شاید سالهاست با اضافهوزن درگیری…
بارها رژیم گرفتی، ورزش کردی، قرص و دمنوش امتحان کردی… ولی ته دلت هنوز مطمئن نیستی چرا هیچچی نتیجه نمیده 😞
💭 واقعیت اینه که خیلی از ما چاقی رو آگاهانه انتخاب نکردیم. بدون اینکه بفهمیم، وارد مسیرش شدیم. ولی حالا وقتشه…
🔔 وقتشه یه تصمیم متفاوت بگیری
🧠 وقتشه که انتخاب آگاهانه برای لاغری رو وارد زندگیت کنی
✨ این یعنی:
نه از روی اجبار، نه برای قضاوتها، نه برای لباسای تنگ…
بلکه برای:
🌱 آرامش درونی 🎈 سبکتر شدن 💖 و عاشقانه زندگی کردن

چاقی آگاهانه نبوده، ولی لاغری باید آگاهانه باشه
خیلیهامون از همون کودکی، بدون اینکه بدونیم، وارد مسیری شدیم که به چاقی ختم شد 🍭 نه از روی انتخاب، نه از روی آگاهی… بلکه فقط چون محیط و شرایط اینطوری بود:
🍚 سبک تغذیهی خانواده
🍬 جایزه گرفتن با شیرینی و خوراکی
😣 فشار اطرافیان برای “بیشتر بخور تا قوی بشی”
🫣 مقایسه شدن با بقیه و نادیده گرفتن احساس واقعی گرسنگی یا سیری
❌ هیچکس ازمون نپرسید:
“آیا حاضری چاق بشی؟”
ما فقط اجرا کردیم. فقط خوردیم. فقط تکرار کردیم. و همین تکرار شد فرمول ذهنی چاقی!
اما حالا دیگه وقتشه…
وقتشه که با جرأت، با آگاهی و با عشق به خودمون بگیم: 🌟 “من میخوام انتخاب آگاهانه برای لاغری داشته باشم!”
نه یه انتخاب موقتی، نه از روی اجبار یا ترس.
بلکه انتخابی که از دل بیاد… از درک واقعی شرایط فعلی و پذیرش مسئولیت کامل زندگیمون 🧠💖
✅ انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی چی؟
یعنی از این به بعد:
👂 به حرف بدنم گوش بدم، نه برنامه رژیمهای عجیب
💭 با ذهنم همراه باشم، نه دشمنش باشم
🧘♀️ برای خودم تصمیم بگیرم، نه برای نگاه دیگران
وقتی انتخاب آگاهانه برای لاغری رو وارد سبک زندگیمون میکنیم، دیگه لازم نیست با خودمون بجنگیم.
دیگه خبری از “نخوردنِ با زور” یا “ورزش از روی اجبار” نیست.
جای اونها رو میدیم به:
☕️ انتخابهای کوچک اما پیوسته
🌈 توجه به احساسات درونی
✨ هر قدمی که با آگاهی برداشته میشه، هزار بار ارزشمندتر از قدمهاییه که با اجبار برداشته میشن.
و تو الان این فرصت رو داری که قدم بذاری تو مسیری که واقعاً ازش لذت ببری…
پس بیا با صدای بلند دوباره بگیم:
“من لاغری رو آگاهانه انتخاب میکنم!” 💫

قدرت انتخاب، خاص انسانه 👤
تا حالا به این فکر کردی که چرا پرستوها هر سال همون مدل لونه رو میسازن؟ 🕊️
یا چرا شیرها توی طبیعت همیشه یه سبک شکار دارن؟ 🦁
چون غریزه دارن… نه قدرت انتخاب!
🌟 ولی ما چی؟
ما انسانیم… با یه هدیه بزرگ از طرف آفرینش: قدرت انتخاب 🙋♀️
ما میتونیم تصمیم بگیریم چی بپوشیم، کجا زندگی کنیم، با کی وقت بگذرونیم و حتی چی بخوریم یا نخوریم.
✋ یعنی چی؟ یعنی وقتی همه دارن برای لاغری رژیمای سخت و خستهکننده میگیرن،
تو میتونی انتخاب آگاهانه برای لاغری داشته باشی 😌 نه از روی ترس، نه به اجبار، نه برای تأیید دیگران…
بلکه از روی عشق به خودت ❤️
✅ یعنی گوش بدی به نیازهاش، نه به وسوسهها
✅ یعنی از خوردن لذت ببری، نه احساس گناه کنی
✅ من مجبور نیستم مثل اطرافیانم پرخوری کنم
✅ لازم نیست هر خوراکی خوشمزهای رو امتحان کنم
✅ قرار نیست خودمو با دیگران مقایسه کنم
ماها معمولاً فکر میکنیم تغییر باید از بیرون بیاد. ولی وقتی انتخاب آگاهانه برای لاغری رو شروع میکنی، خودت تبدیل به عامل اصلی تغییر میشی ✨
تو دیگه منتظر رژیم معجزهآسا یا قرص جادویی نیستی. تو منتظری خودت رو بهتر بشناسی و انتخابهات رو ارتقا بدی.
و این یعنی آزادی واقعی ❤️

ذهن ناخودآگاهت مثل یه سیستم قدیمیه 💾
تا حالا شده گوشی یا کامپیوترت هنگ کنه و دیگه درست کار نکنه؟ 🤯 همونجوری ذهن ما هم میتونه هنگ کنه و گیر کنه!
ذهن ناخودآگاه ما مثل یه سیستم قدیمی کار میکنه که پر شده از باورهای تکراری و قدیمی که همیشه بهمون فرمان میده.
این باورها مثل ویروسهای نرمافزاری هستن که جلوی بهروزرسانی و پیشرفت ذهن رو میگیرن 🚫🧠
🔸 باورهایی مثل:
- “چاقی توی ژن ماست و هیچ کاری نمیشه کرد”
- “من همیشه گرسنهم و نمیتونم جلوی اشتها رو بگیرم”
- “لاغر شدن برای من خیلی سخته و غیرممکنه”
اینها همون باورهای مخرب و قدیمی هستن که ذهن ناخودآگاهت رو برنامهریزی کرده و باعث شده مسیرت به سمت چاقی ادامه پیدا کنه.
مثل ویروسهایی که توی سیستم میمونن و اجازه نمیدن برنامههای جدید اجرا بشن، این باورها هم جلوی تغییر مثبت رو میگیرن.
اما خبر خوب اینه که تو هنوز هم قدرت داری! 💪
تنها راه پاک کردن این باورهای مخرب، انجام یک کار ساده اما عمیقه:
✨ انتخاب آگاهانه برای لاغری ✨
این انتخاب یعنی هر روز، با اراده و آگاهی بگی:
- “من قدرت انتخاب دارم”
- “من میتونم ذهنم رو دوباره برنامهریزی کنم”
- “من برای خودم دارم لاغر میشم، نه کسی دیگه”
هر بار که این جملات رو تکرار میکنی، مثل یه آنتیویروس ذهنی عمل میکنن و ویروسهای مخرب رو از ذهن ناخودآگاهت پاک میکنن 🧹🧠
وقتی این فرمولهای جدید رو وارد ذهن ناخودآگاهت میکنی، اون موقع هست که تغییر واقعی شروع میشه.
🔄 ذهن مثل یه باغچهست
اگر بذری از باورهای محدودکننده بکاری، فقط چاقی و ناامیدی رشد میکنه.
ولی اگر بذری از انتخاب آگاهانه برای لاغری و باورهای مثبت بکاری، هر روز بیشتر به سمت سبک زندگی سالم و متناسب پیش میری 🌱🌻
✨ انتخاب آگاهانه برای لاغری فقط برای خودت باشه
اگر دلیل اینکه دنبال لاغری میری فقط این باشه که همسرت خوشش بیاد، یا فقط بخوای دوستات رو قانع کنی که میتونی تغییر کنی، یا بخوای به حرفهای منتقدها جواب بدی…
💔 باور کن، خیلی زود خسته میشی، ناامید میشی و احساس شکست میکنی.
چون این نوع لاغری، انتخاب واقعی تو نیست، بلکه یه تلاش برای جلب رضایت دیگرانه که نمیتونه پایدار باشه.
اما وقتی که واقعاً واقعاً بخوای برای خودت لاغر بشی، برای اینکه حس بهتری داشته باشی، برای اینکه هر روز که تو آینه نگاه میکنی، عاشق بدنت بشی. اون موقع هست که این انتخاب تبدیل میشه به یه دوست همیشگی و همراه وفادار 🎯
انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی تو با تمام وجود، برای خودت تصمیم میگیری، نه برای قضاوت بقیه.
نه برای فشارهای بیرونی، نه برای هیچ توقعی جز خوشحالی و سلامت خودت.
وقتی این انتخاب از درون قلبت باشه، حتی وقتی سختی و چالش پیش میاد، تسلیم نمیشی.
چون این انتخاب، بخشی از هویت تو شده.
پس یادمون باشه:
💡 انتخاب آگاهانه برای لاغری زمانی ارزشمند و پایدار میشه که فقط برای خودت باشه.
وقتی که هدف واقعی تو،
خوشحال بودن، سلامت داشتن و دوست داشتن خودته،
اون موقع مسیر لاغری تبدیل میشه به یه مسیر پر از عشق، آرامش و انرژی مثبت 💖✨
بدنت، شخصیترین دارایی توئه 🔐
بدنت مثل یه گنجینهست، یه دارایی خیلی خاص که فقط مال خودته.
هیچکس نمیتونه به جای تو غذا بخوره، بخوابه یا ورزش کنه 🛌🍎 تمام لحظهها و تصمیماتی که مربوط به بدنت میشه، فقط به خود تو مربوطه!
🪞 بدنت مال توئه.
این بدن، جاییه که زندگی تو توش جریان داره.
🧬 تجربههات با این جسم، منحصربهفرد و فقط مخصوص توئه.
هیچکس نمیتونه دقیقاً احساس تو رو داشته باشه یا جای تو تصمیم بگیره.
پس چرا اجازه بدی دیگران انتخابها و تصمیمهای مربوط به بدنت رو برای تو بگیرن؟
چرا باید تحت تأثیر حرفها و نظرهای دیگران قرار بگیری وقتی که تو حق داری بهترین انتخابها رو برای خودت داشته باشی؟
✍️ تمرین طلایی: احساس مالکیت ❤️🔥
یه لیست ساده ولی بسیار مهم بنویس از چیزهایی که کاملاً شخصی و متعلق به تو هستند:
- شماره موبایلت 📱
- رمز کارت بانکیات 💳
- مسواکت 🪥
- و البته، مهمتر از همه… بدن خودت! 💪
✅ این تمرین باعث میشه ذهنت بتونه باور کنه که تو کاملاً حق داری کنترل بدنت رو خودت به دست بگیری.
این یعنی اولین قدم بزرگ در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری رو برداشتی!
وقتی باور کنی که بدنت مال توئه و هیچکس حق نداره در انتخابهاش دخالت کنه، اون وقت آگاهانه و با قدرت، مسیر لاغری رو انتخاب میکنی.
این انتخابِ تو، انتخابی که برای خودت و آیندهات میکنی، بهترین هدیهایه که میتونی به خودت بدی 🎁✨
🧘♀️ احساس خوب، راز پایداری لاغری ذهنیه
ما نمیخوایم مواد غذایی رو دشمن بدونیم 😠❌
خیلی وقتها فکر میکنیم مواد غذایی، مخصوصاً خوراکیهای خوشمزه مثل شکلات و غذاهای چرب و شیرین، دشمن ما هستن و باید ازشون دوری کنیم.
اما حقیقت اینه که انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی رابطهای سالم و دوستانه با غذا داشته باشیم، نه ترس و عذاب وجدان.
🍫 مثلاً اگه شکلات خوردی، باید یاد بگیری که از خوردنش لذت ببری، نه اینکه بعدش تا شب با خودت بجنگی و عذاب وجدان داشته باشی.
اینکه بخوای به خودت بگی:
“چقدر احمقم که شکلات خوردم!”
یا “الان همه تلاشم به باد رفت!”
فقط باعث میشه مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری سختتر و پرچالشتر بشه.
✅ راز اصلی موفقیت در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری اینه که بتونی از احساسات منفی و حس گناه، یه فرصت برای رشد و انتخابهای بهتر بسازی.
وقتی یاد بگیری احساس بد ناشی از خوردن بیش از حد یا انتخابهای نادرست، نمیتونه تو رو از مسیرت خارج کنه، اون موقع دیگه هیچ چیزی جلوی پیشرفتت رو نمیگیره.
پس همیشه یادت باشه:
🌟 در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری، هیچ چیز قطعی نیست،
🌟 هیچ شکست بزرگی وجود نداره،
🌟 فقط انتخابهای پیوسته و آگاهانهست که مسیرتو میسازه.
🌈 جمعبندی: تو انتخابگر مسیرت هستی!
لاغری فقط یه هدف فانتزی و دور از دسترس نیست،
لاغری یه مسیر ذهنیه، یه سفر عمیق که با انتخاب آگاهانه برای لاغری شروع میشه و هر روز با تصمیمهای کوچک و بزرگت ساخته میشه. 💡✨
“من انتخاب آگاهانه برای لاغری دارم، چون من لایق بهترینها هستم.” 🌟💪
یاد بگیر که قدرت ذهن در دست توئه، و تو بهترین تصمیمها رو میتونی برای سلامتی و زندگی بهتر بگیری.
مسیر لاغری با ذهن، مسیر توست و تو همون کسی هستی که راهش رو روشن میکنه! 🚀🌈
پس هر روز با این حس و انرژی مثبت بیدار شو و با خودت بگو:
💬 “من صاحب انتخابم، و انتخاب من آگاهانه و برای لاغریه.”
💬 “من مسیر خودم رو میسازم و لایق بهترینها هستم.”
همیشه به خاطر بسپار که:
✨ مسیر لاغری با ذهن، یه مسیر عاشقانه و آگاهانهست،
✨ و تو قهرمان این داستان هستی! 🦸♀️🦸♂️
منتظر کامنتهای شما هستیم! 💬👇
همراه همشگی شما: رضا عطارروشن
امتیاز 4.57 از 47 رای
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!



نشان های دریافت شده
با سلام و درود خدمت استاد و همراهان عزیز
در طی این مدت خیلی فکر کردم و خیلی به اطرافم و اطرافیانم و رفتارهاشون توجه کردم و رفتارهای خودم رو هم مورد بررسی قرار دادم
ودر کل روز ذهنم مدام مشغول چیزهایی هست که طی این چندروز از دوره یاد گرفتم و چقدر جالبه که مرحله به مرحله با فرمولهای ذهنی خودمون آشنا میشیم
و وقتی آشنا شدیم میتونیم تغییرش بدیم
ولی تا قبل اینکه گفته نشه ودرموردش صحبت نشه ما درموردشون اطلاع نداریم و ناخوداگاه ازون فرمولها در زندگیمون استفاده میکنیم
مثلا اینکه برای خوردن بهونه های مختلف میاریم و مثلا برای داشتن انرژی زیاد برای کار سخت بیشتر میخوریم
ظهر بیشتر میخوریم که شب نخوریم !
یا مثلا نظری چون ثواب داره !
تو مهمونی میگیم بقیه ناراحت میشن!
وقتی کلی چیز خوشمزه هست برای خوش گذروندن و اینکه دیگه نیست و تموم میشه می خوریم
حالا اینکه اگر دقت و تمرکز کنیم روی خوردنمون متوجه میشیم که لذت خوردن مال زمانی هست که ما واقعا گرسنه هستیم و وقتی سیریم لذتی هم نمیبریم از خوردن فقط به امید اینکه لذت ببریم هی میخوریم و میخوریم و …..
پس چه کاریه که بیشتر بخوریم بهتره که وقتی که گرسنه هستیم آروم غذا رو بخوریم و لقمه رو مدت طولانی در دهان بجویم و از یه لقمه لذت بیشتری ببریم
و وقتی سیر شدیم از خودمون سوال کنیم که لذت فوق العاده زود گذر خوردن رو میخواهیم یا لذت ماندگار اندام متناسب داشتن ؟و حس خوب تسلط به رفتار خودمون؟
خیلی حس خوبیه که به راحتی غذای اضافه رو در بشقاب رها کنیم بدون اینکه چشممون دنبالش باشه
من سلامتی روح و جسمم رو انتخاب میکنم و مسیرم رو ادامه میدم تا بالاخره به نتیجه دلخواهم برسم
چالش 10 ام من اینو نخوردم
وقتی فرمول اشتباهی در ذهن ایجاد می شود آن فرمول در تمام جنبه های زندگی تاثیرگذار است.
اگر ما باور کرده باشیم در نوع پوشش، سبک زندگی، دنبال کردن علایق و آینده یمان حق انتخاب نداریم، این فرمول اشتباه در نحوه برخورد ما با مواد غذایی نیز تاثیرگذار خواهد بود.
ما در انتخاب مواد غذایی دچار این اشتباه می شویم و تصور می کنیم که مجبور به خوردن هر ماده غذایی هستیم و حق انتخابی نداریم.
به همین دلیل ما همواره در مسیر چاقی و چاق تر شدن حرکت کرده ایم بدون اینکه به این موضوع فکر کنیم که من حق انتخاب لاغری را دارم.
تا وقتی برای شرایط جسمی و خصوصی خود تحت تاثیر دیگران باشیم موفق به تغییر شرایط خود و انتخاب لاغری نخواهیم بود.
زمانی که تصمیم می گیریم با مواد غذایی بعنوان یک انتخاب در ایجاد احساس بهتر در خودمان رفتار کنیم
به مرور این فرمول در ذهن ایجاد می شود که
من لاغر شدن را انتخاب کرده ام.
اگر از مواد غذایی استفاده می کنیم که احساس عذاب وجدان یا ترس از چاق شدن ایجاد می کند این خود ما هستیم که به وسیله مواد غذایی در خود احساس چاق شدن ایجاد می کنید.
به هیچ عنوان مواد غذایی قدرت چاق کردن را ندارند.
ما باید در استفاده از تغییر در نحوه برخورد خود با مواد غذایی به احساس بهتری درباره لاغر شدن برسیم و به این ترتیب آرامش و اطمینان از لاغر شدن را در خود ایجاد کنیم.
اگر هدف لاغری و تناسب برای ما مهم باشه و در اولویت باشه خیلی این سوال کردن برای ما مهمه که
لذت تناسب اندام رو میخواهیم یا لذت اون اضافه خوردنها و اون پرخوری کردنها رو
و اما هیچ لذتی بالاتر از اینکه ما از خودمون راضی باشیم و لذت ببریم وجود نداره
امروز من در مقابل حرف های مادرم که همیشه از روی دوستی نصیحت میکرد که رژیم بگیر و به خودت فکر کن، پیاده روی کن با چای ات قند نخور، و رژیم بگیر مقاومت کردم، گفتگوی ذهنی که داشتم این بود که این جسم منه این شخصی منه این خصوصی منه و من برای خودم میخوام سلامت باشم و شاد باشم و لذت ببرم، دیگه میدونم همه اون راه ها تکراری هست، همه موقتی هست با هیچ کدوم حس و حال خوب ندارم، شاید شما لذت ببرید ولی خودم از درون داغونم پس باید حس خودم رو انتخاب کنم و خیلی محترمانه جواب دادم من رژیم نمیگیرم و همین و تمام… افرادی که در صفحه شگفت انگیز هستن همه خودشون انتخاب کردند و نه به خاطر رضایت دیگران بخواهند طعم های دیگری را تجربه کنند، طعم هایی که خودشان دوست داشتند را انتخاب کردند و رنگ لاغری را با حس و حال خوب تجربه میکنند.
نشان های دریافت شده
با سلام
همین چند روز پیش بود که مادرم رفت پیش خالم که از مشهد اومده بود و کلی نخود و کیشمیش آورد که خاله داد بخورین مال امام رضاست .
من بهش گفتم این اولا مال سوپرمارکت هست و ثانیا تو وضعیت کرونا اینا اصلا بهداشتی نیست ولی اون بهم گفت اینا رو نگو و… .
میخام بگم نقطه ضعف ما مسلمونا اینه که برای اینکه به ذهنمون یا خودمون بگیم که نگاه من چه آدم معتقدی هستم حاضریم هرکسی با هر طرز فکری طرز فکر ما رو خراب کنه و از نقطه ایمان ما وارد بشه.
حالا این موضوعات اعتقادی چه ربطی به مبحث امروز داره؟
اول از همه برای اینکه به خودم ثابت بشه که من حتی موضوعات اعتقادیم تحت تاثیر دیگران قرار نمیگیره اگه غذای نذری رو نخوری دست امام رو رد کردی و این کار باعث عقوبت میشه .
یا من آنقدر برای خودم ارزش قایلم که با طرز فکر دیگران زندگی نکنم وبا اصول اعتقاری خودم زندگی کنم چطور حاضرم که به خاطر دیگران لاغربشم .
اونهایی که به خاطر ترس از نخوردن غذای نذری که تو زندگیشون یه موهبت الهی رو رد کردند و با اینکه سیرند حاضرند بازم درعین سیری بخورن چون به نظرشون شفا بخشه.و بعد میزارن به حساب اجبار اعتقادات دینی .
اول باید پس زمینه های ذهنمون رو درست کنیم هرچقدر بهتر وبیشتر برای خودمان ارزش قایل باشیم بیشتر تصمیماتمون به خاطر خودمونه نه دیگران.
واینجوری هیچ وقت درکاری شتابزده عمل نمیکنم چون مسیری هست که خودم انتخابش کردم و قراره تو این مسیر با لذت به خواستم برسم و اصلا نظر دیگران بدام پشیزی نمی ارزه .
نشان های دریافت شده
سلام همپیکر متناسبم 👋😍
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
انتخاب چاقی شاید ناآگاهانه در ما صورت گرفته باشه ولی می تونیم لاغری را صددرصد آگاهانه انتخاب کنیم
همه ی موجودات به صورت غریزه ا رفتار می کنند و فقط یک عملکرد می تونند داشته باشند و فقط انسانه که از موهبت حق انتخاب برخورداره و همین باعث علایق و سلیقه های گوناگون و گسترده شده جهان هستی شده اختراعات گوناگون و خلق تجربه های جدید و متنوع .
در دوره چالش من اینو نخوردم ما تونستیم در مورد مصرف مواد غذایی از حق انتخاب خود استفاده کنیم و زمان مصرف و حجم و مزه و غیره را روی رفتارمون به راحتی تغییر بدیم و احساس لذت بخشی رو تجربه کنیم اما با آموزشهایی که از خانواده و رسانه و اطرافیانمون تحت عنوان کلاس چاقی دریافت کرده ایم فرمول های ذهنی بسیاری داریم که باید اصلاح شوند ما به خاطر راضی نگه داشتن دیگران غذا مصرف می کنیم به دلیل سناریوهای جامعه و اصول و روش خانواده غذامصرف می کنیم و هر بار به خود خسارت وارد می کنیم برای مثال وقتی نزری میبینیم اعتقاد داریم که باید بخوریم این طعام فرق می کنه به ما گفتند هر چی از این غذا گوشت بشه به بدنت تو آتیش جهنم نمی سوزه 🤯و اگر اون غذا رو دوربریزی مورد غضب خدا قرار می گیری 🥺گفتند برای شفا بخور ‼️برای ارادت به بزرگان بخور ‼️برای دستیابی به معنویت و ….
البته دوستان( مواد غذایی به هیچ عنوان قدرتی ندارند که ما را چاق کنند و بحث سر حاشیه هاست و بهانه هایی برای خوردن و به وقت گرسنگی ما باید برای نیاز بدنمون به اندازه غذا مصرف کنیم و تمام آموزشهای ذهنی بر اساس احساس خوب داشتن خود ما هست و این مسیر با تجربه و درک مطالب خود فرد به وجود می آید و به هیچ عنوان تقلیدی نیست) ⭐️بنابراین این ما هستیم که فرمول ذهنی غلطی نسبت به مواد غذایی داریم وگرنه خیلی از افراد متناسب هستند که غذای زیادی هم مصرف می کنند و متناسب هم هستند و احساس خوب و رضایت خاطر از خودشون دارند و این یک دلیل محکم و منطقی هست .و ما باید مصرف غذا رو با احساس خوب خودمون تنظیم کنیم ⭐️ اما الان می خواهیم از حق انتخاب خود به صورت آگاهی بالاتری و به صورت گسترده تر و تأثیرگذارتری استفاده کنیم .همه ما یک سری چیزهای شخصی داریم مدل پوشش و سبک زندگی و علایقمون که مربوط به خودمونه و نظرات دیگران در مورد اونها اصلا برامون اهمیت نداره اما طبق قانون اگر ما فرمولی در ذهنمون داشته باشیم روی تمام جنبه های زندگیمون تأثیرگزاره و یک فرمول ذهنی اشتباه ما داریم که به نظرات دیگران اهمیت می دیم و می خواهیم اونها رو راضی نگه داریم و همین موضوع باعث میشه احساس خودمون بد بشه احساس بی ارزشی به ما دست بده و برای اصلاح این موضوع به راحتی دوتمرین عالی رو انحام میدیم😍
۱/لیستی از آنچه که داریم و شخصی هست تهیه می کنیم
۲/نظرات دیگران چقدر نسبت به موارد و موضوعات شخصیمون می تونه اهمیت داشته باشه ⁉️
کد ملی ما شخصیه و مربوط به خودمونه و شماره تلفن همراهمون و آدرس منزل و تایم خوابیدنمون و طریقه ی مسواک زدن و غیره ..،و از همه مهمتر جسم ما هم جز شخصی ترین دارایی های ما هست که سلامتی و زیبایی و جوانی و تندرستی بهش مربوط میشه و همیشه همراه ماست و کسی نمیتونه برای سلامتی ما تلاش کنه یا به جای ما ورزش کنه تا تندرست باشیم
و یکی از دلایل مهم افرادی که در مسیر لاغری هستند و نتیجه خوبی دریافت نکردند این هست که برای جلب رضایت دیگران به ویژه همسر خود می خواهند لاغر شوند و یا برای اینکه جواب دندان شکنی به افرادی که در گذشته به خاطر چاقی تحقیرشان کردند بدهند و اما این نوع تفکر به نوعی به ما احساس بی ارزشی می ده و حال ما رو بد می کنه .
اما دوستانی شگفت انگیز می شوند که فقط به خاطر خودشان و ارزشی که برای سلامتی و زیبایی و تندستی جسمشون قائل هستند در مسیر لاغری با ذهن قرار گرفته اند و ووو ادامه می دهند⭐️
ما باید حق انتخاب خود را لاغری قرار بدهیم .مثلا وقتی در جشنی یا مهمانی با تنوع زیاد غذاها مواجه میشیم و رنگ ها و طعم های متفاوت یک لحظه فکر کنیم 🤔آیا می خواهم تجربه چشیدن طعم های متفاوت رو داشته باشم و در نتیجه به یک احساس عذاب وجدان و ترس و پشیمانی و فشار و خسارت بر جسم خود برسم ⁉️یا حق انتخاب خودم رو لاغری قرار بدم که هم احساس خوب و قدرتمندانه ای بهم میده و هم ماااندگاره .آیا من این لحظه ی زود و گذرا رو انتخاب می کنم یا تناسب اندام ماندگارم را؟
ما در زندگی روزمره با لحظات زود و گذرای بسیاری روبرو می شویم لحظات شاد تموم میشن لحظات ناراحت کننده هم تموم میشن و حتی چشیدن و تست کردن مواد غذایی هم برای لحظه ای است ‼️البته افراد بسیاری هم هستند که از دیدن و دنبال کردن پیجهای آشپزی و تستر هاشون بسیار لذت می برند و کلا با خوراکیها زندگی می کنند و خاطرات فراوانی از طعم ها و مزه ها در ذهنشون دارند که اصولا افرادی با ذهن چاق هستند اما یک فرد متناسب هیچ خاطره ای در ذهنش نسبت به خوراکی ها نداره اصلا براش مهم نبوده …پس تفکر کنیم آیا ما باید تابع شرایط بیرون خودمون باشیم ⁉️یا قدرت با ماست و حق انتخاب داریم که چه رفتاری رو انتخاب کنیم که به ما احساس خوب بده .این تفکر و رفتار آگاهانه در چند روز میتونه به خوبی حق انتخاب لاغری رو برای همیشه در ناخودآگاه ما ثبت کنه و ما از تناسب اندامی که برای جسم خودمونه و همیشه با ماست لذت ببریم و از احساس شادی و زیبایی و اعتماد به نفس بالایی بهره مند شویم .
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃من امروز توانستم کمی آگاهانه رفتار کنم به نجواهای ذهنی ام که در مورد فردا چی بخوریم ؟آگاه بودم ترس از آینده رو شناختم و تبدیل به ایمان کردم وقتی می خواستم غذا مصرف کنم با خود فکر کردم که چه رفتاری داشته باشم که احساس خوبی بهم بده وقتی بی اختیار دستم رفت که صبحانه کره و مربا بخورم گفتم من انتخاب می کنم چندبارهم نگاهم به جسمم افتاد اما گفتم من در کلاس آموزشی لاغری هستم و سعی کردم رها شوم یکبار هم نگاهم افتاد به حجم غذای مصرفی همسرم که زیاد بود …اما آگاهانه گفتم اولویت اول و مهم زندگی من احساس خوب داشتنه و هرزمان گرسنه شدم می تونم باز غذا مصرف کنم وقتی یک لیوان چایی کنار شیشه کره بادام زمینی بود فکر کردم که چه تفاوتی بینشون هست ؟!و به این نتیجه رسیدم که هردو فقط مواد غذایی هستند و برای نیاز بدن من …و قدرت تسلط بر هر چیزی تو این عالم با منه چون خود خدا گفته منم با جناب حافظ تکرار می کنم :من نه آنم که زبونی کشم از چرخ فلک /چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد
🕊🌿🕊🌿🕊🌿🕊🌿🕊🌿🕊🌿🕊🌿🕊
انتخاب کردن خیلی مهم هست
ما خیلی از جاها انتخاب میکنیم چی رو بخوریم و به چه مقدار بخوریم و چه مزه ای رو بخوریم و هیچ تحمیلی نیست خودمون انتخاب میکنیم چه چیزی رو مصرف کنیم .
حالا این انتخاب رو ما باید گسترده تر کنیم و سطح بالاتر رو تجربه کنیم .
یه سری جیزها در زندگی شخصی ما هست مثلا ما :
ماشین شخصی داریم با پلاک شخصی
کد ملی ما
گواهی نامه ی رانندگی
و نظر دیگران در اینها هیچ تغییری ایجاد نمیکنه پس برای موضوعهای شخصی کاملا شخصی تصمیم میگیریم و کاری به نظر بقیه نداریم و نباید نظر بقیه ما رو درگیر کنه و ما خودمون رو طوری تغییر بدیم که مورد تایید دیگران باشه .
جسم ما یه مورد شخصی ما هست
سلامتی ما هم یک موضوع شخصی ما هست و نمیشه شخص دیگه به جای ما ورزش کنه و ما سلامت باشیم و بدن کاملا شخصی هست پس تناسب هم یه موضوع کاملا شخصی هست که هر لحظه همراه ما هست و من نمیتونم خودم رو از تناسب جدا کنم و نمیشه جسم رو از خودم جدا کنم و خودم تنها بیرون برم پس موضوع چاقی از هر موضوع دیگه باید بهتر تفکیک بشه که شخصی ما هست
خیلی وقتا در مهمانیها تنوع عدایی هست و عدای رنگارنگ هست اونجا از خودت سوال کن که آیا میخوام تجربه ی این همه مواد عدایی و زیاد خوردن رو داشته باشم و یا تجربه ی تناسب رو داشته باشم ؟؟هر مزه ای هر چقدر خوشمزه باشه مزه اش گذرا هست و ماندگار نیست؟؟ .
خیلی از افراد چاق عشقشون و لذتشون خوردن هست خاطرات خوردن رو مرور میکنن و کلی پیج خوردن دارن و دوست دارن خوردن بقیه رو مرور کنن
پس اگاه باش وضعیت جسمی من برای من مهمتر هست یا تجربه ی این مواد غدایی .یا شیرینی و یا این مواد عدایی و یا این ندری و یا این پرخوری ؟؟؟
بهانه برای خوردن نداشته باش،که ندری ثواب داره این واقعیت نداره و تو با اون بهانه زیاد بخوری تنها چیزی که واقعیت داره جسم من هست و باید رفتار درست داشته باشم نمیتونم از خوردن اون اضافه ها و پرخوریها لذت ببریم و متناسب هم باشیم پس اگاه باشید مشکل ما با اون اصافه ها هست با اون پرخوری ها هست و ما به دلیل بیهوده عدا وارد جسمون میکنیم
هیچ چیز ارزشمند تر ار سالم نگه داشتن جسم نیست . همیشه رویای جسم سالم و متناسب رو داشته باشین
همه ی مزه ها و شادیها و ناراحتیها مهمانی ها تمام میشه ایا تابع شراط ،بیرونی میخوابی تصمیم بگیری یا تابع تناسب اندام میخواهی تصمیم بگیری ؟
تناسب اندام اولیت زندگی شما باید باشه پس همیشه بگو تناسب اندام برای من لدت بخشه و یا خوردن اون مواد غدایی لذت بخشه ؟و تدوام این فکر من رو متناسب میکنه
و با تناسب شما از خودوتون راضی یتر و شادتر میشد و این خودش بالاترین نوع سپاسگزاری هست
برداشت من از فایل امروز :
چقدر هر جلسه از این چالش با وجود زمان کمش ولی پر بار و عالی هست چقدر در این جلسه آگاهی های عالی بود .
من تا حالا یاد گرفتم از قدرت انتخابم استفاده کنم و بگم در چه زمانی و مکانی چه نوع غذا رو به چه اندازه بخورم و به زور و تحمیل و بر اساس بهانه و خاطرات و …و تابع شرایط غدا نخورم و حالا همین انتخاب رو میخواهیم بیارییم در مورد جسم و اندام خودومون و باید ما برای خودمون انتخاب کنیم میخواییم در تناسب اندام کامل باشیم یا در چاقی باشیم اختیار با من هست و قدرت انتخاب با من هست که در مورد شخصی ترین موضوع زندگیم چطور تصمیم بگیریم و انتخاب کنم .
من همیشه در هر موقعیتی که باشم مهمانی و یا شادی و یا تفریح و دورهمی و یا مسافرت و یا مه رمصان و یا ماه محرم و …. باید از خودم در موقع خوردن بپرسم آیا لذت زود گذر این مواد غدایی و تنوع غذایی و یا پرخوری و … رو میخوام یا لذت ماندگار تناسب رو میخوام ؟؟؟
و اما خوب میدونیم تمام حرف ما و منظور از لذت ،لذت اون پرخوری و زیاده روی کردنهاو اون اضافه خوردنها هست و گرنه اون مقدار که مورد نیاز بدن هست هیچ مشکلی نداره و باید با لذت اون رو خورد .
اگر هدف برای ما مهم باشه و در اولیت باشه خیلی این سوال کردن برای ما مهم میشه که همیشه از خودمون بپرسیم لذت تناسب اندام رو میخوایمم یا لذت اون اضافه خوردنها و اون پرخوری کردنها و یا اون بهانه داشتن برای خوردنها ؟؟؟؟
و اما هیچ لذتی و هیچ سپاسگزاری بالاتر از اینکه ما از خودمون راضی باشیم و لذت ببریم وجود نداره پس با تناسب اندام ما به بالاترین نوع سپاسگزاری هم نزدیک میشیم و این مهم بودن تناسب اندام رو میرسونه و این تناسب اندام کاملا موضوع شخصی و مربوط به خودمون هست که هر لحظه همراه ما هست که نباید نظر هیچ کس دیگه برای ما اهمیت داشته باشه در مورد جسممون مثل خیلی از چیزهای دیگه مثلا نظر دیگران در مورد شماره موبایل من و یا کد ملی و یا شماره شناسنامه ی من هیچ اهمیتی نداره که چی میگن پس در مورد تناسب اندامم باید هیچ اهمیتی نداشته باشه.
پس تدوام در این فکر که لذت زود گذر این مواد غدایی و یا این پرخوریها و اضافه خوردنها رو میخوای یا لذت تناسب اندام ؟؟؟ من رو به سمت تناسب هل میده .
پس انتخاب از اینکه چی بخورم در چه زمانی به چه اندازه بخورم رو این قدرت انتخاب رو مقداری گسترده تر کردم به این که میخوام لدت تناسب رو انتخاب کنم یا لدت زود گذر خوردن این مواد غدایی رو (دقت کنید تمام حرف ما مربوط به اون اصافه ها و پرخوری کردنها هست )؟؟؟؟
به نطر من زمانی این انتخاب جواب درست میده که هدف برای ما بسیار مهم و لدت بخش باشه و در قسمت لذت ذهن ما نشسته باشه و گرنه غیر ممکنه ذهن چاق به راحتی از خوردن دست بکشه پس باید روی خودمون کار کنیم و از دوره ها استفاده کنیم تا بهتر و دقیق تر انتخاب کنیم و در هر لحظه انتخابهای درست داشته باشیم .
من واقعا لدت تناسب اندام به همراه سلامتی رو دوست دارم تجربه کنم و الانم نزدیکم به تناسب دلخواهم و برای همین در هر بار خوردن این سوال رو از خودم میپرسم و جواب میدهم و قطعا انتخابهای عالیتر و بهتری خواهم داشت
نشان های دریافت شده
من از زمانی که در مسیر لاغری قرار گرفتم گاهی حتی چیزهای بیشتری از قبل میخورم برای مثال طعم قهوه ی تلخ را دوست ندارم ولی چون شکر را باعث و دلیل چاقی خودم میدونستم به زور قهوره را تلخ میخوردم که چاق نشم (دقت کنین که چاق نشم نه اینکه لاغر بشم ،یعنی اعتقادم این بود که من باید چاق بشم ولی جلوشو میگرم با نخوردن شکر) ولی الان قدرت انتخاب دارم و حتی فکر میکنم طعم تلخ قهوه برام جالب شده چون انتخابه چون میتونم حتی با شکر بخورم ولی تصمیم میگیرم تنوع بدم ..من دیگه بعد خوردن عذاب وجدان نمیگیرم و قدرت رو از مواد غذایی گرفتم ..خداروشکر که هوس رانی در طعم های جدید در من کم شده و برای خودم قانون دارم و میدونم هیچی و هیچکی توی این جهان از من مهم تر نیست .من برای خودم زندگی میکنم و حرف دیگران مانند بلبل در من اثر میگذارد .خوشحالم که خداوند در این راه من را هدایت کرد و از عشق و اشتیاق شما استاد بزرگوار یک دنیا ممنونم
نشان های دریافت شده
سلام استاد عزیزم ودوستان همراهم در این چالش عالی🙂🙂🙂
عجب سوالی بود استاد .این روزها سوالات خیلی برام کارساز بوده.مثلا اینکه از خودم موقع خوردن غذا میپرسم که آیا ادامه دادن به خوردنم از روی گرسنگی است یا ِلذت جویی.
امروز متوجه شدم که بدنم یک جاهایی بهم هشدار میده واگه من به این هشدارها گوش نکنم نتیجه وحشتناکی را می بینم
امروز خدا رو شکر یکم انتخابهای بهتری کردم .واین نشون میده که من انسان توانمندی هستم
ومنم که حق انتخاب دارم .
قبلا حق انتخابی نداشتم اسیر غذاها بودم.وقتی به این فکر میکنم که لذت ماندگار تناسب اندام که خیلی عالیه.پس باید روی افکارم کار کنم که اسیر لذتهای لحظه از نباشم.وقتی به اندازه نیاز بدنم می خورم متوجه شدم که از غذا هم لذت بیشتری میبرم.اینقدر تمرین میکنم ویکم یکم هر روز بهتر میشم ولی قول میدم که در این مسیر متعهد باشم.
نشان های دریافت شده
با عرض سلام خدمت دوستان و استاد عزیز
بله واقعا درسته بدن ما شخصی و خصوصیه و ما مسئول سلامت و تناسب انداممون هستیم نه کس دیگه ای و متاسفانه من سالها برای رضایت دیگران به بدنم و وسلامت و تناسب اندامم ضربه زدم و باعث چاقی بدنم و از دست دادن سلامتیم شدم و همیشه به من القا شده که چیز شخصی برای من وجود نداره و در اصل باید خودم و بدنم رو فدای خانواده و اطرافیان کنم و وقتی فهمیدم این حرف اشتباهه که سلامتیم رو از دست داده بودم و هنوز درگیر این قضیه هستم ولی خدا رو شکر فهمیدم که اول از همه بدنم و سلامتش در الویته و بعد رضایت دیگران .و حالا سلامت جسمم و روحم در درجه اول اهمیت قرار داره البته بخاطر الگوهای غلطی که سالها در ذهنم بوده هنوز گاهی کارهای اشتباهی انجام میدم ولی خیلی کمتر شده مخصوصا فهمیدم شادی و تفریح مثل غذا برای روح انسان لازمه پس باید تفریح و گردش رو در برنامه روزانه خودم داشته باشم و اوقات فراغتم رو به بهترین شکل برنامه ریزی کنم البته نه با خوردن غذا . غذا رو به اندازه نیاز بدنم بخورم و اگر پیغام سیری رو دریافت کردم دیگه نخورم حتی اگر اکسیر جاودانگی یا جوانی باشه چون دیگه وقتی به زور خورده بشه میشه اکسیر مرگ و تباهی . پس تا زمانی که بدونیم غذا مورد احتیاج بدنمون هست خوبه و بیشتر از اون برای بدن فقط ضرر داره و برای سلامتی خوب نیست . اگه همیشه این فکر رو در ذهنمون داشته باشیم زیاده روی نمیکنیم بسیار نکته خوبی بود ممنون استاد
نشان های دریافت شده
سلام…. هیچ چیز زیباتر تر از تناسب اندام نیست… زیبایی و لذت خوردن، گذریه، لحظه ایه… چقد تواین مدت که چالش من اینو نخوردم رو تجربه کردم و بقیه راحت و بدون هیچ فکری همه چی خوردن اونم ازروی سیری و فقط از روی لذت میخوردن، من باقدرت ذهن فقط به تناسب اندامم فکر میکردم و میتونستم درکنار اون ها توی جمع باشم اما مثل اونا پرخوری نکنم.و بعد از اون لحظه های گذریه خوردن، چقدر حالم عالیه که من باهدف زندگی میکنم. برای خودم و اهدافم ارزش قائل هستم. برای جسمم ارزش قائل هستم و بااصرار دیگران که بخور حالا، یه شبه، اجازه ندادم کسی براجسم من تصمیم بگیره و هدف منو نشونه بگیره.. خداروشکر تونستم توی این مدت فقط باهدف تناسب اندامم، چالش هارو باموفقیت پشت سر بزارم…. و همه ی این ها رو ممنون پردوردگارم هستم که تجربه ی شیرین تناسب اندام رو برام حقیقی کرد که بهترین و مهمترین اتفاق سال 99 برام تناسب انداممه که تو مسیرشم…. یاعلی
سلام به دوستان گرامی
فایلهای جالش علیرغم کوتاه بودن پر از نکته های مهمی است من امروز قبل از نوشتن دیدگاه مدتی با خودم در ذهنم کلنجار میرفتم تا بفهمم انتخاب لاغر شدن من بر چه اساسی است
اولین بار که فایل انتخاب و رنگی کردن انتهاب رو گوش کردم تصمیم به انجام اون گرفتم و انتخابهام رو عوض کردم و واژه اشتها رو از قاموس الگوی تغدیه ام حذف کردم من یاد گرفتم بیشمار انتخاب دارم و به عنوان یک انسان آگاه دست به انتخاب میزنم نه تابع شرایط و احساسات هر انچه که میبینم بدون آگاهی وارد دهانم کنم
این آگاهی از انتخاب برای من اصلا شبیه دفعاتی نیست که رژیم میگرفتم چون بر پایه محدودیت و ترس نیست اتفاقا من این روزها تنوع غذایی ام رو بیشتر کردم چون میخواهممثل ادنهای متناسب زندگی کنم انها نگران غذای رژیمی برای شام و ناهار نیستند نگران مهمانی دعوت شدن نیستند نگران رفتن به رستوران نیستند فقط انتخاب درست دارند من خودم رو از چیزی محروم نمیکنم ولی بر پایه عشقم به تناسب نه ترس از جاقی دست به انتخاب میزنم مثل انتخاب تی شرت مورد علاقه ام یا کفش مورد علاقه ام
انتخاب نوردن رنگهای دیگر بر پایه ترس از دست دادن آنها نیست من به آنها احتیاجی ندارم من اگر چیزهای دیگه لی رو برای خوردن انتخاب نمیکنم برپایه ترس از چاقی نیست بلکه بر پایه علاقه ام و نیاز بدنم است
خوشحالم که با نوشتن این چند خط مسئله برای خودم هم روشن تر شد💞💞💞