0

تقویت اراده لاغری!

تقویت اراده لاغری
اندازه متن

بسیاری از افراد چاق همیشه به دنبال پیدا کردن راهکاری برای تقویت اراده لاغری خود هستند.

آنها تصور می کنند دلیل اینکه با تمام عشق و علاقه ای که به لاغر شدن دارند اما هنوز نتوانسته اند رؤیای لاغری خود را محقق کنند نداشتن اراده لاغری است.

مفهوم اراده چیست

اراده، آن نیروی درونی است که ما را به سمت اهدافمان سوق می‌دهد. این نیروی نامرئی، موتور محرکه‌ای است که در لحظات سخت به ما قدرت می‌دهد تا به مسیر خود ادامه دهیم.

اراده، همانند بذر کوچکی است که در دل هر فرد کاشته می‌شود و با آبیاری تلاش و پشتکار، به درختی تنومند تبدیل می‌شود. در این متن، به بررسی عمیق مفهوم اراده و نقش حیاتی آن در دستیابی به موفقیت خواهیم پرداخت.

اراده، تصمیم قاطع و آگاهانه‌ای است که فرد برای انجام کاری یا رسیدن به هدفی می‌گیرد.

این تصمیم، ریشه در انگیزه‌های درونی فرد دارد و او را به سمت عمل و تلاش وادار می‌کند. اراده، تنها یک احساس نیست، بلکه یک انتخاب است. انتخابی که هر روز و هر لحظه با آن روبرو می‌شویم.

اراده، کلید اصلی موفقیت است. با تقویت اراده، می‌توانیم بر هر مانعی غلبه کنیم و به اهداف خود دست یابیم. یادمان باشد که اراده، مانند یک ماهیچه است که با تمرین قوی‌تر می‌شود. پس هر روز تلاش کنیم تا اراده خود را تقویت کنیم و به سمت موفقیت حرکت کنیم.

این تعریف عمومی کمله اراده در فرهنگ عمومی می باشد.

چرا لاغر نمیشم

تقویت اراده لاغری

سالهای زیادی از عمر من با چاقی گذشت و در این مدت تلاش فراوان برای لاغری انجام دادم. از رژیم های متنوع گرفته تا ورزش های سبک و سنگین و استفاده از دارو و دمنوش های لاغری اما نتیجه همه آنها شکست و چاقی بیشتر بود.

بر اساس آنچه دیگران درباره لاغری به من گفته بودند و با توجه به بارها اقدام کردن برای لاغر شدن و نتیجه نگرفتن تصور می کردم تنها راه لاغر شدن تقویت اراده لاغری می باشد.

به این معنی که من قبل از اقدام از هر روشی برای لاغر شدن، باید ابتدا راه حل مناسبی برای تقویت اراده لاغری خود پیدا کنم و سپس مشغول استفاده از روش لاغری شوم.

روش های مختلفی را برای تقویت اراده لاغری خود انجام دادم.

چند بار با خودم صحبت می کردم و به خودم می گفتم که هرطور شده باید لاغر شوم و تصور میکردم این کار باعث تقویت اراده لاغری من می شود و سپس تصمیم قاطع می گرفتم که باید لاغر شوم.

به چند نفر اعلام می کردم که تصمیم گرفته ام لاغر بشم و تصور می کردم شاهد گرفتن برای تصمیم لاغری باعث تقویت اراده لاغری در من خواهد شد اما نه تنها اینگونه نبود بلکه فشار روانی و توجه دیگران به لاغر نشدن خودم را تقویت می کردم.

به لطف خدا زمانی که ایده استفاده از قدرت ذهن برای لاغری در وجود من شکل گرفت اولین موضوعی که در این ایده و روش برای من جذاب و مورد توجه قرار گرفتن نیاز نداشتن به تقویت اراده لاغری برای کسب نتیجه عالی بود.

این نگرش از آنجا در وجود من شکل گرفت که من به این درک رسیدم همانطور که برای چاق شدن هیچ اراده و زحمتی متحمل نشده ام برای لاغر شدن نیز نباید از نیروی تلاش و اراده خود استفاده کنم بنابراین از همان اول متوجه شدم که در روش لاغری با ذهن نیازی به تقویت اراده لاغری نیست.

زمانی که به لطف خدا در مسیر آموزش لاغری با ذهن قرار گرفتم و به واسطه آموزش با افراد زیادی که اضافه وزن داشتند ارتباط برقرار کردم متوجه شدم که همه افراد چاق این نگرش را در ذهن خود دارند که اراده لازم برای لاغر شدن را ندارند و خیلی دوست دارند روش یا راهکار و یا حتی دارویی وجود داشت که باعث تقویت اراده لاغری آنها می شد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید از علاقه افراد چاق برای تقویت اراده لاغری خود مطلع شوید.

  • تقویت اراده برای لاغری
  • چرا اراده لاغری ندارم
  • انگیزه لاغری ندارم
  • عکس برای انگیزه لاغری
  • کتاب برای انگیزه لاغری
  • گروه برای تقویت اراده لاغری

آنچه مسلم است افراد زیادی تصور می کنند برای لاغر شدن باید اراده خود را تقویت کنند اما همه این تجربه را داریم که با تقویت اراده هم نمی توان لاغر شد.

تاثیر اراده بر لاغر شدن

این نگرش که افراد چاق تصور می کنند برای لاغر شدن نیاز به تقویت اراده لاغری دارند به این دلیل در ذهن آنها شکل گرفته است که از طریق مختلف بارها درباره نقش اراده داشتن در موفق شدن جملات و داستان های متعدد شنیده اند.

فقط کافی است یک جو اراده داشته باشید.

برای موفقیت باید همت و اراده پولادین داشته باشید.

اگر همت کنید رسیدن به هر موفقیتی امکانپذیر است.

با اراده داشتن می توانید به هر خواسته و آرزویی برسید.

عبارت های زیادی درباره تاثیر اراده داشتن در موفقیت به کار برده شده است اما آنچه مسلم است هیچ فرد موفقی برای رسیدن به شرایط عالی اراده پولادین نداشته است و به این شکل نبوده است که هر روز با استفاده از نیروی اراده در مسیر موفقیت قدم برداشته باشد.

آنچه باعث موفقیت و کسب نتیجه عالی می شود تداووم و استمرار در حرکت به سمت هدف است و آنچه باعث شکل گیری تداووم حرکت می شود نیروی اراده نیست بلکه نیروی اشتیاق است.

نیروی اراده وابسته به ذهن خودآگاه یا منطق است و در مغز انسان واحدهای بسیار محدودی از نیروی اراده تعریف شده است به همین دلیل است که نیروی اراده انسان تداووم چندانی ندارد و بعد از مدت کوتاهی که حرکت خود را با اتکا به نیروی اراده شروع می کنید به دلایل مختلف از مسیر خود خارج می شوید و احساس شکست می کنید.

اما نیروی اشتیاق وابسته به ذهن ناخودآگاه است. کافی است عاشق انجام کاری شوید به راحتی می توانید برای تمام عمر هر روز آن کار را انجام دهید بدون اینکه نیاز به نیروی اراده داشته باشید.

نیروی اراده زمانی به کار گرفته می شود که شم بر خلاف اشتیاق و انگیزه خود می خواهید حرکت کنید.

بعنوان مثال شما دوست دارید بستنی بخورید اما به دلایل مختلف باید تصمیم بگیرید که بستنی نخورید.

در این شرایط شما باید از نیروی اراده خود برای نخوردن بستنی استفاده کنید و حتما این تجربه را دارید که نیروی اراده شما در برابر نخوردن بستنی یا هرچیزی که دوست دارید بخورید اما نباید بخوری به سرعت تحلیل می رود و متوجه می شوید که توان مقابله با نخوردن را ندارید و مشغول خوردن می شوید.

نیروی اراده برای مقابله کردن با یک حالت طبیعی و خیلی ساده در زندگی روزمره به کار گرفته می شود از این رو مقدار آن در مغز بسیار محدود می باشد.

به این پرسش پاسخ دهید:

نگاه کردن تلویزیون را با مطالعه کردن کتاب مقایسه کنید.

کدام فعالیت را با استفاده از نیروی اراده باید انجام دهید؟

احتمالا برای شما هم مثل من کتاب خواندن نیاز به نیروی اراده دارد اما ساعت ها جلوی تلویزیون لم دادن و تماشا کردن نیاز به هیچگونه نیروی اراده ای ندارد.

در گذشته برای من ساعت ها تماشا کردن تلویزیون کار راحت و بدون نیاز به اراده بود اما از زمانی که در مسیر تغییر کردن قرار گرفتم این نگرش که باید از وقت خود به شکلی که برای من مفید باشد استفاده کنم شکل گرفت دیگر تماشا کردن تلویزیون برای من یک کار ساده و معمولی نیست بلکه اکنون باید از نیروی اراده خود برای تماشا کردن تلویزیون استفاده کنم به همین دلیل نمی توانم بیشتر از چند دقیقه تلویزیون تماشا کنم.

در ذهن افراد متناسب خوردن غذا شادی آور یا لذت بخش نیست اما پرخوری کردن یا به دلایل مختلف غذا خوردن رنج آور است. بنابراین آنها به راحتی و بدون استفاده از نیروی اراده می توانند پرخوری نکنند یا از خوردن غذاها و شیرینی های متنوع خودداری کنند.

اما در ذهن افراد چاق خوردن، شادی آور است بنابراین به دلایل مختلف ترغیب به خوردن می شوند بنابراین این افراد برای نخوردن باید از نیروی اراده خود استفاده کنند و از آنجا که مقدار نیروی اراده بسیار محدود است بنابراین زمان زیادی نمی توانید در برابر خوردن مواد غذایی مقاومت کنید.

تمرین

نگرش شما درباره تقویت اراده لاغری چیست؟‌ در گذشته این کار را انجام داده اید؟

در گذشته برای تقویت اراده لاغری خود چه کارهایی انجام می دادید.

چرا تقویت اراده لاغری در لاغر شدن تاثیری ندارد؟

به نظر شما استفاده از آموزش های لاغری چرا نیاز به تقویت اراده لاغری ندارد؟

منتظر خواندن نوشته های شما هستم

همراه همشگی شما: رضا عطارروشن


تشکیل شدن گروه دورهمی لاغری با ذهن در تلگرام

برای عضو شدن کلیک کنید

با دادن ستاره به این مطلب امتیاز بگیرید.

امتیاز 4.11 از 18 رای

https://tanasobefekri.net/?p=44745
0 نظر توسط کاربران ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

اندازه متن دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.