0

رژیم و روش‌های لاغری – قسمت ۳

انواع روش های لاغری - ۳
اندازه متن

مهم نیست کجای دنیا زندگی کنید، اگر به دنبال راه حلی برای چاقی باشید حتما با این پیشنهاد مواجه می شوید که برای لاغر شدن باید کمتر بخورید و بیشتر فعالیت کنید.

این نگرش جهانی درباره لاغر شدن سبب شده که در طی سال های گذشته انواع برنامه های غذایی رژیمی و همچنین انواع دارو ها و دستگاه های گوناگون برای کمک به تحقق رویای لاغری افرادی که اضافه وزن دارند تولید شود.

در این مجموعه علمی قصد داریم بهترین روش های رژیم و سایر روش‌های پرطرفدار لاغری در جهان را بررسی و نتیجه استفاده از آنها را توسط افراد مختلف مشاهده کنیم.

روش های لاغری بررسی شده در این قسمت:

۱- رژیم گروه خونی

۲- رژیم شکم صاف کن

۳- رژیم خام خواری

۴-پاکسازی روده بزرگ با قهوه

رژیم گروه خونی چیست؟

رژیم غذایی بر اساس گروه خونی حاصل زحمات ۲۵ ساله یک پدر (James D’Adamo) و یک پسر (Peter J.D’Adamo) می‌باشد.

دکتر آداموی پسر در این مورد می‌گوید من نسل دوم یک درمان‌گر طبیعی هستم. پدرم در سال ۱۹۵۷ میلادی پس از گذراندن یک دوره ۴ ساله فوق دکترا از دانشکده علوم درمان طبیعی فارغ‌التحصیل شد و از همان سال در کلینیک‌های تغذیه و سلامتی مطالعه و معالجه می‌کرد.

مخترعین این رژیم ادعا دارند این رژیم بر اساس موقعیت فیزیکی هر شخص و بنا بر میزان قدرت و ضعیف و نیازهای غذایی او تعیین می شود. آنها سازگار کردن بدن خود با غذای مورد نیاز را تنها راه بهبود سلامتی می دانند.

همچنین آنها اعتقاد دارند که «غذای یک انسان می‌تواند برای انسان دیگر مهلک باشد.»

رژیم شکم صاف کن

کاهش چربی بدن مخصوصا چربی های شکمی شاید در ظاهر برای پوشیدن شلوارهای تنگ باشد اما در واقعیت تاثیر زیادی بر کاهش خطر ابتلا به بیماری مخصوصا دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی دارد.

نکته جالب توجه اینکه هیچ رژیم غذایی برای کاهش چربی های شکمی وجود ندارد اما تحقیقات نشان داده اند که برخی مواد غذایی خواص ویژه ای جهت سوزاندن چربی های شکمی دارند.

آواکادو، غلات، چای سبز، تخم مرغ، لادام زمینی، نخود و کنگر فرنگی از جمله موادی هستند که گفته می شود برای سوزاندن چربی های شکمی موثر هستند.

رژیم شکم صاف کن بر مبنای استفاده از این مواد غذایی است.

رژیم خام خواری

این رژیم غذایی نوع سخت‌گیرانه‌تری از گیاه خواری است که در آن مواد غذایی پخته نمی‌شوند.

خام گیاه خواران نسبت به گیاه خواران ریسک کمتری برای ابتلا به انواع بیماری‌ها دارند. اگر انواع رژیم گیاهخواری تحت نظارت دکتر تغذیه گرفته نشود، ممکن است فرد با کمبود مواد مغذی در بدن مواجه شود.

رژیم خام خواری یعنی انتخاب رژیم غذایی بدون گوشت حیوانات و سبک زندگی که به مسائلی مثل تقدس حیات جانداران و پایداری طبیعت توجه دارد. گیاه‌خواری رژیم غذایی مبتنی بر گیاه است که گوشت سفید، گوشت قرمز، ماهی، غذاهای دریایی یا هر حیوانی که به ‌خاطر گوشتش کشته‌شده را مصرف نمی‌کند.

به نقل از «veganvejetaryen» این رژیم غذایی، خود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود و می‌تواند همراه با مصرف لبنیات و تخم‌مرغ باشد یا وگان‌هایی که تخم‌مرغ و لبنیات را هم از رژیم غذایی‌شان کنار گذاشته‌اند.

اهداف آموزشی

۱- به توصیه های آموزشی در حین تماشای فایل تصویری توجه کنید.

۲- به صحبت های افراد شرکت کننده در برنامه های رژیمی دقت کند و شباهت های نگرش خود با آنان را بعنوان تمرین در بخش نظرات بنویسید.

۳- تصور کنید شما یکی از شرکت کنندگان این برنامه هستید، واکنش و احساس خود نسبت به استفاده از برنامه های رژیمی را بنویسید.

۴- چنانچه در تلاش خود برای لاغر شدن تجربه مشابه دارید در بخش نظرات داستان خود را شرح دهید.

منتظر خواندن نوشته های شما هستم

همراه همیشگی شما: رضا عطارروشن

با دادن ستاره به این مطلب امتیاز بگیرید.

Rating 4.71 from 31 votes

https://tanasobefekri.net/?p=36258
برچسب ها:
7 نظر توسط کاربران ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

اندازه متن دیدگاه ها
      آواتار حیرت انگیز
      1402/09/11 16:17
      مدت عضویت: 319 روز
      امتیاز کاربر: 706 سطح ۵: هنرجوی متوسطه
      دیدگاه فنی
      محتوای دیدگاه: 751 کلمه

      به نام خداوند عظیمم 

      سلام خدمت استاد ارجمند و دوستان همگام 

      قسمت سوم 

      در این قسمت شاهد چهار روش دیگر از روش‌های مرسوم لاغری بودیم .

      روش پاکسازی روده بزرگ 

      در روش پاکسازی روده بزرگ با قهوه ،واقعا حالت عجز و ناتوانی در برابر چاقی را میشد دید .

      آنها آنقدر چاقی را قوی تصور کرده اند که حاضرند برای یک حدس غیر علمی بهای دردناک و چندش آوری را پرداخت

       کنند .

      دقیقا این کار شبیه کار کسانی است که تن به انواع جراحی های جسمی می‌دهند تا لاغر شوند .

      آخر لاغری به چه قیمتی ؟

      مگر روده ی بیچاره ما را چاق کرده که حالا با تنقیه روده لاغر شویم .اصلا زبالات و اضافات غذا در روده بزرگ جمع می‌شود و عمل اصلی جذب مواد غذایی در روده کوچک شکل میگیرد .

      از طرفی با از بین بردن باکتری‌های مفید درون روده بزرگ این فرد به مرور دچار انواع بیماری‌ها خواهد شد .

      و اما روش گروه خونی 

      در این روش بر اساس یک سری حدسیات یک مجموعه غذایی خاص برای افراد در نظر می‌گیرند که فرد دچار محدودیتهای شدید غذایی می‌شود و آنها معتقدند همانطور که ژن‌ها روی وزن تاثیر دارند گروه خونی هم در پردازش غذاهای خاص موثر است .و تلاش این نوع رژیم تغییر کلی سبک زندگی فرد بر اساس نوع خونش برای همیشه است .

      رژیم خام خواری 

      من خودم تجربه گرفتن این رژیم را دارم و بسیار رژیم سخت و محدودی است و برای مدت طولانی و به عنوان سبک زندگی جدید روش اصلا جالبی نیست .

      من یکسال تمام این رژیم را با دقت و وسواس زیاد انجام دادم و دچار بیماری‌های زیادی شدم و بیشتر فاکتورهای خونی من دچار مشکل شدند و آن را رها کردم .

      رژیم شکم صاف کن 

      خوب این رژیم تمرکزش روی افزایش باکتری‌های مفید روده است و می‌خواهد با مصرف غذاهای تخمیری این باکتری‌ها را بیشتر کند .

      انگار یک جورهایی با دست خودمان داریم باکتری بیشتری در بدنمان رشد می‌دهیم که قطعا در دراز مدت اثرات نامطلوبی روی بدن ما خواهد داشت .

      در تمام رژیم‌ها و روشهای بالا ما با تحت فشار گذاشتن جسممان و تغییر فیزیولوژیک طبیعت جسم می‌خواهیم لاغر شویم .

      کلا خارج کردن هر چیزی از روند طبیعی  و ذاتی اش در دراز مدت چالش بر انگیز و مشکل زا خواهد بود و به مراتب این را دیده ایم که انسان‌ها هر چیزی در طبیعت را دچار تغییر کرده اند به مرور شاهد بروز مشکلات فراوانی بخاطر آن دست کاری بشری بوده ایم .

      پس بهتر است از راه درست و طبیعی جلو برویم که البته این راه درست روش لاغری با قدرت ذهن ماست .

      که بدون هیچ کدام از این دستکاریها و دخالت‌های بشری به صورت کاملا اصولی اتفاق می افتد .

      تمرین شماره ۱

      به صحبت های افراد شرکت کننده در برنامه های رژیمی دقت کند و شباهت های نگرش خود با آنان را بعنوان تمرین در بخش نظرات بنویسید.

      همه ی این افراد عاشق خوردن های اشتباه خودشان بودند من هم قبل ورودم به سایت عاشق خوردنهای اشتباهم بودم 

      همه ی آنها از اینکه مجبور بودند بخاطر لاغر شدن مدتی محدود شوند ناراحت بودند من هم در گذشته اینگونه بودم و برای همین تحمل رژیم برای سخت بود .

      تمرین شماره ۲

      تصور کنید شما یکی از شرکت کنندگان این برنامه هستید، واکنش و احساس خود نسبت به استفاده از برنامه های رژیمی را بنویسید.

      من رژیم تنقیه را قطعا هرگز انجام نمی‌دادم چون بسیار رژیم چندش آور و حال بدکن و اشتباهی است .

      رژیم خام خواری را هم دیگر هرگز حاضر نیستم تجربه کنم .

      رژیم شکم صاف کن هم به نظرم دستکاری درستی در بدن نیست و ممکن است در دراز مدت با افزایش باکتری‌های بدن مشکلاتی بوجود آید و حاضر نبودم تجربه اش کنم .

      رژیم گروه خونی هم بخاطر محدودیت‌های زیاد به نظر بسیار سخت می آید و اگر بین این چهار روش مجبور بودم یکی را به عنوان شرکت کننده انتخاب کنم رژیم گروه خونی را امتحان میکردم چون به نظرم منطقی تر است .

      ۴- چنانچه در تلاش خود برای لاغر شدن تجربه مشابه دارید در بخش نظرات داستان خود را شرح دهید

      خوب من تجربه رژیم خام خواری را دارم و بسیار رژیم سختی است خصوصا برای ما ایرانی ها که غذاهای کبابی و تنوع خورشتی و غذایی زیادی داریم .و همیشه پای ثابت غذاهای ما نان یا برنج است .

      در این رژیم خبری از پخته خوری نیست و بیشتر غذاها سبزیجات و میوه جات هستند .

      من اصلا از این رژیم بخاطر سختی اش و عواقب بعدش راصی نیستم و به هیچ کس پیشنهادش نمیکنم .

      خدای عزیزم از تو سپاسگزارم که مجبور نیستم رژیم بگیرم و از این بلاها سر خودم بیاورم 

      استاد ممنونم که چشم ما را به حقایق باز میکنید 

      الهی به امید تو 

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید. ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فهیمه
      1402/08/16 12:16
      مدت عضویت: 255 روز
      امتیاز کاربر: 8365 سطح ۴: هنرجوی مبتدی
      دیدگاه فنی
      محتوای دیدگاه: 340 کلمه

      به نام خدای هستی بخش

      در همه این ویدئو ها نشون میده که زبانی چاقی در همه جای جهان یکسانه و فرقی نمیکنه کجا زندگی کنم و چه فرهنگی داشته باشی الان همه این افرادی که در ویدئوها تصمیم به رژیم های مختلف داشتن عقیده های مشترک با من برای دلایل چاق داشتن مثلا بعضی هاشون خوردن شیرینی و تنقلات رو عامل چاقی میدونستن بعضی فست فود یا سرخ کردنی و …. . و در همه این رژیم ها فقط به مقدار غذا ،نوع غذا ، زمان خوردن، مدل خوردن و .. توجه شده و فقط میخوان با تغییر اینها لاغری رو رقم بزنن و در هیچ کدوم از اینا حرفی از ذهن نیست . با این روش ها فقط میخوان توی عملکرد بدن اختلال ایجاد کنن مثلا اون روشی که روی باکترها کار میکنن درواقع با دستکاری چیزی که حتما برای بدن لازمه که خداوند اونو در وجود ما قرار داده  میخوان باعث لاغری بشن . در کل من با دیدن این فایل ها بیشتر به حرف های استاد ایمان آوردم که میگفتن زبان چاق یکسانه و در همه جای جهان به طور مشترک استفاده میشه و ما برای لاغری باید به بدن مون اطمینان بکنیم  و نیاز نیست کار خاصی بکنیم بدن ما خودش میدونه که به چه مقدار غذا نیاز داره ، چه زمانی نیاز به غذا داره ، به چه چیزی نیاز داره و برای هضم باید چه کاری انجام بده فقط ما نباید کاری بکنیم هیچ کاری لازم نیست انجام بدیم . بدن همه این کارها رو بدون دخالت ما میتونه انجام بده فقط ما با دخالت هامون روند اونو دچار اختلال میکنیم .  من با دیدن این ویدئوها متوجه شدم که چقدر با گرفتن رژیم های مختلف و راهکارهای بیخودی وقت خودم رو تلف کردم من که اصلا از عملکرد بدن خودم اطلاع نداشتم چرا سعی داشتم روند اونو تغییر بدم ؟ من که اصلا نمیدونستم روند کار چه جوریه چطور برای خودم راه حل تجویز میکردم .یکبار برای همیشه بدن مون رو به حال خودش رها کنیم ببینیم چه چیزی رو برامون رقم میزنه 

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید. ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار tala.kh25@yahoo.com
      1402/04/07 18:50
      مدت عضویت: 1212 روز
      امتیاز کاربر: 4291 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      دیدگاه فنی
      محتوای دیدگاه: 949 کلمه

      به نام خدا

      استاد چرا ازین برنامه بدم میاد خخخ اخه امروز که ویدیوی سومشو نگاه کردم این حس در من ایجاد شد!! اخه انگار فقط میخوان یه محتوایی تولید کرده باشن! محتوایی چالش برانگیز چیز ی که مخاطب زیاد داشته باشه! میدونین چرا اخه تا جایی که من یادم میاد از همون اول تو مدرسه که میخواستن روش ازمایش کردن رو نشون بدن و یک سری نظریه هم کنارش ثابت کنن، میگفتن باید رو تعداد زیادی امتحان بشه. تو این مثال مثلا برای رژیمی که براساس گروه خونی بود، باید رو گروهی از انسان ها که وزن یکسان داشته باشن، گروه خونی یکسان، چمیدونم حتی نژاد یکسان و… . کلا هر شرایطی که باعث میشد بعدا به نتیجه ی ازمایش بخاطر اون شک کنیم رو باید افراد همون ویژگی رو میداشتن. یعنی ممکن بود دو نفر وزنشون یکی باشه گروه خونیشون یکسان و نزاد یکی سیاه پوست یکی سفید پوست. بعد این رژیمو بگیرن یکی 2 کلیو کم کنه یکی سه کیلو. اونوقت دیگه ذهن احتمالات برای این تفاوت 1 کیلویی رو شروع می کرد. میگفت شاید بستگی به نژاد داره. دیگه یه باور تازه ساخته میشد اینکه مثلا سیاه پوست ها مستعد تناسب هستن. یا ازین حرفا.

      بنابراین سر همین بدبین شدم نسبت به عوامل برنامه. اخه اگه می خواین اینقدر دقیق باشین و مستند یک روشو ازمایش کنین پس تا تهش برین و ازمایشتون کامل باشه. واقعا شجاعت می خواد که ادم تصمیم بگیره در یک چیز رسوخ کنه حتی اگه عقاید مخالفشو داشته باشه بازم شخم بزنه و بخواد تا تهش بره ببینه واقعا درسته یا نه…ازین لحاظ واقعا بهتون تبریک میگم استاد. شما تو این شرایط بودین. 

      روش تنقیه هم که ازمایشش کامل نبود یعنی نشون نداد ایا نتیجه میده یا نه. فقط با یک نظر متخصص(اخرش) جمع بندی کردن. فقط جنبه ی مطرح کردن یه رژیم دیگه داشت.

      دوست خوبمون تو کامنتا به فقط عوض شدن اسم ها اشاره کرد واقعا راست گفت به ذهنم نرسیده بود. اینا بیسش یکی بود یعنی مواد غذایی تعداشون دسته بندی هاشون و… عوض میشد. از وقتی دارم رو ذهنم کار می کنم که همه ی غذا ها از روغن گرفته تا شیرینی، بیسشون انرژیه فقط ساختار اتم ها و مولکول هاشون عوض شده سر همین رو شکلشون تاثیر گذاشته(یکی روان مثل شیر شده یکی جامد مثل سیب زمینی) کمتر روی مواد غذایی حساسم. به نظرم خیلی حساسیتم کمتر شده طوری که صفر به نظر می رسه اما می دونم اصلا صفر نشده و گاهی اوقات ازشون ترس دارم اما نمی فهمم که ترسیدم. این ذهن حالا حالا ها کار داره.

      صحبت مواد غذایی و کالری که دارن شد. موضوعی که برام عجیب بود اینه که چرا مجری ها نیومدن حساب کنن ببینن اون فرد چاق در روز چه فعالیت هایی انجام میده چقدر کالری مصرف میکنه(با اینکه فکر میکنه داره پر خوری میکنه ها)؟ از کجا معلوم مقدار کالری که وارد بدنش میششه با کالری که میسوزونه یکسان باشه؟ از کجا معلوم حتی کمتر نباشه؟! واقعا برام سوال شده. بخصوص خواهرمو که می بینم فعالیتش خیلییی زیاده و غذاشم نااگاهانه کمه حتی بعضی وقتا از سر کار میاد میگه میل ندارم شام نمیخوره. حتی ناهار خیلی وقتا شده نمیخوره1 با اینکه از سر کار اومده طبیعتا باید گرسنه باشه.(میدونم سر کار چیزی نمیخوره) اما چاقه. ای ثابت می کنه بحث میزان کالری که به بدن وارد می کنیم نیست.

      یه موضوع دیگه ای که یجورایی حواسمو جمع کرد اینکه اگه یه روزی خواستم ببینم وزنم چقدره یا چقدر لاغر شدم اصلا به وزن توجه نکنم. یعنی لاغر شدن یا چاق شدنمو به وزن نسبت ندم. میدونین چرا؟ یکی دوروزه خواهرم تصمیم گرفت بره باشگاه. همون اول وزن کرده بود گفت 110 کیلو ام. ایشون چندین سال پیش شاید 5 سال پیش یادمه مخواست بره باشگاه دقیقا همون موقع هم وزن کرد. 110 کیلو بود. اما اون موقع سایزش خیلی کوچیکتر از الان بود. اینو از لباساش فهمیدیم. چندین ماه پیش یکی از لباساس چندین سال پیششوپیدا کرد پوشید گفت وای این الان تنم نمیشه چقدر چاق شدم. درصورتی که وزن همون وزن 5 سال پیشه. بخصوص موقعی که تو ویدیو دیدم افراد واسه اینکه بفهمن نتیجه داده یا نه خوشحالیشونو به وزنه و ترازو وابسته می دونن یجور یاداوری بود که اگرم می خوای بدونی چقدر تفاوت کردی وزن نکن. چون احساس می کنم حتی اگه تناسب فکری رو کار کنم نتیجه ام گنده تر بشه و سایزم کم بشه اما مثلااااا(که غیرممکنه)برم رو ترازو ببینم وزن قبلی ام چنان حسم بد بشه تمام باورام که زحمت کشیدم ساختم و عمیقا از ته دل قبولشون کردم یهو باد هوا از بین بره که زده شم و به تناسب فکری شک کنم. خب چرا بیام خودمو در معرض این اتفاق قرار بدم. نتیجه رو نگاه نمیکنم. این مسیریه که بالاخره تا تهش برم به تهشم رسیدم باید ادامه بدم تا اخر عمر. پس چرا بیام به نتیجه نگاه کنم. بالاخره دیر یا زود اتفاق می افته. البته که حواسم به نشانه ها مثل کم شدن حساسیت به غذا یا کم کردن سایز و اینا هست و اکرم بخوام به چشمم بیاد در جهت قوی تر کردن باور ها و توانایی های بدنم دوس دارم به چشمم بیاد. 

      واقعا دوس دارم دوباره این نکته ی جلسه ی قبلو اینجا هم یاداوری کنم. اینکه یکی از ارزشمند ترین چیز هایی که استاد به ما یاد دادن، اینه هر حرفی رو باور نکنیم. لاغز شدن به کنار این نکته رو یاد گرفتن بکنار. واقعا ممنونم. باعث شد یک درصدم به حرفای مجری ها و روش هایی که ارئه می کردن نظراتشون توجه نکنم. یعنی باورم نشه. اینجور نبود که اعتماد به نفسمم پایین باشه با خودم بگم اونا خیلی باهوشن یا خارجیا دیگه خیلی… حتما حرفشون درسته. یا روش هایی رو که مجریا ارائه میدادن بگم حتما درسته چون خودشون لاغرن حتما نتیجه میده که دارن میگن.

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید. ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار mrmr19791357@gmail.com
      1401/11/20 00:23
      مدت عضویت: 601 روز
      امتیاز کاربر: 29024 سطح ۶: هنرجوی پیشرفته
      دیدگاه فنی
      محتوای دیدگاه: 529 کلمه

      به نام خداوند بخشنده مهربان 

      این فیلم هم باز در مورد بررسی انواع رژیم‌های غذایی بحث شده است.رژیم رژیم غذایی برنامه غذای نمیدونم چه‌ اسمی ردش بگذارم برای لاغری،از سال‌های طولانی که سنم کم بوده و کودک بودم تا به همین الان همش می شنویم که به ما گفته شده بایدرژیم بگیری لاغر شوی باید رژیم بگیری لاغر شوی تو اراده نداره تو تنبل هستی تو ضعیف هستی واگر هم به سختی و فشار زیاد برجسم خودمی آوردیم بهمون می گفتند مگه فقط نخوردن هست؟

      باید حرکت کنی باید تکون بخوری به طوری من احساس می کنم ما افراد چاق با اینکه این کارهای غلط را بارها وبارها انجام می دادیم و شکست می خوردیم آن طور ما رامتهم می کردند که گویا بزرگترین جرم‌های جهان را ما مرتکب شده ایم من اینقدر آزمون و خطا کرده ام واینقدر نتیجه بخش نبوده که به راحتی روش‌های جدید را نمی پذیرفتم چون هرجه که جلوتر می رفتم.

      به این فکر بودم که اگر حتی بخواهم رژیم بگیرم واقعا تحمل شکست رو ندارم و ترجیح می دهم روشی را برگزینم که دیگه نخواهم آن را رها کنم ومن فکرم این بود که آیا با رژیم گروه خونی می شود لاغر شد یا نه یعنی به فکرم بود که آیا چنین چیزی صحت دارد یا نه؟ولی من این رژیم و رژیم خام گیاه خواری ویا کتوژنیک را انجام ندادم یعنی ازمایش نکردم من واقعا به کلمه رژیم و کلمات مشابه آن حساسیت و آلرژی پیدا کردم و واقعا حالم ازین کلمه بهم می خورد هرکی از اطرافم اسمی یا کلمه رژیم را می آورند واقعا حس بدی بهم دست می دهد.

      من شنیده بودم که با رژیم خام گیاه خواری و کتوژنیک وزن کم می شود ولی از کسانی که تجربه کردند از دوستان و فامیلم خیلی تحقیق بع عمل آوردم که گفته بود این رژیم انجام دادم وزن کم کردم ولی ول کردم به شدت چاق شدم در همه این رژیم‌ها صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد می آید مثل یبوست مشکلات گوارشی و رژیم خام گیاه خواری در بلند مدت باعث کمبود ویتامین ب۱۲ می شود وباعث مشکلات عصبی می شود وکم خونی وخیلی موارد دیگر.و اون روش وحشتناک تنقیه کردن وای خدای من چه روش خطرناکی واقعا برای وزن کم کردن بعضی افراد واقعا دست به چه کارهای خطرناک و چندش آوری می زنند.من امروز داشتم در مورد حرف همسر برادرم فکر می کردم که می گفت برادرزاده اش اراده ندارد که رژیم و ورزش را ادامه دهد ناخودآگاه به یادحرف استاد عزیز افتادم.

      واین حرفها را بلند نگفتم بلکه با خودم زمزمه کردم که مگه من برای چاق شدن رژیم گرفتم مگه برای چاق شدن ورزش کردم مگر برای چاق شدن تصمیم گرفتم یا برنامه چیدم مگر زمان حساب کردم برای چاق شدن مثلا گفتم من تا چن هفته دیگر باید چاق شوم من باید همون طور که چاق شدم همان طور هم باید لاغر شوم.ما اگر در هر کاری اگر با زجر و عصبانیت واکراه و حس بد انجام دهیم واقعا در آن کار موفق نمی شویم پس برای تناسب اندام هم باید با حس خوب و آرامش و احساس رضایت انجام دهیم.

      خدارا شکر می کنم که دیگه مجبور نشدم که خیلی ازین روش‌های سخت و بعضا چندش آور را انجام دهم.

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید. ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      امتیاز کاربر: 17390 سطح ۶: هنرجوی پیشرفته
      مدال طلایی
      محتوای دیدگاه: 295 کلمه

      سلام وقت‌  بخير 

      باز هم خدا رو شکر و هزاران مرتبه شکر که‌ با اين سايت آشنا شدم. 

      نمی‌دونید چقدر حالم خوبه وقتی‌ این  فیلمها رو میبینم که من بالاخره راه درست رو پیدا کردم و خیلی افسوس می‌خورم برای زمان آز دست رفته‌  خودم و اينکه چقدر عذاب کشيدم  .

      منم دقیقا تک تک‌ این رژيم ها رو تجربه کردم و چه تجربه‌ هاي سختي بودند.اگر اين رژیم‌ها جواب بدن و وزن کم کنند اين شرايط موندنی نیست وبه سرعت به طرف وزن بیشتر برمیگرده چون  این‌ها فکر میکنند که رژیم باید یه مدت  کم باشه و دوباره برمیگردن به مدل خوردن قبلی خودشون واین باعث  ميشه دوباره به‌ وزن قبلی برگردن.

      منم قبلا مثل اینها فکر میکردم فقط باید بخورم و بخورم هر چیزی که میبینم و هرچیزی که دم دستم هست.نخوردن عذابه در حالیکه الآن از نخوردن و کنار گذاشتن لذت میبرم وقتی به خوردن چیزی نه میگم احساس پیروزی میکم.

      ۱۱۰ روز از حضور م در این سایت می‌گذره  و میبینم که بدون هیچگونه فشاری تونستم توي مسير باشم و سبکی رو احساس کنم و بر خلاف قبل که هر کس من رو میدید میگفت چاقتر شدی ولی الان هر کس منو میبینه میگه جمع و جور شدی یا چقدر خوب شدی و آز الان می‌تونم قله موفقیتم رو ببینم..

      گذشته از جنبه جسمی از نظر روحی هم شاداب‌تر و سرحال  تر شدم پوستم بهتر شده و از خوابیدن هم عذاب وجدان ندارم  ولی قبلا هر وقت میخوابیدم با خودم تکرار میکردم پاشو داری چاق میشی  چون توی بعضی از رژیمها ميگفتن باید خوابت رو هم کم کنی واین درد آور بود.الان نخوردنم با تصمیم مغزم هست و هیچ جنگی در درونم سر خوردن و نخوردن نیست.

      البته هنوز صد در صد نیستم ولی قدمهای بزرگی در این مسیر برداشتم 

      باز هم خدارو شکر و ممنون از استاد گرامی💐💐💐

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید. ثبت امتیاز
      امتیاز: 9 از 2 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار من میتوانم
      1401/09/16 17:39
      مدت عضویت: 1526 روز
      امتیاز کاربر: 8823 سطح ۵: هنرجوی متوسطه
      محتوای دیدگاه: 233 کلمه

      خیلی برام عجیبه که این روش های عجیب و غریب طرفداران خیلی زیادی داره.

      رژیم بر اساس گروه خونی رو من هم در یک برنامه تلویزیونی دیده بودم و هفته بعدش مادرم برای من سفارش داده بود شبیه برنامه های رژیمی دیگه بود با این تفاوت که اسمش عوض شده و اینکه بر اساس گروه خونیه شاید بیشتر ترغیب بشن ازش استفاده کنن .

      من هیچ وقت ازش استفاده نکردم چون دقیقا زمانی بود که از رژیم گرفتن خسته شده بودم و فکر میکنم چند وقت پیش بود که انداختمش بیرون.

      اینکه سایر روش ها رو بررسی میکنیم خیلی خوبه چون باعث میشه راه درست رو بهتر تشخیص بدیم و هم اینکه برای ادامه دادن هم مطمئن تر میشیم.

      روش های خیلی عجیبی بود موضوع این قسمت.

      و به شخصه هیچ کدوم رو حاضر نیستم امتحان کنم.

      میتونم درک کنم که چه قدر سختی برای چاق بودن شون کشیدن که حاضر شدن این روش ها رو هم امتحان کنن.

      اینکه آقایی که از رژیم خام خواری کلی بدش می اومد ولی چون خیلی دوست داشت وضعیتش یکم‌بهتر بشه با اکراه قبول کرد. و اینکه رژیم فست فود که آشپز گفت حاضر نیست حتی این غذا رو به سگش هم‌بده ولی اون شرکت کننده باید ۶ هفته این روش رو ادامه بده.

      برای خودم خوشحالم که دیگه لازم نیست هیچ روش سخت و عذاب آوری رو انجام بدم اگر به آموزش های لاغری با ذهن پای بند باشم و انجام شون بدم.

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید. ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فرشته مهربانF.s
      1401/09/16 12:39
      مدت عضویت: 1344 روز
      امتیاز کاربر: 7576 سطح ۵: هنرجوی متوسطه
      دیدگاه فنی
      محتوای دیدگاه: 335 کلمه

      به نام خداوند بخشنده ومهربان

      سلام به همگی دوستان عزیزم

      چقدر این فایل ها رو دوست دارم 

      راستش واقعا محدودیتی که در رژیم ها هست آزار دهندست ولی از اونجایی که یه عمر رژیم ها رو قهرمان کاهش وزن کردن برامون هنوزم فکر میکنم میتونم با رژیم کاری برای خودم کنم 

      که با دیدن این فایل یه فکری به ذهنم رسید 

      حالا که ذهنم اینقدر یه کاری کردن برای خودشو دوست داره 

      بیام رژیم ذهنی متناسب شدن بگیرم

      برای همینم دفتری برداشتم 

      ونوشتم رژیم ذهنی متناسب ها

      دیدم خودم چالش دوست دارم

      وحس قدرت وکاری کردن به خودم میده 

      پس طبق الگوی متناسب ها رژیمشو چیدم

      هرچی بخوام آزادم بخورم 

      منتهی میخوام تعداد گرسنه شدن ها ودست کشیدنامو بنویسم 

      تا الگوشونو پیدا کنم ودرضمن ذهنم بفهمه که چقدر وچطور میخورم

      دقیقا مثل متناسبا رفتار میکنم تا زمانی که ناخودآگاه متناسب بشم 

      واین بهترین کاریه که برای خودم انجام میدم

      درضمن رژیم خام خواری بدترین نوع رژیم امتحانش کردم ودقیقا خود جهنمه ودل دردها وضعفاش وحشتناکه یعنی آدم کلا درروز هیچی نخوره وکلا گشنگی بکشه وبا سرم زنده بمونه بهتراز خام خواری وحشتناکه

      وروش تنقیه هم که اه اه  چقدر چندش 

      دیگه خودآزاری بدتر از این 

      واینکه جالب اینجا که اصلا لاغرم نشده بود اون آقایی که این کارو انجام میداد

      وفردا میزنه رودش زخم میکنه وبدبخت میکنه خودشو

      یبوست که اینجور درمان نمیکنن کلی روش داره 

      از همش بهتر کالری شماریه ولی اونم شمارشش آدمو دچار وسواس میکنه

      ودرضمن کلی خوراکی هست که کالری پنهان داره وکلی هم خوراکی هست که کالریش صفر میشه باخوردن 

      ومیزنه حساب کتاب آدمو بهم میزنه

      مثلا میگی هویج ۱۵ کالری داره یه گاز شکلاتم ۲۰ کالری بعد یه مدت شکلات به هویج ترجیه میدی وهمش شکلات میخوری 

      ویهو به خودت میایی میبینی شکلات میخوری فقط 

      وشدی دارای عادت شکلات خوری بعد خسته میشی از شکلات میای غذا هم میخوری ولی چون عادت شکلات خوری زیاد داری کنار غذا میخوری ودوباره چاق میشی

      کلا به کالری ها نباید محل گذاشت 

      مهم گشنگی وسیریه 

      مگه ما آب میخوریم اونقدر آب میخوریم تا بترکیم 

      نه تشنگی سیراب شدن

      یا تنفس میکنیم تا اکسیژن  برسه بهمون دیگه خودمون با اکسیژن خفه نمیکنیم که 

      مهم عمل دم وبازدمه

      من همین یه موضوع عادت خودم کنم 

      گشنگی رفع گشنگی متناسب میشم 

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید. ثبت امتیاز
      امتیاز: 9 از 2 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم