اگر فقط یک انتخاب داشته باشید، از بین زندگی یا مرگ کدام را انتخاب می کنید؟
من و احتمالا شما زندگی را انتخاب می کنیم.
اگر چاقی باعث مرگ و لاغری فرصت زندگی باشد کدام را انتخاب می کنید؟
اگر انتخاب شما لاغری است، عملکرد شما چگونه است؟! به سمت زندگی است یا مرگ؟!
باور کردن توانایی خود
زندگی همیشه ما رو سر دو راهی میذاره: زندگی یا مرگ. اما جالبه بدونی خیلی وقتها ما بدون اینکه بفهمیم، انتخابمون رو کردهایم.

همهی ما لحظههایی داشتیم که کارهایی انجام دادیم و حتی خودمون هم شگفتزده شدیم 😍.
یادت هست شبی که همهی کتاب درسی رو قبل امتحان خوندی و با نمره عالی برگشتی؟ 📚🔥
یا وقتی مهارتی رو یاد گرفتی که هیچکس باور نداشت تو بتونی یاد بگیری؟
یا همون وقتی که چند کار مهم رو همزمان انجام دادی و همه از تعجب دهانشون باز موند 👏.
اینها فقط خاطره نیست! اینها سندی هستن از اینکه قدرت ذهن ما نامحدوده و وقتی اشتیاق واقعی داشته باشیم، هیچ چیز جلودارمون نیست 🚀.
🧠 اما یه نکته مهم وجود داره:
همین قدرت عظیم توسط بخش منفیباف ذهن ما سرکوب میشه. اون صدایی که مدام میگه “نمیتونی!”، “سخته!” یا “ولش کن!”. به همین خاطره که بعضی وقتها در کارهای بزرگ موفق میشیم، ولی در کارهای ساده، جا میزنیم.
💡 راز ماجرا اینجاست:
اشتیاق، همون کلید جادویی برای بیدار کردن قدرت بیانتهاست. وقتی شوق و اشتیاق بسوزونه، ذهن ما مثل موتور توربو عمل میکنه و ما رو جلو میبره 🔥.
حالا برگردیم به یکی از بزرگترین انتخابهای زندگی: چاقی یا لاغری.
این دقیقا یعنی زندگی یا مرگ! ⚖️
خیلیها چاقی رو میپذیرن، تسلیم میشن و سالها در رنج و سختی زندگی میکنن. این یعنی انتخاب مرگ تدریجی 😔⚰️.
اما عدهای دیگه هستن که به نشونههای بدنشون گوش میدن: نفسنفس زدن موقع راه رفتن 🚶♀️💨، کمر درد و پا درد 🦵😖، خستگی بیدلیل، بیخوابیها و حتی از دست دادن شادی زندگی. اینها همه هشدارهای بدنن.
کسانی که این هشدارها رو جدی میگیرن، در واقع انتخاب زندگی میکنن 🌱💪.
قدرت ذهنشون بیدار میشه، اشتیاق سوزانشون شعلهور میشه 🔥، و وارد مسیر لاغری با ذهن میشن. کمکم تغییر میکنن، سبک میشن، از بار اضافه رها میشن و یه زندگی تازه، پر از شادی و آزادی رو تجربه میکنن 🌈✨.
یادت باشه، چاقی یه بیماری خاموشه. بیصدا میاد، آروم پیشرفت میکنه، و وقتی جدی گرفته نشه، زندگی رو ازت میگیره. اون لحظهست که دیگه انتخابی نداری جز تسلیم شدن.
پس دوباره ازت میپرسم:
امروز انتخابت چیه؟ زندگی یا مرگ؟ 🤯⚖️
انتخاب زندگی یعنی شروع تغییر، یعنی باور کردن تواناییهات، یعنی اعتماد به قدرت نامحدود ذهنت و گفتن “من میتونم!” 💪🌟

نشانههای بحران چاقی ⚠️
وقتی حرف از زندگی یا مرگ میزنیم، شاید خیلیها فکر کنن موضوعی بزرگ و دور از ذهنه. اما واقعیت اینه که همین چاقی میتونه آرامآرام ما رو به سمت مرگ تدریجی ببره.
- 🔹 نفسنفس زدن موقع راه رفتن 🚶♀️💨
- 🔹 خوابهای آشفته و بیقرار 😴🌙
- 🔹 کمر درد و پا درد دائمی 🦵😖
- 🔹 سخت شدن نشستن و بلند شدن از زمین 🪑
- 🔹 از دست دادن شادی و نشاط زندگی 🌪️
- 🔹 افکار پریشان و منفی که فقط ما رو به سمت پرخوری و چاقی بیشتر هدایت میکنه 🌀
اینها فقط بخشی از نشانههای بحران چاقی هستن؛ نشونههایی که تقریبا همهی افراد با اضافه وزن تجربه کردن.
اما حقیقت اینجاست:
اگر این علائم رو جدی بگیریم و تصمیم قاطع برای رهایی بگیریم، یعنی ما زندگی رو انتخاب کردهایم 🌱💪. یعنی انتخاب کردیم از قدرت ذهنمون برای تغییر استفاده کنیم و به سمت سلامتی، شادی و آرامش حرکت کنیم ✨.
ولی اگر بیتفاوت باشیم، بگیم “اشکالی نداره، همه همینطورن”، در واقع به مرگ اجازه دادیم سرنوشت ما رو تعیین کنه ⚰️🥀.
👥 توی این فایل آموزشی ماجرای دو نفر از دوستانم رو تعریف میکنم:
یکی از اونها نشونهها رو جدی گرفت و با اشتیاق، زندگی رو انتخاب کرد. حالا سالم، سبک و سرزنده است 🌸.
اما دیگری بیتوجه موند، نشونهها رو پذیرفت، با چاقی زندگی کرد… تا در نهایت، مرگ او رو انتخاب کرد.
پس تو الان در نقطهای هستی که باید تصمیم بگیری:
زندگی یا مرگ؟ ⚖️🤯

تجربه انتخاب زندگی یا مرگ
🌱 زندگی یعنی زنده بودن، یعنی پویایی، یعنی در حرکت بودن؛ مثل رود زلال و جاری آب که هیچوقت متوقف نمیشود.
اما برای هر زنده بودنی، باید یک مرگی اتفاق بیفتد: مرگ افکار پوسیده، مرگ عادتهای تکراری که هیچ رضایتی نمیآورند، مرگ پذیرش رنج و دردهایی که لایقش نیستیم…
⚰️ مرگ یعنی پذیرفتن اینکه «همینه که هست!» یعنی تسلیم شدن در برابر شرایط، یعنی رها کردن اختیار زندگی به دست دیگران.
آن روز، روز مرگ من است؛ حتی اگر نفس بکشم، فقط یک مرده متحرک هستم.
برای من، چاقی همیشه فقط رنج بوده و هنوز هم هست.
چاقی یعنی ناامیدی، غم، درد و گرفتاری. یعنی جدا شدن از زیبایی درونیام.
یعنی یک غول انرژیخوار که تمام تمرکز و توجه منو به خودش میکشه و نمیذاره روی چیزهای ارزشمند زندگی تمرکز کنم.
چاقی بیماریای است که مثل خوره، آرامآرام از تمام احساسات خوبم تغذیه کرده.
مثل یک موجود تاریک، وارد سرزمین امید و عشق وجودم شده، لانه کرده و هدفش مرگ من بوده؛ مرگ شادیهام، مرگ دلخوشیهام و مرگ آرامش و اعتمادبهنفسم.
چاقی قاتل خاموشه؛ بدون صدا، بدون هشدار، اما بیرحم. و خطرناکتر از اون اینه که جامعه، خانواده، پزشکان و حتی خودمون، بارها با گفتن «طبیعیه»، «چیزی نیست»، «خیلیها اینجورین» بهش مهر تأیید زدیم.
اما در نهایت، من انتخاب کردم. انتخاب سختی بود: زندگی یا مرگ؟ و خداوند با لطف و اراده خودش منو به مسیر لاغری با ذهن هدایت کرد.
اولین بار که وارد این دوره شدم، حدود ۱۰ کیلو وزن کم کردم.
اما دستاورد من فقط روی ترازو نبود؛ من در جنبههای دیگه زندگیم هم رشد کردم.
بسیاری از اقوام و حتی دوستانم بهم میگفتن: «دیگه آدم قبلی نیستی!» من تونستم ویترین جدیدی از خودم به جهان نشون بدم؛ انسانی هدفمند، متعهد و پر از انرژی تازه.
اما اعتراف میکنم؛ این مسیر همیشه صاف و هموار نبوده. بارها لیز خوردم، بارها منفیباف ذهنم منو فریب داد.
اوایل میگفت: «ادامه بده، بالاخره لاغر میشی.» بعد یواشکی زمزمه میکرد: «نمیشه، چون وقتی تحریک چشمی بشی نمیتونی جلوی خودتو بگیری.»
بعد گفت: «این همون رژیمه!… مگه خوراکیها قدرت دارند؟» و وقتی من مقاومت میکردم، برمیگشت میگفت: «یعنی چاقی از تو قویتره؟!»
🙏 بارها به خدا گفتم: خدایا من تسلیمت شدم. خودت هدایتم کردی به این سایت، پس میدونم این مسیر درسته. فقط کمکم کن ادامه بدم.
وقتی میبینم صدها نفر در آلبوم شگفتیسازان تغییر کردن، لاغر شدن، خوشحالتر و آزادتر زندگی میکنن، مطمئن میشم من هم میتونم. چون خدا برای هیچکس فرق نمیذاره.
✍️ اما هنوز چالش دارم. گاهی خودمو سرزنش میکنم. گاهی زیادی راحت میگیرم و میگم «اشکال نداره، از فردا.» اما حالا میفهمم پذیرش واقعی یعنی دیدن حقیقت، یعنی ادامه دادن حتی بعد از لیز خوردن.
خدایا، هزاران بار شکر که باز اینجایم. شکر برای اینکه در مسیرم. شکر برای اینکه تابلوهای راهنمای تو هر روز جلوی چشمم سبز میشن. شکر برای آرامش حضورت که توی قلبم میریزی. خدایا، عاشقتم ❤️
دوستان هممسیرم، شما هم هر روز با قدرت الهی درونتون قدم بردارید.
از میان زندگی یا مرگ، با اطمینان و اشتیاق، زندگی رو انتخاب کنید. به نشونهها بیتفاوت نباشید. چون انتخاب امروز شما، آیندهتون رو میسازه.
✨ توجه به توضیحات فایل «زندگی یا مرگ، لاغری یا چاقی» و تأمل درباره شرایط فعلی خودمون میتونه اشتیاقمون رو برای انتخاب زندگی افزایش بده و به لطف خدا قدرت ذهنمون رو برای ادامه مسیر لاغری فعال کنه.
✍️ تمرین آموزشی: انتخاب زندگی یا مرگ ⚖️
برای رهایی از افکار و نگرشهای اشتباه درباره کاهش وزن، تنها دانستن کافی نیست! 💡
انجام تمرینها مثل نوریه که مسیر تاریک ذهن رو روشن میکنه.
وقتی تمرینها رو با دقت انجام بدی، ذهن تو کمکم باورهای قدیمی رو رها میکنه و به جای تسلیم شدن در برابر چاقی،
قدرت انتخاب زندگی یا مرگ رو پیدا میکنی.
📌 پس قبل از پاسخ دادن به سوالات، محتوای نوشتاری رو بخون و ویدیوی آموزشی رو با تمرکز تماشا کن.
📖 سوالات تمرینی زندگی یا مرگ
- آیا مقایسه کردن چاقی با مرگ و لاغری با زندگی را درست میدانید؟ چرا؟ 🤔
- زمانهایی که بدون توجه به چاقی به زندگی ادامه دادهاید، روند تغییر وزنتان چگونه بوده است؟
- به نظر شما چرا برای داشتن تجربهای عالی از زندگی، باید لاغر شویم؟ 🌱
- چاقی چه چیزهایی را از زندگی شما گرفته است؟ شرح دهید. ⚰️
- لاغری چه ویژگیها و شرایط تازهای به زندگی شما میبخشد؟ 🌈
- اگر فردی که مرگ را انتخاب کرده بود، قدرت انتخاب زندگی را داشت، اکنون در چه شرایطی بود؟
- اگر «امیر» داستان ما به مسیر قبلی ادامه میداد، چه اتفاقی برای زندگیاش میافتاد؟
- تصمیم خود برای بهبود عملکردتان در انتخاب مسیر زندگی یا مرگ (لاغری یا چاقی) را شرح دهید.
💬 دعوت به مشارکت
حالا نوبت توئه! ✨
پاسخ به سوالات بالا رو در بخش نظرات همین صفحه بنویس. 📝
فراموش نکن، تمرین نوشتاری یکی از بهترین روشها برای فعالسازی قدرت ذهن و انتخاب آگاهانه بین زندگی یا مرگ هست.
منتظریم تجربههات رو بخونیم و با هم در مسیر لاغری با ذهن قویتر بشیم 💪🌸.
منتظر کامنتهای شما هستیم! 💬👇
همراه همشگی شما: رضا عطارروشن
امتیاز 4.62 از 61 رای
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!



نشان های دریافت شده
سلام عاااالی بود و بسیار انگیزه بخش
نشان های دریافت شده
من الان به لطف خدا ۹ ماه تو دوره هستم و خدا رو شکر می کنم که به این مسیر هدایت شدم !
وهر دفعه هم هر کی منو می بینه می گه لاغر تر شدی پونه از دفعه قبل
اینو بگم که من قبل از دوره برای اولین بار یه سری آزمایش داده بودم که دیدم همه چی لب مرز بود و من یه دفعه به فکر افتادم و به این مسیر هدایت شدم !
و این برنامه و به همه توصیه می کنم خیلی ها از من تا حالا پرسیدن حالا باید ببینیم کی همتشو داره که شروع کنه !
من اگه ایران بودم همه این دوره ها رو می گرفتم ولی برام یه ذره مشکل به کسی بگم که برام بگیره ! ولی حالا در فکر هستم برای دوره های دیگه !
ا
سلام به استاد عزیز
خیلی فایل خوبی بود …خیلی انگیزه بخش …..
برای منی که تا الان ۱۰ ماه هر روز تقریبا دارم ادامه میدم و دو سه سایز متناسب تر شدم وو هنوز باز راه دارم به نتیجه کاملا ایده آلم برسم و دارم ادامه میدم همچنان ، انگیزه خوبی بهم داد باز این فایل ، یه انرژی مضاعف انگار و خیلی عبرت اموزه این فایل و کاملا کاملا درست همه ی این حرف ها …
و به دوستانی که هنوز این راه و شروع نکردن واقعا میگم دوستان نتیجه میده فقط شروع کنید با ایمان و اشتیاق و بعد از چند ماه حتما نتیجه می گیرید بدون سختی و رنج …
این لطف و حمایت خدای من هست که من و هدایت کرد به این مسیر که هرروز دارم ادامه میدم…خدایا شکرررت بهترینم
نشان های دریافت شده
روز هشتاد و شش تکرار:
من الان یک ساله که انتخابم رو کردم. من زندگی شادی جوانی تناسب سلامتی موفقیت امید انگیزه خوشبختی ثروت و عشق رو انتخاب کردم
نشان های دریافت شده
سلام استاد گرامی و دوستان خوبم
چقدر این فایل جالب و انگیزشی بود مخصوصا که مثالهای واقعی و عینی زده شده بود و چه زیبا داستان امیر خان را تعریف کردید من که احساس کردم همراهتان در آن مسیر آبشار بودم و این صحنه ها را به چشم میدیدم در اینجا یکبار دیگر به امیر خان تبریک میگویم و برای ایشان خوشحالم که دوستی مثل شما دارد که این اشتیاق را به ایشان داد که زندگی خودش را دگرگون کند و همینطور به شما تسلیت میگم برای فوت دوست دیگرتان ???
خیلی از شنیدن این فایل لذت بردم و خوشحالم که من تصمیم قاطع خودم را گرفته ام که به تناسب اندام که هر روز برایش رویا پردازی میکنم برسم و از نتیجه ای که تا به حال گرفته ام هم راضی هستم الان در مرحله ای هستم که اطرافیان از من سوال میکنند که چکار کردم که اینقدر خوب شدم و وزنم را کم کردم
من هم با شادی اظهار نظرشان را قبول کرده و از آنها تشکر میکنم و آدرس سایت تناسب فکری را به آنها میدهم ???
در آخر بگویم آن جمله “حرکت کنید تا به هدفتان برسید” را خیلی دوست دارم و همانطوریکه استاد قبلا هم گفته اند وقتیکه در مسیر درست هستید مهم نیست با چه سرعتی حرکت میکنید چونکه نهایتا دیر یا زود به هدف می رسید و زمانیکه از زیبایی های مسیر لذت میبرید با شادی و شوق به هدف می رسید و این را من در طول یکسالی که در این مسیر هستم کاملا تجربه کرده ام و از خدای مهربانم هر روز سپاسگزاری میکنم که مرا به این مسیر هدایت کرد و همینطور از استاد خوب و ارزشمندم ممنونم که بهترین راهنما برای رساندن ما به هدف زیبا و دگرگون کننده زندگی مان است خدا شما را برای خانواده تان و برای ما نگهدارد ?????????
سلام خدمت استاد عزیز ودوستان خوبم
متاسفانه مسئله چاقی برای اکثر ماها طوری هست که تا توی یک تنگنای واقعی قرار نگیریم تصمیم قطعی برای خودمون نمیگیریم . ویکی دیگه از چیزهایی که بهمون کمک میکنه تا بالاخره یه کاری برای خودمون انجام بدیم گفتن ها وسفارشات مدام دیگران به ما هست که یه فکری به حال خودت بکن خیلی چاق شدی .درغیراینصورت ما وچاقی به هم اخت میگیریم و برامون چاق بودن عادی میشه .انقدر عادی میشه تا کم کم نفسمون رو بگیره .وبه یه جایی برسیم که دلمون بخواد که یه کاری انجام بدیم اما توی اون موقع دیگه حتی از لحاظ جسمی وروحی توان انجامش رو نداشته باشیم .در مورد اولین دوست شما هم دقیقا همین بوده با چاقی اخت گرفت وبهش عادت کرد وانقدر برای گرفتن تصمیم برای حل مشکلش احمال کرد تا کم کم توانش رو از دست داد وشاید در اواخر او تصمیمی هم گرفته باشد اما دیگر قادر به انجام دادن اون نبود .
پس ای کاش همه ما قبل از اینکه خیلی دیر شود تصمیم بگیریم وخودمان را از این شکنجه های جسمی وروحی نجات بدهیم . مشکل ما ادمها اینه که همیشه به سندروم از فردا مبتلا هستیم .حاا از فردا شروع میکنم .از شنبه دیگه که اول هفته باشه .از اول ماه شروع میکنم واین فرداها برای خیلی از ماها توی خیلی از موضوعات هرگز نمی ایند .
اما برای لاغری اگه همه میدونستن که واقعا تناسب ذهنی چقدر اسون صورت میگیره وهیچ کدام از دردیرهای قبل رو برای ما نداره بلکه خیلی توی این مسیر اشتیاق و احساس خوب خواهیم داشت وچقدر لذتبخش هست .هیچ کس امروز وفردا نمیکرد وانی برای خودش ورقم زدن یک زندگی جدید اقدام میکرد .ومن خوشحالم وسپاسگذار خداوند هستم که من از کسانی بودم که اجاره ندادم مرگ من رو فرا بگیره وخودم رو به سمت یک زندگی جدید راهنمایی کردم و تا زنده هستم در این مسیر به کمک راهنمائیهای استاد خوبم ادامه میدم وبهترینها دو در هر مرحله زندگی خودم برای خودم رقم میرنم .خدایا هزاران مرتبه شکرت .?
سلام استاد شما همیشه اعلام مکنید که به اندازه مورد نیاز بدن غذا بخورید این اندازه چقدر هست ؟من همیشه غذا می خورم بعد غذا فکر میکنم به اندازه خوردم و هیچ وقت افسردگی یا عذاب وجدان بعد غذا نمی گیرم پس چرا اضافه وزن دارم؟
نشان های دریافت شده
سلام استاد عزیز و دوستان خوبم بخصوص آقا امیر
آفرین صد آفرین هزار و سیصد آفرین ۱??????
ممنونم استاد عزیز که این داستان شخصی خودتان را با ما شریک شدید خیلی عالی و انگیزه دار بود واقعا از دیدنش لذت بردم یک شگفتی ساز دیگر مهر تایید دیگری بر باور ما از به نتیجه رسیدن این روش عالی میباشد سپاسگزارم ????
نشان های دریافت شده
با سلام خدمت استاد عزیز خیلی جالب بود من با اینکه اضافه وزنم خیلی زیاد نیست ولی بخاطر درد زانوهایم وپارگی رباط صلیبی زانویم یکبار تقریبا این برنامه را تجربه کردم احساس بدی بود
اما اطمینان دارم اینبار میتونم راه برم بدون هیچ کمکی و موفق میشم.
سلا استاد عزیز
من یه صحبت کلی در مورد همه فایل های شما که گذاشتین دارم
من فکر کنم معتاد صحبت های شما شدم هرچقدر گوش میدم انگار بازم کمه حتی وقتی کارامو انجام میدم سعی میکنم یه جایی هم واسه گوش کردن به فایل های شما باز کنم اگه یه روز وقت گوش کردن نداشته باشم یا وقت کمی داشته باشم کل اون روز این حس خوبی ندارم اصلا انگار انرژیم از بین میره
اما میخواستم یه سوالی هم بپرسم به نظرتون خوبه انقدر وابسته باشیم یا یکم غیر عادیه؟من واقعا با گوش کردن و دیدن فایل های شما حالم خیلی بهتر میشه ولی فکر میکنم وابسته شدم
نشان های دریافت شده
مرسی استاد فایل خیلی عالی بود وواقعا سرنوشتمون دست خودمونه وبستگی به تصمیمات خودمون داره من که تصمیم گرفتم بقیه زندگیم رو در سلامتی کامل وتناسب اندام زندگی کنم واینجوری لذت زنده بودن رو ببرم