0

گسترش فرمول ذهنی (گام دوازدهم – 1)

فرمول های ذهنی برای لاغری
اندازه متن

✨ تصور کن ذهنت مثل یه زمین بازی باشه…

جایی که سال‌هاست فرمول‌های چاقی دارن آزادانه بازی می‌کنن، بدون هیچ مزاحمی! 🍕🍰

اما حالا وقتشه با فرمول ذهنی برای لاغری وارد زمین بشی و بازی رو به نفع خودت عوض کنی! 🧠⚽

نه با جنگ و اجبار، بلکه با ساختن مسیرهای ذهنی جدید و دوست‌داشتنی 😍

تو می‌تونی اون کسی باشی که ذهنش رو دوباره می‌سازه… این‌بار برای رهایی و سبکی 🌱✨

🔍 فرمول ذهنی یعنی چی؟

هر فکری که بارها در ذهنمون تکرار شده، به‌مرور تبدیل به یه فرمول ذهنی می‌شه. این فرمول‌ها مثل نرم‌افزارهایی هستن که توی ناخودآگاه ما نصب شدن و بی‌صدا، ولی مؤثر، تصمیم‌هامون رو شکل می‌دن. 📡

فرمول ذهنی برای لاغری

وقتی می‌گیم فرمول ذهنی برای لاغری، یعنی داریم مسیر تازه‌ای توی ذهنمون طراحی می‌کنیم که به‌جای چاقی، ما رو به سمت سبک‌تر شدن هدایت می‌کنه.

این فرمول‌های ذهنی جدید مثل نقشه راهی هستن که کمک می‌کنن تصمیم‌هامون آگاهانه‌تر و هماهنگ‌تر با هدف لاغری باشه.

تا وقتی که فرمول‌های ذهنی ما حول خوردنِ هیجانی، پرخوری، یا باورهای غلط درباره غذا بچرخه، ذهن ناخودآگاه طبق همون مسیرهای قدیمی عمل می‌کنه.

ولی با ساختن فرمول ذهنی برای لاغری، می‌تونیم مسیرهای تازه‌ای ایجاد کنیم که بر اساس آگاهی، آرامش و انتخاب‌های سالم باشن. ✨

ایجاد فرمول ذهنی برای لاغری فقط یه تمرین ذهنی نیست؛ یه تغییر عمیقه توی ساختار فکری ماست. به‌جای اینکه با عادت‌های قدیمی بجنگیم، یاد می‌گیریم فرمول‌های جدید رو جایگزین کنیم؛ فرمول‌هایی که قدرتشون از تکرار و باور تغذیه می‌شه. 💡

پس اگه می‌خوای بدنی سبک‌تر داشته باشی، اول باید ذهنت رو سبک‌تر کنی. و این یعنی: شروع به ساخت و تقویت فرمول ذهنی برای لاغری! 🧠🌱

🔁 فرمول ذهنی برای لاغری چطور ساخته می‌شه؟

فرمول ذهنی برای لاغری یه‌جور برنامه‌ریزی تازه‌ست؛ مثل وقتی که یه نرم‌افزار جدید روی گوشی‌ت نصب می‌کنی که جایگزین یه اپلیکیشن قدیمی و ناکارآمد می‌شه. 📲

ما انسان‌ها از روی عادت فکر می‌کنیم، تصمیم می‌گیریم و رفتار می‌کنیم.

اگه سال‌ها با این باور زندگی کردی که “من هرچی بخورم چاق می‌شم” یا “لاغر شدن سخته و وقت‌گیره”، اینا تبدیل به فرمول ذهنی چاقی شدن 😕.

یعنی تو ناخودآگاهت یه برنامه دائمی نصب شده که هی بهت یادآوری می‌کنه چی بخوری، کی بخوری و حتی چطور درباره‌ی خودت فکر کنی!

💡 اما خبر خوب اینه: همون‌طور که این فرمول‌ها ساخته شدن، می‌تونیم فرمول ذهنی برای لاغری رو هم بسازیم؛ فقط با تکرار فکرهای جدید، ایجاد احساس‌های تازه و تصویرسازی‌های ذهنی مثبت.

مثلاً:

✅ وقتی به جای فکر “بازم شکست می‌خورم” بگی “من در مسیرم و هر روز دارم بهتر می‌شم”،

✅ وقتی به‌جای پرخوری عصبی بری چند دقیقه نفس عمیق بکشی یا خودت رو در آغوش بکشی 🤗،

✅ وقتی هر روز خودت رو در اندام دلخواهت تصور کنی و اون حس خوب رو حس کنی 💃🌟،

داری با قدرت ذهن، یه فرمول ذهنی برای لاغری نصب می‌کنی. کم‌کم این فرمول جدید جا می‌افته و جای قبلی‌ها رو می‌گیره.

🧠 ذهن ما مثل یه باغه؛ اگه بذر درست بکاری، با تکرار، رشد می‌کنه. فرمول ذهنی هم همینه. بذر فکرهای لاغرانه بکار و منتظر شکوفه‌های سبکبالی باش!

⚖️ چرا چاقی هم «پیشرفت» حساب می‌شه؟

شاید عجیب یا حتی ناراحت‌کننده باشه، ولی واقعیت اینه که چاق‌تر شدن از نگاه ذهن ناخودآگاه و طبق قانون گسترش، نوعی «پیشرفت» به حساب میاد! 😅

ذهن ما همیشه در حال یادگیریه، اما متأسفانه همیشه از مسیر مفید یاد نمی‌گیره. ما سال‌ها ناخواسته روی فرمول ذهنی برای چاقی تمرکز کردیم:

🍩 وقتی برای فرار از استرس به خوردن پناه بردیم

📺 وقتی همراه تلویزیون‌دیدن، بی‌هوا تنقلات خوردیم

🥲 وقتی شکست در رژیم‌ها رو تجربه کردیم و باز هم ادامه دادیم

در واقع، ناخودآگاه ما بارها و بارها تمرین کرده تا فرمول ذهنی چاقی رو اجرا کنه، و چون بارها این مسیر تکرار شده، مغز اون رو تبدیل کرده به یه مسیر پیشرفته و تقویت‌شده!

✨ حالا وقتشه فرمول ذهنی برای لاغری رو جایگزینش کنیم!

باید یاد بگیریم که مغزمون همون‌طور که مسیر چاقی رو یاد گرفته، می‌تونه با تکرار و تمرکز روی احساس خوب و انتخاب‌های سالم، یه فرمول جدید برای لاغر شدن بسازه.

💡 ولی قبلش باید آگاهانه بفهمیم:

فرمول‌های ذهنی قبلی چطور شکل گرفتن؟ چرا هنوز در ناخودآگاهمون فعالن؟ و چطور می‌تونیم با برنامه‌ریزی ذهنی، نسخه‌ی جدید رو جایگزین کنیم؟

🚬 مثال‌هایی از فرمول‌های ذهنی گسترش‌پذیر

بربرای اینکه بهتر بفهمیم چطور فرمول‌های ذهنی در زندگی ما نقش دارن و چرا باید به فکر ساختن فرمول ذهنی برای لاغری باشیم، بیایم چند مثال ساده و واقعی رو بررسی کنیم:

  • فردی که یه بار برای آرام شدن سیگار کشیده، ناخودآگاه ذهنش این رفتار رو به عنوان راهکار ثبت می‌کنه. بعد از اون، هر وقت استرس داشته باشه، فرمول ذهنی سیگار کشیدن فعال می‌شه و بدون اینکه بخواد، سراغ سیگار می‌ره 🚬.
  • کسی که بعد از خوردن شیرینی احساس بهتری پیدا کرده، ذهنش این تجربه رو به عنوان راه حل ثبت می‌کنه. به مرور زمان، این فرمول ذهنی باعث می‌شه هر وقت ناراحتی یا خستگی داره، ناخودآگاه دنبال شیرینی باشه 🍩.
  • فردی که از کودکی شنیده: «بخور تا قوی شی!» به شکل ناخودآگاه این پیام در ذهنش حک شده و در موقعیت‌های مختلف، مثل ناراحتی، گرسنگی یا حتی شادی، بیشتر و بیشتر می‌خوره.

این نمونه‌ها نشون می‌ده که چطور فرمول‌های ذهنی قدیمی به راحتی رشد و گسترش پیدا کردن، بدون اینکه ما ازشون خبر داشته باشیم.

و همینجا نقش حیاتی فرمول ذهنی برای لاغری روشن می‌شه؛ چون برای تغییر واقعی و پایدار، باید این فرمول‌های قدیمی رو با فرمول‌های جدید و سالم جایگزین کنیم. 🧠✨

فرمول ذهنی برای لاغری

❌ چرا رژیم و فشار جواب نمی‌ده؟

شاید بارها رژیم‌های مختلف رو امتحان کردی، قرص‌های لاغری مصرف کردی، ورزش سنگین کردی یا حتی به فکر جراحی افتادی، اما نتیجه‌ای که می‌خواستی نگرفتی.

دلیلش اینه که همه‌ی این تلاش‌ها فقط روی جسم تمرکز داشتن، در حالی که ذهن ما هنوز با همون فرمول‌های قدیمی و چاق‌کننده کار می‌کنه. 🧱

وقتی فرمول ذهنی برای چاقی فعال باشه، یعنی ذهن ناخودآگاه هنوز همون برنامه قدیمی رو اجرا می‌کنه.

پس هر بار که رژیم می‌گیری یا ورزش می‌کنی، فقط یه توقف کوتاه در مسیر چاقی اتفاق میفته. ذهن منتظر فرصته تا دوباره همون مسیر قدیمی رو برگرده.

مثل وقتی که یه نرم‌افزار قدیمی و کند رو روی گوشی نصب داری؛ هر چقدر هم سخت تلاش کنی، گوشی تو همچنان همون عملکرد قدیمی رو داره، چون نرم‌افزار جدیدی نصب نکردی. 📱

✅ راه حل واقعی و پایدار اینه که یک فرمول ذهنی برای لاغری جدید بسازی؛ فرمولی که مثل یه نرم‌افزار تازه و به‌روز، کدهای قدیمی رو غیرفعال می‌کنه و ذهن رو به مسیر سالم‌تر و سبک‌تر هدایت می‌کنه.

با ساختن این فرمول جدید، ذهن دیگه نیازی به جنگ و فشار نداره، بلکه خودش تمایل پیدا می‌کنه انتخاب‌های بهتری داشته باشه و روند کاهش وزن طبیعی‌تر و راحت‌تر پیش بره. 🌱🧠

🌱 فرمول ذهنی برای لاغری چطور ساخته می‌شه؟

ساختن فرمول ذهنی برای لاغری درست مثل باز کردن یه مسیر تازه وسط یه جنگل انبوهه! 🌳

اولش، همه چی مبهمه، راهو گم می‌کنی، شاید حتی چند بار برگردی عقب… ولی وقتی با عشق و استمرار ادامه بدی، این مسیر برات تبدیل می‌شه به یه جاده هموار و دوست‌داشتنی 💫

🔁 چرا تکرار مهمه؟ چون ذهن ما با تکرار و احساس برنامه‌ریزی می‌شه.

هر بار که با آگاهی یه رفتار سالم انجام می‌دی، داری یه رد پا روی این مسیر جدید می‌ذاری.

برای ساختن فرمول ذهنی برای لاغری باید چندتا کار کلیدی انجام بدی:

✅ آگاهانه فکر کن:
برای ساختن فرمول ذهنی برای لاغری، باید آگاهانه به رفتارهای جدیدت فکر کنی. یعنی فقط نخوردن کافی نیست؛ باید بفهمی چرا می‌خوری و چطور می‌تونی انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشی.
⛔ فاصله از فرمول‌های قدیمی:
فرمول‌های قدیمی ذهنی همون باورهایی‌ هستن که می‌گن «من همیشه چاق می‌مونم» یا «لاغری سخته». فاصله گرفتن از این باورها یعنی بازنویسی ذهن برای یه مسیر جدید.
🖼️ تصویر آینده‌ات رو بساز:
هر بار که خودتو لاغر، رها و سالم تصور می‌کنی، در حال ساختن بخشی از فرمول ذهنی برای لاغری هستی. تصویرسازی ذهنی یعنی کمک به ذهن برای جهت‌گیری جدید.
💚 تمرین با عشق و آرامش:
تغییر با فشار و اجبار پایدار نیست. وقتی با عشق و آرامش انتخاب‌های سالم رو تمرین می‌کنی، ذهن ناخودآگاه اون‌ها رو راحت‌تر می‌پذیره و مسیر تازه‌ای ایجاد می‌شه.

🎯 یادت باشه: تو سازنده‌ی ذهن خودتی!

و هر روز می‌تونی یه تکه جدید از فرمول ذهنی برای لاغری رو خلق کنی.

آروم، مهربون، با تکرار… و خیلی زود می‌بینی ذهن و بدنت با تو هم‌صدا شدن. 🎵💚

فرمول ذهنی برای لاغری

⚖️ نقطه‌ی تغییر کجاست؟

یه جایی از مسیر هست که ذهن دیگه نمی‌تونه همزمان دو برنامه‌ی متفاوت رو با هم اجرا کنه. نمی‌تونه هم از فرمول ذهنی چاقی پیروی کنه، هم فرمول ذهنی برای لاغری رو بسازه و ادامه بده.

در اون لحظه، ذهنت ناچار می‌شه یکی رو انتخاب کنه…

و این‌جاست که بهش می‌گیم: لحظه‌ی سرنوشت! 🌅

لحظه‌ای که تو با انتخاب‌هات، با تکرار باورهای جدید، با تمرکز بر احساسات لاغری، داری فرمول ذهنی برای لاغری رو قوی‌تر و فعال‌تر می‌کنی.

🎯 وقتی فرمول ذهنی برای لاغری به نقطه‌ی غالب می‌رسه، یه تغییر درونی و عمیق شروع می‌شه:

  • دیگه غذا منبع آرامش نیست، بلکه تغذیه‌ی آگاهانه‌ست
  • دیگه خوردن یه پاسخ ناخودآگاه به استرس نیست، بلکه یه انتخاب عاشقانه‌ست
  • دیگه تصویر بدنت تو رو اذیت نمی‌کنه، بلکه انگیزه می‌ده که ادامه بدی 💫

مثل شب و روز که فقط یه لحظه با هم همپوشانی دارن، ذهن هم فقط یه جا دو دل می‌مونه…

اما وقتی انتخاب کرد، دیگه می‌ره سمتش.

✨ اگه تو ادامه بدی، تمرین کنی، و انتخاب‌هات رو آگاهانه بسازی،

ذهنت فرمول ذهنی برای لاغری رو به عنوان مسیر اصلی ثبت می‌کنه…

و اون لحظه، دیگه چاقی تموم می‌شه و لاغری شروع می‌شه! 🌈

تو فقط کافیه سمت نور رو انتخاب کنی… 🌞

🏁 جمع‌بندی: بازی ذهنی رو عوض کن

اگه دنبال لاغری واقعی هستی، وقتشه بازی رو از ریشه عوض کنی!

نه با محرومیت، نه با شمردن کالری، نه با رژیم‌های سخت‌گیرانه‌ای که فقط تو رو خسته‌تر می‌کنن…

بلکه با ساختن و تقویت فرمول ذهنی برای لاغری 💡

✅ اون فرمولی که توش عشق به خودت هست

✅ آگاهی از نیازهای واقعی بدنت هست

✅ تکرار رفتارهایی هست که بهت احساس سبکی، آرامش و کنترل می‌ده

🧠 ذهن تو مثل یه بازیگر حرفه‌ایه که فقط طبق فیلمنامه‌ای که بهش می‌دی، نقش بازی می‌کنه.

تا وقتی تو براش فیلمنامه‌ی چاقی رو نوشتی، همون نقش رو بازی می‌کنه.

اما اگه فیلمنامه‌ی تازه‌ای بنویسی، یعنی همون فرمول ذهنی برای لاغری رو توش جا بدی…

اون وقت می‌تونه یه نقش جدید، پر از سلامتی، تعادل و سبکی رو ایفا کنه! 🎬✨

💬 حالا نوبت توئه…

بازی ذهنت رو عوض می‌کنی؟ یا می‌ذاری بازی‌های قدیمی تکرار بشن؟

👣 یک قدم جدید، می‌تونه مسیر رو برای همیشه تغییر بده…

⏳ وقتشه که ذهن‌تو برای لاغری آموزش بدی… چون دنیای بیرون، بازتاب ذهن درونته. 🌍❤️

🎁 پیشنهاد ویژه:

اگه از تلاش‌های نصفه‌نیمه، رژیم‌های محدودکننده و وسوسه‌های همیشگی خسته شدی، وقتشه مسیر متفاوتی رو شروع کنی! 💫

در دوره‌ی «ورود به سرزمین لاغرها» قدم‌به‌قدم یاد می‌گیری که:

✅ چطور فرمول ذهنی برای لاغری رو در خودت بسازی

✅ چطور باورهای چاق‌کننده‌ی ناخودآگاهت رو شناسایی و اصلاح کنی

✅ چطور ذهن و بدنت رو با هم هماهنگ کنی تا تغییراتت موندگار بشه

✅ و مهم‌تر از همه، چطور بدون زور، استرس یا شمردن کالری، به آرزوی لاغر شدنت برسی!

این یه مسیر ذهنیه، نه یه رژیم جدید.

پس اگر آماده‌ای دنیات رو از درون بسازی،

💡 همین حالا شروع کن!

📜 آینده‌ات همین‌جا نوشته می‌شه، فقط کافیه قلم رو تو دستت بگیری ✍️

و به خودت بگی:

“من لایق بهترین نسخه‌ی خودمم!” 🌟

منتظر کامنت‌های شما هستیم! 💬👇

همراه همشگی شما: رضا عطارروشن

با دادن ستاره به این مطلب امتیاز بگیرید.

امتیاز 4.47 از 38 رای

پادکست صوتی

باکس دانلود

https://tanasobefekri.net/?p=23131
60 نظر توسط کاربران ثبت شده است.
اندازه متن بخش نوشتن دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

اندازه متن دیدگاه ها
      آواتار saidehostad
      1399/07/14 14:52
      مدت عضویت: 2127 روز
      امتیاز کاربر: 206 سطح ۱: کاربر مبتدی
      محتوای دیدگاه: 60 کلمه

      سلام روز بخیر
      من هیچوقت دوست ندارم غذاهای جدید یا کلا خوراکیهای جدید تست کنم تنها ضعف من روی فست فوده خیلی پیج تو اینستا داشتم که مدلهای مختلف از فست فود میذاشتن و من ناخودآگاه ترشح دهانم زیاد میشد و فقط هوس فست فود میکنم و وقتی که تهیه میکنم تا حد مرگ میخورم و هیچ کنترلی روی خودم ندارم

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 1 رأی مشاهده امتیاز دهندگان
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار shahla mahmoudi
      1399/07/14 08:37
      مدت عضویت: 2497 روز
      امتیاز کاربر: 48987 سطح ۶: هنرجوی پیشرفته

      نشان های دریافت شده

      نویسنده عالی (بیش از ۵۰ دیدگاه)
      نویسنده ممتاز (بیش از ۱۰۰ دیدگاه)
      محتوای دیدگاه: 31 کلمه

      سلام استاد عزیز و دوستان گرامی
      خوشبختانه این فرمول چاق کننده تمایل به تست کردن مواد غذایی جدید و یا رفتن به رستورانهای جدید در من نیست پس نظری نمیتوانم بدهم 🙏

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فروغ ریاحی
      1399/07/13 14:19
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      محتوای دیدگاه: 267 کلمه

      سلام
      من هم خیلی علاقه به تست کردن مزهای جدید رو دارم حتی بعصی وقتها از ترکیب یه سری مواد غدایی با هم و درست کردن یه چیز جدید بیشتر لذت میبرم و یا بعصی وقتها دوست داشتم غذام از حالت تکراری دربیاد یه چیز جدید بهش اصافه کنم ولی چون همسرم متناسب و به شدت از مزهای جدید بدش میاد واگر حتی یه چیز به عذاش هم اصافه بشه بدش میاد من هم نتونستم خیلی وقتا عذای جدید یا دستورهای جوید رو اجرا کنم
      حتی الانم ترجیح میدهم که اگر میخواهم اندازه نیازم غدا انتخاب کنم از چند نوعی که روی سفره هست بکشم در حد یکم ولی مزه اون عدا رو یا خوراکی رو بچشم و میگفتم در همین حد که مزه اش رو ببینم کفایت میکنه ولی حتما تست میکردم اگه بستنی جدیدی یا شیرینی جدیدی باشه ولی حالا اگه واقعا میلم کشید و خواستم در همون حد امتحان میکنم مثلا یه جعبه شیرینی بیارن که چهار مدل شیرینی باشه من با کارد یه خورده از هر کدوم میبرم و همه رو تست میکنم و اینجوری انگار خیالم راحت و اصلا زیاده روی هم نمیکنم در همین حد که مزه اش رو ببینم خوبه همچین رفتاری داشتم
      و یا سس یا ماست جدید یا کیک و بسکوویت جدید یا عذای جدیدی یا فست فودی جدیدی یا … سریع واکنش نشون دادم که یه مقدار کم تست کنم ولی حالا چون متوجه شدم اینم جز رفتارهای چاقها هست و لاغرها همچین اخلاقی ندارن با اگاهی بیشتری به اون نگاه میکنم که من رو از هدفم دور نکنه

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار azita
      1399/07/04 09:53
      مدت عضویت: 2480 روز
      امتیاز کاربر: 7923 سطح ۴: هنرجوی مبتدی

      نشان های دریافت شده

      نویسنده عالی (بیش از ۵۰ دیدگاه)
      نویسنده ممتاز (بیش از ۱۰۰ دیدگاه)
      محتوای دیدگاه: 237 کلمه

      با سلام
      استاد منم قبل از آشنایی با این دوره همیشه دنبال تنوع طلبی بودم و موقع خرید سعی می کردم طعم های جدید از خوراکی را امتحان کنم موقع خرید سس برای چاشنی غذا وسالاد،یا موقع خرید بستنی و شکلات همیشه به دنبال طعم های جدید در قفسه سوپرمارکت ها می گشتم و سعی می کردم انتخابم همیشه متنوع باشه شاید خیلی وقتا توجمع نظر می دادم که مثلا فلان طعم بستنی یا کیک یا شکلات چطوره و فکر می کردم این خیلی رفتار خوبیه که اطلاعات مفیدم را به دیگران میگم😅😅 توی کانال های آشپزی وشیرینی پزی هم عضو بودم و هر دستوری که خوشم میومد را سعی می کردم درست کنم اما اوایل شروع دوره توی صحبتاتون گفتید از تمام کانال های آشپزی بیاین بیرون وبعد از اون با خودم گفتم چه لزومی داره حتما توخونه شیرینی پزی و… انجام بدم اینطوری هر زمان هوس داشتم به میزان موردنیاز بدنم می خرم و استفاده می کنم ودیگه ذهنم مرتب دنبال دستورای جدید وامتحان کردن اونا نمی گرده و خیلی عالی در این زمینه تونستم عادت بدم را کنار بزارم الان خیلی دنبال امتحان طعم های جدید، سس های متنوع برای چاشنی، طعم های مختلف بستنی وکیک وشیرینی های جدید نیستم
      هروقت همسرم میره خرید دیگه خبری از یه لیست بالا بلند از انواع چیپس در طعم های مختلف نیست و من تموم اینا را مدیون این دوره هستم ممنون از این همه اطلاعات خوب ومفیدتون

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      امتیاز کاربر: 0
      محتوای دیدگاه: 238 کلمه

      با سلام💗
      من عاشق مزه های جدید بودم کلا عاشق تنوعم دوست ندارم چه در مورد خوردن وچه در مورد سایر چیزهای زندگی از یه قانون تکراری تبعیت کنم ودوست دارم تا اونجایی که امکان داره تنوع بدم شاید در مورد خوردن بد باشه، مثلا من قبلا پیجهای اشپزی زیادی رو دنبال میکردم وهر چیزی که اموزش میدادن ومواد اولیش در دسترس بود وقیافش رو دوست داشتم حتما اونو درست میکردم مثل شیرینی جات غذا هایی که تا حالا ندیده بودم سوسیس وکالباس خونگی وکلی چیزای دیگه واقعا کار وقت گیری بود چون بالاخره اون تخصصی که اون اشپز داره در فرم دادن یک شیرینی من نداشتم خلاصه خیلی خودم رو ازار میدادم که اون رو با دست خودم درست کنم وگاهی اوقات نه خودم ونه خونواده از مزه اون شیرینی یا غذا خوشمون نمیومد ومجبور میشدم دور بریزم وخیلی حرص میخوردم که چه قدر وقت وانرژی تلف کردم

      اگر در رستوران دنبال یه مزه جدید رفتم متاسفانه از انتخابم پشیمون شدم ولی خوشبختانه این عادت در من تا حدود خیلی زیادی داره عوض میشه وتر جیح میدم ازخوراکی که قبلا تست کردم استفاده کنم
      در دوره ولع نسبت به شیرینی در من کم شده و پیجهای اشپزی رو دنبال نمیکنم خدا رو شکر انرژی و وقتم رو به خاطر چیزهای مفید صرف میکنم حالا اگه یه وقت هوس شیرینی کردم میرم واز با کیفیت ترین شیرینیها یه مقدار خرید میکنم ولذت میبرم

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فروغ ریاحی
      1399/07/02 16:18
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      محتوای دیدگاه: 659 کلمه

      سلام
      من همیشه بارها به همه و همسرم و خودم گفتم من عاشق مزها های جدید هستم و اصلا هدف من از رستوران یا فست فودی بیشتر مواقع این بود که مزه ی جدید رو کشف کنم و هر وقت میرفتم هله هوله بخرم هیچ وقت ساده انتخاب نمیکردم و همیشه به دنبال فلان کیک یا چیپس یا پفک یا ترشی با مزه ی خاص بودم و همیشه در مهمانی ها هم از عذاهای جدید خیلی استقبال میکردم یا مثلا سسهای جدید برای سالاد خیلی دوست داشتم که ساده نخرم یا اینکه ماست های کارخانه ای که خیلی با مزه های متنوع مثل فلفلی مکزیکی یا بادمجانی یا … استقبال میکردم
      و منم چند سال قبل به شدت پیگیری میکردم که چه رستوران یا فست فودی کجا افتتاح شده و چطور هستن عدا ها و بعد با کلی اطلاعات یا بدون اطلاعات حتما حتما باید میرفتیم و امتحان میکردیم و اصلا این یکی از تفریح های خوب ما بود که با خواهرام و مامانم اینا هر از گاهی بریم یا هر هفته بریم ه یه رستوران جدید حتی چون شهر ما حالا خیلی بزرگ نیست اگه سوپر مارکت خوبی هم که الان جدیدا شدن هایپر مارکت جایی افتتاح میشد باید میرفتیم و خرید میکردیم و مقدار زیادی از وقتمون رو با این کار که برامون اون موقع لذت بخش بود پر میکردیم و اینم یه تفریح بوده و هنوزم هست ولی نه مثل قبلا
      و چه چیزی این سوپر رفتنا و رستوران رفتنا و خرید چیزهای جدید رو خیلی در من قوی میکرد این بود که داخل دورهمی خانوادگی با خواهرا یا اطرافیان خیلی درموردش حرف میزدن و امن هم به طبع گوش میدادم قبلا و نظریه میدادم و خیلی مشتاق به رفتن به اون مکان یا خرید اون چیز میشدم که الان کاملا اگاهم تا داخل جمع حرف از خوردنی و فلان رستوران میشه من تو دلم میگم وای بازم حرف خوردنی چه بحث بیخودی و اصلا مشتاق گوش دادن مثل قبل نیستم و از بحث جمع خارج میشم
      یا اینکه خیلی از پیج های آشپزی که بسیار زیاد ام هستن یا کیک پزی خیلی تا حالا بهم سفارش شده که عضو بشو خیلی عالین کلی دستور جدید داره و کلی ایده داره ولی من اصلا نرفتم و حتی نگاهم نکردم چون میدونم خیلی تحریک کننده هستن و ذهن ما رو به سمت چاقی میبرن
      تو این ایام کرونا به جرات میتونن بگم تمام استوری و حرف خانمای گل اطرافم در فصای مجازی در مورد پختن انواع کیک و دسر و شیرینی و غداها و فست فود بود و حتی نون حتی انواع سوسیس و کالباس و ….. ترشی مربا و لواشک که من اصلا لزومی نمیدیدم که اینقدر هر روز وقتم رو با اشپزی و کیک پزی و شیری پزی پر کنم و من مدام در حال استمرار در راه تناسبم از طریق دهنی بودم و هیچ اصراری به رفتن و دیدن این دورها نداشتم نه که بد باشن اما نه به این شدت من خودم هر از گاهی برای خانوادم انواع فست فود یا کیک و یا عداها رو درست میکنم و بلدم و نیازی به این نداشتم که که دیگه بیشتر وقتم رو بگدرونم در این راه که بقیه واقعا خودشون رو سرگرم کرده بودن با آشپزی و کیک پزی و شیرینی پزی و …حالا بعصیا خیلی حرفه ای شیرینی مربایی یا دانمارکی یا کیک خامه کشی و … رو هم وقت هم هزینه میکردن که من خودم همیشه میگفتم چه لزومی داره من هر وقت که هوس کردم میریم یه مقدار از قنادی میخرم و اصلا رغبتی به دیدن این دورها در حد پیشرفته ندارم و دوست دارم از وقتم به بهترین شکل استفاده کنم در دورهای دهنی
      خدا رو شکر الان کلی تغییر کردم و دیگه اصلا به دنبال مزه های جدید حرص و ولع ندارم و پیگیری نمیکنم مگه حالا اتفاقی تو سفری یا رستورانی اگه پیش بیاد و به تورم بخوره در حد نیاز بدنم امتحان میکنم

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار سمانه
      1399/07/02 12:29
      مدت عضویت: 2144 روز
      امتیاز کاربر: 206 سطح ۱: کاربر مبتدی
      محتوای دیدگاه: 105 کلمه

      سلام
      به لطف خدا من اصصلا این اخلاق رو نداشتم و ندارم واقعا اصصصلا اهل تست کردن و اینها نیستم جعبه شیرینی میاد خونمون من دست نمیزنم نه اینکه بخوام ادا در بیارم واقعا میل نداشته و ندارم اما از موقعی که با سایت شما اشنا شدم واقعا ولعم و حرصم نسبت به وعده های نهار و شام به صفر رسیده و اینکه قبلا بی دلیل مشغول خوردن میشدم چون وقت نهار بود اما الان وقت نمیشناسم و شاید یه روز ۱ و نیم نهار بخورم شایدم ۶ بعد ظهر و شاید اصصلا نخوردم همه رو مدیون اول خدای بزرگ هستم و بعد مدیون شما

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار faridehhasani5455
      1399/07/02 11:19
      مدت عضویت: 2404 روز
      امتیاز کاربر: 23748 سطح ۵: هنرجوی متوسطه

      نشان های دریافت شده

      نویسنده ممتاز (بیش از ۱۰۰ دیدگاه)
      نویسنده حرفه‌ای (بیش از ۱۵۰ دیدگاه)
      نویسنده عالی (بیش از ۵۰ دیدگاه)
      محتوای دیدگاه: 272 کلمه

      سلام دوستان و استاد عطارروشن
      منم شخصیت خوش خوراکی دارم و داشتم بعضی مزه هارو دوست دارم ،البته کره،خامه،سرشیر،روغن محلی ،سس ماینز اصلا دوست ندارم و هرگز نخوردم،غذاهای خام دوست ندارم مثل بعضی از سوشی ها یا اگر بخوام غذاهای خارجی امتحان کنم حتما باید به نوع گوشتش یا پختش مطمئن باشم ،اینکه بو نده ،قیافه ش قشنگ باشه ،قبلا هر خوراکی و غذایو میخوردم ولی با شروع دوره و تمرین داشتن احساس لیاقت و شایستگی
      اگر غذایی مونده باشه یا دلم نخوادش نمیخورم و به خودم اهمیت میدم
      در مورد امتحان کردن رستوران یا جای خاصی که بهم معرفی بشه قبلا حتما امتحانش میکردم و الانم حتما امتحان میکنم ولی رفتارهای جدید من متفاوت تر از قبل شده و هر جای دنیا ودر هر رستوران و مکانی باشم فقط به اندازه سیر شدنم مصرف میکنم و برام مهم نیست که این غذا گرونه ،خاصه یا کمیابه

      من عاشق تنوع غذایی هستم ،قیافه غذا برام مهمه،مزه غذا که خوش نمک باشه یکمی تند باشه،رنگ و روش خوب باشه،ظرف و ظروف زیبا و مدرن استفاده بشه،مکانش لوکس باشه ،احترام کارکنان اونجا مهمه،کیفیت مواد غذایی مهمه،جاهای سنتی هم اگر دیزاینش کاملا قدیمی باشه که حس و حالش بهم منتقل بشه دوست دارم ،مکان های شادو بیشتر دوست دارم ،آرامش و انرژی اون مکان ها برام مهمه
      و چقدر خوشحالم که در مسیر ساختن فرمول های لاغر کننده هستم و اینکه جهان هر چیزیو گسترش میده واین باورهای جدید داره در من محکمتر و قدرتمند تر میشه و احساس اعتماد و امنیت زیادی بمن منتقل میشه و سپاسگذار خداوندم که جزء بندگان هدایت شده اش هستم ،اینکه من خواستم و به ابنجا هدایت شدم

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار saberizahra80
      1399/07/02 08:47
      مدت عضویت: 2388 روز
      امتیاز کاربر: 3626 سطح ۳: کاربر پیشرفته

      نشان های دریافت شده

      نویسنده عالی (بیش از ۵۰ دیدگاه)
      نویسنده ممتاز (بیش از ۱۰۰ دیدگاه)
      محتوای دیدگاه: 556 کلمه

      سلام
      چه آگاهی فوق العاده ای استاد👌👌👌
      با دیدن ویدئو یاد یه مطلبی از شما افتادم که فکر میکنم توی دوره های لاغری با ذهن رایگان گفته بودین…اینکه چاقها
      هستن که باعث گسترش صنعت غذا میشن
      دقیقا منم مثل شما عاشق تست کردن غذاهای جدید،رستورانهای جدید،بستنیهای جدید،هله هوله های جدید بودم و جالبه که اینو یه مزیت در خودم میدونستم که کشف خوراکیهای جدید و خوشمزه رو عالی بلدم
      موقع خرید از شیرینی فروشی توی ویترین میگشتم ببینم کدومش رو تا حالا امتحان نکردم و ظاهر عالی ای داره بگیرم و ببرم و پز بدم که من بلدم شیرینی بخرم و مدلهای تازه و خوشمزه رو بر میدارم
      یا وقتی سوپری میرفتم دنبال خوراکیهای جدید بودم
      بعد که فروشگاههای بزرگ اومد که قفسه های زیاد و طولانی داشتن که دیگه بهشششششتتتتت بود برای من سبد چرخدار فروشگاه رو برمیداشتم و توی راهروی قفسه های خوراکیها میگشتم دنبال طعم جدید،مدل جدید،انواع چیپس و چیپلت و پفک و کیک و ویفر وشکلات و….خلاصه همه چی هم به کار ما می اومد😁😁
      حتی بارها شده بود که به خاطر امتحان طعم و مدل جدید پول بابت خوراکی ای داده بودم که بعد از چشیدن به نظرم خیلی افتضاح می اومد😅
      ولی بازم اینکار رو انجام میدادم
      تخصص من به قدری زیاد بود که وقتی سفر یا حتی گردش یه روزه میخواستیم بریم همسرم به من میگفت شما برو خوراکی بخر😅چون من خوراکی خریدنهای ایشون رو اصلا قبول نداشتم😁
      پارسال از اوایل سال هرشب که داشتیم از مهمونی و عید دیدنی برمیگشتیم خونه حتما باید میرفتیم یه بستنی فروشی خاص و بستنی میگرفتیم و میخوردیم بعد برمیگشتیم خونه ،یا شهریور پارسال تمام اخر هفته ها که میرفتیم چشمه اقلید سر دوراهی یه پلاستیک بزرگ من خوراکی میخریدم که قبل وبعد از شام بخوریم از انواع چیپس و پفک و کیک و کلوچه و تخمه وبستنی و…..
      پارسال هفته ای یه بار حتما کافی شاپ،یا رستوران یا فست فودی بودیم یه بار دعوت من یه بار دعوت همسرم
      در واقع تمام رستورانهای شهر رو رفتیم به طوریکه به صورت کاملا تخصصی من میتونستم درباره کیفیت انواع غذاها از رستورانهای مختلف نظر و پیشنهاد بدم😅
      واقعا الان خندم میگیره از اینهمه رفتار چاق کننده
      مطلب امروز برای من این نکته مهم رو داشت که این تغییر رفتاری که من الان دارم که خییییییلی با رفتارهای پارسال متفاوته همین تغییر فرمولهای ذهنی هست که این ۹ ماهی که با سایت تناسب فکری آشنا شدم و تقریبا هر روز فایل گوش کردم و نظرم رو نوشتم و نظر دوستان رو خوندم باعث ایجاد و گسترش فرمولهای لاغر کننده در من شده و من به طور معناداری با زهرای قبلی زاویه پیدا کردم در صورتیکه با خودم فکر میکردم دلیل این رستوران نرفتن ها،هله هوله نخریدنها و بستنی نخوردنها اومدن کرونا است
      در صورتیکه همسرم همین الان هم برای پسرم هر هفته یا ده روز یه بار یه پلاستیک پر خوراکی میخره و من الان یا اصلا نمیخورم یا شاید یه دونه بر میدارم
      و قبلا رقیب بلامنازع پسرم بودم
      خیلی راحت بدون فشار ومحدودیت از خوردن شیرینی دست کشیدم و خودم به همسرم پیشنهاد دادم که دیگه از یزد که برمیگردی شیرینی نخر
      واقعا چقدر این تغییرات لذت بخشه
      ممنونم از شما استاد گرامی بابت تمام زحمتهایی که در این مسیر میکشید
      و ممنونم از شما دوستان همراه که خوندن نظراتتون اینهمه برای من درس داره و انگیزه بخشه
      و ممنونم از خودم که اینقدر خودم رو دوس دارم و ارزشمند ولایق میدونم که برای تغییر خودم وقت بگذارم و بهای این تغییر رو میپردازم🙏🙏🙏

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار Zari_dousti
      1399/07/02 07:41
      مدت عضویت: 2403 روز
      امتیاز کاربر: 3788 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      محتوای دیدگاه: 155 کلمه

      با درود و تشکر فراوان
      با خواندن متن این فایل احساس خیلی خوبی در من ایجاد شد
      چرا که در حال حاضر مدتیست ما در حال ساختن فرمولهای لاغری هستیم بر اساس قانون جهان هستی این فرمولها روز به روز بیشتر گسترش می یابند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم لاغر و لاغرتر خواهیم شد
      هر قدر بیشتر میخواندم بیشتر این روند را در خودم میدیدم زیرا هر چقدر از دوره سپری میشود در من اشتیاق بیشتری برای ادامه دادن و رسیدن به هدفم ایجاد میشود و من در درون خودم شاهد موفقیت هستم
      بدون تلاش فرمولها در حال تغییرات بیشتری هستند
      از ولع گذشته خبری نیست و جایش را به آرامش داده
      خدا را بسیار سپاسگزارم که مرا در این مسیر زیبا قرار داد تا به آرزوی دیرینه خودم که همانا تناسب است روز به روز نزدیکتر می بینم
      از شما استاد عزیزم بسیار بسیار ممنونم که در این مسیر مارا همراهی و هدایت میکنید

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
1 2 3 6
گردونه هدایا گردونه هدایا