اگر فقط یک انتخاب داشته باشید، از بین زندگی یا مرگ کدام را انتخاب می کنید؟
من و احتمالا شما زندگی را انتخاب می کنیم.
اگر چاقی باعث مرگ و لاغری فرصت زندگی باشد کدام را انتخاب می کنید؟
اگر انتخاب شما لاغری است، عملکرد شما چگونه است؟! به سمت زندگی است یا مرگ؟!
باور کردن توانایی خود
زندگی همیشه ما رو سر دو راهی میذاره: زندگی یا مرگ. اما جالبه بدونی خیلی وقتها ما بدون اینکه بفهمیم، انتخابمون رو کردهایم.

همهی ما لحظههایی داشتیم که کارهایی انجام دادیم و حتی خودمون هم شگفتزده شدیم 😍.
یادت هست شبی که همهی کتاب درسی رو قبل امتحان خوندی و با نمره عالی برگشتی؟ 📚🔥
یا وقتی مهارتی رو یاد گرفتی که هیچکس باور نداشت تو بتونی یاد بگیری؟
یا همون وقتی که چند کار مهم رو همزمان انجام دادی و همه از تعجب دهانشون باز موند 👏.
اینها فقط خاطره نیست! اینها سندی هستن از اینکه قدرت ذهن ما نامحدوده و وقتی اشتیاق واقعی داشته باشیم، هیچ چیز جلودارمون نیست 🚀.
🧠 اما یه نکته مهم وجود داره:
همین قدرت عظیم توسط بخش منفیباف ذهن ما سرکوب میشه. اون صدایی که مدام میگه “نمیتونی!”، “سخته!” یا “ولش کن!”. به همین خاطره که بعضی وقتها در کارهای بزرگ موفق میشیم، ولی در کارهای ساده، جا میزنیم.
💡 راز ماجرا اینجاست:
اشتیاق، همون کلید جادویی برای بیدار کردن قدرت بیانتهاست. وقتی شوق و اشتیاق بسوزونه، ذهن ما مثل موتور توربو عمل میکنه و ما رو جلو میبره 🔥.
حالا برگردیم به یکی از بزرگترین انتخابهای زندگی: چاقی یا لاغری.
این دقیقا یعنی زندگی یا مرگ! ⚖️
خیلیها چاقی رو میپذیرن، تسلیم میشن و سالها در رنج و سختی زندگی میکنن. این یعنی انتخاب مرگ تدریجی 😔⚰️.
اما عدهای دیگه هستن که به نشونههای بدنشون گوش میدن: نفسنفس زدن موقع راه رفتن 🚶♀️💨، کمر درد و پا درد 🦵😖، خستگی بیدلیل، بیخوابیها و حتی از دست دادن شادی زندگی. اینها همه هشدارهای بدنن.
کسانی که این هشدارها رو جدی میگیرن، در واقع انتخاب زندگی میکنن 🌱💪.
قدرت ذهنشون بیدار میشه، اشتیاق سوزانشون شعلهور میشه 🔥، و وارد مسیر لاغری با ذهن میشن. کمکم تغییر میکنن، سبک میشن، از بار اضافه رها میشن و یه زندگی تازه، پر از شادی و آزادی رو تجربه میکنن 🌈✨.
یادت باشه، چاقی یه بیماری خاموشه. بیصدا میاد، آروم پیشرفت میکنه، و وقتی جدی گرفته نشه، زندگی رو ازت میگیره. اون لحظهست که دیگه انتخابی نداری جز تسلیم شدن.
پس دوباره ازت میپرسم:
امروز انتخابت چیه؟ زندگی یا مرگ؟ 🤯⚖️
انتخاب زندگی یعنی شروع تغییر، یعنی باور کردن تواناییهات، یعنی اعتماد به قدرت نامحدود ذهنت و گفتن “من میتونم!” 💪🌟

نشانههای بحران چاقی ⚠️
وقتی حرف از زندگی یا مرگ میزنیم، شاید خیلیها فکر کنن موضوعی بزرگ و دور از ذهنه. اما واقعیت اینه که همین چاقی میتونه آرامآرام ما رو به سمت مرگ تدریجی ببره.
- 🔹 نفسنفس زدن موقع راه رفتن 🚶♀️💨
- 🔹 خوابهای آشفته و بیقرار 😴🌙
- 🔹 کمر درد و پا درد دائمی 🦵😖
- 🔹 سخت شدن نشستن و بلند شدن از زمین 🪑
- 🔹 از دست دادن شادی و نشاط زندگی 🌪️
- 🔹 افکار پریشان و منفی که فقط ما رو به سمت پرخوری و چاقی بیشتر هدایت میکنه 🌀
اینها فقط بخشی از نشانههای بحران چاقی هستن؛ نشونههایی که تقریبا همهی افراد با اضافه وزن تجربه کردن.
اما حقیقت اینجاست:
اگر این علائم رو جدی بگیریم و تصمیم قاطع برای رهایی بگیریم، یعنی ما زندگی رو انتخاب کردهایم 🌱💪. یعنی انتخاب کردیم از قدرت ذهنمون برای تغییر استفاده کنیم و به سمت سلامتی، شادی و آرامش حرکت کنیم ✨.
ولی اگر بیتفاوت باشیم، بگیم “اشکالی نداره، همه همینطورن”، در واقع به مرگ اجازه دادیم سرنوشت ما رو تعیین کنه ⚰️🥀.
👥 توی این فایل آموزشی ماجرای دو نفر از دوستانم رو تعریف میکنم:
یکی از اونها نشونهها رو جدی گرفت و با اشتیاق، زندگی رو انتخاب کرد. حالا سالم، سبک و سرزنده است 🌸.
اما دیگری بیتوجه موند، نشونهها رو پذیرفت، با چاقی زندگی کرد… تا در نهایت، مرگ او رو انتخاب کرد.
پس تو الان در نقطهای هستی که باید تصمیم بگیری:
زندگی یا مرگ؟ ⚖️🤯

تجربه انتخاب زندگی یا مرگ
🌱 زندگی یعنی زنده بودن، یعنی پویایی، یعنی در حرکت بودن؛ مثل رود زلال و جاری آب که هیچوقت متوقف نمیشود.
اما برای هر زنده بودنی، باید یک مرگی اتفاق بیفتد: مرگ افکار پوسیده، مرگ عادتهای تکراری که هیچ رضایتی نمیآورند، مرگ پذیرش رنج و دردهایی که لایقش نیستیم…
⚰️ مرگ یعنی پذیرفتن اینکه «همینه که هست!» یعنی تسلیم شدن در برابر شرایط، یعنی رها کردن اختیار زندگی به دست دیگران.
آن روز، روز مرگ من است؛ حتی اگر نفس بکشم، فقط یک مرده متحرک هستم.
برای من، چاقی همیشه فقط رنج بوده و هنوز هم هست.
چاقی یعنی ناامیدی، غم، درد و گرفتاری. یعنی جدا شدن از زیبایی درونیام.
یعنی یک غول انرژیخوار که تمام تمرکز و توجه منو به خودش میکشه و نمیذاره روی چیزهای ارزشمند زندگی تمرکز کنم.
چاقی بیماریای است که مثل خوره، آرامآرام از تمام احساسات خوبم تغذیه کرده.
مثل یک موجود تاریک، وارد سرزمین امید و عشق وجودم شده، لانه کرده و هدفش مرگ من بوده؛ مرگ شادیهام، مرگ دلخوشیهام و مرگ آرامش و اعتمادبهنفسم.
چاقی قاتل خاموشه؛ بدون صدا، بدون هشدار، اما بیرحم. و خطرناکتر از اون اینه که جامعه، خانواده، پزشکان و حتی خودمون، بارها با گفتن «طبیعیه»، «چیزی نیست»، «خیلیها اینجورین» بهش مهر تأیید زدیم.
اما در نهایت، من انتخاب کردم. انتخاب سختی بود: زندگی یا مرگ؟ و خداوند با لطف و اراده خودش منو به مسیر لاغری با ذهن هدایت کرد.
اولین بار که وارد این دوره شدم، حدود ۱۰ کیلو وزن کم کردم.
اما دستاورد من فقط روی ترازو نبود؛ من در جنبههای دیگه زندگیم هم رشد کردم.
بسیاری از اقوام و حتی دوستانم بهم میگفتن: «دیگه آدم قبلی نیستی!» من تونستم ویترین جدیدی از خودم به جهان نشون بدم؛ انسانی هدفمند، متعهد و پر از انرژی تازه.
اما اعتراف میکنم؛ این مسیر همیشه صاف و هموار نبوده. بارها لیز خوردم، بارها منفیباف ذهنم منو فریب داد.
اوایل میگفت: «ادامه بده، بالاخره لاغر میشی.» بعد یواشکی زمزمه میکرد: «نمیشه، چون وقتی تحریک چشمی بشی نمیتونی جلوی خودتو بگیری.»
بعد گفت: «این همون رژیمه!… مگه خوراکیها قدرت دارند؟» و وقتی من مقاومت میکردم، برمیگشت میگفت: «یعنی چاقی از تو قویتره؟!»
🙏 بارها به خدا گفتم: خدایا من تسلیمت شدم. خودت هدایتم کردی به این سایت، پس میدونم این مسیر درسته. فقط کمکم کن ادامه بدم.
وقتی میبینم صدها نفر در آلبوم شگفتیسازان تغییر کردن، لاغر شدن، خوشحالتر و آزادتر زندگی میکنن، مطمئن میشم من هم میتونم. چون خدا برای هیچکس فرق نمیذاره.
✍️ اما هنوز چالش دارم. گاهی خودمو سرزنش میکنم. گاهی زیادی راحت میگیرم و میگم «اشکال نداره، از فردا.» اما حالا میفهمم پذیرش واقعی یعنی دیدن حقیقت، یعنی ادامه دادن حتی بعد از لیز خوردن.
خدایا، هزاران بار شکر که باز اینجایم. شکر برای اینکه در مسیرم. شکر برای اینکه تابلوهای راهنمای تو هر روز جلوی چشمم سبز میشن. شکر برای آرامش حضورت که توی قلبم میریزی. خدایا، عاشقتم ❤️
دوستان هممسیرم، شما هم هر روز با قدرت الهی درونتون قدم بردارید.
از میان زندگی یا مرگ، با اطمینان و اشتیاق، زندگی رو انتخاب کنید. به نشونهها بیتفاوت نباشید. چون انتخاب امروز شما، آیندهتون رو میسازه.
✨ توجه به توضیحات فایل «زندگی یا مرگ، لاغری یا چاقی» و تأمل درباره شرایط فعلی خودمون میتونه اشتیاقمون رو برای انتخاب زندگی افزایش بده و به لطف خدا قدرت ذهنمون رو برای ادامه مسیر لاغری فعال کنه.
✍️ تمرین آموزشی: انتخاب زندگی یا مرگ ⚖️
برای رهایی از افکار و نگرشهای اشتباه درباره کاهش وزن، تنها دانستن کافی نیست! 💡
انجام تمرینها مثل نوریه که مسیر تاریک ذهن رو روشن میکنه.
وقتی تمرینها رو با دقت انجام بدی، ذهن تو کمکم باورهای قدیمی رو رها میکنه و به جای تسلیم شدن در برابر چاقی،
قدرت انتخاب زندگی یا مرگ رو پیدا میکنی.
📌 پس قبل از پاسخ دادن به سوالات، محتوای نوشتاری رو بخون و ویدیوی آموزشی رو با تمرکز تماشا کن.
📖 سوالات تمرینی زندگی یا مرگ
- آیا مقایسه کردن چاقی با مرگ و لاغری با زندگی را درست میدانید؟ چرا؟ 🤔
- زمانهایی که بدون توجه به چاقی به زندگی ادامه دادهاید، روند تغییر وزنتان چگونه بوده است؟
- به نظر شما چرا برای داشتن تجربهای عالی از زندگی، باید لاغر شویم؟ 🌱
- چاقی چه چیزهایی را از زندگی شما گرفته است؟ شرح دهید. ⚰️
- لاغری چه ویژگیها و شرایط تازهای به زندگی شما میبخشد؟ 🌈
- اگر فردی که مرگ را انتخاب کرده بود، قدرت انتخاب زندگی را داشت، اکنون در چه شرایطی بود؟
- اگر «امیر» داستان ما به مسیر قبلی ادامه میداد، چه اتفاقی برای زندگیاش میافتاد؟
- تصمیم خود برای بهبود عملکردتان در انتخاب مسیر زندگی یا مرگ (لاغری یا چاقی) را شرح دهید.
💬 دعوت به مشارکت
حالا نوبت توئه! ✨
پاسخ به سوالات بالا رو در بخش نظرات همین صفحه بنویس. 📝
فراموش نکن، تمرین نوشتاری یکی از بهترین روشها برای فعالسازی قدرت ذهن و انتخاب آگاهانه بین زندگی یا مرگ هست.
منتظریم تجربههات رو بخونیم و با هم در مسیر لاغری با ذهن قویتر بشیم 💪🌸.
منتظر کامنتهای شما هستیم! 💬👇
همراه همشگی شما: رضا عطارروشن
امتیاز 4.62 از 61 رای
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!



سلام استاد ودوستان گرامی گام ۷۴ حرف دوستمون که میگه ما برای اینکهوکار ی رو انجام ندیم هزار تا بهانه میاریموچون نمیخوایم انجامش بدیموهم میخوایم لاغر بشیم هم نمیخوایم ی جورایی بازی کردن با خودمون میمونهدوبر عکسراگرهم بخوایم کاری انجام بدیم تحت هر شرایطی انجامش میدیموکارهای خیلی سختم انجام میدیم چون خودمون میخوایم که انجامش بدیموهم از چاقی راضی هستیم هم ناراصی وحالا نمیدونیم چرا وچکار باید بکنیم واین مسئله در تمام جهات زندگی ما تاثیر داره هم راضی هستیم از بی پولیمون هم راضی نیستیم در واقع راضی نیستیم فقط مجبوریم تو این شرایط زندگی کنیم کاری از دستمون برنمیاد نه شغلی داریم نه درامدی که بهش تکیه کنی وامید داشته باشی میبینی فقط درامد همسرته که اونو هزار تا چیز جلوش قرار میگیره از قسط خونه بگیر تا نون شب والا کی دوست داره در این شرایط سخت زندگی کنه در مورد بیماریم همین طور راضی نیستیم که بیماریم فقط بلد نبودیم چکار کنیم تا این بیماری ازمون دور بشه ودیگه دیگه سراعمون نیاد چون این بیماری ویگرانگره منو که نابود کرده انقد که وقتی بیمار میشم دنیا برام تیره وتار میشه وشرایط برام خیلی سخته بزرگترین مانع من بیماری که اول باید از سر راهم بردارم دارم تلاش میکنم ایشالا که حتما موفق میشم به امید خدا وحالا داستان دو دوستی که استاد تعریف کرده من بشخصه خیلی ناراحت شدم برای دوستتون که از دنیا رفت وچون هنوز خوب جا نیافتاده برام که نباید هیچ بخشی از دهنم به کسی بدم ولی فقط ناراحت شدم دیگه فکر نکردم وپیگیرش نشدم وخدا رحمتشون کنه دو دوستی که در یک شرایط وزنی وشایدهم سنی بودند چاقی خیلی مرموزه چون یواش یواش بر ما عالب میشه وما رو تسخیر خودش میکنه دوستیکه ورزشکار م بود ولی اصافه وزن زیادی داشت وقتی ما چاق یمون خیلی زیاد بشه خوب طبعا بیماریها هم بیشتر میشن وما خیلم تلاش میکنیم که اون چاقی برطرف کنیم ولی چون روند چاقی سریع کاری که ما انجام میدیم خیلی کم ونا چیزه ویا بگم اصلا تاثیر نداره ویا خیلی کم تاثیر داره واینجوری باغث دلسرد شدن ما میشه وبیخیال رژیم یا ورژش ویا هر چیز دیگه میشیم وچاقیم بیماری خاموشیه اولش علایم نداره وقتی زیاد میشه یهو علائماش ظاهر میشن پا درد کمر درد نداشتن توان برای راه رفتن وهزار تا درد دیگه وچون چاقی ارام ارام شکل میگیرهدما هم کم کم بهش عادت میکنیم واون سختیها بیشتر میشن ودیگه کاری ازمون برنمیاد وواین دوستمونم همین طور شده نتونسته کاری انجام بده کم کم شغلشم از دست داده وبشدت درگیر افکار چاق شونده وبعدشم رفتار چاق شونده شده وسالها هم درگیر بیماریها شده ومتاسفانه افکار منفی پیروز شدن واین دوستمونو بکام مرگ کشیدنواگر این دوستمون تسلیم نمیشد وتصمیم قاطع میگرفت برای لاغر شدن شاید این اتفاق نمیافتاد ونتونستن خودشون رها کنن بجای زندگی کردن مرگ انتخاب کردن همه ما بالاخره میمیریم اما چگونه مردن خیلی مهمه من حالاها دوست ندارم بمیرم وهنوز ارزو دارم ومیخوام به تک تک اونها برسم وباهاشون زندگی کنم تا حالا که زندگی نکردم فقط روزگار گذروندم اما میخوام اگاهانه زندگی کنم به امید خدا کمک استاد عزیزم ومن بینهایت بینهایت از استادم سپاسگزارم وداستان دوست دوم استاد واین دوستشونم خیلی علاقه به خوردن داشت طوریکه میدونست فلان رستوران در فلان جای تهران کمثلا باقالی پلو با گوشت خوشمزه داره یا فلان شیرینی فروشی کیک خامه ای خوشمزه داره ککجا بستنی خوش مزهو …داره واین دوست تا زمانیکه نرفت به کهپیمای تا اون ابشار زیبا رو ببینه متوجه نشد که چقدر اضافه وزنش موجب ازار واذیتش میشن وقتی رفت وبا مشکلاتش مواجه شد احتمالا همون جا تصمیم گرفته که حتما اقدام کنه وجالب اینجا بوده که دوره هم تهیه کرده ولی فقط فایل گوش داده وتمرین ننوشته مثل اینکه باور نکرده که میشه با ذهنم لاعر شد خلاصه تونست تصمیم شجاعانه بگیره واقدام کنه ودید که تصمیم قاطعانه چه کارها که نمیکنه فردی رو ااز چه وزنی به چه وزنی میرسونه وپدیرفن رنج چاقی واینکه منکه نمیتونم لاعر بشم حالا که همه میمیریم چرا به خودم انقد سختی بدم میتونه فرد رو به کام مرگ بکشونه ومن به دوستتون تبریک میگم بخاطر اینکه تونستن در عرص ۶ ماه اینهمه وزن کم کنن احسنت این قدرته ایمانه این قدرت تصمیمه این قدرت انگیزهست قدرتیکه دورن هر انسانی هست تا بتونه خودشو زندگیشو متحول کنه فقط ی تصمیم قاطع میخواد ی سری کارهارو بادتمام سختیش تصمیم میگیریم وانجامش میدیم چرا برای چاقی اینجوری رفتار نمیکنیم برای اینکه چاقی ارام ارام بر ما علبه کرده ودهنم پدیرفته با وضعیت فعلیش راحتهوواز طرفیم افکار ما برای لاعر شدن اشتباهه فکر میکنیم برای لاعر شدن باید سختی بکشیم ورنج ببریم عرق بریزیم دارو بخوریم باید غذا رو طبق برنامه بخوریم واینو نخوریم اونو نخوریم این افکار انگیزه مارو برای متناسب شدن کمتر میکنه چاقی ی بیماریه ومیشه برطرفش کرد زندگی یا مرگ انتخابش با خودمونه زندگی انتخاب کنه برای زندگی بهتر برای تعییر خودت برای زندگی در شرایط بهتر سعی وتلاش میکنی ویا نه همین مسیری که هستی ادامه میدی تا مرگشما رو تجربه کنه فقط ی انتخابه زندگی یا مرگ تا دیر نشده تا بیماری بیشتر نشده تا مشکلات چاقی بیشتر نشدهدتصمیم قاطع بگیریم وحرکت تو برای لاعر شدن بگیرید وزندگی در شرایط جدید تجربه کنیم چقدر لدت بخشه چقدر دوست داشتنیه وقتی بتونی ی زندگی جدیدیو تجربه کنی چقدر احساس خوبی داره وقتی در سلامتی باشی واقعا همه نعمتهای خدا خوبه وادم باید همشونو داشته باشه ولی سلامتی مهمترین وقتی سلامتی نداری دنیا هم داشته باشی ارزش نداره البته به نظر من وقتی احساست خوبه افکارت تعییر مکرده باشه جسمتم تغییر رده باشه بتونی هر لباسی بپوشی هر تفریحی بری درد نداشته باشی سبو وراحت بلند بشی پله بری بالا واقعا زندگی لدت بخشیه وما هم ایشالا با فایل گوش کردن با تمرین نوشتن له وزن ایده المون میرسیم وادامه میدیم تا زندگی متفاوتی تجربه کنیم به امید اون روزیکه بتونیم زندگی جدیدی رو تجربه کنیم پیش به سوی خوشبختی ارامش احساس خوب وسلامتتتتتتتی