شاید سالهاست با اضافهوزن درگیری…
بارها رژیم گرفتی، ورزش کردی، قرص و دمنوش امتحان کردی… ولی ته دلت هنوز مطمئن نیستی چرا هیچچی نتیجه نمیده 😞
💭 واقعیت اینه که خیلی از ما چاقی رو آگاهانه انتخاب نکردیم. بدون اینکه بفهمیم، وارد مسیرش شدیم. ولی حالا وقتشه…
🔔 وقتشه یه تصمیم متفاوت بگیری
🧠 وقتشه که انتخاب آگاهانه برای لاغری رو وارد زندگیت کنی
✨ این یعنی:
نه از روی اجبار، نه برای قضاوتها، نه برای لباسای تنگ…
بلکه برای:
🌱 آرامش درونی 🎈 سبکتر شدن 💖 و عاشقانه زندگی کردن

چاقی آگاهانه نبوده، ولی لاغری باید آگاهانه باشه
خیلیهامون از همون کودکی، بدون اینکه بدونیم، وارد مسیری شدیم که به چاقی ختم شد 🍭 نه از روی انتخاب، نه از روی آگاهی… بلکه فقط چون محیط و شرایط اینطوری بود:
🍚 سبک تغذیهی خانواده
🍬 جایزه گرفتن با شیرینی و خوراکی
😣 فشار اطرافیان برای “بیشتر بخور تا قوی بشی”
🫣 مقایسه شدن با بقیه و نادیده گرفتن احساس واقعی گرسنگی یا سیری
❌ هیچکس ازمون نپرسید:
“آیا حاضری چاق بشی؟”
ما فقط اجرا کردیم. فقط خوردیم. فقط تکرار کردیم. و همین تکرار شد فرمول ذهنی چاقی!
اما حالا دیگه وقتشه…
وقتشه که با جرأت، با آگاهی و با عشق به خودمون بگیم: 🌟 “من میخوام انتخاب آگاهانه برای لاغری داشته باشم!”
نه یه انتخاب موقتی، نه از روی اجبار یا ترس.
بلکه انتخابی که از دل بیاد… از درک واقعی شرایط فعلی و پذیرش مسئولیت کامل زندگیمون 🧠💖
✅ انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی چی؟
یعنی از این به بعد:
👂 به حرف بدنم گوش بدم، نه برنامه رژیمهای عجیب
💭 با ذهنم همراه باشم، نه دشمنش باشم
🧘♀️ برای خودم تصمیم بگیرم، نه برای نگاه دیگران
وقتی انتخاب آگاهانه برای لاغری رو وارد سبک زندگیمون میکنیم، دیگه لازم نیست با خودمون بجنگیم.
دیگه خبری از “نخوردنِ با زور” یا “ورزش از روی اجبار” نیست.
جای اونها رو میدیم به:
☕️ انتخابهای کوچک اما پیوسته
🌈 توجه به احساسات درونی
✨ هر قدمی که با آگاهی برداشته میشه، هزار بار ارزشمندتر از قدمهاییه که با اجبار برداشته میشن.
و تو الان این فرصت رو داری که قدم بذاری تو مسیری که واقعاً ازش لذت ببری…
پس بیا با صدای بلند دوباره بگیم:
“من لاغری رو آگاهانه انتخاب میکنم!” 💫

قدرت انتخاب، خاص انسانه 👤
تا حالا به این فکر کردی که چرا پرستوها هر سال همون مدل لونه رو میسازن؟ 🕊️
یا چرا شیرها توی طبیعت همیشه یه سبک شکار دارن؟ 🦁
چون غریزه دارن… نه قدرت انتخاب!
🌟 ولی ما چی؟
ما انسانیم… با یه هدیه بزرگ از طرف آفرینش: قدرت انتخاب 🙋♀️
ما میتونیم تصمیم بگیریم چی بپوشیم، کجا زندگی کنیم، با کی وقت بگذرونیم و حتی چی بخوریم یا نخوریم.
✋ یعنی چی؟ یعنی وقتی همه دارن برای لاغری رژیمای سخت و خستهکننده میگیرن،
تو میتونی انتخاب آگاهانه برای لاغری داشته باشی 😌 نه از روی ترس، نه به اجبار، نه برای تأیید دیگران…
بلکه از روی عشق به خودت ❤️
✅ یعنی گوش بدی به نیازهاش، نه به وسوسهها
✅ یعنی از خوردن لذت ببری، نه احساس گناه کنی
✅ من مجبور نیستم مثل اطرافیانم پرخوری کنم
✅ لازم نیست هر خوراکی خوشمزهای رو امتحان کنم
✅ قرار نیست خودمو با دیگران مقایسه کنم
ماها معمولاً فکر میکنیم تغییر باید از بیرون بیاد. ولی وقتی انتخاب آگاهانه برای لاغری رو شروع میکنی، خودت تبدیل به عامل اصلی تغییر میشی ✨
تو دیگه منتظر رژیم معجزهآسا یا قرص جادویی نیستی. تو منتظری خودت رو بهتر بشناسی و انتخابهات رو ارتقا بدی.
و این یعنی آزادی واقعی ❤️

ذهن ناخودآگاهت مثل یه سیستم قدیمیه 💾
تا حالا شده گوشی یا کامپیوترت هنگ کنه و دیگه درست کار نکنه؟ 🤯 همونجوری ذهن ما هم میتونه هنگ کنه و گیر کنه!
ذهن ناخودآگاه ما مثل یه سیستم قدیمی کار میکنه که پر شده از باورهای تکراری و قدیمی که همیشه بهمون فرمان میده.
این باورها مثل ویروسهای نرمافزاری هستن که جلوی بهروزرسانی و پیشرفت ذهن رو میگیرن 🚫🧠
🔸 باورهایی مثل:
- “چاقی توی ژن ماست و هیچ کاری نمیشه کرد”
- “من همیشه گرسنهم و نمیتونم جلوی اشتها رو بگیرم”
- “لاغر شدن برای من خیلی سخته و غیرممکنه”
اینها همون باورهای مخرب و قدیمی هستن که ذهن ناخودآگاهت رو برنامهریزی کرده و باعث شده مسیرت به سمت چاقی ادامه پیدا کنه.
مثل ویروسهایی که توی سیستم میمونن و اجازه نمیدن برنامههای جدید اجرا بشن، این باورها هم جلوی تغییر مثبت رو میگیرن.
اما خبر خوب اینه که تو هنوز هم قدرت داری! 💪
تنها راه پاک کردن این باورهای مخرب، انجام یک کار ساده اما عمیقه:
✨ انتخاب آگاهانه برای لاغری ✨
این انتخاب یعنی هر روز، با اراده و آگاهی بگی:
- “من قدرت انتخاب دارم”
- “من میتونم ذهنم رو دوباره برنامهریزی کنم”
- “من برای خودم دارم لاغر میشم، نه کسی دیگه”
هر بار که این جملات رو تکرار میکنی، مثل یه آنتیویروس ذهنی عمل میکنن و ویروسهای مخرب رو از ذهن ناخودآگاهت پاک میکنن 🧹🧠
وقتی این فرمولهای جدید رو وارد ذهن ناخودآگاهت میکنی، اون موقع هست که تغییر واقعی شروع میشه.
🔄 ذهن مثل یه باغچهست
اگر بذری از باورهای محدودکننده بکاری، فقط چاقی و ناامیدی رشد میکنه.
ولی اگر بذری از انتخاب آگاهانه برای لاغری و باورهای مثبت بکاری، هر روز بیشتر به سمت سبک زندگی سالم و متناسب پیش میری 🌱🌻
✨ انتخاب آگاهانه برای لاغری فقط برای خودت باشه
اگر دلیل اینکه دنبال لاغری میری فقط این باشه که همسرت خوشش بیاد، یا فقط بخوای دوستات رو قانع کنی که میتونی تغییر کنی، یا بخوای به حرفهای منتقدها جواب بدی…
💔 باور کن، خیلی زود خسته میشی، ناامید میشی و احساس شکست میکنی.
چون این نوع لاغری، انتخاب واقعی تو نیست، بلکه یه تلاش برای جلب رضایت دیگرانه که نمیتونه پایدار باشه.
اما وقتی که واقعاً واقعاً بخوای برای خودت لاغر بشی، برای اینکه حس بهتری داشته باشی، برای اینکه هر روز که تو آینه نگاه میکنی، عاشق بدنت بشی. اون موقع هست که این انتخاب تبدیل میشه به یه دوست همیشگی و همراه وفادار 🎯
انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی تو با تمام وجود، برای خودت تصمیم میگیری، نه برای قضاوت بقیه.
نه برای فشارهای بیرونی، نه برای هیچ توقعی جز خوشحالی و سلامت خودت.
وقتی این انتخاب از درون قلبت باشه، حتی وقتی سختی و چالش پیش میاد، تسلیم نمیشی.
چون این انتخاب، بخشی از هویت تو شده.
پس یادمون باشه:
💡 انتخاب آگاهانه برای لاغری زمانی ارزشمند و پایدار میشه که فقط برای خودت باشه.
وقتی که هدف واقعی تو،
خوشحال بودن، سلامت داشتن و دوست داشتن خودته،
اون موقع مسیر لاغری تبدیل میشه به یه مسیر پر از عشق، آرامش و انرژی مثبت 💖✨
بدنت، شخصیترین دارایی توئه 🔐
بدنت مثل یه گنجینهست، یه دارایی خیلی خاص که فقط مال خودته.
هیچکس نمیتونه به جای تو غذا بخوره، بخوابه یا ورزش کنه 🛌🍎 تمام لحظهها و تصمیماتی که مربوط به بدنت میشه، فقط به خود تو مربوطه!
🪞 بدنت مال توئه.
این بدن، جاییه که زندگی تو توش جریان داره.
🧬 تجربههات با این جسم، منحصربهفرد و فقط مخصوص توئه.
هیچکس نمیتونه دقیقاً احساس تو رو داشته باشه یا جای تو تصمیم بگیره.
پس چرا اجازه بدی دیگران انتخابها و تصمیمهای مربوط به بدنت رو برای تو بگیرن؟
چرا باید تحت تأثیر حرفها و نظرهای دیگران قرار بگیری وقتی که تو حق داری بهترین انتخابها رو برای خودت داشته باشی؟
✍️ تمرین طلایی: احساس مالکیت ❤️🔥
یه لیست ساده ولی بسیار مهم بنویس از چیزهایی که کاملاً شخصی و متعلق به تو هستند:
- شماره موبایلت 📱
- رمز کارت بانکیات 💳
- مسواکت 🪥
- و البته، مهمتر از همه… بدن خودت! 💪
✅ این تمرین باعث میشه ذهنت بتونه باور کنه که تو کاملاً حق داری کنترل بدنت رو خودت به دست بگیری.
این یعنی اولین قدم بزرگ در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری رو برداشتی!
وقتی باور کنی که بدنت مال توئه و هیچکس حق نداره در انتخابهاش دخالت کنه، اون وقت آگاهانه و با قدرت، مسیر لاغری رو انتخاب میکنی.
این انتخابِ تو، انتخابی که برای خودت و آیندهات میکنی، بهترین هدیهایه که میتونی به خودت بدی 🎁✨
🧘♀️ احساس خوب، راز پایداری لاغری ذهنیه
ما نمیخوایم مواد غذایی رو دشمن بدونیم 😠❌
خیلی وقتها فکر میکنیم مواد غذایی، مخصوصاً خوراکیهای خوشمزه مثل شکلات و غذاهای چرب و شیرین، دشمن ما هستن و باید ازشون دوری کنیم.
اما حقیقت اینه که انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی رابطهای سالم و دوستانه با غذا داشته باشیم، نه ترس و عذاب وجدان.
🍫 مثلاً اگه شکلات خوردی، باید یاد بگیری که از خوردنش لذت ببری، نه اینکه بعدش تا شب با خودت بجنگی و عذاب وجدان داشته باشی.
اینکه بخوای به خودت بگی:
“چقدر احمقم که شکلات خوردم!”
یا “الان همه تلاشم به باد رفت!”
فقط باعث میشه مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری سختتر و پرچالشتر بشه.
✅ راز اصلی موفقیت در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری اینه که بتونی از احساسات منفی و حس گناه، یه فرصت برای رشد و انتخابهای بهتر بسازی.
وقتی یاد بگیری احساس بد ناشی از خوردن بیش از حد یا انتخابهای نادرست، نمیتونه تو رو از مسیرت خارج کنه، اون موقع دیگه هیچ چیزی جلوی پیشرفتت رو نمیگیره.
پس همیشه یادت باشه:
🌟 در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری، هیچ چیز قطعی نیست،
🌟 هیچ شکست بزرگی وجود نداره،
🌟 فقط انتخابهای پیوسته و آگاهانهست که مسیرتو میسازه.
🌈 جمعبندی: تو انتخابگر مسیرت هستی!
لاغری فقط یه هدف فانتزی و دور از دسترس نیست،
لاغری یه مسیر ذهنیه، یه سفر عمیق که با انتخاب آگاهانه برای لاغری شروع میشه و هر روز با تصمیمهای کوچک و بزرگت ساخته میشه. 💡✨
“من انتخاب آگاهانه برای لاغری دارم، چون من لایق بهترینها هستم.” 🌟💪
یاد بگیر که قدرت ذهن در دست توئه، و تو بهترین تصمیمها رو میتونی برای سلامتی و زندگی بهتر بگیری.
مسیر لاغری با ذهن، مسیر توست و تو همون کسی هستی که راهش رو روشن میکنه! 🚀🌈
پس هر روز با این حس و انرژی مثبت بیدار شو و با خودت بگو:
💬 “من صاحب انتخابم، و انتخاب من آگاهانه و برای لاغریه.”
💬 “من مسیر خودم رو میسازم و لایق بهترینها هستم.”
همیشه به خاطر بسپار که:
✨ مسیر لاغری با ذهن، یه مسیر عاشقانه و آگاهانهست،
✨ و تو قهرمان این داستان هستی! 🦸♀️🦸♂️
منتظر کامنتهای شما هستیم! 💬👇
همراه همشگی شما: رضا عطارروشن
امتیاز 4.57 از 47 رای
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!



فایل ” انتخاب لاغری در زندگی ( قسمت دهم ):”
قدم اول :
لیست قسمتی از داشته های شخصی من به صورت زیر میباشد:
1. بدن سالم
2. گوشی تلفن همراه
3. ماشین شاسی بلند
4. حساب بانکی شخصی مجزا
5. شغل تمام وقت و نیمه وقت
6. همکاران و دوستان صمیمی
7. پدر ، مادر و خواهر
8. فرزندی مهربان و صالح و خوش تیپ
9. همسری مهربان و باوفا و همراه
10. لپ تاپ شخصی
11. لباس و کفش و جواهرات و لوازم ارایشی و بهداشتی
قدم دوم :
نظر ديگران راجع به موارد ذکر شده در بالا:
1. کسی تا حالا دربارهٔ بدن سالم من، صحبت خاصی نکرده است؛ فقط چون خواهرم رژیم “نخوردن برنج و نان” را مدتی گرفته است، از من خواست که یک فکری برای خودم بکنم.
من هم موضوع حرف را عوض کردم. برای داشتن بدن سالم، به نظر دیگران اهمیت نداده ام.
2. افراد زیاد ی از من پرسیدند که با انکه گوشی تلفن همراه من ایفون است، چرا ایفون مدل جدید نمیخرم.
با انکه این مساله هیچ ارتباطی به دیگران ندارد و مساله کاملاً شخصی است، من به انها گفتم: “تا زمانیکه گوشی من کار میکند، ازش استفاده میکنم.”
برای داشتن و انتخاب گوشی تلفن همراه، فقط به نظر خودم اهمیت دادم.
3. درباره ماشین شاسی بلند من، پسرم و همسرم به من قر زدند که چون ماشین من نیسان 4 سیلندر است، ماشین سایز بزرگتر بگیرم، ولی چون سایز ماشین برای من کاملاً مناسب است؛ من نیازی به تعویض ماشینم ندیده ام.
برای داشتن نیسان شاسی بلند، با فکر خودم و به پيشنهاد همسرم، این ماشین را خریدم. برای تعویض ماشینم، به نظر دیگران اهمیت نداده ام.
4. همسرم چندین بار از من خواسته است که حساب بانکی شخصی ام را ببندم و با او حساب مشترک باز کنم.
ولی چون من دوست دارم از درامد خودم برای خانواده خودم گاهی کادو بخرم، این جوری راحتتر هستم که نخواهم بابت خرید هر کادو، دلیل، قیمت و غیره را برایش توضيح بدهم و یا شاید بابت مساله راجع به کادو، مجبور به بحث و گفتگو با او نشوم.
برای داشتن حساب بانکی مجزا، به نظر دیگران اهمیتی نداده ام.
5. من دو شغل؛ تمام وقت و نیمه وقت دارم. دربارهٔ شغل نیمه وقتم؛ که در اخر هفته ها است، تقریبا همه اطرافیانم از من خواسته اند که استعفا دهم؛ ولی چون من تدریس کردن را دوست دارم، ان را 5 سالی هست که در کنار شغل تمام وقتم؛ ادامه داده ام.
برای داشتن شغل تمام وقت خودم ، شغلم را با استفاده از فایلهای پیاده روی پیدا کردم و برای شغل نمیه وقتم؛ تدريس را به پبشنهاد پسرم، انتخاب کردم؛ چون پسرم هنوز هم معتقد است که؛ من از معلمهای مدرسه اش بهتر به او، مطلب درسی رامیتوانم یاد دهم.
6. داشتن ارتباط من با همکاران و دوستان صمیمی، بانظر و یا ایده ای از اطرفیانم و نظراتشان، هیچ تغییری تا حالا نکرده است.
برای داشتن ارتباط با همکاران و دوستانی صمیمی، همواره تمرینهای سایت تناسب فکری؛ نظر مرا جلب کرده و به من کمک فراوانی در این مورد بخصوص، نموده است.
7. در داشتن ارتباط من با پدر ، مادر و خواهرهایم، تغییری با نظر اطرافیانم،به وجود نیامده است.
داشتن 5 عدد خواهرم همیشه در نظر ديگران؛ سوال بوده و من در بچگی خجالت میکشیدم که تعدادان را بگويم، چون دیگران معتقد بودند که؛ خانواد ه من پر جمعیت است؛ ولی بعد که بزرگتر شدم و درکم بهتر شد، انها را به پدر و مادر خودم رجوع میدادم؛ چون تعداد فرزندان و 5 عدد خواهرم؛ انتخاب من نبوده است.
8. داشتن فرزندی مهربان و صالح و خوش تیپ؛ در خیلی موارد تربیتی با دخالت زیاد مادر، برادرو خواهر شوهر ، پدر و مادر و خواهرانم؛ همراه بوده است.
انگار انها مرز بین دخالت کردن و ارتباط داشتن؛ را هنوز که هنوز است، از هم تشخيص نداده اند.
وقتی من یاد گرفتم که؛ کمربند ایمنی خانواده خودم را که شامل همسر، خودم و پسرم بود، را ببندم، رفتار ديگران کاملاً تغییر پیدا کرد.
9. داشتن همسری مهربان و باوفا و همراه؛ در تمام طول ازدواجم باعث شده است که همه موفقیتهای من را اطرافیانم بعد از ازدواج، به خاطر وجود همسرم بدانند و به من بگويند:” شانس اورد ی که این اقا؛ شوهرت است.”
البته حرف اطرافیانم؛ سالهاست باعث تغییری در رفتار من و همسرم نشده است، چون همه ما خوب میدانیم که ازدواج هم مثل متناسب شدن دو طرفه است؛ تا من قدمی در سمت محبت به همسرم، برندارم، نمیتوانم انتظار محبت بی دریغ از او داشته باشم.
بهمين ترتيب، من تا فایلی را به طور عملی انجام ندهم؛ نمیتوانم، انتظار داشته باشم که، متناسب شوم.
از زمانیکه ساکن سایت شده ام ، وقتی برای این حرفهای خاله زنکی، ندارم.
10. راجع به برند لپ تاپ شخصی ام، من نظر زیاد شنیده ام، حتی راجع به جعبه و ساک ان.
من همواره هر لپ تاپی تا حالا، خریده ا م را، دور ننداخته ام؛ بنابراین الان 3 تا لپ تاپ دارم که یکی را 12 سال پیش خریدم ، یکی را 7 سال پیش و یکی را امسال.
با هر کدامشان، کارهای مختلف مخصوصی، انجام میدهم.برای داشتن و خریدن هر لپ تاپ، نظر همسر و پسرم را پرسیده ام، چون انها راجع به کیفیتی که من خواسته بودم، حسابی در اینترنت وقت گذاشته بودندوتحقیق کرده بودند.
11. من از ان خودم، لباس و کفش و جواهرات و لوازم ارایشی و بهداشتی دارم و چون فرزندم پسر است، تقريباً تمامی این وسایل را فقط خودم، استفاده میکنم و به کسی هم تا حالا زیاد، انهاراقرض نداده ام.
گاهی برای مدل و یا رنگ لباس، ظاهر و کیفیت کفش، از همسر و پسرم نظرشان را خواسته ام؛ ولی نهايتا خودم آنها را، انتخاب کرده ام.
دلم میخواهد که این جمله را هزار بار بلند بخونم و داد بزنم که: “نکته جالب توجه این است که تا وقتی برای شرایط جسمی خود، \” تحت تاثیر دیگران\” باشیم، موفق به “تغییر شرایط خود و انتخاب لاغری”، نخواهیم بود.”
نشان های دریافت شده
سلااام
من وقتی این فایلو دیدم به رفتارام و حرفایی که با خودم در طول روز میزدم دقت کردم و دیروز همینطوری که داشتم فکر میکردم با خودم گفتم چقدر خوب میشه اگه لاغر شم و دوستام بیشتر دوسم دارن و احساسم بهتره نسبت به خودم و دلم میخواد هر چه زودتر لاغر شم بعد که به این گفتگوی ذهنیم آگاه شدم فهمیدم دقیقا همین جاهاست که من جسمم رو مربوط به دیگران میدونم و همون موقع به خودم گفتم نه من به خاطر هیچ کس لاغر نمیشم ؛ به خاطر اینکه دوستام بیشتر دوستم داشته باشن و تحسینم کنن
به خاطر اینکه بقیه ازم تعریف کنن و مدام درباره ی جسمم صحبت کنن
به خاطر اینکه به بقیه نشون بدم منم میتونم ببینید منم لاغر و زیبام
نه به خاطر هیچ کدومشون نیست که من میخوام لاغر شم مگه من به خاطر دیگران لهجه و نوع حرف زدنمو تغییر میدم؟ مگه به خاطر دیگران کرم پوستمو تغییر میدم؟ مگه به خاطر دیگران ساعت خوابمو تغییر میدم؟
هیچ کدوم از اینا رو به خاطر اینکه دیگران ازم راضی باشن تغییر نمیدم حتی اگه بعضیا بهم بگن تغییر بده ولی من طوری که راحتم حرف میزنم پس اینا برام یه چیز شخصیه و بدنم هم شخصی ترین چیز من توی زندگی منه و من به خودم اجازه نمیدم به خاطر دیگران تغییرش بدم. اونا اصلا براشون مهم نیست که من چه جسمی دارم و خودمم که فکر میکنم اگه لاغر شم بقیه بیشتر دوسم دارن در صورتی که این اشتباهه اصلا اگه کسی قراره به خاطر بدنم دوستم داشته باشه و اگه بدنم تغییر کرد میزان علاقه ی اونم به من تغییر کنه پس اصلا نمیخوام دوستم داشته باشه و توی زندگیم جایی نداره .
منم که تصمیم میگیرم چطور زندگی کنم و دیگران رو توی زندگیم دخالت بدم یا نه. من برای شخصی ترین دلیلام میخوام متناسب بشم نمیخوام کسی بیشتر دوستم داشته باشه چون همین الانم دوست داشتنی هستم ، نمیخوام بقیه بیشتر روم حساب کنن چون من همین الانم مسئولیت پذیرم و از پس بیشتر کارا بر میام
من اونقدری ارزش دارم که ، به خاطر حرف دیگران درباره ی جسمم ، دست به تغییر شخصی ترین چیز خودم نزنم و بزارم روند تناسب اندامم درست و به موقع و پله پله اتفاق بیوفته.
من به خودم احترام میزارم
در همین راستا حواسم به خودم هست میدونم که تناسب اندام الویت زندگی منه و زندگی خیلی های دیگه همینطور که وقتی میبینم یه نفر توی دنیا بهترین جایزه ها رو میبره ولی آدم چاقیه خب درک میکنم که اونقدرا بهش نمیچسبه این جایزه! چون سلامتی همه چیزه و اگه تو سلامت نباشی ولی پولدار ترین و موفق ترین آدم رو زمین هم باشی بازم دستاوردات بهت کیف نمیدن و همش با خودت میگی کاش متناسب بودم وقتی اون جایزه رو میگرفتم و یا هر چیز دیگه ای.
پس من به رفتارم توجه میکنم و اون کاری رو انجام میدم که در راستای الویت هامه. هربار میخوام چیزی اضافه وارد جسمم کنم یادم میوفته که اینجا یه مکان مقدسه و نباید توش آشغال ریخت .
خدایا شکرت
ممنونم استاد
سلام خدمت استاد گرامی و دوستان پر انگیزه ام
من تا به این جای چالش یاد گرفتم انتخاب کنم که چه مقدار از چه غذایی رو بخورم و بارها بگم من حق انتخاب دارم نه قدرت اشتها پس هیچ تحمیلی و اجباری در کار نیست و همش عادتها و باورهای ما هست که باعث انجام یه سری کارها و انتخابها میشه .
چقدر استاد در این فایل شخصی بودن قضیه ی لاغری رو خوب برای من نوعی جا انداختین چقدر عالی این قضیه رو درک کردم چقدر در گذشته به اشتباه رفتار می کردم و فکر می کردم ودر حق خودم ظلم می کردم و به خودم بی احترامی میکردم چون با نظر بقیه زندگی میکردم ولی الان دو سه سالی میشه که دیگه آگاهم جسم من هم مثل خیلی از لوازم شخصی من یک موضوع کاملا شخصی هست و هیچ ارتباطی به کسی نداره همانطور که نظر کسی در مورد مسواک من که یک وسیله ی شخصی من هست اهمیت ندارد و یا اینکه همانطور که نظر بقیه در مورد شماره ی شناسنامه ی من اهمیت نداره و یا همانطور که نظر بقیه در مورد شماره ی ماشین من برام اهمیت نداره ویا اینکه نظر بقیه در مورد شماره موبایلم هیچ اهمیتی ندارد پس نظر بقیه هم. در مورد جسم من که شخصی ترین موضوع زندگی من هست و هر لحظه همراه من هست اهمیت نداره و نخواهد داشت و من باید این موضوع رو درک کنم چون من در گذشته که بارها با رژیم به تناسب میرسیدم اما نظر و دیدگاه اطرافیانم به راحتی روی من تاثیر میگذاشت که هر بار به من میگفتن دیگه بسه لاغری چقدر زشت شدی صورتت لاغر شده پوستت خراب شده دماغت بزرگ شده و یا اینکه خیلیها پشت سرم میگفتن فلانی انگار قرص و چیزی خورده که لاغر شده و طفلی قیافه اش داغون شده انگار معتاد شده انگار مریضی داره و ….و من سریع میترسیدم که وای من این لاغری رو نمیخوام. من اون چهره ی قبلی خودم رو میخوام و همیشه میگفتم ای کاش جسمم لاغر بود اما صورتم چاق بود ولی حاضرم به جرات بگم از وقتی که در این مسیرم نه تنها کاری به حرف اطرافیانم ندارم و کاری به نظر اونها در مورد جسمم ندارم بلکه از هر اندام چاق حتی صورت هم به شدت بدم میاد و اتفاقا چهرهای ظریف و زیبا و خوش فرم رو بیشتر دوست دارم و چقدر از صورت خودم در حالت تناسب بیشتر راضی هستم و لذت میبرم
جسم من شخصی ترین موضوع زندگی من هست
جسم من شخصی ترین موضوع زندگی من هست
جسم من شخصی ترین موضوع زندگی من هست .
.پس موضوع تناسب اندام من باید از هر موضوعی در زندگی من مهمتر باشه .
خود من این دو شب در ایام عید هست که باسفره های رنگین و متنوع رو به رو میشم برای شام و یا ناهار که واقعا همه ی غذاها فوق العاده هستن واونجور که دوست دارم غذاهای دلخواهم رو روی سفره میبینم و حتی هنوزم مقداری از انواع غذاهای عالی وخوشمزه ازمهمانی که دو شب پیش داشتم در یخچال هست و امروز برای ناهار دوباره از اونها کشیدم اما خیلی عالی و به اندازه خوردم و به خودم گفتم من طعم عالی و بینظیر و زود گذر این موادغذایی رونمیخوام من طعم بینظیر و دایمی تناسب اندام رو میخوام درسته یک بار خطا در برخورد با مواد غذایی دلخواهم داشتم اما دوباره دیگه رو عالی رفتار کردم که مطمعنم اون یک بار خطای من هم بسیار بسیار از رفتارهای درست گذشته ام بهتر بوده .
من لذت آنی هیچ مواد غذایی رو نمیخوام
من لذت آنی هیچ پاستا، پیتزا و لازانیا وساندویچ رو نمیخوام
من لذت آنی هیچ بستنی و شیرینی و شکلات واجیل رو نمیخوام .
من لذت آنی هیچ چیبس و پفک و کرانچی, و …. رو نمیخوام .
من هیچ وقت به دنبال خوردن و تست کردن مزه های جدید نیستم و عشقم و لذتم فقط خوردن نیست
من هوشیارم و آگاهم که عشقمم تناسب اندام ایده الم هست و در هر شرایطی به یاد هدفم هستم .
تجربه ی این شیرینی و این مواد غذایی جدید و این غذای نذری و .. نباید من روچاق کنه من فقط باید به یاد هدفم باشم و رفتار درستی داشته باشم چون تمام مشکل مابه خاطر اون اضافه خوردن ها هست یعنی من نباید از خوردن خودم برای رفع نیازم بترسم من باید از اون اضافه بر نیاز خوردن خودم که رفتار ناپسندی هست بترسم .
پس به قول استاد در این چالش من با هیچ بهانه ای نباید غذا وارد جسمم کنم که مثلا چون نذری هست وثواب داره من نباید بخورم که مثلا چون اسراف نشه من نباید بخورم هیچ چیز به اندازه جسم من ارزشمند نیست همه ی اینها واین طعم ها و آین لحظات گذرا هستند و فراموش میشن پس من باید تصمیم بگیرم تابع مواد غذایی بیرونی باید رفتار کنم یا تابع جسم متناسب خودم وهدفم باید رفتار کنم ؟؟
من از این به بعد در زندگیم یعنی از این لحظه به بعد که در ایام عید هستم بیشتر به این قضیه اهمیت میدم و فقط به جسمم و نیاز اون توجه میکنم و به اون احترام میزارم و نه کمتر از مقدار نیازش و نه بیشتر از مقدار نیازش مصرف میکنم چون برای خودم و جسمم و هدفم ارزش قایلم پس زیاده روی در خوردن نمیکنم .
من لذت میبرم که تناسب اندام همیشگی در اولیت زندگی من هست .
من باید همیشه از خودم بپرسم که آیا لذت خوردن این مواد خوراکی برای من لذت بخش هست و یا لذت تناسب اندام همیشگی برای من لذت بخش هست ..
و من اتفاقا باید بگم بازم امروز ظهر من سه مدل از انواع غذا های دلخواهم مثل لازانیا و پاستا و ته چین عالی در یخچالم بود اما دقیقا با همین تفکر از هر کدوم به اندازه نیازم برداشتم و خوردم و اصلا زیاده روی نکردم و سبک و عالی میز غذا رو ترک کردم در حالی که کلی دسر و شیرینی و سالاد و زیتون و …. بود اما من لب نزدم چون نمیخواستم .چون لذت آنی و زود گذر هیچ مواد غذایی و در لحظه ی سیری نمیخوام وبه خاطر لذت دایمی تناسب اندام هیچ غذایی رو به زور وارد جسمم نمیکنم
من همچنان با قدرت و با استمرار.و علاقه راهم رو ادامه میدم .
نشان های دریافت شده
سلام استاد عزیز خسته نباشید
و سلام به دوستان عاشق تناسب اندام
عالی بود…
وقتی به چیزهای شخصی فکر کردم دیدم واقعا شخصی ترین مورد جسم ماست اما همیشه نظر دیگران تاثیر گذاشته روی ما،
مثلامن در زندگیم هر بار گه خواستم لاغر بشم و به کمک کم خوردن یا هر روشی،
ناخواسته مادرم و خواهرم مانع شدن چون میگفتن آخه مواظب صورتت باش خیلی لاغر میشه ، شکسته بنظر میای ، اینجوری زیبا نیستی اگه خیلی لاغر باشی، خلاصه با این افکار کاملا اشتباه اونا که در مورد جسم شخصی من تا این حد نظر دادند من هم دچار سردرگمی میشدم و هر روز به صورتم نگاه میکردم که نکنه خیلی لاغر بشه.
یه بار بهشون گفتم آخه صورت من چه دردی رو از شما دوا میکنه،بذارید زندگیم رو بکنم بذرید کاملا زشت بشه اما پاهام درد نکنه بخاطر این همه اضافه وزن ، آخه اولویت سلامتی هستش نه زیبایی…
خلاصه من با گوش دادن فایل و خوندن متن به این نتیجه رسیدم که
*من حق انتخاب لاغری دارم*
فقط بخاطر خودم و احساسی خوبی که این کاهش وزن در جسم و روح من ایجاد کرده و میکند برای خودم ارزش قایل بشم و انتخابهای کوچکم براساس باارزشترین انتخاب زندگیم که تناسب اندام باشه .
پس اولویت اول من تناسب اندام است.
لحظه ای که یه چیز خوشمزه ، شیرینی ،غذا حتی میوه،میاد دم دست باید به این فکرکنم که آیا من سیر هستم یا نه ، خیلی وقته چیزی نخوردم یا نه ، و بگم که نشمیل این طعمها و مزه ها همشون گذراست ،موندنی نیست،مراسمات و مهمونیها و… همه تموم میشه،
فقط جسممه که همراه من میمونه و هیچ چیزی ارزش سلامتی من رو نداره، من طابه این خوردنی ها نیستم بلکه طابع سلامتی و جسمی متناسب و لاغر هستم .
اگه چند روز این افکار رو موقع خوردن داشته باشیم و بتونیم جلوی ذهن منفی باف رو در اون لحظه بگیریم، و نه بگیم به خیلی از خوردنیها،و این تمرین رو تکرار کنیم ، ذهن ناخوداگاه ما برای همیشه عوض میشه،
و کم کم به آرزوی تناسب اندام میرسیم.
❤باید بگیم آیا خوردن این برای من لذتبخشه یا داشتن تناسب اندام و لاغری؟
تداوم در این فکر باعث میشه برای همیشه متناسب شویم .❤
با سلامخدمت استاد عزیز و بزرگوارم و سایر دوستان پر تلاش لاغری ذهن. نکته بسیار عالی سطح بالاتری از انتخاب در خصوص مواد غذایی . موضوع این فایل برای من خیلی عالی و بسیار تاثیر گذار بود .من تا الان هیچ وقت از این دید گاه به جسم خودم نگاه تکرده بودم هر وقت هم در رژیم و ورزش و …بود تمام ذهن من این بود که دیگران بگن چقدر تغییر کردی .در واقع الان متوجه شدم که من جسمم رو انگار متعلق به خودم نمیدونستم و در همه حال منتظر نظرات دیگران بخصوص همسرم باشم .انگار پرده ای از جلو چشمم کنار زده شد و جسم خودم را مطلق در اختیار خودم دونستم الان که دقت میکنم میبینم بله واقعا در مهمانی ها در جشن تولدها. و….اصلا توجهی به تناسب اندامم نداشته و آنچه مهم بوده تجربه خوردن آن غذا بوده و یا اینکه مثلا در مهمانی ها میزبان ناراحت نشه و یا غذای نذری که حتما چه سیر بودیم چه گشنه باید اسنفاده میشد .در واقع میشه گفت استاد من به غیر از ماه مبارک رمضان طعم گرسنگی رو نچشیده بودم چون در شادی در ناراحتی هنگام کار زیاد هام سفر و… تنها تفریح و سرگرمی و خلاصه درمان همه حالتها خوردن و تنها خوردن بوده. استاد بسبار بسیار ممنونم .
الویت قرار دادن هدف اصلی یعنی تناسب اندام موضوع خیلی مهمیه که اگر ما به خوبی انجامش بدیم باعث میشه که انتخابهای کوچکمون متناسب و در راستای رسیدن به هدف اصلیمون باشه
در واقع روزی چندبار باید به خودمون یاداوری کنیم که تناسب اندام الویت اول من است و هرانچه که مرا از رسیدن به هدف اصلیم دور میکند را براحتی کنار میگذارم زیرا اکنون و برای همیشه تناسب اندام الویت همیشگی من است
من رسیدن به هدفم یعنی تناسب اندام را مهم تر از هر چیزی میدانم بنابراین در انتخابهای کوچکم دقت بیشتری میکنم هربار انتخاب میکنم که فایلهارو گوش کنم هربار انتخاب میکنم که به اندازه نیازم بخورم و هربار انتخاب میکنم که تمریناتم را انجام دهم هربار انتخاب میکنم که شاد باشم و خودم را دوست داشته باشم
امروز فهمیدم که اگر هیچوقت چاق نبودم شاید هیچوقت گذرم به موضوع خویشتن دوستی نمی افتاد و شاید حتی انتخابم برای چاقی اگاهانه بوده و ضمیر برترم انتخاب کرده که من از مسیر چاقی به اگاهیهای برتر برسم و لاغر بشم چون شاید اگر لاغر بودم هیچوقت به این فکر نمی افتادم که باید خودمو دوست داشته باشم و ارزشمندی وجودم را نمیفهمیدم و فهمیدم من باید از چاقی درس بگیرم چون اگر ما از موضوعات و اتفاقهای زندگیمون درس نگیریم انقدر تکرار میشن تا ما درس اون اتفاق را یاد بگیریم و من فکر میکنم که باید دست از مبارزه با چاقی بردارم چاقی اینجاست تا به من درس های بزرگی بده اگر چاق نبودم لذت تغییر کردن را نمیچشیدم اگر چاق نبودم با این سایت اشنا نمیشدم اگر چاق نبودم یاد نمیگرفتم که خودمو دوست داشته باشم و چاقی برای من اتفاقهای خوب و درسهای خوب هم رقم زده ازش متشکرم و کم کم دارم ازش خداحافظی میکنم چون شاید یه زمانی انتخاب کردم که توسط تجربه چاقی یسری درس یاد بگیرم اما امروز انتخاب میکنم که تجربه ی تغییر کردن را برای خودم رقم بزنم و انتخابم رسیدن به تناسب اندام ایده الم باشه و در مسیر لاغر شدن تجربه های زیبایی داشته باشم و هرروز درسهای خوبی از مسیر لاغر شدنم یاد بگیرم
من انتخاب امروزم لاغر بودن است و در راستای تجربه ی انتخابم گام برمیدارم و در مسیر گام برداشتن نهایت لذت را میبرم و هرروز خودم را تحسین میکنم و از هرروزی که به سمت تناسب اندام حرکت میکنم درس یاد میگیرم
خدایا شکرت که مرا در مسیر تغییر و رسیدن به هدفهایم قرار داده ای
من هدف و الویت اولم را تناسب اندام ایده ال و لاغرری همیشگی میدانم و قول میدهم که در برداشتن گامهای کوچکم به هدف اصلیم نگاه کنم و براساس هدف اصلیم یعنی لاغری گامهایم را انتخاب کنم
خدایا شکرت
فریماه ازت ممنونم که در این مسیر همیشه مرا حمایت میکنی
و استاد از شماهم خیلی خیلی ممنونم
نشان های دریافت شده
سلام براستاد عزیزودوستان همراه
همین چند روز پیش بود که برامون یه ظرف غذا بابت سالگرد یکی از اقوام آوردند .و من وقتی چشمم افتاد به غذا با خودم گفتم من که سیرم و تناسب اندام برام مهم تره از هرچیز دیگه ای هست .وبه راحتی ازش گذشتم .
چونکه آنقدر بابت چاقی اذیت شدم والان که لذت لاغرشدن را دارم تجربه میکنم وچندماهه دارم روی خودم کارمیکنم و وقت میزارم چرا با یه تحریک کوچیک زحماتم رو خراب کنم و تجربه شیرین تناسب اندام رو از خودم بگیرم .یا رسیدن بهش رو طولانی کنم .
باهمین افکار ازش رد شدم و خیلی خوشحالم که این طور خوب عمل کردم و احساس ارزشمندی بهم دست داد واینکه برده غذاها نیستم و من هستم تصمیم بگیرم کی و چی بخورم .
انتخاب لاغری در زندگی
خداوند در قرآن می فرمایند اما شاکرا و اما کفورا
ای انسان راه انتخاب با توست می خوای شکر گزار باشی می خوای کافر باشی خودت انتخاب می کنی
لیستی از داشته های شخصی من
اسم و فامیلم
کد پرسنلی ام
کد ملی ام
شماره همراهم
سایز کفشم
سایز لباسام
اندازه قدم
تعداد ضربان قلبم
تعداد تنفس هام
گروه خونی ام
فشار خونم
……
و مهمتر از همه جسم ارزشمندم
همین طور که تنفس من به دیگران هیچ ارتباطی نداره و از اکسیژن اونها کم نمی کنه
همین طور که سایز پای من و کفشم مال خودمه و به بقیه ربط نداره
همین طور که ضربان قلب من بر دیگران هیچ تاثیری نمیذاره و مربوط به خودمه
تناسب اندام من هم شخصی است مربوط به خودمه به کس دیگه ای ربط نداره و خودم باید تصمیم بگیرم
همه طعم ها زود تموم میشه چند ثانیه است
همه مراسمات گذرا هست چند ساعته
همه شادی ها کوتاهن حداکثر چند ساعت
همه ناراحتی ها می گذرن چند ساعت یا چند روز
این من هستم که می مونم خودم و خودم و جسمم پس من نباید تحت تاثیر لذت چند ثانیه ای یا چند روزه باشم
من نباید تابع شرایط بیرونی باشم
من تناسب اندام و لاغری رو به همه چیز ترجیح میدم و لاغری ام مهمتر از هر موضوع دیگه ای در زندگی ام هست
نشان های دریافت شده
سلام🙂
ما آدمها آزاد افریده شدیم و اصل و ذات آفرینش ما بر اختیار است نه اجبار
ما هر لحظه در حال انتخابیم که چه مسیری رو انتخاب کنیم و این باور درست و صحیحی هست که وجود داره…
ولی از اونجاییکه همه ما از اصل و ذات خودمون دور افتادیم و جدا شدیم به تعداد سالهای عمرمون باورهای نادرستی رو درمورد خدا جهان پول سلامتی بهشت جهنم و حتی خودمون بوجود آوردیم که به قول شما نه تنها در یه جنبه در همه موضوعات زندگی ما تاثیر گزار بوده و هست
مثل این باور که همه ما یه جورایی کما بیش شک داریم که مختار آفریده شدیم و همگی با درصدهای مختلف اعتقاد داشتیم که زندگی اجباری بوده که بر ما تحمیل شده و ما در حضورمون در این دنیا اختیاری نداشتیم حضورمون اجبار بوده سرنوشتمون هم از قبل نوشته شده و یه زندگی پر از سختی و رنج و امتحان الهی برامون نوشتن که ما به اجبار فقط باید اونو طی کنیم و به پایان برسونیم و همواره درگیر مسائل مالی و سلامتی و بحث و جدل و….باشیم در نهایت هم وارد دنیایی میشیم که فقط قراره عذاب باشه و به خاطر تک تک اون اشتباهاتمون باز خواست بشیم و درنهایت هم وارد جهنم بشیم که هیزمش خودمونیم و بارها و بارها سوزانده بشیم و دوباره جسم بشیم و سوزانده بشیم چون یه بار سوزاندن برای گناهانی که مرتکب شدیم کمه…
آخه با عقل هم بهش فکر کنیم همچین چیزی امکان پذیر نیست
بعدش تمام اینها رو چطور میتونیم با عدالت رحیمیت رحمانیت غفار بودن و الرحم الراحمین بودن و تواب االرحیم بودن خدا که در قران ودعاهای ائمه میخونیم تطبیق بدیم اینا که اصلا به هم نمیخونه….
وقتی درباره خدا این باور رو داریم معلومه که نمیتونیم بپذیریم که زندگی ما حاصل انتخابهای ما نیست…وفقط جبر هست..
واین فرمول ذهنی حتی وارد باورهای ما درباره جسممون شده
وقتی باور داریم که چاقی ما ژنتیکی هست
وقتی باور داریم خدا ما رو اینگونه خلق کرده
وقتی باور داریم هر کاری هم بکنیم لاغر نمیشیم
وقتی باور داریم این سرنوشت ما هست که چاق باشیم
وقتی باور داریم آب هم بخوریم چاق میشیم…..
واز این گونه باورها…که در واقع گسترش همون باور جبر هست…خوب معلومه سخته برامون بپذیریم که چاقی ما هم محصول انتخابهای خودمون بوده….
انتخابهایی که در برخورد با مواد غذایی داشتیم
و قدرت رو به دست طعمها و رنگها و تنوع دادیم
و خودمون رو تحت اختیار اونا قرار دادیم
بر نحوه خوردن و مقدار خوردن خودمون کنترلی نداشتیم و در نهایت اسمش رو گذاشتیم اشتها….
نه اشتها نیست….انتخابه….انتخاب من از اینکه چی رو بخورم چه مقدار بخورم کی بخورم ….همین
و مواد غذایی نیستن که قدرت لاغر کنندگی یا چاق کنندگی داشته باشیم انتخاب من هست که چطوری و چه مقدار بخورم که چاق بشم….
قدرت دست منه
انتخاب با منه
به قول شما ما حتی در شخصیترین مسائل زندگیمون هم اجازه میدیم بقیه وارد بشن و نظر بدن…و باز هم ابن خود ما هستیم که این اجازه رو میدیم به دیگران و در نهایت عاقبت این انتخاب رو هم باید بپذیریم…
اینجا فقط در مورد چاقی صحبت میکنیم در صورتیکه در خیلی موارد خصوصی و شخصی زندگیمون هم اجازه ورود و دخالت بقیه رو میدیم و همینه که الان مشکل ساز شده….
ما در مورد جسممون که شخصی ترین و خصوصی ترین مساله مون هست هم اجازه دادیم دیگران باورهای نا مناسبشون رو وارد کنن .اجازه دادیم درباره جسم ما نظر بدن…اجازه دادیم درباره اندام ما نظر بدن….اجازه دادیم درباره نحوه خوردن ما نظر بدن….اجازه دادیم که خوردنهای ما رو کنترل کنن اجازه دادیم روی مواد خوراکی ای که مصرف میکنیم نظر بدن روی مقدار خوردن….حتی….
و همیشه به گونه ای رفتار کردیم خوردیم نخوردیم..کم خوردیم….که تایید بقیه رو بگیریم
آخه چقدر این تایید گرفتن برای ما مهمه….
که در خصوصیترین مساله مون هم اونا رو وارد کردیم….
تا حالا هر چی بوده و هر جور بوده گذشته…
از الان باید قدرت رو بدست بگیریم…
در انتخاب مواد غذایی
در انتخاب رنگها
تنوع
مقدار
خودمون باشیم که تصمیم بگیریم اونم بر این اساس که تناسب و سلامتی من مهمه یا لذت گذرای این طعم و این مهمانی و این شادی و این تنوع….
مسلم اینه که تناسب و سلامتی خیلی مهمتره چون ماندگاره…و لذت ها همگی موقت و زودگذرن….
از این به بعد جسممون رو با هر شکل و فرمی هست دوس داشته باشیم چون جایگاه تجلی خداوند در وجود ما است برای زندگی در این دنیا…و حالا که این رو میدونیم براش ارزش قائل باشیم و هر چیزی رو نخوریم هر مقداری رو نخوریم تحت تاثیر رنگ و تنوع و مزه ها قرار نگیریم چون سلامتی و تناسب خیلی لذت بخشتره و با ذات و اصل آفرینش ما هماهنگتر…
یکی از بهترین قسمت ها بود🙏🙏🙏🌹