0

انتخاب لاغری در زندگی (گام دهم)

انتخاب آگاهانه برای لاغری
اندازه متن

شاید سال‌هاست با اضافه‌وزن درگیری…

بارها رژیم گرفتی، ورزش کردی، قرص و دمنوش امتحان کردی… ولی ته دلت هنوز مطمئن نیستی چرا هیچ‌چی نتیجه نمی‌ده 😞

💭 واقعیت اینه که خیلی از ما چاقی رو آگاهانه انتخاب نکردیم. بدون اینکه بفهمیم، وارد مسیرش شدیم. ولی حالا وقتشه…

🔔 وقتشه یه تصمیم متفاوت بگیری

🧠 وقتشه که انتخاب آگاهانه برای لاغری رو وارد زندگیت کنی

✨ این یعنی:

نه از روی اجبار، نه برای قضاوت‌ها، نه برای لباسای تنگ…

بلکه برای:

🌱 آرامش درونی 🎈 سبک‌تر شدن 💖 و عاشقانه زندگی کردن

چاقی آگاهانه نبوده، ولی لاغری باید آگاهانه باشه

خیلی‌هامون از همون کودکی، بدون اینکه بدونیم، وارد مسیری شدیم که به چاقی ختم شد 🍭 نه از روی انتخاب، نه از روی آگاهی… بلکه فقط چون محیط و شرایط اینطوری بود:

🍚 سبک تغذیه‌ی خانواده

🍬 جایزه گرفتن با شیرینی و خوراکی

😣 فشار اطرافیان برای “بیشتر بخور تا قوی بشی”

🫣 مقایسه شدن با بقیه و نادیده گرفتن احساس واقعی گرسنگی یا سیری

❌ هیچ‌کس ازمون نپرسید:

“آیا حاضری چاق بشی؟”

ما فقط اجرا کردیم. فقط خوردیم. فقط تکرار کردیم. و همین تکرار شد فرمول ذهنی چاقی!

اما حالا دیگه وقتشه…

وقتشه که با جرأت، با آگاهی و با عشق به خودمون بگیم: 🌟 “من می‌خوام انتخاب آگاهانه برای لاغری داشته باشم!”

نه یه انتخاب موقتی، نه از روی اجبار یا ترس.

بلکه انتخابی که از دل بیاد… از درک واقعی شرایط فعلی و پذیرش مسئولیت کامل زندگی‌مون 🧠💖

انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی چی؟

یعنی از این به بعد:

👂 به حرف بدنم گوش بدم، نه برنامه رژیم‌های عجیب

💭 با ذهنم همراه باشم، نه دشمنش باشم

🧘‍♀️ برای خودم تصمیم بگیرم، نه برای نگاه دیگران

وقتی انتخاب آگاهانه برای لاغری رو وارد سبک زندگیمون می‌کنیم، دیگه لازم نیست با خودمون بجنگیم.

دیگه خبری از “نخوردنِ با زور” یا “ورزش از روی اجبار” نیست.

جای اون‌ها رو می‌دیم به:

☕️ انتخاب‌های کوچک اما پیوسته

🌈 توجه به احساسات درونی

✨ هر قدمی که با آگاهی برداشته می‌شه، هزار بار ارزشمندتر از قدم‌هاییه که با اجبار برداشته می‌شن.

و تو الان این فرصت رو داری که قدم بذاری تو مسیری که واقعاً ازش لذت ببری…

پس بیا با صدای بلند دوباره بگیم:

“من لاغری رو آگاهانه انتخاب می‌کنم!” 💫

انتخاب آگاهانه برای لاغری

قدرت انتخاب، خاص انسانه 👤

تا حالا به این فکر کردی که چرا پرستوها هر سال همون مدل لونه رو می‌سازن؟ 🕊️

یا چرا شیرها توی طبیعت همیشه یه سبک شکار دارن؟ 🦁

چون غریزه دارن… نه قدرت انتخاب!

🌟 ولی ما چی؟

ما انسانیم… با یه هدیه بزرگ از طرف آفرینش: قدرت انتخاب 🙋‍♀️

ما می‌تونیم تصمیم بگیریم چی بپوشیم، کجا زندگی کنیم، با کی وقت بگذرونیم و حتی چی بخوریم یا نخوریم.

✋ یعنی چی؟ یعنی وقتی همه دارن برای لاغری رژیمای سخت و خسته‌کننده می‌گیرن،

تو می‌تونی انتخاب آگاهانه برای لاغری داشته باشی 😌 نه از روی ترس، نه به اجبار، نه برای تأیید دیگران…

بلکه از روی عشق به خودت ❤️

✅ یعنی گوش بدی به نیازهاش، نه به وسوسه‌ها

✅ یعنی از خوردن لذت ببری، نه احساس گناه کنی

✅ من مجبور نیستم مثل اطرافیانم پرخوری کنم

✅ لازم نیست هر خوراکی خوشمزه‌ای رو امتحان کنم

✅ قرار نیست خودمو با دیگران مقایسه کنم

ماها معمولاً فکر می‌کنیم تغییر باید از بیرون بیاد. ولی وقتی انتخاب آگاهانه برای لاغری رو شروع می‌کنی، خودت تبدیل به عامل اصلی تغییر می‌شی ✨

تو دیگه منتظر رژیم معجزه‌آسا یا قرص جادویی نیستی. تو منتظری خودت رو بهتر بشناسی و انتخاب‌هات رو ارتقا بدی.

و این یعنی آزادی واقعی ❤️

ذهن ناخودآگاهت مثل یه سیستم قدیمیه 💾

تا حالا شده گوشی یا کامپیوترت هنگ کنه و دیگه درست کار نکنه؟ 🤯 همون‌جوری ذهن ما هم می‌تونه هنگ کنه و گیر کنه!

ذهن ناخودآگاه ما مثل یه سیستم قدیمی کار می‌کنه که پر شده از باورهای تکراری و قدیمی که همیشه بهمون فرمان می‌ده.

این باورها مثل ویروس‌های نرم‌افزاری هستن که جلوی به‌روزرسانی و پیشرفت ذهن رو می‌گیرن 🚫🧠

🔸 باورهایی مثل:

  • “چاقی توی ژن ماست و هیچ کاری نمی‌شه کرد”
  • “من همیشه گرسنه‌م و نمی‌تونم جلوی اشتها رو بگیرم”
  • لاغر شدن برای من خیلی سخته و غیرممکنه”

این‌ها همون باورهای مخرب و قدیمی هستن که ذهن ناخودآگاهت رو برنامه‌ریزی کرده و باعث شده مسیرت به سمت چاقی ادامه پیدا کنه.

مثل ویروس‌هایی که توی سیستم می‌مونن و اجازه نمی‌دن برنامه‌های جدید اجرا بشن، این باورها هم جلوی تغییر مثبت رو می‌گیرن.

اما خبر خوب اینه که تو هنوز هم قدرت داری! 💪

تنها راه پاک کردن این باورهای مخرب، انجام یک کار ساده اما عمیقه:

انتخاب آگاهانه برای لاغری

این انتخاب یعنی هر روز، با اراده و آگاهی بگی:

  • “من قدرت انتخاب دارم”
  • “من می‌تونم ذهنم رو دوباره برنامه‌ریزی کنم”
  • “من برای خودم دارم لاغر می‌شم، نه کسی دیگه”

هر بار که این جملات رو تکرار می‌کنی، مثل یه آنتی‌ویروس ذهنی عمل می‌کنن و ویروس‌های مخرب رو از ذهن ناخودآگاهت پاک می‌کنن 🧹🧠

وقتی این فرمول‌های جدید رو وارد ذهن ناخودآگاهت می‌کنی، اون موقع هست که تغییر واقعی شروع می‌شه.

🔄 ذهن مثل یه باغچه‌ست

اگر بذری از باورهای محدودکننده بکاری، فقط چاقی و ناامیدی رشد می‌کنه.

ولی اگر بذری از انتخاب آگاهانه برای لاغری و باورهای مثبت بکاری، هر روز بیشتر به سمت سبک زندگی سالم و متناسب پیش می‌ری 🌱🌻

✨ انتخاب آگاهانه برای لاغری فقط برای خودت باشه

اگر دلیل اینکه دنبال لاغری می‌ری فقط این باشه که همسرت خوشش بیاد، یا فقط بخوای دوستات رو قانع کنی که می‌تونی تغییر کنی، یا بخوای به حرف‌های منتقدها جواب بدی…

💔 باور کن، خیلی زود خسته می‌شی، ناامید می‌شی و احساس شکست می‌کنی.

چون این نوع لاغری، انتخاب واقعی تو نیست، بلکه یه تلاش برای جلب رضایت دیگرانه که نمی‌تونه پایدار باشه.

اما وقتی که واقعاً واقعاً بخوای برای خودت لاغر بشی، برای اینکه حس بهتری داشته باشی، برای اینکه هر روز که تو آینه نگاه می‌کنی، عاشق بدنت بشی. اون موقع هست که این انتخاب تبدیل می‌شه به یه دوست همیشگی و همراه وفادار 🎯

انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی تو با تمام وجود، برای خودت تصمیم می‌گیری، نه برای قضاوت بقیه.

نه برای فشارهای بیرونی، نه برای هیچ توقعی جز خوشحالی و سلامت خودت.

وقتی این انتخاب از درون قلبت باشه، حتی وقتی سختی و چالش پیش میاد، تسلیم نمی‌شی.

چون این انتخاب، بخشی از هویت تو شده.

پس یادمون باشه:

💡 انتخاب آگاهانه برای لاغری زمانی ارزشمند و پایدار می‌شه که فقط برای خودت باشه.

وقتی که هدف واقعی تو،

خوشحال بودن، سلامت داشتن و دوست داشتن خودته،

اون موقع مسیر لاغری تبدیل می‌شه به یه مسیر پر از عشق، آرامش و انرژی مثبت 💖✨

بدنت، شخصی‌ترین دارایی توئه 🔐

بدنت مثل یه گنجینه‌ست، یه دارایی خیلی خاص که فقط مال خودته.

هیچ‌کس نمی‌تونه به جای تو غذا بخوره، بخوابه یا ورزش کنه 🛌🍎 تمام لحظه‌ها و تصمیماتی که مربوط به بدنت می‌شه، فقط به خود تو مربوطه!

🪞 بدنت مال توئه.

این بدن، جاییه که زندگی تو توش جریان داره.

🧬 تجربه‌هات با این جسم، منحصربه‌فرد و فقط مخصوص توئه.

هیچ‌کس نمی‌تونه دقیقاً احساس تو رو داشته باشه یا جای تو تصمیم بگیره.

پس چرا اجازه بدی دیگران انتخاب‌ها و تصمیم‌های مربوط به بدنت رو برای تو بگیرن؟

چرا باید تحت تأثیر حرف‌ها و نظرهای دیگران قرار بگیری وقتی که تو حق داری بهترین انتخاب‌ها رو برای خودت داشته باشی؟

✍️ تمرین طلایی: احساس مالکیت ❤️‍🔥

یه لیست ساده ولی بسیار مهم بنویس از چیزهایی که کاملاً شخصی و متعلق به تو هستند:

  • شماره موبایلت 📱
  • رمز کارت بانکی‌ات 💳
  • مسواکت 🪥
  • و البته، مهم‌تر از همه… بدن خودت! 💪

✅ این تمرین باعث می‌شه ذهنت بتونه باور کنه که تو کاملاً حق داری کنترل بدنت رو خودت به دست بگیری.

این یعنی اولین قدم بزرگ در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری رو برداشتی!

وقتی باور کنی که بدنت مال توئه و هیچ‌کس حق نداره در انتخاب‌هاش دخالت کنه، اون وقت آگاهانه و با قدرت، مسیر لاغری رو انتخاب می‌کنی.

این انتخابِ تو، انتخابی که برای خودت و آینده‌ات می‌کنی، بهترین هدیه‌ایه که می‌تونی به خودت بدی 🎁✨

🧘‍♀️ احساس خوب، راز پایداری لاغری ذهنیه

ما نمی‌خوایم مواد غذایی رو دشمن بدونیم 😠❌

خیلی وقت‌ها فکر می‌کنیم مواد غذایی، مخصوصاً خوراکی‌های خوشمزه مثل شکلات و غذاهای چرب و شیرین، دشمن ما هستن و باید ازشون دوری کنیم.

اما حقیقت اینه که انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی رابطه‌ای سالم و دوستانه با غذا داشته باشیم، نه ترس و عذاب وجدان.

🍫 مثلاً اگه شکلات خوردی، باید یاد بگیری که از خوردنش لذت ببری، نه اینکه بعدش تا شب با خودت بجنگی و عذاب وجدان داشته باشی.

اینکه بخوای به خودت بگی:

“چقدر احمقم که شکلات خوردم!”

یا “الان همه تلاشم به باد رفت!”

فقط باعث می‌شه مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری سخت‌تر و پرچالش‌تر بشه.

✅ راز اصلی موفقیت در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری اینه که بتونی از احساسات منفی و حس گناه، یه فرصت برای رشد و انتخاب‌های بهتر بسازی.

وقتی یاد بگیری احساس بد ناشی از خوردن بیش از حد یا انتخاب‌های نادرست، نمی‌تونه تو رو از مسیرت خارج کنه، اون موقع دیگه هیچ چیزی جلوی پیشرفتت رو نمی‌گیره.

پس همیشه یادت باشه:

🌟 در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری، هیچ چیز قطعی نیست،

🌟 هیچ شکست بزرگی وجود نداره،

🌟 فقط انتخاب‌های پیوسته و آگاهانه‌ست که مسیرتو می‌سازه.

🌈 جمع‌بندی: تو انتخاب‌گر مسیرت هستی!

لاغری فقط یه هدف فانتزی و دور از دسترس نیست،

لاغری یه مسیر ذهنیه، یه سفر عمیق که با انتخاب آگاهانه برای لاغری شروع می‌شه و هر روز با تصمیم‌های کوچک و بزرگت ساخته می‌شه. 💡✨

“من انتخاب آگاهانه برای لاغری دارم، چون من لایق بهترین‌ها هستم.” 🌟💪

یاد بگیر که قدرت ذهن در دست توئه، و تو بهترین تصمیم‌ها رو می‌تونی برای سلامتی و زندگی بهتر بگیری.

مسیر لاغری با ذهن، مسیر توست و تو همون کسی هستی که راهش رو روشن می‌کنه! 🚀🌈

پس هر روز با این حس و انرژی مثبت بیدار شو و با خودت بگو:

💬 “من صاحب انتخابم، و انتخاب من آگاهانه و برای لاغریه.”

💬 “من مسیر خودم رو می‌سازم و لایق بهترین‌ها هستم.”

همیشه به خاطر بسپار که:

مسیر لاغری با ذهن، یه مسیر عاشقانه و آگاهانه‌ست،

✨ و تو قهرمان این داستان هستی! 🦸‍♀️🦸‍♂️

منتظر کامنت‌های شما هستیم! 💬👇

همراه همشگی شما: رضا عطارروشن

با دادن ستاره به این مطلب امتیاز بگیرید.

امتیاز 4.57 از 47 رای

پادکست صوتی

باکس دانلود

https://tanasobefekri.net/?p=22914
69 نظر توسط کاربران ثبت شده است.
اندازه متن بخش نوشتن دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

اندازه متن دیدگاه ها
      آواتار فروغ ریاحی
      1399/06/22 23:40
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      محتوای دیدگاه: 354 کلمه

      سلام
      من لذت متناسب شدن رو به رنج چاقی ترجیح میدهم
      من چند روز واقعا روی این جمله کار میکنم و میدونم هنوزم کار میخواد و این فایل شما هم در همین راستا بود چقد عالی سپاسگزارم از خدای خوبم و استاد عزیز
      واقعا همین طور هست اینقدر من این تناسب اندام رو برای خودم لذت بخش کردم که در هر شرایط و هر مکان و زمانی که با خوردن روبرو میشم هدفم یادم میاد و فکر میکنم که لدت خوردن رو الان میخوام که زود گذر هست یا لدت تناسب اندام که همیشه با من هست ؟؟؟بارها شده تو مهمونی یا مسافرت یا
      رستوران یا خونه مامانم یا شاید خونه خودم وقتی غذایی رو دیدم سریع این سوال رو پرسیدم از خودم ولی نمیدونستم جز آموزشها هست
      ولی با یادگیری دورها کلی اگاهی جدید پیدا کردم و فهمیدم چنین موصوعی ریشه دار هست و کمک کننده پس بیشتر مرورش میکنم
      من میخواهم بالاترین نوع سپاسگزاری رو که مراقبت از جسم ام هست رو به خوبی انجام بدهم و با زیا ده روی در خوردن جسم ام رو بیمار و چاق نکنم و روحم رو که اصلا علاقه ای به چاقی نداره آزار ندهم و افسرده نکنم
      و من لذت تناسب اندام رو به رنج چاقی ترجیح میدهم و من با تناسب اندام به خیلی از لذت های خوب میرسم مثل سلامتی مثل آزادی هم در خرید کردن هم در زندگی هم در فعالیت هام و مثل روابط عالی و لدت های دیگه مثل اعتماد به نفس کامل و یا مثل شادابی چهره و جوانی و یا بهترین حالت رو حی ولی با چاقی به خیلی رنج ها میرسم مثل بیماری مثل محدودیت در خرید و یا فعالیت هام یا در زندگی روزمزه یا مثل اعتماد به نفس نداشتن یا مثل روابط بد یا مثل چهره ای نا زیبا و سن بالا و یا …..
      باید یادم باشه لذت خوردن هر خوردنی برای یه لحظه هست و گذرا هست ولی رنج چاق برای همیشه با من میمونه و اذیت کننده هست

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فروغ ریاحی
      1399/06/27 16:11
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      محتوای دیدگاه: 500 کلمه

      حرف ها و جمله های طلایی و مهم این فایل :

      ۱من باید انتخابهام رو براساس تناسب اندام انجام بدهم

      ۲من نباید انتخابهام بر اساس شرایط باشه

      ۳ در انتخابهام الویت همیشه با تناسب اندام هست

      ۴تناسب اندام همیشه الویت زندگی من هست

      ۵همه ی طعم ها گدرا هستن همه ی شادیها و ناراحتیها گدرا هستن همه ی مهمانی ها گدرا هستن

      ۶و بالاترین نوع سپاسگزاری از خداودند نگهداری از جسمی هست که خداوند به ما داده

      ۷وضعیت جسمی من از هر ماده ی غذایی مهمتر هست

      ۸برای د ر تناسب اندام بودن باید رفتار صحیح داشته باشم

      ۹رویای این رو دارم که جسمی در سلامت و در تناسب داشته باشم
      ۱۰تجربه ی خوردن برای من لذت بخش هست یا تجربه ی تناسب برای من لذت بخشه ؟؟؟تدوام در این فکر باعث میشود یک فرد متناسب و شاد بشم

      بله واقعا چاقی و لاغری هم یک موصوع شخصی هست من هم مثل بقبه وقتی رژیم گرفتم و لاغر شدم حدود ۳۰ کیلویی برای بار چهارم و پنجم تو زندگی ۳۴ ساله ام همه میگفتن بهت نمیاد و صورتت خیلی لاغر شده انگار پیر شدی چقد توپلی بهت میومد خیلی صورت شاداب و قشنگتری داشتی اینقد همه نظر دادن و من رو هم گاها میترسوندن که چرا اینجوری شدم انگار خوب نیستم که خیلی سریع در مسیر برگشت وزن افتادم

      ولی دیگه

      بسه هر چقدر به نظر بقیه زندگی کردن بسه من میخوام برا خودم زندگی کنم اونجور که لذت ببرم و خوشحال باشم و کاری به نظر بقیه نداشته باشم من آزادی و زیبایی و سلامت و تناسب اندام و اعتماد به نفس بالا و روابط عالی و جوانی و رو در وزن ۵۹ کیلویی خودم میبینم و عاشقانه دوستش دارم و همیشه میخوام در اولیت من تناسب اندامم باشه نه هیچ لذت زودگذر ی مثل مهمانی یا سفر یا دور همی یا رستوران یا …

      من عادت ریزه خواری رو در این چالش داشتم الانم رفتم روی میز غذا که ظرف عذای دخترم رو جمع کنم و یکم از اون غذا رو خوردم در حد دو تا قاشق کوچیک ولی دیگه ادامه ندادم چون میلم نکشید و خودم خواستم نخورم و قبل از ناهار اصلا من ریزه خواری نداشتم و الان خودم به پسرم غدا دادم و اصلا از غدای پسرم بهم چیزی نخورد حتی یه لقمه و در کل تا الان همین دو قاشق کوچیک بود و راضیم و همچنان برای من
      لذت تناسب اندام از رنج چاقی مهمتر هست
      و من امشب تولد یه آشنایی دعوت هستم در باع ولی از همینجا به همه و خودم میگم هیچ لذتی برای من بیشتر از رسیدن به تناسب اندام نیست و هر لذتی زودگذر و گذرا هست برای من مثل لذت دورهمی یا شیرینی یا شام خوردن دور هم یا مهمانی و …و من نباید بر اساس شرایط خوردنم رو تغییر بدهم همیشه همیشه الویت با تناسب جسم ام هست
      من عاشق لاغری و تناسب اندام ۵۹ کیلویی خودم هستم

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 5 از 1 رأی مشاهده امتیاز دهندگان
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فروغ ریاحی
      1399/07/13 12:48
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      محتوای دیدگاه: 364 کلمه

      سلام
      فکر کنم و مطمعنم همین یه جمله پرسشی که لدت زود گذر این غدا یا شیرینی یا این مزه برای من مهمتر هست یا تناسب اندامم .تمام انتخابهای من رو تغییر بده به سمت انتخابهای جدید
      و تدوام و تفکر در این پرسش از خودم قبل از خوردن و مهمانی و …من رو خیلی به تناسبم نزدکتر و با انگیزه تر میکنه
      چرا که تناسب اندام داشتن تنها جیز شخصی ما هست که هر لحطه و هر جا با ما همراه هست و هیچ وقت از ما جدا نمیشه و زمانی ما به اون میرسیم که انتخابهای غذایی ما بر اساس شرایط پیرامون ما تغییر نکنه و همیشه الویت ما تناسب اندام باشه همراه با سلامتی
      و در واقع بالاترین نوع سپاسگزاری از خداوند راصی بودن و شاد بودن ما از هر انچه که داریم هست پس چقد خوبه در جسممون هم انطور که میخواهییم خلقش کنیم و از اون لذت ببریم و راصی باشیم و به نظر و دیدگاه و فکر کسی که باعث میشه از خودمون لذت نبرییم برای این مسله ی شخصی اصلا کاری نداشته باشیم
      من خوب یاد گرفتم و فهمیدم که هیچ لذتی ماندگار نیست مگر لذت تناسب اندام و بقیه همه گذرا هستن پس الویت زندگی ما باید تناسب اندام باشه
      هیچ وقت به دلایل بیهوده غدا را وارد جسممون نکنیم که هیچ چیز با ارزشتر از این نیست که به جسم خودمون اهمیت بدهیم
      چقدر عالیه این فکر ها هر لحطه با ما همراه باشن و قبل از خوردن هر چیز به این سوال جواب بدیم
      مثال :من چند شب پیش تولد و مهمانی با هم بودم خیلی همه چیز عالی و بسیار دسر و عداها متنوع بود ولی چقدر عالی من این افکار رو داشتم تو دهنم و چقدر عالی انتخاب عدایی میکردم خودم هم خوشحال هم متعجب بودم که چقدر حرص و ولع ندارم و چقدر به اندازه میخورم
      خدا رو شکر که در این مسیر هستم و رویاای تناسب اندام به همراه سلامتی در
      من داره خلق میشه و روز به روز به اون نزدیکتر میشم
      فقط از لباسهام متوجه میشم که دارن برام گشاد میشن
      بازم از استاد عزیز با این همه آگاهی سپاسگزارم 🙏🙏

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فروغ ریاحی
      1399/08/24 14:25
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      محتوای دیدگاه: 201 کلمه

      من میخوام تابع تناسب اندام انتخاب غذایی داشته باشم
      من میخوام تابع جسم سالم خودم انتخاب کنم

      بعضی مسایل در زندگی من شخصی من هست مثلا :
      کد ملی شخصیه من
      شماره شناسنامه شخصی من هست
      شماره موبایلم شخصی من هست
      ونظر دیگران در آنها هیچ تاثیری نداره
      و اون موصوع شخصی من رو نمیتونن تغییر بدن ولی بعضی چیزای شخصی داریم که نظر بقیه در مورد اون ما رو تحت تاثیر قرار میده مثلا بدن ما شخصی ما هست و هر لحطه همراه من هست و هیچ وقت از من جدا نیست و چاقی هر لحطه همراه من هست و با من هست
      هر لذتی که از خوردن مواد غذایی میبرم هر چقدر هم خوب باشه ولی ماندگار نیست ممکنه خاطره ای از اون در دهن ما بمونه که بیشتر هم چاقها اینطور هستن ولی لذتش ماندگار نیست
      و هیچ چیز ارزشمند تر از این نیست که برای جسممون احترام قایل باشیم و اون رو در سلامت کامل نگه داریم
      تناسب اندام الویت اول زندگی من هست پس همیشه از خودم میپرسم
      لذت تناسب اندام رو میخوام یا لذت خوردن این خوراکی ؟؟
      تدوام در این فکر ما رو به تناسب اندام نزدیک میکنه

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فروغ ریاحی
      1400/03/16 19:25
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      مدال طلایی
      محتوای دیدگاه: 1,048 کلمه

      انتخاب کردن خیلی مهم هست

      ما خیلی از جاها انتخاب میکنیم چی رو بخوریم و به چه مقدار بخوریم و چه مزه ای   رو بخوریم و هیچ تحمیلی نیست خودمون انتخاب میکنیم چه چیزی رو مصرف کنیم .

      حالا این انتخاب  رو ما باید گسترده تر  کنیم  و سطح بالاتر رو تجربه کنیم .

      یه سری جیزها در زندگی شخصی ما هست مثلا ما  :

      ماشین شخصی داریم با پلاک شخصی 

      کد ملی ما 

      گواهی نامه ی رانندگی 

      و نظر  دیگران در اینها  هیچ تغییری ایجاد نمیکنه پس برای موضوعهای شخصی کاملا شخصی تصمیم میگیریم و کاری به نظر بقیه نداریم و نباید نظر بقیه ما رو درگیر کنه و ما خودمون رو طوری تغییر بدیم که مورد تایید دیگران باشه .

      جسم ما یه مورد شخصی ما هست 

      سلامتی  ما هم یک موضوع  شخصی  ما هست و نمیشه شخص دیگه به جای ما ورزش کنه و ما سلامت باشیم و بدن کاملا شخصی هست پس تناسب هم  یه موضوع کاملا شخصی هست که هر لحظه همراه ما هست و من نمیتونم خودم رو از تناسب جدا کنم و نمیشه جسم رو از خودم جدا کنم و خودم تنها بیرون برم پس موضوع چاقی  از هر موضوع دیگه باید بهتر تفکیک بشه که شخصی  ما هست 

      خیلی وقتا در مهمانیها تنوع عدایی هست و عدای رنگارنگ هست  اونجا از خودت سوال کن  که آیا میخوام تجربه ی این همه مواد عدایی  و زیاد خوردن رو داشته باشم و یا تجربه ی تناسب  رو داشته باشم ؟؟هر مزه ای هر چقدر خوشمزه باشه مزه اش گذرا هست و ماندگار نیست؟؟ .

      خیلی از افراد چاق عشقشون و لذتشون خوردن هست   خاطرات خوردن رو مرور میکنن و کلی پیج خوردن دارن  و دوست دارن خوردن بقیه رو مرور کنن 

      پس اگاه باش وضعیت جسمی من برای من  مهمتر هست یا تجربه ی این مواد غدایی .یا شیرینی و یا این مواد عدایی و یا این ندری و یا این پرخوری ؟؟؟

      بهانه برای خوردن نداشته باش،که ندری ثواب داره این واقعیت نداره و تو با اون بهانه زیاد بخوری تنها چیزی که واقعیت داره جسم من هست و باید رفتار درست داشته باشم نمیتونم از  خوردن اون اضافه ها  و پرخوریها لذت ببریم  و متناسب هم باشیم  پس اگاه باشید مشکل ما با اون اصافه ها هست با اون پرخوری ها هست و ما به دلیل بیهوده عدا وارد جسمون میکنیم 

      هیچ چیز ارزشمند تر ار سالم نگه داشتن جسم نیست . همیشه رویای جسم سالم و متناسب رو داشته باشین 

      همه ی مزه ها و شادیها و ناراحتیها   مهمانی ها تمام میشه ایا تابع شراط ،بیرونی میخوابی تصمیم بگیری یا تابع تناسب اندام میخواهی تصمیم  بگیری ؟

      تناسب اندام اولیت زندگی شما باید باشه پس همیشه بگو تناسب اندام برای من لدت بخشه و یا خوردن اون مواد غدایی لذت بخشه ؟و تدوام این فکر من رو متناسب میکنه 

      و با تناسب شما از خودوتون راضی یتر و شادتر میشد و این خودش بالاترین نوع سپاسگزاری هست 

      برداشت من از فایل امروز :

      چقدر هر جلسه از این چالش با وجود زمان کمش ولی پر بار و عالی هست چقدر در این جلسه آگاهی های عالی بود .

      من تا حالا یاد گرفتم از قدرت انتخابم استفاده کنم و بگم در چه زمانی و مکانی چه  نوع غذا  رو به چه اندازه بخورم و  به زور و تحمیل و بر اساس بهانه و خاطرات و …و تابع شرایط غدا نخورم و حالا همین انتخاب رو میخواهیم بیارییم  در مورد جسم و اندام خودومون و باید ما برای خودمون انتخاب کنیم میخواییم در تناسب اندام کامل باشیم یا در چاقی باشیم اختیار با من هست و قدرت انتخاب با من هست که در مورد شخصی ترین موضوع زندگیم  چطور تصمیم بگیریم و انتخاب کنم .

      من همیشه در هر موقعیتی که باشم مهمانی و یا شادی و یا تفریح و دورهمی و یا مسافرت و یا مه رمصان و یا ماه محرم و …. باید از خودم در موقع خوردن بپرسم آیا لذت زود گذر این مواد غدایی و تنوع غذایی  و یا پرخوری  و … رو میخوام یا لذت ماندگار تناسب رو میخوام  ؟؟؟

      و اما خوب میدونیم تمام حرف ما و منظور از لذت ،لذت اون پرخوری و زیاده روی کردنهاو اون اضافه خوردنها  هست و گرنه اون مقدار که مورد نیاز بدن هست هیچ مشکلی نداره و باید با لذت اون رو خورد .

      اگر هدف برای ما مهم باشه و در اولیت باشه  خیلی این سوال کردن برای ما مهم  میشه که همیشه  از خودمون بپرسیم لذت تناسب اندام رو میخوایمم یا لذت اون اضافه خوردنها و اون پرخوری کردنها و یا اون بهانه داشتن برای خوردنها ؟؟؟؟

      و اما هیچ  لذتی و هیچ سپاسگزاری بالاتر از اینکه ما از خودمون راضی باشیم و لذت ببریم وجود نداره پس با تناسب اندام ما به بالاترین نوع سپاسگزاری هم نزدیک میشیم و این مهم بودن  تناسب اندام رو میرسونه و این تناسب اندام کاملا موضوع  شخصی و مربوط به خودمون هست که هر لحظه همراه ما هست   که  نباید نظر هیچ کس دیگه برای  ما   اهمیت داشته باشه در مورد جسممون مثل خیلی از چیزهای دیگه مثلا نظر دیگران در مورد شماره موبایل من و یا کد ملی و یا شماره شناسنامه ی من هیچ  اهمیتی نداره که چی میگن پس در مورد تناسب اندامم باید هیچ اهمیتی نداشته باشه.

      پس تدوام در این فکر که لذت زود گذر این مواد غدایی و یا این پرخوریها و اضافه خوردنها رو میخوای یا لذت  تناسب اندام ؟؟؟ من رو به سمت تناسب هل میده .

      پس انتخاب از اینکه چی بخورم   در چه زمانی به چه اندازه  بخورم رو  این قدرت انتخاب رو مقداری گسترده تر کردم  به این که میخوام  لدت تناسب رو انتخاب کنم یا لدت زود گذر خوردن  این مواد غدایی رو  (دقت کنید تمام حرف ما مربوط به اون اصافه ها و پرخوری کردنها هست )؟؟؟؟

       به نطر من زمانی این انتخاب جواب درست میده که هدف برای ما بسیار مهم و لدت بخش باشه و در قسمت لذت ذهن ما نشسته باشه و گرنه غیر ممکنه ذهن چاق به راحتی از خوردن دست بکشه پس باید روی خودمون کار کنیم و از دوره ها استفاده کنیم تا بهتر و دقیق تر انتخاب کنیم و در هر لحظه انتخابهای درست  داشته باشیم .

      من واقعا لدت تناسب اندام به همراه سلامتی رو دوست دارم تجربه کنم و الانم نزدیکم به تناسب دلخواهم  و برای همین  در هر بار خوردن  این سوال  رو از خودم میپرسم و جواب میدهم  و قطعا انتخابهای عالیتر و بهتری خواهم داشت 

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 9 از 2 رأی مشاهده امتیاز دهندگان
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فروغ ریاحی
      1401/01/04 16:20
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      دیدگاه فنی
      محتوای دیدگاه: 1,024 کلمه

      سلام خدمت استاد گرامی و دوستان پر انگیزه ام 

      من تا به این جای  چالش یاد گرفتم انتخاب کنم که چه مقدار از چه غذایی رو بخورم و بارها بگم من حق انتخاب دارم نه قدرت اشتها پس هیچ تحمیلی و اجباری  در کار نیست و همش عادتها و باورهای ما هست که باعث انجام یه سری کارها و انتخابها میشه .

      چقدر استاد در این فایل شخصی بودن  قضیه  ی لاغری  رو خوب برای من نوعی  جا انداختین چقدر عالی  این قضیه رو درک کردم  چقدر در گذشته به اشتباه رفتار می  کردم و فکر می کردم  ودر حق خودم ظلم می کردم و به خودم بی احترامی میکردم  چون  با نظر بقیه  زندگی میکردم ولی الان دو سه سالی میشه که دیگه آگاهم جسم من هم مثل خیلی از لوازم شخصی  من یک موضوع کاملا  شخصی هست و هیچ ارتباطی به کسی نداره همانطور که نظر کسی در مورد مسواک من که یک وسیله ی شخصی من هست اهمیت ندارد و یا اینکه همانطور که  نظر  بقیه در مورد شماره ی شناسنامه ی  من اهمیت نداره و یا همانطور که نظر بقیه در مورد  شماره ی ماشین من برام اهمیت نداره ویا اینکه  نظر بقیه در مورد شماره  موبایلم هیچ اهمیتی ندارد پس نظر بقیه هم. در مورد جسم من که شخصی ترین موضوع زندگی من هست و هر لحظه همراه من هست اهمیت نداره و نخواهد داشت و من باید این موضوع رو درک کنم چون من در گذشته که بارها با رژیم به تناسب میرسیدم اما نظر و دیدگاه اطرافیانم به راحتی روی من تاثیر می‌گذاشت که هر بار  به من میگفتن دیگه بسه  لاغری چقدر زشت شدی صورتت لاغر شده پوستت خراب شده دماغت بزرگ شده و یا اینکه خیلی‌ها پشت سرم  میگفتن  فلانی انگار قرص و چیزی خورده که لاغر شده و طفلی قیافه اش داغون شده انگار معتاد شده انگار مریضی داره و ….و من سریع میترسیدم که وای من این لاغری رو نمی‌خوام. من اون چهره ی  قبلی خودم رو می‌خوام و همیشه میگفتم ای کاش جسمم لاغر بود اما صورتم چاق بود ولی حاضرم به جرات بگم از وقتی که در این مسیرم نه تنها کاری به  حرف اطرافیانم ندارم و کاری به نظر اونها در مورد جسمم ندارم  بلکه از هر اندام چاق حتی صورت هم به شدت بدم میاد و اتفاقا چهرهای  ظریف و زیبا و خوش فرم رو بیشتر دوست دارم و چقدر از صورت خودم در حالت تناسب بیشتر راضی هستم و لذت میبرم ‌‌

      جسم من شخصی ترین موضوع زندگی من هست 

      جسم من شخصی ترین موضوع زندگی من هست 

      جسم من شخصی ترین موضوع زندگی من هست .

      .پس موضوع تناسب اندام من باید از هر موضوعی در زندگی من مهمتر باشه .

       خود من این دو شب در  ایام عید هست که  باسفره های رنگین و متنوع رو به رو میشم برای شام و یا ناهار که واقعا همه  ی غذاها فوق العاده هستن واونجور که دوست دارم غذاهای دلخواهم رو روی سفره میبینم  و حتی هنوزم مقداری از انواع غذاهای عالی وخوشمزه  ازمهمانی که دو شب پیش  داشتم در یخچال هست و امروز برای ناهار دوباره از اونها کشیدم اما خیلی عالی و به اندازه خوردم و به خودم گفتم من طعم عالی و بینظیر و زود گذر این موادغذایی رونمیخوام   من طعم بینظیر  و دایمی تناسب اندام رو میخوام درسته یک بار خطا  در برخورد با مواد غذایی  دلخواهم داشتم اما دوباره دیگه رو  عالی رفتار کردم که مطمعنم  اون یک بار خطای من هم بسیار بسیار از رفتارهای درست گذشته ام بهتر بوده .

      من لذت آنی هیچ مواد غذایی  رو نمی‌خوام 

      من لذت آنی هیچ پاستا، پیتزا و لازانیا وساندویچ رو نمی‌خوام 

      من لذت آنی هیچ بستنی و شیرینی و شکلات واجیل رو نمی‌خوام .

      من لذت آنی هیچ چیبس و پفک و کرانچی, و …. رو نمی‌خوام .

      من هیچ وقت به دنبال  خوردن و تست کردن مزه های جدید نیستم و عشقم و لذتم فقط خوردن نیست 

      من هوشیارم و آگاهم که عشقمم تناسب اندام ایده الم هست و در هر شرایطی به یاد هدفم هستم .

      تجربه ی این شیرینی  و این مواد غذایی جدید و این غذای نذری و .. نباید من روچاق کنه من فقط باید به یاد  هدفم باشم و رفتار درستی داشته باشم چون تمام مشکل مابه خاطر اون اضافه خوردن ها هست یعنی من نباید از خوردن خودم برای رفع نیازم بترسم من باید از اون اضافه بر نیاز خوردن خودم که رفتار ناپسندی هست بترسم .

      پس به قول استاد در این چالش من با هیچ بهانه ای نباید غذا وارد جسمم کنم که مثلا چون نذری هست وثواب داره من نباید بخورم که مثلا چون اسراف نشه من نباید بخورم هیچ چیز به اندازه جسم من ارزشمند نیست همه ی  اینها واین طعم ها  و آین لحظات گذرا هستند و فراموش میشن پس من باید تصمیم بگیرم تابع مواد غذایی بیرونی باید  رفتار کنم یا تابع جسم متناسب خودم وهدفم باید رفتار کنم ؟؟

      من از این به بعد  در زندگیم یعنی  از این لحظه به بعد  که در ایام عید هستم بیشتر به این قضیه اهمیت میدم و فقط به جسمم و نیاز اون توجه میکنم و به اون احترام می‌زارم و نه کمتر از مقدار نیازش و نه بیشتر از مقدار نیازش مصرف میکنم چون برای خودم و جسمم و هدفم ارزش قایلم پس زیاده روی در خوردن نمیکنم .

      من لذت میبرم که تناسب اندام همیشگی در اولیت زندگی من هست .

      من باید همیشه از خودم بپرسم که آیا لذت خوردن این مواد خوراکی برای من لذت بخش هست  و یا لذت تناسب اندام همیشگی برای من لذت بخش هست ‌..

      و من اتفاقا باید بگم بازم امروز ظهر من سه مدل از انواع غذا های دلخواهم مثل لازانیا و پاستا و ته چین عالی در یخچالم بود اما دقیقا با همین تفکر از هر کدوم به اندازه نیازم برداشتم و خوردم و اصلا زیاده روی نکردم و سبک و عالی میز غذا رو ترک کردم در حالی که کلی دسر و شیرینی و سالاد و زیتون و …. بود اما من لب نزدم چون نمی‌خواستم .چون لذت آنی و زود گذر هیچ مواد غذایی و   در لحظه ی سیری نمیخوام وبه خاطر  لذت دایمی تناسب اندام هیچ غذایی رو به زور وارد جسمم نمیکنم

      من همچنان با قدرت و با استمرار.و علاقه  راهم رو ادامه میدم .

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 10 از 2 رأی مشاهده امتیاز دهندگان
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فروغ ریاحی
      1402/06/11 19:00
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      دیدگاه فنی
      محتوای دیدگاه: 881 کلمه

      به نام خدای مهربان که هر لحظه هادی و حامی من هست .

      من  خیلی از  جاها انتخاب  میکنم چه رفتار غذایی  و یا چه مقدار غذایی یا  چه مزه ای و  یا چه مدلی  از غذا  رو بخورم و اما حالا میخوام این انتخاب رو تاثیر گذار تر کنم یعنی سطح بالایی از انتخاب رو تجربه کنیم .

      خیلی از  موضوع ها در زندگی ما شخصی هست  مثل شماره موبایل ما یا مسواک ما و ….و این لاغری  و تناسب اندام  ما  هم باید کاملا شخصی  باشه و خودمون براش تصمیم بگیریم و کاری به نظر بقیه نداشته باشیم .

      من بارها شده یه  نظر شخصی رو داشتم اما به خاطر اینکه  نظر بقیه رو جلب کنم اون مورد رو تغییر دادم و در نهایت خسته شدم  مثلا سلامتی و تناسب اندام ما،شخصی هست پس نمیشه کسی به جای ما ورزش کنه و ما لاغر و یا سلامت باشیم پس تناسب یه موضوع شخصی هست که هر لخطه همراه ما هست ما نمیتونم خودمون رو از تناسب اندام جدا کنیم .

      موضوع چاقی باید تفکیک بشه و از هر موضوعی مهمتر یاشه من بارها شده به مهمانی رفتم که کلی غداهای متنوع بوده اما باید به خودم بگم من تجربه ی خوردن این همه مزه رو میخوام یا تجربه ی تناسب اندام رو میخوام ؟؟

       بارها بگو هر مزه ای هر چقدر خوشمزه میگذره اما مزه ی تناسب اندام هست که همیشه همراه ما میمونه  پس تناسب از هر موضوعی مهمتر هست و در هر شرایطی باید اون رو انتخاب کنیم .

      پس بارها بگو تجربه ی غذاها های متنوع و یا نذری و یا … رو نمیخوام و فقط تجربه ی تناسب اندام رو میخوام .

      من نمیشه اضافه بر نیازم  بخورم و رفتارهای اشتباه و پرخوری داشته. باشم و لاغر هم باشم هیچ چیزی ارزشمند تر از این نیست که بخوام جسم سالم و متناسب داشته باشم همه ی طعم ها و مهمانی ها گذراه هستند همه ی شادی ها و ناراحتی ها گذرا هستند پس بارها بگو میخوام تابع شرایط  باشم یا  میخوام  تابع جسم سالم و متناسب باشم ؟؟

      من باید  بارها این اموزشها رو تکرار کنم تا تناسب اندام الویت زندگی من باشه و من باید بارها بگم طعم این عذاها  برای من اهمیت داره یا تناسب اندام برای من اهمیت داره ؟؟؟

      من خودم در گذشته که وزنهای زیادی در زمان های  مختلف کم میکردم تمام اطرافیانم در مورد چهره ام و صورتم نظر میدادن و چقدر همه میگفتن لاعر و زشت شدی انگار معتاد شدی انگار پیر شدی صورتت شکسته شده اون زیبایی رو نداری چقدر دماغت بزرگ شده چقدر پوستت خراب شده و من هم  بسیار میترسیدم و همیشه میگفتم ای کاش جسمم  لاغر میشد اما صورتم لاغر نمیشد و  برای همسن همش ارایش میکردم تا بقیه تاییدم کنن و به همه میگفتم من الان لاغرم اما صورتم خوب نیست و از دیدن خودم در عکسها بدم میومد و به دنبال چاقی صورتم بودم چون این اگاهی ها رو نداشتم نظر بقیه خیلی برام مهم بود و هر چی بقیه در مورد من میگفتن قبول میکردم اما حالا هر کس هر چیزی بگه برام مهم نیست حتی باید بگم  در این ایام که وزن زیادی به خاطر  یه مورد استرس زا کم کردم همه گفتن زشت شدی بازم نجوای ذهنی داشتم که انگار صورتم خراب شده و همه میگفتن  بدو فلان کار زیبایی رو بکن و … اما من  بر نجواها غلبه کردم و گفتم برام مهم نیست کسی پسندم کنه خودم باید از خودم راصی باشم و به دنبال هیچ کار دیگه ای  نرفتم  و با کمی رسیدگی به ظاهرم مثل مدل مو و  لباسهام دوباره از خودم راضی شدم .

       اما در مورد مطلب دیگه که استاد گفتن من باید بگم این رو من باید همیشه اویزه ی گوشم کنم که هر وقت هر جا رفتم و هر چقدر تنوع غدایی بود به خودم بگم من به دنبال لدت زود گذر این همه مواد غدایی هستم یا دنبال لذت دایمی تناسب اندام هستم و به اندازه نیازم عذا بخورم من قول میدم در سفرها که منوی باز رستوران ها رو در هر وعده رو دارم همین جمله رو به خودم بگم در مهمانی  ها که سفره ی متنوع روبه روی من هست همین جمله رو بگم در دورهمی ها در تفریح ها در پارک ها و فضای  سبز و در سوپر مارکت ها … هم باید همین جمله رو بگم تا همیشه به یاد هدفم باشم و درست.  عالی رفتار کنم  .

      من امروز ظهر به اندازه نیازم غذا خوردم و دیگه اضافه بر نیازم نخوردم .چون سیر بودم 

      من امروز صبح به خرید رفتم لما در سوپر مارکت هیچ خرید اضافه ای نکردم و به اندازه نیازم خرید کردم .چون به دنبال لذت زود گذر این طعم ها نیستم 

      من امروز عصر در حالی که کلی خوردنی بود اما نخوردم و فقط یه لیوان چای با لیمو ترش خوردم چون سیر بودم 

      الان  کلی میوه هست که همش،در ذهنم مرور میشه برم بخورم اما چون سیرم  نمیخورم و به راحتی میگدرم 

      شب قراره با خواهرام بریم کنار رودخونه اما از الان به خودم میگم من لذت رود گذر این تنوع سفره و مواد غدایی رو نمیخوام من لذت دایمی تناسب اندام رو میخوام .

      من بیشتر از هر چیز دیگه به خودم و  سلامت و تناسب جسمم  اهمیت میدم و هرگز دوست ندارم این امانت الهی رو با پرخوری و هوس هاای زود گذر و اضافه بر نیاز خوردن خراب و بیمار و چاق کنم 

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 5 از 1 رأی مشاهده امتیاز دهندگان
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
1 2 3 7
گردونه هدایا گردونه هدایا