام بر همگی
بدون شک اگر بخواهم ازفایلهای که دردسترس عموم درسایت قراردارند که بنده تقریبا نزدیک به ۱۰۰ درصدآنها را گوش داده ام وذخیره دارم چه لاغری باذهن وچه تغییر زندگی ((شاید نزدیک به ۷۰۰ یا ۸۰۰ فایل )) ۱۰ فایل منتخب ازنظر خودم اعلام کنم بی شک فایل بینظیر ناب وممتازودرجه یک شرایط جوی ذهن میباشد واقعا اغراق نکنم بالای ۱۵ مرتبه دراین ۲ سال گوش دادم وجالبه ازمعدود فایلهایست که تاریخ دقیق میفرمایید دوم بهمن ۱۴۰۱ هوای مه آلود دزفول ودریافت وبرداشت والهام شما ازاین شرایط فوق العادست
انگار دلم نمیاید دیدگاهی بابت این فایل بنویسم چون فی الواقع انگار ارزشش را خدشه دار میکنم فقط پیشنهاد وتوصیه ی دوستانه ام به همه عزیزان اینست که این فایل روباجان ودل بارها گوش کنند دمت گرم وسرت خوش استاد
راستی فایلی است که تو میتوانی فضایش همچون یک فیلم درجه یک سینمایی تصور کنی
اتفاقا فیلم درجه یکی به نام مه دارییم از فرانک دارابونت کارگردان رستگاری ازشائوشنگ که متاسفانه زیباست اما بسیار تلخ و تکان دهنده وکمی آزار دهنده که خب الان پیشنهاد میکنم نبینید ولی من همیشه وقتی استاد ازمه دراین فایل توضیح میدند یاداون فیلم میوفتم
بی ربط بود شاید مثالم ولی احساس وشوق وذوقم را میخواستم برسانم امیدوارم از پس اینکار برآمده باشم
سپاس
نشان های دریافت شده
با سلام خدمت استاد گرامی وعزیز خودم صبح رو به ظهرتون بخیر ،
امیدوارم چطورتون عالی باشه وپرانرژی
شرایط جوی مبحث جالبی بود من احساس کردم چند تا نکته اینجا عنوان شد که اومدم برای آگاهی خودم تفکیک کنم
اولین موضوع اینکه شرایط جوی هر منطقه ودراصل هرانسانی شرایط ثابت وپایدار مختص به خودش داره
یعنی دراصل همون طور که شرایط جو اهواز ومناطق جنوبی کشور بیشتر سال گرم وخشک همراه با گردو خاک ودرسال شاید یک هفته یا یک ماه هوای خنک وابری ومه درحد بارندگی پراکنده رو داشته باشیم
دریک نقطه دیگه شرایط به صورت کاملا متفاوت میباشد
انسان ها هم شرایط ثابت وپایدار مختص به خودشون دارند
مثلا من شرایط مالیم از بچگی پایدار فقر بود درسته که محل ما پولدار نشین بودن اما خونه ما بسیار کوچک محقر پدرم خودش کارگر وفقیر میدونست همیشه لباس های ساده غذاهای ساده ووسایل ساده داشتیم وهربار من اعتراض میکردم که چرا بچه های مدرسه مون کیف های لوکس دارن لوازم تحریر لوکس دارن یا تو خونشون مبل دارن غذاهای آنچنانی وخوراکی های خارجی میخورن پدرم میگفت باباهاشون کارخونه دارن سناتورن دکتر ومهندسن ولی من یه کارگر نجار ساده ام پدربزرگتم باغبون ما مثل اونا نیستیم تمام بچگیم دلم میخواست ار شرایط فرار کنم منم پولدار شم ولی هر روز بهم بارها وبارها میگفتن که ما فقیریم
حتی وقتی برام چیز گرونی هم میخریدن بارها میگفتن ما فقیریم واحساس فقر ودرمن نهادینه کرده بودن یعنی پولدار شدن شده بود که مگه اینکه معجزه ای بشه ودری به تخته بخوره ما ثروتمند بشیم
بعدها نه تنها من بلکه کل خانوادم وفامیل کلی موقعیت ثروتمند شدن براشون پیش اومد ولی از بس شرایط ثابت جوی ذهنشون فقیر بودن بود هرچی داشتن از دست دادن والانبازم بااینکه درمحله ثروتمند نشین تهران زندگی میکنیم اما بازم از همه مردم اینجا فقیر تریم ومثل سرایدارها زندگی میکنیم فقط خونه از خودمون داریم وهیچ درآمد وپیشرفت نکردیم ومدام هم غر میزنن این گرون شده واون گرون شده
درصورتی که یه عده رو میشناسم از فامیلامون که از شهرستان با وجود فقیر بودن الان اومدن تومحل ما خونه خریدن وهرسالم پولدار تر از سال دیگه میشن
پس مهم که شرایط جوی ثابت هرجایی چی باشه
نکته دوم اینکه آقا اگه من میخوام از شرایط جو این منطقه خلاص شم باید شرایطم عوض کنم
حالا چطور دوتا راه دارم
اول اینکه شرایط جوی فکری وذهنیم رو عوض کنم ،دوم اینکه هرچه سریع تر از این شرایط جو ثابت خونه پدرم که محکوم به فقر برم خونه خودم محلمم عوض کنم وفقط وقتی برگردم به این محله ثروتمند نشین که ثروتمند شده باشم وبا پول فراوان اینجا زندگی کنم درست هم سطح هم جو ثابت این منطقه
خب ولی فعلا به خاطر شرایطم
فقط شرایط ذهنیم وجو ثابت ذهنم عوض میکنم وذهنمو وفکرمو عوض میکنم
چطور با بحث نکردن ومشارکت نکردن درمورد موضوعات مالی از امروز اصلا کاری به گرونی فقر قیمت ها و…ندارم
از امروز یا گوش نمیدم یا اگه مجبور بودم حرف نمیزنم ،یا اگه مجبور بودم بحث نمیکنم وتایید نمیکنم
ومدام ذهنمو با افکار ثروتمند تر شدن پر میکنم هر فایلی میبینم ربطش میدم به ثروتمند تر شدن
باورهای غلطمو پیدا میکنم وثابت میکنم به خودم که اشتباه
اصلا میرم یه دفتر میارم میذارم کنارم مینویسم دفتر ثروت من
هرنکته ای از هرفایلی بود داخلش مینویسم گنجینه ثروت جمع میکنم اونقدر جمع میکنم تا افکارم تبدیل بشه به رفتارم ورفتارم تبدیل بشه به عادتم وعادتم تبدیل بشه به زندگیم ودرنهایت تبدیل بشه به شرایط ثابت جوی زندگیم هر روز ثروتمند تر هر روز پولدار تر اونقدر که مثل استاد بشم ۱۱ ماه سال ثروتمند باشم حالا درمجموع یه ماهشم لغزش بشه وبعدم برسونمش به ۱۲ ماه سال وهرسال و شرایط جوثابت ثروتمند بودن وماندن داشته باشم وبمانم وبمانم وبمانم تا ابد
سلام استاد
بسیار خوشحال هستم که با گوش دادن به این فایل متوجه شدم من هم خودم میتوانم شرایط جوی ذهن خودم را تغییر بدهم و خودم یک شرایط بهتری را برای خودم و ذهنم خلق کنم
اولین چیز قدرت خداوند درتغییر شرایط جوی آب و هوایی است و بی نهایت این تغییر امکانپذیر است و ما چقدر میتوانیم با تغییر شرایط جوی ذهن خود از افکار منفی به مثبت و برعکس شرایط زندگی خود را تغییر بدهیم
افرادی که افکار مثبت دارند و شرایط جوی ذهن انها تغییر میکند وقتی خواسته باشد اتفاق خوب برایشان بیفتد هیچ کس نمیتواند جلوی ان را بگیرد و برعکس هم چون با تغییر افکار ذهنمان شرایط جوی ذهن خود را تغییر میدهیم و اتفاقات زندگی ما براساس افکار ما اتفاق میافتد
وقتی هماهنگیها برای تغییر اتفاقات درجهان انجام شود هیچ کس و هیچ چیز نمیتواند جلوی اتفاق افتادن ان را بگیرد چون این هماهنگی از قبل انجام شده است و این تغییرات به افکار ما بستگی دارد
من فقط میتوانم با تغییر مکان فیزیکی بعضی از شرایط را تغییر دهم . ذهن انسان یک چیز بسیار پیچیده ای است که هنوز انسان نتوانسته است تمام رمز ان را کشف کند چون بعضی از افکار براثر مرور یک شرایط پایداری را درذهن به وجود میاورند که بر اثر تغییرات بعد از مدتی دوباره به جو پایدار برمیگردند دقیقا مثل افکار چاقی که سالها در ذهن ما شرایط پایدار بودند و با تغییر در مسیر متناسب شدن و رسیدن به هدف که متناسب شدن است بعد از رها کردن دوباره کم کم ذهن به شرایط پایدار ذهن قبلی که چاق شدن است برمیگردد چون فرمولهای قبلی بیشتر درذهن پایدار بودند پس ما باید تا زنده هستیم دراین مسیر بمانیم و مدت زمان مشخصی ندارد تا به شرایط پایدار متناسب شدن برسیم چون تا شوق و انگیزه درما وجود دارد فرمولهای چاقی پایدار درذهن ما کم رنگ هستند
وقتی ما روی ورودی ذهن خود کار کنیم کم کم شرایط جوی ذهن ما تغییر میکند چون شرایط پیرامون ما شرایط زندگی را تغییر میدهد
افکار چاقی دقیقا مثل یک کوه یخ میماند که در دریا ی ذهن ما شناور است وذهن ناخوداگاه ما 95% فرمولهای چاقی را درذهن دارد و در زیر اب دریا پنهان است و شرایط پایدار ذهن ما است و ذهن خوداگاه ما فقط 5% از این کوه یخی را تشکیل میدهد که از اب بیرون است پس اگر ما خواسته باشیم شرایط این کوه یخی را تغییر دهیم و به متناسب شدن برسیم و شرایط پایدار متناسب شدن را تجربه کنیم باید خیلی سعی و تلاش کنیم که قسمت بیشتری از این افکار پایدار از ذهن ناخوداگاه ما حذف بشوند تا کم کم شرایط پایدار متناسب شدن حاکم شود و تنها برای تغییر شرایط جوی ذهن باید ورودیهای ذهن خود را کنترل کنیم و با تکرار و تمرین و بدون عجله کردن و به با درک بالا و به کارگیری آگاهیها در تک تک لحظه های زندگی به این شرایط برسیم
رها کردن یادگیری و تمرین کردن باعث تغییر شرایط ناپایدار ذهن انسان و برگشتن به شرایط پایدار قبلی می شود.
ذهن ناخودآگاه دارای یک شرایط جوی ثابت و پایدار و یک شرایط متغیر و ناپایدار است.
ذهن انسان مرکز خلاقیت، حافظه، احساسات و بسیاری از ویژگیهای منحصر به فرد انسانی نیز به شمار میآیدو ما میتوانیم با تغییر شرایط جوی ذهن خود شرایط زندگی خود را تغییر دهیم و این من خالق شرایط و اتفاقات زندگی خودم هستمو چقدر دانستن این افکار احساس ارامش و رهایی را درما زیاد میکند
نشان های دریافت شده
سلام استاد روزتون بخیر صبح قشنگی داشته باشید.
حرفهای امروز عالی بود.من یک مدت که مداوم در سایت بودم و دقیق انجام می دادم حس خوبی داشتم خواب راحت و ذهنی آرام داشتم این چند روز به خاطر چند مراسم و مشغله کاری زیاد سر می زدم ولی دلچسب نبود تا دیشب که به یک مهمانی رفتم به عنوان سر زدن با وجودی که تایم کوتاهی داشت ولی افکار منفی و سایر مهمانها به حدی زیاد بود که نتوانستم فرار کنم وبارش ورودی منفی زیاد بود وقتی خانه رسیدم حالم بد بود و با وجودی که اصلاً به حرفهای آنها فکر نمیکردم ولی تا صبح کلافه بودم و نخوابیدم پس ما باید آگاهانه و مداوم از شرایط جوی ذهنمون مراقبت کنیم اول صبح که پاشدم آمدم سراغ سایت و این قسمت روی گوشیم باز شد و قبل از سرزدن به برنامهی قبلیم آن را گوش کردم وحس کردم خداوند این را به من پیشنهاد می دهد وخدا را شکر میکنم واز هدایتش هزاران بار سپاسگزارم.
باسلام خدمت شما استاد عزیزم
همیشه فکر میکنیم باید کار خاصی انجام بدیم که از بیرون متحول بشیم و یا دنیا و جهان فیزیکی برای ما تغییر کنه متوجه نیستیم که این شرایط فیزیکی و جوی به دست ما نیست،فیزیک جهان و دنیا بر این اساس است که آب و هوای خودش رو بر اساس شرایط پایداری که به اون داده شده حفظ کنه پس میفهمیم که کاری از دست ما برای تغییر شرایط جوی دنیا بر نمیاد،و ما میتونیم فصلهای دنیا رو تغییر بدیم،
اما ما انسانهای جدا هستیم که حتی اثر انگشت ما تفاوت داره ذهن ما رنگ موی مان و چشم ما افکاری که در طول روز مرور میکنیم غذایی که علاقه داریم لباسی که سلیقه داریم خونهای که دوست داریم و کلی چیزهایی که شخصیت ما رو تعیین میکنند
پس هیچ وقت نمیتونیم توقع داشته باشیم که یک فرد دیگه باعث تغییر حال ما بشه باعث خوشحالی یا ناراحتی در ما بشه,
از زمانی که فهمیدم باید شرایط جوی ذهنم رو تغییر بدم و روی مدار خوب تنظیم کنم تا یزی رو که دوست دارم به دست بیارم خیلی حس بهتری دارم و از زندگیم راضیترم،و به یک شرایط خوب یکسانی رسیدم،
آب و هوای ذهن من دیگه طوفانی نمیشه مه آلود نمیشه به هم نمیرسه و گرد و خاک نمیگیره خیلی شفاف با نسیمی ملایم و حالی خوب با آسمانی آفتابی است که همیشه در اون حس خوبی دارم،
از زمانی که سعی کردم باورها و افکار خودم رو درباره مرور اتفاقها و زندگی تغییر بدم این شرایط برام به وجود اومد
پس من خودم رو در رایطی قرار دادم که دوست دارم تجربه کنم یعنی حس خوب و حال خوب شادی و آرامش سلامتی و نعمتهای زیاد،
با فکر کردن و توجه کردن به چیزهایی که دوست داشتم دیدم کم کم باورهای من تغییر کردن و اون چیزی رو به دست میارم که بهش فکر میکنم و افکار لحظهای من به سمت افکاری مثبت رفتند،
کم کم شرایط ذهنیم روی مدار مثبتی پایدار شد و همیشه تونستم تجربه کنم حس خوبی داشته باشم و بینهایت آرامش رو به شرایط ذهنم اضافه کنم،
لحظه از زندگی لذت ببرم و هرجا دوست دارم با حس خوب برم و همیشه با لذت بردن غذا بخورم،نمیدونم که چیز باعث نمیشه حال من بد بشه و هیچ غذایی برای بدن من بد نیست تنها افکاری هستند که در مورد اون غذا مرور میکنم من همیشه با شادی و لذت ندگی میکنم و دوست دارم که توی این شرایط پایدار خوب بمونم و هرگز از این که مدتهای زیادی وقت خودم رو توی این سایت گذروندم ناراضی و ناراحت نیستم و خیلی احساس خوبی دارم که اراده و قدرت این رو داشتم که تغییر کنم و این کار بسیار سختیه که هر انسانی تصمیم به تاخیر بگیره ولی اونو عملی نکنه,،
من خواستم و تونستم و با اراده تونستم که یک انسان متفاوتی با شرایط جوی ذهنی پایدار و مناسب باشم تو همیشه در احساس خوب زندگی کنم،
باتشکرازشما