✨ تصور کن ذهنت مثل یه زمین بازی باشه…
جایی که سالهاست فرمولهای چاقی دارن آزادانه بازی میکنن، بدون هیچ مزاحمی! 🍕🍰
اما حالا وقتشه با فرمول ذهنی برای لاغری وارد زمین بشی و بازی رو به نفع خودت عوض کنی! 🧠⚽
نه با جنگ و اجبار، بلکه با ساختن مسیرهای ذهنی جدید و دوستداشتنی 😍
تو میتونی اون کسی باشی که ذهنش رو دوباره میسازه… اینبار برای رهایی و سبکی 🌱✨
🔍 فرمول ذهنی یعنی چی؟
هر فکری که بارها در ذهنمون تکرار شده، بهمرور تبدیل به یه فرمول ذهنی میشه. این فرمولها مثل نرمافزارهایی هستن که توی ناخودآگاه ما نصب شدن و بیصدا، ولی مؤثر، تصمیمهامون رو شکل میدن. 📡

وقتی میگیم فرمول ذهنی برای لاغری، یعنی داریم مسیر تازهای توی ذهنمون طراحی میکنیم که بهجای چاقی، ما رو به سمت سبکتر شدن هدایت میکنه.
این فرمولهای ذهنی جدید مثل نقشه راهی هستن که کمک میکنن تصمیمهامون آگاهانهتر و هماهنگتر با هدف لاغری باشه.
تا وقتی که فرمولهای ذهنی ما حول خوردنِ هیجانی، پرخوری، یا باورهای غلط درباره غذا بچرخه، ذهن ناخودآگاه طبق همون مسیرهای قدیمی عمل میکنه.
ولی با ساختن فرمول ذهنی برای لاغری، میتونیم مسیرهای تازهای ایجاد کنیم که بر اساس آگاهی، آرامش و انتخابهای سالم باشن. ✨
ایجاد فرمول ذهنی برای لاغری فقط یه تمرین ذهنی نیست؛ یه تغییر عمیقه توی ساختار فکری ماست. بهجای اینکه با عادتهای قدیمی بجنگیم، یاد میگیریم فرمولهای جدید رو جایگزین کنیم؛ فرمولهایی که قدرتشون از تکرار و باور تغذیه میشه. 💡
پس اگه میخوای بدنی سبکتر داشته باشی، اول باید ذهنت رو سبکتر کنی. و این یعنی: شروع به ساخت و تقویت فرمول ذهنی برای لاغری! 🧠🌱
🔁 فرمول ذهنی برای لاغری چطور ساخته میشه؟
فرمول ذهنی برای لاغری یهجور برنامهریزی تازهست؛ مثل وقتی که یه نرمافزار جدید روی گوشیت نصب میکنی که جایگزین یه اپلیکیشن قدیمی و ناکارآمد میشه. 📲
ما انسانها از روی عادت فکر میکنیم، تصمیم میگیریم و رفتار میکنیم.
اگه سالها با این باور زندگی کردی که “من هرچی بخورم چاق میشم” یا “لاغر شدن سخته و وقتگیره”، اینا تبدیل به فرمول ذهنی چاقی شدن 😕.
یعنی تو ناخودآگاهت یه برنامه دائمی نصب شده که هی بهت یادآوری میکنه چی بخوری، کی بخوری و حتی چطور دربارهی خودت فکر کنی!
💡 اما خبر خوب اینه: همونطور که این فرمولها ساخته شدن، میتونیم فرمول ذهنی برای لاغری رو هم بسازیم؛ فقط با تکرار فکرهای جدید، ایجاد احساسهای تازه و تصویرسازیهای ذهنی مثبت.
مثلاً:
✅ وقتی به جای فکر “بازم شکست میخورم” بگی “من در مسیرم و هر روز دارم بهتر میشم”،
✅ وقتی بهجای پرخوری عصبی بری چند دقیقه نفس عمیق بکشی یا خودت رو در آغوش بکشی 🤗،
✅ وقتی هر روز خودت رو در اندام دلخواهت تصور کنی و اون حس خوب رو حس کنی 💃🌟،
داری با قدرت ذهن، یه فرمول ذهنی برای لاغری نصب میکنی. کمکم این فرمول جدید جا میافته و جای قبلیها رو میگیره.
🧠 ذهن ما مثل یه باغه؛ اگه بذر درست بکاری، با تکرار، رشد میکنه. فرمول ذهنی هم همینه. بذر فکرهای لاغرانه بکار و منتظر شکوفههای سبکبالی باش!
⚖️ چرا چاقی هم «پیشرفت» حساب میشه؟
شاید عجیب یا حتی ناراحتکننده باشه، ولی واقعیت اینه که چاقتر شدن از نگاه ذهن ناخودآگاه و طبق قانون گسترش، نوعی «پیشرفت» به حساب میاد! 😅
ذهن ما همیشه در حال یادگیریه، اما متأسفانه همیشه از مسیر مفید یاد نمیگیره. ما سالها ناخواسته روی فرمول ذهنی برای چاقی تمرکز کردیم:
🍩 وقتی برای فرار از استرس به خوردن پناه بردیم
📺 وقتی همراه تلویزیوندیدن، بیهوا تنقلات خوردیم
🥲 وقتی شکست در رژیمها رو تجربه کردیم و باز هم ادامه دادیم
در واقع، ناخودآگاه ما بارها و بارها تمرین کرده تا فرمول ذهنی چاقی رو اجرا کنه، و چون بارها این مسیر تکرار شده، مغز اون رو تبدیل کرده به یه مسیر پیشرفته و تقویتشده!
✨ حالا وقتشه فرمول ذهنی برای لاغری رو جایگزینش کنیم!
باید یاد بگیریم که مغزمون همونطور که مسیر چاقی رو یاد گرفته، میتونه با تکرار و تمرکز روی احساس خوب و انتخابهای سالم، یه فرمول جدید برای لاغر شدن بسازه.
💡 ولی قبلش باید آگاهانه بفهمیم:
فرمولهای ذهنی قبلی چطور شکل گرفتن؟ چرا هنوز در ناخودآگاهمون فعالن؟ و چطور میتونیم با برنامهریزی ذهنی، نسخهی جدید رو جایگزین کنیم؟
🚬 مثالهایی از فرمولهای ذهنی گسترشپذیر
بربرای اینکه بهتر بفهمیم چطور فرمولهای ذهنی در زندگی ما نقش دارن و چرا باید به فکر ساختن فرمول ذهنی برای لاغری باشیم، بیایم چند مثال ساده و واقعی رو بررسی کنیم:
- فردی که یه بار برای آرام شدن سیگار کشیده، ناخودآگاه ذهنش این رفتار رو به عنوان راهکار ثبت میکنه. بعد از اون، هر وقت استرس داشته باشه، فرمول ذهنی سیگار کشیدن فعال میشه و بدون اینکه بخواد، سراغ سیگار میره 🚬.
- کسی که بعد از خوردن شیرینی احساس بهتری پیدا کرده، ذهنش این تجربه رو به عنوان راه حل ثبت میکنه. به مرور زمان، این فرمول ذهنی باعث میشه هر وقت ناراحتی یا خستگی داره، ناخودآگاه دنبال شیرینی باشه 🍩.
- فردی که از کودکی شنیده: «بخور تا قوی شی!» به شکل ناخودآگاه این پیام در ذهنش حک شده و در موقعیتهای مختلف، مثل ناراحتی، گرسنگی یا حتی شادی، بیشتر و بیشتر میخوره.
این نمونهها نشون میده که چطور فرمولهای ذهنی قدیمی به راحتی رشد و گسترش پیدا کردن، بدون اینکه ما ازشون خبر داشته باشیم.
و همینجا نقش حیاتی فرمول ذهنی برای لاغری روشن میشه؛ چون برای تغییر واقعی و پایدار، باید این فرمولهای قدیمی رو با فرمولهای جدید و سالم جایگزین کنیم. 🧠✨

❌ چرا رژیم و فشار جواب نمیده؟
شاید بارها رژیمهای مختلف رو امتحان کردی، قرصهای لاغری مصرف کردی، ورزش سنگین کردی یا حتی به فکر جراحی افتادی، اما نتیجهای که میخواستی نگرفتی.
دلیلش اینه که همهی این تلاشها فقط روی جسم تمرکز داشتن، در حالی که ذهن ما هنوز با همون فرمولهای قدیمی و چاقکننده کار میکنه. 🧱
وقتی فرمول ذهنی برای چاقی فعال باشه، یعنی ذهن ناخودآگاه هنوز همون برنامه قدیمی رو اجرا میکنه.
پس هر بار که رژیم میگیری یا ورزش میکنی، فقط یه توقف کوتاه در مسیر چاقی اتفاق میفته. ذهن منتظر فرصته تا دوباره همون مسیر قدیمی رو برگرده.
مثل وقتی که یه نرمافزار قدیمی و کند رو روی گوشی نصب داری؛ هر چقدر هم سخت تلاش کنی، گوشی تو همچنان همون عملکرد قدیمی رو داره، چون نرمافزار جدیدی نصب نکردی. 📱
✅ راه حل واقعی و پایدار اینه که یک فرمول ذهنی برای لاغری جدید بسازی؛ فرمولی که مثل یه نرمافزار تازه و بهروز، کدهای قدیمی رو غیرفعال میکنه و ذهن رو به مسیر سالمتر و سبکتر هدایت میکنه.
با ساختن این فرمول جدید، ذهن دیگه نیازی به جنگ و فشار نداره، بلکه خودش تمایل پیدا میکنه انتخابهای بهتری داشته باشه و روند کاهش وزن طبیعیتر و راحتتر پیش بره. 🌱🧠
🌱 فرمول ذهنی برای لاغری چطور ساخته میشه؟
ساختن فرمول ذهنی برای لاغری درست مثل باز کردن یه مسیر تازه وسط یه جنگل انبوهه! 🌳
اولش، همه چی مبهمه، راهو گم میکنی، شاید حتی چند بار برگردی عقب… ولی وقتی با عشق و استمرار ادامه بدی، این مسیر برات تبدیل میشه به یه جاده هموار و دوستداشتنی 💫
🔁 چرا تکرار مهمه؟ چون ذهن ما با تکرار و احساس برنامهریزی میشه.
هر بار که با آگاهی یه رفتار سالم انجام میدی، داری یه رد پا روی این مسیر جدید میذاری.
برای ساختن فرمول ذهنی برای لاغری باید چندتا کار کلیدی انجام بدی:
برای ساختن فرمول ذهنی برای لاغری، باید آگاهانه به رفتارهای جدیدت فکر کنی. یعنی فقط نخوردن کافی نیست؛ باید بفهمی چرا میخوری و چطور میتونی انتخاب آگاهانهتری داشته باشی.
فرمولهای قدیمی ذهنی همون باورهایی هستن که میگن «من همیشه چاق میمونم» یا «لاغری سخته». فاصله گرفتن از این باورها یعنی بازنویسی ذهن برای یه مسیر جدید.
هر بار که خودتو لاغر، رها و سالم تصور میکنی، در حال ساختن بخشی از فرمول ذهنی برای لاغری هستی. تصویرسازی ذهنی یعنی کمک به ذهن برای جهتگیری جدید.
تغییر با فشار و اجبار پایدار نیست. وقتی با عشق و آرامش انتخابهای سالم رو تمرین میکنی، ذهن ناخودآگاه اونها رو راحتتر میپذیره و مسیر تازهای ایجاد میشه.
🎯 یادت باشه: تو سازندهی ذهن خودتی!
و هر روز میتونی یه تکه جدید از فرمول ذهنی برای لاغری رو خلق کنی.
آروم، مهربون، با تکرار… و خیلی زود میبینی ذهن و بدنت با تو همصدا شدن. 🎵💚

⚖️ نقطهی تغییر کجاست؟
یه جایی از مسیر هست که ذهن دیگه نمیتونه همزمان دو برنامهی متفاوت رو با هم اجرا کنه. نمیتونه هم از فرمول ذهنی چاقی پیروی کنه، هم فرمول ذهنی برای لاغری رو بسازه و ادامه بده.
در اون لحظه، ذهنت ناچار میشه یکی رو انتخاب کنه…
و اینجاست که بهش میگیم: لحظهی سرنوشت! 🌅
لحظهای که تو با انتخابهات، با تکرار باورهای جدید، با تمرکز بر احساسات لاغری، داری فرمول ذهنی برای لاغری رو قویتر و فعالتر میکنی.
🎯 وقتی فرمول ذهنی برای لاغری به نقطهی غالب میرسه، یه تغییر درونی و عمیق شروع میشه:
- دیگه غذا منبع آرامش نیست، بلکه تغذیهی آگاهانهست
- دیگه خوردن یه پاسخ ناخودآگاه به استرس نیست، بلکه یه انتخاب عاشقانهست
- دیگه تصویر بدنت تو رو اذیت نمیکنه، بلکه انگیزه میده که ادامه بدی 💫
مثل شب و روز که فقط یه لحظه با هم همپوشانی دارن، ذهن هم فقط یه جا دو دل میمونه…
اما وقتی انتخاب کرد، دیگه میره سمتش.
✨ اگه تو ادامه بدی، تمرین کنی، و انتخابهات رو آگاهانه بسازی،
ذهنت فرمول ذهنی برای لاغری رو به عنوان مسیر اصلی ثبت میکنه…
و اون لحظه، دیگه چاقی تموم میشه و لاغری شروع میشه! 🌈
تو فقط کافیه سمت نور رو انتخاب کنی… 🌞
🏁 جمعبندی: بازی ذهنی رو عوض کن
اگه دنبال لاغری واقعی هستی، وقتشه بازی رو از ریشه عوض کنی!
نه با محرومیت، نه با شمردن کالری، نه با رژیمهای سختگیرانهای که فقط تو رو خستهتر میکنن…
بلکه با ساختن و تقویت فرمول ذهنی برای لاغری 💡
✅ اون فرمولی که توش عشق به خودت هست
✅ آگاهی از نیازهای واقعی بدنت هست
✅ تکرار رفتارهایی هست که بهت احساس سبکی، آرامش و کنترل میده
🧠 ذهن تو مثل یه بازیگر حرفهایه که فقط طبق فیلمنامهای که بهش میدی، نقش بازی میکنه.
تا وقتی تو براش فیلمنامهی چاقی رو نوشتی، همون نقش رو بازی میکنه.
اما اگه فیلمنامهی تازهای بنویسی، یعنی همون فرمول ذهنی برای لاغری رو توش جا بدی…
اون وقت میتونه یه نقش جدید، پر از سلامتی، تعادل و سبکی رو ایفا کنه! 🎬✨
💬 حالا نوبت توئه…
بازی ذهنت رو عوض میکنی؟ یا میذاری بازیهای قدیمی تکرار بشن؟
👣 یک قدم جدید، میتونه مسیر رو برای همیشه تغییر بده…
⏳ وقتشه که ذهنتو برای لاغری آموزش بدی… چون دنیای بیرون، بازتاب ذهن درونته. 🌍❤️
🎁 پیشنهاد ویژه:
اگه از تلاشهای نصفهنیمه، رژیمهای محدودکننده و وسوسههای همیشگی خسته شدی، وقتشه مسیر متفاوتی رو شروع کنی! 💫
در دورهی «ورود به سرزمین لاغرها» قدمبهقدم یاد میگیری که:
✅ چطور فرمول ذهنی برای لاغری رو در خودت بسازی
✅ چطور باورهای چاقکنندهی ناخودآگاهت رو شناسایی و اصلاح کنی
✅ چطور ذهن و بدنت رو با هم هماهنگ کنی تا تغییراتت موندگار بشه
✅ و مهمتر از همه، چطور بدون زور، استرس یا شمردن کالری، به آرزوی لاغر شدنت برسی!
این یه مسیر ذهنیه، نه یه رژیم جدید.
پس اگر آمادهای دنیات رو از درون بسازی،
💡 همین حالا شروع کن!
📜 آیندهات همینجا نوشته میشه، فقط کافیه قلم رو تو دستت بگیری ✍️
و به خودت بگی:
“من لایق بهترین نسخهی خودمم!” 🌟
منتظر کامنتهای شما هستیم! 💬👇
همراه همشگی شما: رضا عطارروشن
امتیاز 4.47 از 38 رای
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!




نشان های دریافت شده
سلام وعرض ادب
من فقط با یه باور غلط که با افزایش سن احتمال اضافه وزن داشتن هست ،چن کیلو اضافه کردم
ولی به شکلات وبستنی وپلو علاقه داشتم ،کمی هم ریزه خواری دارم ولی کلا عادت به زیاده روی ندارم والان فقط به نقطه سیری توجه میکنم وتغییر عادت خوردن شکلات با چای وقهوه مد نظرم هست وریزه خواری رو هم با انتخاب خودم واینکه سیر هستم انجام نمیدم
ولی تست غذاهای جدید رو دوست دارم ،چون به آشپزی علاقه دارم ودوست دارم تو خونه غذای جدید درست کنم ولی خودم کلا پر خور نیستم
اگر هم رستوران برم غذاهایی رو که همیشه دوست دارم سفارش میدم ،شاید از غذای جدیدی که بقیه خانواده سفارش داده باشن کمی تست کنم
ممنون ازآقای عطار روشن عزیز که این فایل مفید که آگاهی های جدیدی به ما میده رو برامون آماده کردن🌹
به نام خدا
خداوند را شاکرم که من را در مسیر لاغری با ذهن قرار داد تا با یادگیری آن به سمت متناسب شدن دائم گام بردارم…
خب خدا رو شکر من چنین فرمولی ندارم. علاقه ای به تست کردن غذا در رستوران یا کیک یا بستنی یا فست فود و…. ندارم…..
ما فقط تابستون ها بستنی میخریم من فقط یه دونه میخوردم اونم اگه دلم میخواست. بیرون هم برم دلم نمی خواد. فقط چیپس و پفک دوست داشتم اونی ماهی یک بار. که الان بیرون هم میرم دیگه نمیخرم. چون بین روز یا میان وعده فقط میوه می خورم یا یکی دو دونه خرما. اونم اکثر روزها و با ورود به این چالش انتخاب نمی کنم برای خوردن.
مشکل من فقط خوردن در زمان سیر بودن و نیمه شب خوریم بود. خوردن در زمان سیر بودن رو تقریبا تونستم انتخاب کنم ولی نیمه شب خوری رو فعلا به نصف رسوندم. یعنی نصف قبل میخورم. سیرما ولی نون و پنیرمو میخورم. علاقه به خوردن پنیر برمیگرده به دوران کودکیم. خیلی خاطرات با این پنیر دارم. زیاد سخت نمیگیرم عجله ای برای تناسب اندام ندارم. مهم الان هست که حالم خوبه. مهم الانه که در مسیر قرار گرفتم و از چاقی فاصله گرفتم.
نقطه گرسنگیم سر درد و ضعف هست. یه لحظه حالم بد میشه ولی به محض غذا خوردن بعد پنج دقیقه شبیه یه ماشین که بنزین میزنی، همه چی خوب میشه
من انتخاب کردم:
من امروز نصف قبلن صبحانه خوردم
میوه نخوردم
کاکائو با چای نخوردم
برنج چند قاشق خوردم به همراه یه قاشق خورشت
آب روی غذا نخوردم
چای نخوردم
نصف روز تقریبا به این شکل بود. ریزه خواری ندارم. چون میدونم قدرت دست منه و انتخاب می کنم نخورم. من انتخاب کردم متناسب بشم و رنج بعد خوردن رو دوست ندارم
یادمه زمانی که متناسب بودم اگه شب شام میخوردم تا فردا ساعت یک بعد از ظهر چیزی نمیخوردم. چون سیر بودم. رفتارهام اون زمان متناسب بود.
ولی وقتی با افراد زیادی معاشرت کردم. رفتارهام هم تغییر کرد. صبحانه خور شدم. صبحانه حتما باید کره با مربا میخوردم. یا کره با پنیر یه مدت هم ارده شیره.
یا اینکه حتما باید میان وعده میوه میخوردم یا بیسکویت با چای.
یا اینکه کنار غذام حتما باید سالاد یا ماست حتما میبود
ولی الان میخوام انتخاب هامو تغییر بدم. البته کم کم. میخوام رفتارهای غذاییم تغییر کنه و دست از تنوع دادن بردارم. وقتی چند روز از تنوع دست بکشیم در ناخودآگاه ثبت میشه و بعد یه مدت یه آدمی با انتخاب های جدید میشم
نشان های دریافت شده
سلام استاد .چقدر مثالهای شما واضح وجالب هست .بارها پیش خودم فکر کردم استاد این همه اطلاعات رو از کدام منبع اخذ میکنند و هیچ منبعی به ذهنم نمیرسد جز .منبع لایتناهی خداوند .موفق باشید استاد فهمیم وگرانقدر
نشان های دریافت شده
به نام خدا سلام استاد گرامی ودوستان هم مسیرم گسترش فرمول ذهنی(دوازدهم _1) چاقی لاغری با گسترش فرمولهای ذهنی ایجادمیشوید فرمول خوردن زیاد شیرینی ما خودمون ایجادش کردیم وباتکرار این عادت درما شکل گرفته هر چیزی که ما به آن تمایل داریم پرخوری میکنیم خودمون از اون لذت بردیم و به فرمول ذهنی تبدیل شده است وباید فرمولهای جدید رو جایگزین کنیم ومن وقتی رستوران تازه تاسیس میشود تمایل به اونجا ندارم واگر هم بروم براساس نیاز بدنم میخورم وشکر خدا دراین مسیر زیبا توانستم عملکرد ذهنم رو نسبت به مواد غذایی تغییر بدم فرمولهای جدید رو در خودم به وجود بیاریم ومن برای بدنم ارزش قائلم وشکر خدا زیا روی نمیکنیم چون تونستم عملکرد ذهنمو تغییر بدم وانشالله به نحوه بهتری بتوانم در خودم انتخاب جدید وعادت ها ی جدید جایگزین کنیم ممنونم بابت آگاهی ارزشمندتون.
نشان های دریافت شده
تنوع
من خیلی درگیر این تنوع هستم
من و دخترم خیلی از غداها هس ک دوس داریم ولی همسر من همش پلو دوس داره من ی دوره ای کلا نمیپختم اما بعد تصمیم گرفتم احترام بزارم ب خواسته خودم ولی دیدم خیلی درگیر میشم انگار هم عادت کرده بودم ک ب غذاهای همسرم از طرفی هم ولع این عداها رو داشتم بعد میدی ساعتها درگیرم
بعد گفتم من تعیین نمیکنم ک چی وچیو بخورم من اون موقع هرچی دلم بخواد میخورم
سرسفره هم دوس دارم عدا رو بخورم و مخلفات هم هس اینو ک وقتی مثلا غذا رو با پیاز میخورم یا هر چی مزه عذا رو نمیفهمم انگار ک اونها غالب میشن و این درمن باعث میشه ک راضی نشم از لحاط ذهنی
حتی پرخوری بکنم از ی جایی تصمیم گرفتم اینها رو جدا از عذا میل کنم ولی انگار عادت کردم سبزی پیاز با عذا باشه
درمورد تنقلات من زمانی ک تو فروشگاه برم شده ک بعضی بسته بندی دیدم خریدم
اما درمورد اینک برم حتما فلان رستوران واینها ن نشده حتی مثل قبل رستوران رفتن رو دوس ندارم نمیدونم چرا کلی میشینی تا عذا بیارن ومن حوصلم سر میره از نشستن اونجا انگار معنی نداره برام
اما من در مورد شیرینی ها خیلی درگیر این تنوع هستم ک مثلا سه مدل شیرینی میگیرم درگیر اینم ک هر سه مدل رو بخورم میبینی هم همشون ی مزه ای هستند شاید بکی بافتش نازکتره نرمتره یکی مخملی تره اینجوری اما درنهایت مزه اصلی همه شیرینی خیلی این رفتار درخودم دیدم ک ی شیربنی رو ب خاطر قیافه اش خریدم ب خاطر ظاهرش یا میل نداشتم ب خاطر اینک شیرینی بوده و طبق این فرمول ک من عاشقشم خوردم چ فرمولی میتونم اینحا جایگزین کنم
من شیرینی دوس دارم وب اندازه نیازم ازش میل میکنم
من همه رو نمیخورم چن مزشو نمیفهمم
من نمیخورم چن همش ی مزه هس
من نمیخورم چن بعدا هم میتونم بخورم
من نمیخورم چن دلمو زد
من نمیخورم چن حالمو بهم زد
من نمیخورم چن سیر شدم
من نمیخورم چن خیلی شیرینه
من نمیخورم چن سهم من نیس
من نمیخورم چن حالم بد میشه
من نمیخورم چن بهم نمیسازه
همه اینها میتونه فرمول باشه و من میخوام ازشون استفاده کنم
به نام خداوند مهربانم و همیشه حاضرم و عاشق پیشرفت ما،
و درود رحمت برکت نعمت ثروت رضایت عزت لذت سعادت هدایت رضایت صداقت و معرفت پیشرفت نور رشد آگاهی و آرامش و آسایش و عمر طولانی خداوند همواره جاری به هر لحظه زندگی شما استاد ارجمند و گرامی و بزرگوار،
استاد این فایل هم از اون فایلهایی بود که دوباره کوبیده شد با حق بودنش به قلب ما ،
چه درس زیبایی چه حقیقت درستی و واقعیت محضی و چه آموزش و حرف حقی واقعا درست فرمایش کردید:
جهان ما همه چیزی روبه گسترش هست ماری هم به خواسته ما نداره فقط نگاه به احساس باور و ذهن واقعی ما میکند که چی میخواد و همون براش گسترش میده با واقعیت و صداقت احساس و توانایی میزان قدرت ما در اونکار کار داره،نه با فقط نظر ما با احساس ما کار داره ،
و چیزی برای مدت طولانی با هم تلاقی نمیشه و مخالف هم کار نمیکنند بلکه در هماهنگی و نظم هستن ااینم حق بود منطقی بود واقعیت محض بود چقدر زیبا فرمودید،
وقتی لاغری رو شروع کردیم اون میاد پادشاه ذهن و بدن ما و عملکرد ما میشه این واقعیت جهان و قانون جهان،این چه منطقی بود که من قانع شدم از قبل هم بیشتر چه قدرتی داشت واااای،قسنگانگار دارم تیکه های درست زندگیمو در وجودم پیدا میکنم در درونم و فقط درونم هم کافی بوده برامتا حالا تحت تاثیر عوامل بیرونی بودم تو درو دیوار بودم تو سختی بودم و همش ته دلم راضی نبود میگفتم این راهش نیست چون دارم رنج میکشم اما الان آسانی لذت قدرتمندی شناخت گواهی و قوانین حق جهان هستی و هماهنگ با درون خودم که خودم برای خودم کافی و عالی هستم وااای خدایا الله اکبر خدایا چی بگم اصلا …
مثالهایی که میتونم پیدا کردم چون ورزشی هستم:
مثل کارکرد عضلات که از وزنه کم برداشتن شروع میشه تا بیشترو بالاترو بهتر و سنگینتر زدن وزنه در انتخاب نوع حرکت در رابطه با اون عضله و میزان سنگینی اون وزنه همینطور روبه گسترش عضلاتت میره،
و در رابطه با پیدا کردن فرمول چاقی برای رفتن به جاهای متنوع و تازه و نو که استاد بودم تو اینستا مدام میچرخم الان این فایلو دیدم فهمیدم یک نوع فرمول چاقی هست خداوندا الان فهمیدم ممنونم از خدا و استاد بزرگوار که متوجه شدم حالا با صلح با آرامش همین الان واقعا از خدا خواستم این مورد هم در من کمرنگ کنه به امید الله هر چند واقعا حرص و ولع من کم شده چیزی هم ببینم هوس کنم کم میخورم و دیگه دلم نمیخواهد بیشتر بخورم .
و اینم بگم انگار این صحنه و موضوع رو قبلا من نوشتم الله اکبر اینم معجزه خدا یادم یکدفعه اومد در صورتیکه این اولین بار من دارم چنین نوشته ای مینویسم اما قبلا انگار نوشتم نمیدونم چرا .
استاد ممنونم ا ز اموزشهاتون و
خداوند بزرگوارم ممنونم از کمکهات .
سلام استاد
خدارا شاکرم که درتاریخ 1402/08/29 این گام را گوش دادم
استاد خوشبختانه من درمورد تست کردن مواد غذایی من اصلا تنوع طلب نبودم و هیچ وقت به هیچ رستوران و یا کافی شاپ نرفتم بابت خوردن غذایی خاص و فقط درمورد خوردن شیرینی این هم گاهی وقتها تمایل داشتم شیرینی بخرم که قبلا آن را دوست داشتم و مزه ی ان را چشیدم و حتی درمورد غذاهای منزل هم دنبال تنوع برای پخت غذاهای جدید نبودم فقط چندین خورشت و چند غذا که دوست داشتم چند هفته یکبار آن را میپختم بعضی از مواقع فرزندانم به شوخی به من میگفتند ورژن مامان برای پخت غذا قدیمی است و هنوز بروزرسانی نشده و جالبه یکبار آمدم غذایی جدید را بپزم اصلا خوب از آب درنیامد و پسرم گفت مامان شما اصلا نمیخواهد غذای جدید درست کنی همان غذاهایی که هرروز میپزی بسیار عالی و خوشمزه هستند .
من اصلا به غذاهای فسفود و غذاهایی که پنیر پیتزا و سس دارد علاقه ای ندارم و به بچه هایم هم نمیدهم بخورند چون فکر میکنم بسیار برای بدن انسان ضرر دارد چون فقط طعم های تند و چرب و چیلی هستند . من اگر فرزندانم بخواهند پیتزا بخورند خودم در منزل با گوشت چرخ کرده و مقداری قارچ و کمی پنیز پیتزا برایشان درست میکنم و سس آن را با ماست و انواع چاشنیها مخلوط کرده و سس مزه ی بهتری از سس های بیرون دارد درمیاورم . اصلا از بیرون برای فرزندانم پیتزا تهیه نمیکنم . من فقط غذایی که ازبیرون تهیه میکنم کباب است این هم جایی همسرم میره میگیره که دقیقا میداند با گوشت بسیار مناسب تهیه شده نه گوشتهای وارداتی و منجمدچند سال قبل که درداخل فریزرها بوده و بعد از گذشت یک روز به عنوان گوشت گرم به مردم میفروشند
من از پدر و مادرم یاد گرفتم که غذای خوب بسیار برای بدن انسان مفید است و باعث افزایش طول عمر انسان میشود و غذاهای ناسالم علاوه بر بیماری عمر مارا کوتاه میکنند . دریک جلسه ای صحبت شد که خوردن این غذاهای فسفودی علاوه بر چاق شدن افراد-بلوغ زود رس- کیستهای تخمدان – و انواع بیماریها مثل کبد چرب- پوکی استخوان را به همراه دارد و من از آن روز سعی کردم برای خود و فرزندانم غذاهای فسفود از بیرون تهیه نکنم و حتی درمنزل درست نکنم ونوشابه نخورم. بیشتر لبینات و شیر و ماست بخورم و از روغن های حیوانی استفاده کنم چون سالم تر هستند .
من درمورد تکرار عادتی که قبلاداشتم گاهی دوست داشتم ناخنک به انواع غذاهای شیرین مثل انواع مرباها – بیسکویتها – شربتهای متنوع بزنم این هم نه همیشه اگر گاهی جایی با تنوع زیاد مواجه میشدم . پس خدا را شکر من تنوع طلب زیاد برای تست کردن انواع خوراکیها و انواع بستنی ها را نیستم و مزه ی غذا برای من خیلی اهمیت دارد وهرغذایی و هر طعمی حالا شور- شیرین – تلخ – ملس باشد را نمی خورم چون فکر میکنم افرادی که همه نوع مزه ی غذاها را دوست داشته باشند بسیار تشویق میشوند برای تست کردن انواع خوراکیها و حتی محل و نوع دکوراسیون رستوران هم برایشان ترغیب برانگیز خواهد بود برای بیشتر خوردن و در سایتها همیشه به دنبال چنین رستورانهایی هستند و این تنوع طلبی یک از دلایل چاق تر شدن اینگونه افراد خواهد بود پس خداراشکر من این خصلت را ندارم و تنوع طلب نیستم و فقط هنگام خوردن غذایی که دوست میدارم پرخوری می کنم و بعد عذاب وجدان شروع میشود
اگر قصد تغییر کردن دارید نمی توانید روند گسترش را با زور و تصمیم و فشار متوقف یا تغییر دهید بلکه باید فرمول جدید ایجاد کنید. باید فرمول هایی در جهت خواسته خود ایجاد کنید.
پس باید برای تغییر فرمولهای چاقی سعی در پاک کردن آنها نکنیم چون فقط باید فرمول جدید لاغری ایجاد کنیم تا خود به خود ما تغییر کنیم وقتی فرمول ایجاد شود چه بخواهیم چه نخواهیم آن فرمول پیشرفت خواهد کرد.
نشان های دریافت شده
سلام به همه دوستان
من در مورد چیپس و پفیلا این عادت رو داشتم و دارم که دوست دارم انواع طعم های اون رو تست کنم و اگه مزه جدیدی بیاد حتما اون رو امتحان میکنم
در مورد غذاها و شیرینی ها من همش دنبال غذاهاو شیرینی های جدید در کانال ها و پیچ ها هستم تا اون ها رو خودم بپزم خوب بالطبع مزه های اون ها رو امتحان می کنم
هر میوه فصلی که به وارد بازار میشه دوست دارم امتحان کنم و اگه به روزهای اخر میوه خاصی از فصل برسه ولع من برای خوردن زیاد میشه همش به خانواده ام تاکید می کنم که داره فصل فلان میوه تموم میشه یه مقدار بیشتر بخریم و بخوریم چون تا سال دیگه از اون میوه خبری نیست
طعم های ترش رو دیگه نگو هر چیز ترشی باشه حتما امتحان میکنم و اگه مغازه ای انواع لواشک ها رو داشته باشه من از اون مغازه غیر ممکنه خرید نکنم
سلام و درود به همه ی عزیرانی که همراه من در این سایت هستند.
من هم در گدشته بسیار علاقه به تست کردن مزه های جدید و غداهای جدید و دسرهای جدید و …. داشتم و هنوزمتا حدودی کم دارم و دقیقا من هم در گدشته این طور بودم که اگر داخل شهر ما رستوران جدیدی میزدن باید حتما میرفتم و اونجا رو امتحان میکردم و این جز تفریح های عالی برای من بود و تازه به بقیه هم میگفتم کجا رفتم و عداهاش چطور بود و خیلی وقتها با اطرافیانموکه اهل این تفریح خوردن بودن این کار رو انجام میدادم و گروهی میرفتیم و اما الان آگاهم این یک فرمول چلقی بود که من در گدشته علاقه داشتم به مکانهای جدید برای تست عذاهای جدید برم و اصلا در گذشته خوردن جز تفریحات من بود که از زندگی لدت ببرم حوصلم سر نره و …و اما در گدشته که من بسیار عاشق پفک و چیبس و کرانچی و … بودم اگر متوجه میشدم از فلان نوع این مواد خوراکی شور یه مدل جدید وارد بازار شده و یا فلان مزه از چیبس و کرانچی و پفک اومده حتما باید میخریدیم و اگر خوب بود به بقیه هم میگفتم .
پس من در گدشته علاقه ی شدید به رفتن فست فودهای جدید رو داشتم تا تجربه ی خوردنهای جدید در مکان های جدید رو داشته باشم و من دقیقا یادم هست در همون اوایل ازدواجم به جرات مبتونم بگم حتی یک فست فودی در شهر نبود که من به همراه همسرم نرفته باشم هر هفته پنج شنبه من به یک مکان جدید برای خوردن پیتزا و ساندویچ میرفتم و چقدر هم به بقیه توصیح میدادم کجا برن قیمتهاش بهتره کجا برن مزه هاش بهتره و … و اما کمتر به رستوران های سنتی میرفتم چون عاشق فست فود بودم .
من هیچ وقت دنبال خوردن بستنی و شیرنی ها و کیک ها نیودم چون اوایل چاقی ام به دنبال طعم شیرینی نبودم و هر چقدر همسرم اصرار میکرد بیا بستنی بخوریم چون ایشون به شدت عاشق شیرینی هست من نمیرفتم یا نمیخوردم چون دوست نداشتم فقط،چند مدل محدود بیسکوویت برای صبحانه داشتم همین اما تمام مدلهای پفک و چیبس و …. رو که در تلویزیون یا سوپر مارکتها میدیم باید میخریدم و میخوردم . به استثنای کلوچه های محلی شهرم که زیاد دوست داشتم و گاهی میخریدم و میخوردم و اما اصلا دنبال طعم ترشی هم نیودم فقط فست فود و انواع چیبس و پفک رو با ولع میخوردم چقدر از انواع ساندویچ ها و سوسیس و کالباس های جدید در بازار و …استقبال میکردم و میخریدم و میخوردم و لدت میبردم که نکنه از بقیه که تست کردن عقب بمانم .و این رو هم بگم اصلا علاقه ای به خوردن میوه در اون زمانکه لاعر بودم تا اوایل چاقی ام نداشتم و برام مهم نبود میوه ی اون فصل چی هست و کاری به تنوع میوه ها نداشتم و من نمیخوردم و یا علاقه ای به خوردن چایی نداشتم و به زور یک لیوان عصر میخوردم و یا شیرینی و انواع نوشیدنی شیرین هم که دوست نداشتم و نمیخوردم اما خب در اون موردهایی که دوست داشتم به شدت افراط میکردم و همون باعث شد من در مدت زمان کم کلی افزایش وزن پیدا کنم مثلا در طول یه سال که عقد کرده بودم حدودا دوازده کیلو چاق تر شدم و بعد از ازدواج با همین روند که اومدم جلو خیلی چاقتر شدم و اما نمیدونستم عیب کار من کجا هست و من فقط، به همه و خودم میگفتم ما خانوادگی بعد از ازدواج چاق میشیم و این طبیعی هست یا اینکه میگفتم من اشتهام خیلی زیاده و دست خودم نیست که اینقدر میخورم و این طبیعی هست .
اما خدا رو شکر الان بعد از سالها در سایت بودن علاقه ای به تست کردن غداها در رستورانهای جدید و مزه های جدید ندارم با وجود اینکه کلی رستوران جدید در شهر هست که من اصلا نمیدونم کحا هستن و یا دیدم اما هرگز داخل اونها نرفتم چون مثل گذشته همه چیز خور نیستم به شدت در انتخاب مزه ها و غداها. کیفیتشون حساس هستم و دوست دارم در بالاترین درجه ی کیفی عذا رو بخورم که به دلم بشینه و اصلا دنبال عذاهای بیرون نیستم و حتی دیگه چیبس و پفک ها مثل قبل در ذهن من مزه نمیدن با چند دونه خوردن سریع اشباع میشم و دیگه رهاش میکنم .
اصلا دیگه در ذهن من دنبال تنوع مزه ها و عداها و مکانهای خوردنی رفتن یک تفریح نیست بلکه کار نادرستی هست که انگار جسم من سطل اشعال هست که هر چه در اطرافم بود میشه وارد اون کنم و جسم خودم رو بیمار کنم و اصلا دیگه خوردن در ذهن من تعریفش فرق کرده من از خوردن برای رفع گرسنگی استفاده میکنم و در همگام سیری از تمام مزه ها و بوها بدم میاد و دوستدندارم بخورم و دیگه خوردن برام تفرییح و سرگرمی نیست و اصلا به خاطر حصورم در این مسیر که دنبال تعییر کردن هستم وقت این کارها رو ندارم و دوست دارم از وقتم به بهترین شکل استفاده کنم
نشان های دریافت شده
سلام شب بخیر
براب افرادی که وارد این چالش میشن باید بگم برای حل وفکر کردن در این قسمت حتمااز نظر من صبح یا روزباشه حلاصه روزباشه شب موقع خواب وحواب نداده نخوابید که بلایی که شب کذشته به سر من امد سر شمانیاد چرا من شب گذشته به علت خواب وکم بودن شارژ گوشیم جواب این چالش ندادم گذاشتم برای صبح
جشمتون رور این مدلی بینه نصف شب دیدفعه از خواب ۲ نصف شب ببدارشدم درسر س شروع شد که جواب این چالش چیه وچطور درک کنم چطور بنویسم چطوری تویی یی راه دیگه حواب میده اگه تویی کسب کا رباشه چطور باید انجام بشه
وخلاصه مفید بی چاره شدم تاتموم شد اقااستاد شما میگفتین یادبگیری انتهای ندارم دستگیرم شد ول کنن بود هیی یی فکرجدید
حالاتویی چند بهش جواب میدم
لاغریی وکسترش فرمولهای لاغریی
برای بهتر متوجه شدن من این لاغری زچاقی رو دو بخش کردم
هر فرمولی که درست میشه چه چاقی وچه لاغریی بعداز به وحود امدن چه ما بخوایم وچه مانخوایم کسترش میدا میکنه
این کسترش به مدت محدودی میتونه تو دو جهت کسترش پیدا کنه مدت محدودی میتونه در دو جهت ادامه داسته باشه در نهایت کسترش به یک سمت حرکت خود رو ادامه میده
برای پیدا کردن فرمولهای جاقی ذهن
لاغر شدن +قرمولهای چاق کننده+تمایل برای گسترش چاقی بیشتر+ نمایل برای کسترش لاغریی + علبه کردن ومنصرف شدن از لاغریی + گسترش فرمولهای چاقی در مسیر چاقی
چاقی فرمولهای اشتبتاه چاقی طناب دارن اون طرف لاغریی ویاد گیری اموزشها
شروع به طناب کشی این دو گروه
مرحله اول گروه چاقی برنده میشه چون نیروی بیشتری داره اونم فرمولهاشه
مرحله دوم کروهه لاغریی اموزش میبنه وفرمول لاغریی یادمیگیره
شروع طناب کشی این مرحله طناب به هر دوسو کشش داره
وگروهی برنده نمیشه
مرحله سوم هر طرف که نیرویی بشتری که همون کسترش فرمول هست برای خود داشته باشد طناب کشی به طرف اون گروه هست چون گروه لاغریی اموزس دیده عادتهای جدید درست گرده فرمول کسترش بیشتری داره د نتیجه طناب به سمت گروه لاغر کشیده میشه
من برایم خودم ییخونه قدیمی که همه خونه نم داده د ر دیوار وسف خونه ورم کرد واضایی خوبی نداره وسایل این منزل خراب هست یخچال خراب سر صدا داره ولی کارمیکنه اجاق گازفندک نمزنه اونم کارمیکنه جاروبرقی چرخش شکسته ول زبازم میشه ازش استفاده کرد چرخ گوشت باصدایی زیاد گوشت چرج میکنه اونم کار میکنه خلاصه هم خونه هم وسایل اوضاعی خوبی ندارن ا خوبی روزگار پول زیادی به صاحب این خونه رسیده اون عجله نمی کنه برای خریدخونه از یی نفر راهگاریادمیگیره اموزشهای این درره کجا خونه بخره محله خوب باشه رو به بشرفت باشه بایادگیری جطورخرید خونه انجام بده اون خونه درشو قفل کردم کمتر اونجا باشم .
خونه تهیه میکنه شروع به خرید وسا یل با کیقت میکنه وخودش تنهابه دودنه وسایل خراب وارد خونه نو ع میشه وزندگی میکنه اینخونه جدید لاغریی واونخونه خراب چاقیو اضافه وزن همرا داشتن این وضعیت وباد گیری اموزش لاغریی من وسایل تازه وجدید وارد خون نوع کردم ا زوسایل قدیمی وخونه خبری نیست فرمولهای جدید وعادتهیای چدید درست کردم برای لاغری وکسترش فرمولهای لاغریی
برای کسترش فرمولهای جدید ودیگه وارد نشدن به قسمت چاقی واستفاده از این فرمولها تا گشترس پیدا کنن با گسترش فرموالهی لا غریی ما هم لاغر میشیم هم باعث میشه عادنهای جدید اضافه میشه به قسمت جدید که لاغریی هست کمتر وارد قسمت فرمولهای چاقی میشیم چاقی متوفق شده چون از فرمولهاش استفاده کمتری میشه ولاغری اتفاق میفته هر چه عادتاهی جدید زیادتر شن درقسمت لاغریی ما بیشترلاغر میشیم
یی مدلدیگه من
برای وردبه سر زمین لاغریی اول باید امورش بینم تا فرمولهای لاغریی درمن ابجاد شه برای ورد اگه خودم نتها وارد این سر زمین شم حرکت برام راحتر وتا دور دست هم مبتونم برم ولی اگه از سزمین چاقها چیزی با خودم همراه کنم مثل ساک دیگه گشیدنن توی سر زمین لاغری اسون نیست اگه بشه همون لیه مرز میتونم بچرخم تا انتهایی سرزمین لاغریی نمی تونم برم افرادی که لاغریی کمتری رو تحربه میکنم تویی این میسر چون عادتهای جدید درست نکردن وبرای عادتهای قدیمی واستفاده اون وارد بخش فرمولهای چاقی میشم اون بخش کارخودشو انجام میده ما باید کاری کنم که بخش چافی وفرمولهاش کسترش پیدا نکنه.اگه به ابن شکل انجام بشه لاغریی ما مقدارش کمه این برای افرادی که میگن ما کم لاغر شدیم
بخش لاغریی وفرمولوهاس وعادتهای جدیدش کسترش پیدا کنه تا ما هم لاغر بشیم وهم ادامه داشته باشه لاغریمون و وزن بیشتری کم کنیم شگعتی سازان ابن گروه تویی این بخش کار میکنن که لاغریی اونا خیلی بیشتر هست
حدود چند تایی دیکه هم داشتم که دیگه از حوصه خارحه
چشیدن طعمهای جدید یی فرمول چاقی هست مکنهای جدید برای خوردن هلوهوله جدید میوه جدید که بخوای بچشی غذاهایی حدید که میخوای تست کنی همه فرمولچاقی هست.
اقایی استاد میخوام کارتون زیاد کنم یی بخش بازکنید برای ایده حدید تا دیگران بهتر متوجه بشن وسه گرده سنی هر گروه برای یاد گیری بهتریی ایده تازه بدن تا گروه بهترمتوجه
بشه این باز کار دیشب بود شاید دارید من خبر ندارم
معما چو حل کشت اسان شود این پروژه تا ۷ صبح ادمه داشت خواب شب تعطیل شد