0

چرا لاغرها هیچ‌وقت چاق نمی شن؟! (گام ۷۶)

لاغرها جاق نمی شن
اندازه متن

🍕🍩 هر چی می‌خورم چاق‌تر می‌شم… اما لاغرها؟! هر چی می‌خوان می‌خورن و آب هم روش! 😮 چرا لاغرها چاق نمی شن؟! این سوال سال‌ها مثل یه علامت سوال بزرگ تو ذهنم چرخ می‌زد.

وقتی کنار یه آدم لاغر می‌نشستم که با خیال راحت غذا می‌خورد، همیشه تو ذهنم یه صحنه شکل می‌گرفت: من یه بادکنک در حال ترکیدن، اون یه نی با استایل! 🎈🥢

اما واقعاً فرق ما توی معده‌مونه یا توی ذهنمونه؟

بیا باهم بریم دنبال جواب این سوال که چرا لاغرها هیچ‌وقت چاق نمی شن؟! 🧠✨

تفاوت من با افراد لاغر

🧍‍♂️ همیشه فکر می‌کردم لاغرها یه جور دیگه‌ان… انگار خدا اونا رو یه مدل خاص ساخته و منو یه مدل خراب 😅

چند بار پیش خودم گفتم: «خدایا چرا منو چاق آفریدی ولی خیلی‌ها هرچی می‌خورن چاق نمی‌شن؟!»

هر وقت می‌دیدم یکی با خیال راحت 🍕 و 🍰 می‌خوره و حتی یه گرم اضافه نمی‌کنه، تو دلم آتیش می‌گرفت و یه سؤال قدیمی بالا می‌اومد:

چرا لاغرها چاق نمی شن؟! من که حتی با آب خوردن 💧 هم چاق می‌شدم!

راستش، سال‌ها دنبال جواب این سؤال بودم، ولی هیچ‌کس بهم جواب درستی نمی‌داد.

تا اینکه با مسیر لاغری با ذهن آشنا شدم. اولش فکر می‌کردم یه روش جدید برای کنترل غذا خوردنه، اما کم‌کم فهمیدم داستان خیلی عمیق‌تره.

اون‌جا فهمیدم که چرا لاغرها چاق نمی شن؟! و تفاوت من با افراد لاغر، نه توی معده‌ست، نه توی ژن‌هام… بلکه توی ذهنمه. 🧠

من سال‌ها با این باور زندگی کردم که بدن من یه سیستم خراب داره که چربی رو ول نمی‌کنه، اما بدن اونا سالمه و راحت غذا رو می‌سوزونه!

درحالی‌که الان می‌فهمم همه‌مون یه بدن داریم، با یه سیستم، یه معده، یه مغز… اما فرق اصلی اینجاست که چطور از این سیستم استفاده می‌کنیم 🎛️

🔧 درست مثل اینکه همه‌مون یه ابزار تو دست‌مونه — ذهنمون — ولی یکی باهاش خودش رو چاق می‌کنه، یکی خودش رو متناسب نگه می‌داره.

مثل دست‌ها… همه دارن! اما یکی باهاش آشپزی می‌کنه، یکی نقاشی، یکی تایپ. پس ابزار یکیه، استفاده‌اش متفاوته 🎨🍳⌨️

سال‌ها با این فکر زندگی کردم که چاقی من یه تقدیره، یه سرنوشته که دست خودم نیست. اما حالا می‌دونم چرا لاغرها چاق نمی شن! ولی من چه بخورم، چه نخورم بازم چاق تر می شم!

فرق من با آدمای لاغر فقط توی باورهاییه که از بچگی تو ذهنم حک شده.

💭 اونا از غذا نمی‌ترسن، احساس گناه نمی‌کنن، خودشونو قضاوت نمی‌کنن. برای همین ذهنشون هیچ فرمان چاقی‌ای صادر نمی‌کنه.

اما ذهن من؟ پر بود از باورهای چاق‌کننده… مثل:

  • «تو استعداد چاقی داری»
  • «هرچی بخوری چاق می‌شی»
  • «باید گرسنه بمونی تا لاغر شی»
  • «خوردن یعنی عذاب وجدان» 😵‍💫

و همون ذهنی که این افکار رو تو خودش ذخیره کرده بود، با وفاداری تمام، بدنم رو ساخت… یه بدن چاق.

مثل یه نقاش که اول تصویر رو تو ذهنش می‌کشه، بعد میاره روی بوم 🎨 منم سال‌ها تصویر ذهنی یه آدم چاق رو حمل می‌کردم و خب… جسمم هم همون شد!

✨ حالا که می‌فهمم چرا لاغرها چاق نمی شن، دیگه دنبال جواب عجیب‌غریب نیستم. چون جوابش خیلی ساده‌ست:

لاغرها ذهن چاق ندارن.

چرا لاغرها چاق نمی شن

🧠 چرا لاغرها چاق نمی شن؟!

واقعاً چرا اون‌ها همین‌طور لاغر می‌مونن، ولی ما چاق‌ها هر چی تلاش می‌کنیم، لاغر نمی‌شیم؟! 🥲

تا حالا به این فکر کردی چرا لاغرها چاق نمی شن؟ چه چیزی جلوی چاق شدن اون‌ها رو گرفته؟ و چی دست‌وپای ما رو برای لاغر شدن بسته؟! 🤔

یه روز از خودم پرسیدم: اگه ما و اون‌ها، همه‌مون معده، قلب، مغز و بدن داریم، پس فرق‌مون دقیقاً کجاست؟

و همون‌جا بود که جواب سؤال چرا لاغرها چاق نمی شن رو فهمیدم — خیلی ساده ولی در عین حال عمیق:

✨ فرق توی نحوه استفاده از ذهنمونه، نه بدنمون!

آدم‌های لاغر تصویری از یه بدن چاق تو ذهنشون ندارن.

🍽️ برای اونا غذا چیزیه که هست؛ نه دشمنه، نه تهدید، نه عامل ترس. نمی‌ترسن، احساس گناه نمی‌کنن، نمی‌جنگن با لقمه‌ها.

ذهنشون هم چون آرامشه، فرمان چاقی صادر نمی‌کنه.

اما ذهن ما چطور؟

🧠 پر از تصویرهای چاق، پر از خاطره، ترس، نگرانی، حسرت و تعریف‌های اشتباه درباره چاقی. از همون کودکی باور کردیم چاقی یعنی سلامتی، چاقی یعنی خوش‌خوراک بودن، یا چاقی یعنی دوست‌داشتنی بودن…

همه‌ی اینا جمع شدن توی یه مخزن ذهنی سنگین 🧳 که مدام داره نقشه‌ی بدن ما رو طراحی می‌کنه.

📸 یه ذهن با تصویر بدن لاغر، نتیجه‌اش اندامی متناسبه. یه ذهن با تصویر چاق، نتیجه‌اش بدنی درگیر اضافه‌وزنه.

نتیجه‌ش واضحه: یکی همیشه لاغر می‌مونه، اون یکی هم با هر تلاشی باز هم چاق می‌مونه.

و جالب‌تر اینکه همون‌طور که ما فکر می‌کنیم لاغر شدن خیلی سخته، افراد لاغر هم دقیقاً همینو درباره چاق شدن می‌گن! 😲

به یه فرد لاغر بگی: «نمی‌خوای یه کم چاق شی؟»

جوابش اینه: «من هرچی می‌خورم، چاق نمی‌شم!» 😅

چون اون ذهنش فرمان چاق شدن بلد نیست… درست همون‌طور که ذهن ما هنوز فرمان لاغر شدن رو بلد نیست!

این یعنی: واقعیت زندگی هرکس، همون چیزیه که ذهنش باور کرده.

🔹 برای یه فرد لاغر، چاق شدن غیرقابل باوره.
🔹 برای یه فرد چاق، لاغر شدن غیرقابل باوره.

اما حالا که می‌دونیم چرا لاغرها چاق نمی شن، می‌تونیم آگاهانه تصویر ذهنی‌مونو تغییر بدیم… و اون‌وقت نتایج هم تغییر می‌کنن ✨🚀

🚨 چاق شدن با ذهن داستانی کاملاً متفاوت

شاید برات عجیب باشه، اما خیلی‌ها تو دنیا هستن که از لاغر بودن رنج می‌کشن! 😳

همون‌هایی که باعث تعجب ما می‌شن و مدام این سؤال برامون پیش میاد: چرا لاغرها چاق نمی شن؟! 🤔

جملاتی مثل:

  • «چرا چاق نمی‌شم؟»
  • «چرا هرچی می‌خورم فرقی نمی‌کنه؟»
  • «خدایا یه کم گوشت هم به ما بده!»

برای افراد چاق شاید خنده‌دار باشه، ولی واقعاً بعضی‌ها از شدت لاغری، اعتماد‌به‌نفس‌شون رو از دست دادن 😞

اما مشکل کجاست؟

بیشتر اوقات این رنج‌ها واقعی نیستن؛ ذهنی و ساختگی‌ان. یعنی فرد فقط چون فکر می‌کنه دیگران ظاهرش رو نمی‌پسندن، دنبال چاق شدن می‌ره.

💭 در حالی که از نظر جسمی هیچ مشکلی نداره!

حالا اگه همچین فردی با ذهنش چاق شدن رو باور کنه، اون ذهن یه دستور جدید صادر می‌کنه — مثل یه توپ که تو سرازیری افتاده! ⚠️

اولش خوشحال می‌شه، چون به ظاهرش یه کم تغییر داده. ولی بعد از مدتی، اون روند چاقی متوقف نمی‌شه… چون ذهن توی مسیر چاقی افتاده و توقف نداره! 🌀

نتیجه؟

✅ لاغریِ خیالیش جای خودش رو به چاقی واقعی می‌ده.

✅ خوشحالیِ اول تبدیل می‌شه به نارضایتی شدید.

✅ و حالا به جای دغدغه‌ی چاق شدن، درگیر دغدغه‌ی سخت لاغر شدنه.

👥 خیلی از این افراد بعداً با حسرت می‌گن:

«کاش همون لاغر مونده بودم! کاش به خاطر بقیه خودمو تغییر نداده بودم!»

لاغری آسان با قدرت ذهن

🎤 تجربه‌ای واقعی از مسیر لاغری با ذهن

حالا می‌خوام شما رو با تجربه یکی از هنرجوهای عزیز دوره لاغری با ذهن آشنا کنم؛ داستانی از تغییر، از درک عمیق و از باورهایی که زندگی‌ش رو به کلی دگرگون کرده.

🌟 چرا دیگه حسرت لاغرها رو نمی‌خورم؟

یه روز که رفته بودم مهمونی، زندایی‌م یه آلبوم عکس قدیمی آورد. بین عکس‌ها، چند تا از بچگی‌هام بود که خودم هم هیچ‌وقت ندیده بودم.

باورم نمی‌شد اون بچه‌ی فوق‌العاده لاغر و خوش‌فرم، خودم بودم! 😳 حتی مامانم هم شوکه شده بود.

تا شب خوابم نمی‌برد… گیج و منگ شده بودم. فقط یه سوال تو سرم می‌چرخید:

🔁 «چرا لاغرها چاق نمی شن؟! چرا من این‌قدر تغییر کردم؟»

جالبه بدونی تو همین سال‌ها که من داشتم با چاقی دست و پنجه نرم می‌کردم، زن‌دایی‌م با بدنی لاغر و دخترونه، مدام دنبال چاق شدن بود! فقط به این دلیل که شوهرش گفته بود صورتت خیلی استخوانیه! 🤦‍♀️

یا زندایی همسرم با این‌که ۴۰ سالشه و دو تا بچه داره، هنوز دوست داره فقط صورتش تپل بشه!

از بیرون نگاه می‌کردم و با خودم می‌گفتم: مگه میشه؟ همه دارن دنبال لاغری می‌دَوَن، اینا چرا دنبال چاقی‌ان؟!

ولی حالا که دارم با استفاده از دوره ورود به سرزمین لاغرها آگاهانه ذهنم رو تغییر می‌دم، می‌فهمم اون حسرت همون‌قدر الکیه که حسرت من برای لاغری!

🧠 فهمیدم که فرق من با اون‌هایی که متناسب موندن، توی ذهن و باورم بود. نه توی ژن و استخوان‌بندی. نه توی سوخت‌وساز و غذا خوردن.

💪 من الان قوی‌تر از همیشه‌ام.

می‌دونم چطور حرف دیگران رو بشنوم، ولی به ذهنم اجازه ندم اون رو به‌عنوان حقیقت ذخیره کنه.

✅ من دیگه حسرت نمی‌خورم که چرا لاغرها چاق نمی شن، چون فهمیدم که فرق بین ما فقط در فرمول‌ها و باورهای ذهنیه.

من انتخاب کردم که لاغر بشم. نه به خاطر دیگران، بلکه برای خودم. من زنده‌ام، و لذت لاغری با ذهن رو با همه وجودم دارم حس می‌کنم…

و برای این مسیر، از خدای خودم و از خودم ممنونم ✨

✍️ تمرین آموزشی چرا لاغرها چاق نمی شن📖

وقتی به شکل آگاهانه تمرین کنیم، می‌توانیم باورهای نادرست درباره خود و وزنمان را اصلاح کنیم و ذهن را برای خلق تصویر جدید و سالم آماده کنیم.
این تمرینات اولین قدم مهم برای درک دقیق این است که چرا لاغرها چاق نمی شن و چطور ذهن ما می‌تواند مسیر جسممان را تعیین کند.

❓ سوالات تمرینی چرا لاغرها چاق نمی شن 📝🤔

  1. نظر و عقیده شما درباره تاثیر ذهن در چاق شدن و لاغر نشدن چیست؟ شرح دهید.
  2. چرا لاغرها چاق نمی شن؟ تفاوت آنها با چاق‌ها چیست که به راحتی چاق می‌شوند؟ شرح دهید.
  3. آیا تجربه مشاهده افرادی را دارید که تلاش می‌کنند چاق شوند؟ در اینباره توضیح دهید.
  4. شباهت‌ها و تفاوت‌های ذهن یک فرد لاغر و یک فرد چاق را شرح دهید.
  5. درک و برداشت خود درباره اینکه چرا لاغرها چاق نمی شن را به صورت انشایی بیان کنید.

💬 دعوت به مشارکت در بخش نظرات 🗣️❤️

لطفاً پاسخ‌ها و نظرات خود را در بخش نظرات همین صفحه به صورت مفصل و صمیمی بنویسید.
نظرات شما به ما و دوستان دیگر کمک می‌کند تا مسیر لاغری با ذهن را بهتر درک کنیم و از تجربیات هم یاد بگیریم.

منتظر کامنت‌های شما هستیم! 💬👇

همراه همشگی شما: رضا عطارروشن

با دادن ستاره به این مطلب امتیاز بگیرید.

امتیاز 4.13 از 91 رای

پادکست صوتی

باکس دانلود

https://tanasobefekri.net/?p=19757
79 نظر توسط کاربران ثبت شده است.
اندازه متن بخش نوشتن دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

اندازه متن دیدگاه ها
      امتیاز کاربر: 0
      مدال طلایی
      محتوای دیدگاه: 1,253 کلمه

      سلام دوستان واستاد گرامی گام ۷۶ چگونه عمل کردن دهن ذهن ما یکی از اعضای بدن ماست یکی از اعصاییکه فیزیکی نیست ودیده نمیشه حالا ما دست ی غضو میبینیم ومیدونیم که چکار میکنه خیلی وقتا هم فدری با دستش ی اثار هنری خلق میکنه استاد یروزی داشتم از کرج میومدم محمد شهر کنار من ی اقایی نشسته بود تو دستش ی کاغذ لوله شده داشت با ی مداد تو دستش در عرص دو دقیقه روی همون کاغد لوله شده بدون اینکه بازش کنه ی منظره کوچیک کشید انقدر قشنگ بود که نگو اون تونست اون اثار با دستش خلق کنه ودست اون توانمندی خاصی نداره فقط اون اقا اون هنر اموزش دیدیه تمرین بسیار کرده وتونسته در عرص چند دقیقه اون اثار خلق کنه ذهن ی غصو نا شناخته ستوبا اینکه نمیبینیم داره مستقیم تو زندگیما نقش افرینی میکنه وداره تمام زندگی منو مدیریت میکنه خیلی چیزا در جهانوپیرامون ما هست که ما نمیبینمشون ولی وجود دارن مثل هوا یی که ما استنشاق میکنیم یا همون امواج رادیویی که استاد میگن که دارن برنامه پخش میکنن اما ما هیچ صدایی رو نمیشنویم اما مطمینیم که هستداین صداها پخش میشه اما چون ما نمیشنویم دلیل بر این نیست که وجود ندارن هست چون ما گیرنده رادیویی نداریم نمیفهمیم اگر ۲۰ سال قبل به کسی که ۱۰ سال پیش مرده بوده والان دوباره زنده شده بهش بگی ببین این موبایله دست منه ببین چه کارها میکنه خوب تعجب میکرد میگفت چه چیزا اومده ۱۰ سال پیش که من مردم این چیزا نبود تجربه شو نداشتند هر چیزیکه تجربه ش کنی متوجه ش میشی چرا چون تصویرش در دهنش ایجاد میشه وحالا افرادی هستند که یکم بیشتر از ذهنشون استفاده میکنن اونا میشن افرادیکه خلق میکنن مثل استاد که تونست لاعری با ذهن کشف کنه وخلق کنه ومن بینهایت سپاسگزارم وممنونم بابت این همه اگاهی های مفید وکارامد که در دسترس من قرار دادید به قول مامانم دست به خاک بزنی برات طلا بشه اگر همه انسانها میخواستند که به ی شکل فکر کننن وبا شرایط کنار بیان هیچ وقت وسایل پیشرفته تر اختراع نمیشد اگر همه ادمها میپدیرفتن مسافتهارو باید پیاده طی کنن وهیچ راهی وجود نداره هیچ وقت وسیله نقلیه اولیه تولید نمیشد وادامه پیدا نمیکرد تا الان در مورد لاعریم عمین طوره خیلی ها نتونستن با چاقی کنار بیان از جمله دوستان که در سایت هستیم واستاد که بدنبال برطرف کردن بودیم واینهمه روشم امتحان کردیم تا رسیدیم به روش لاغری با دهن معجزه قرن از این روشها استفاده کردیم ونتیجه هم نگرفتیم ذهن وجود داره خیلیها هم دارن ازش استفاده میکنن منم میدونستم که دهن وجود داره وخیلم قدرتمنده ولی نمیدونستم چطور باید ازش استفاده کنم تا اینکه به لطف خدا با شما اشنا شدیم وحالاهم دارم یاد میگیرم که چجوری از دهنم استفاده کنم وارزوهامو خلق کنم کشف کنم ممنونم استاد عزیز ما هم ازش استفاده میکردیم اما نا اگاهانه ذهن در تمام انسانها وجود داره وقدرت دست اونه ودلیل اینکه انسانها زندگی متفاوتی دارن اینکه دهنشون داره به شکلعای مختلف خودشو نشون میده ونتیجه رو رقم میزنهدوگرنه همه انسانها ی شکل هستیم وخیلیهامون هم در یک شرایط بسر میبزیم اما چرا بغصی ها مون سلامت هستند وبعضی های دیگه دائم بیمارن مثل من بغصی ها چاقن وبعصی ها لاعر بعصی ها ثروتمندن وبعصی ها فقیر این اختلاف بین افراد فقط بخاطر عمل کرد ذهنشونهدوتنها یا مهمترین اختلاف بین چیوانها وانسان اینکه اونا دهن ندارن یعنی یک حیوان وقتیربه مسیر طولانی برای غذا خوردن برمیخوره نمیتونه راهکار ی پیدا کنه در دهنش که وسیله ای تولید کنه تا مسیر کوتاهتر کنه بنابراین میبینیم که زنبور هزار سال این مسافتبه این شکل طی میکنه چرا چون دهن نداره غریزه داره وقتی به مسئله ای برخورد میکنه از قبل براش برنامه ریزی شده که اگر به ین مسئله برخورد کردی باید اینکارو کنی مثلا وقت سرما ی سری پرنده وحیوانات کوچ میکنن بجای دیگه میرن دهن ندارن که فکر کنن حالا امسال کوچ نکنیم بجاش بخاری تولید کنیم یا غدا کشت کنیم تا مجبور نباشیم به سرزمین دور سفر کنیم وچون دهن ندارن که در اون چیز تصویر سازی کنن تا در عمل تو زندگیشون تجربه کنن اما انسان این توانایی داره واختراعات وپیشرفتها بخاطر همینه در دهنمون فارق از پیرامونمون هر چیزی به تصویر بکشیم در نهایت اونو در زندگیمون بوجود میاریم وتجربه میکنیم دهن این توانایی داره که هر تصویری رو بهش بدی نتیجه شو در زندگیت نشون میده ونتجه شو در جسمت نشون میده وداستان عملکرد دهنودر فرد چاق وفرد لاعر داستان دودوستی که استاد در باشگاه دیدن هر دو متناسب بودن وتلاش میکردن ورنج میبردن که بتونن یکم به وزنشون اضافه کنن تا زیباتر بشن خوشتیم بشن وخوش هیکل بشن وهمه ما این تجربه رو داریم اما بصورت برعکس که اونا برای چاقی تلاش میکردن ما برای لاعری وخیلهامون خیلی وزن کردیم وحتی بعصیهامون به وزن ایدهالمونم رسیدیم مثل من اما موندگار نبود فریکه چاق اگر بخواد ۴۰۰ گرم اصافه کنه راحت میتونه اما فردیکه لاعره واز لاعری رنج میبره داره تلاش میکنه که وزنشو ببره بالا اما نمیتونه دوباره برمیگرده سرجای اولش چون با تلاش فیزیکی نمی توان تصویر دهنی رو تغییر داد بنابراین هر چی تلاش کنی بیفایدهست چون از قبل تصویرش وجود نداره شما موفق نخواهی شدواما دوستانی که متناسب هستند وبخاطر حرف دیگران به خاطر همسرشون بخاطر دوستاش میخواد چند کیلویی به وزنش اضافه بشه که لباس تو تنش قشنگ بایسته ومردم خوششون بیاد واشتباه ما اینکه بخاطر مردم زندگی میکنیم یعنی میکردیم واصلا به خودمون توجه نداشتینم که ایا ما از این شرایط راصی هستیم یا نه وهشدار به بچه هایی که لاعر هستند که تلاش نکنن برای چاق شدن وای به روزیکه در شما تصویر چاقی در دهنتون شکل بگیره وفردیکه لاعره تلاش میکنه تا چاق بشه به پزشک مراجعه میکنه هر چیزی که بهش میگن میخوره که چاق بشه ووقتی ازشون سوال میشه که چقدر میخوای چاق بشی میگه یکم در حد ۵ یا ۶ کیلو انقدر که بدنش یکم پر تر بشه هر چی تلاش میکنن نمیشه اما به هر دلیلی تصویر یکم چاق تر از خودشون در دهنشون ایجاد میشه یعنی اختلال ایجاد کردن در تصاویر دهنی یعنی اختلال در سیستم هوشمند دهنت برای مدیریت دهنت که هیچ مشکلی نداره داره خیلم عالی عمل میکنه اما وقتی تصویر چاقی در دهنت ایجاد کردی چه اتفاقی میافته خوشحال میشه لذت میبری وبقیه ام تشویقت میکنن بعد ادامه میدی عادتهات عوص میشن دستورات دهنیت عوص میشن تصویر ذهنی ایجاد میشه وروند خوشحالیت ادامه پیدا میکنه ویواش یواش به وزن ایده الت میرسی وتا حالا احساس شادی داشتی ووزنت بالاتر میره واحساست میره به سمت ناراحتی استرس ترس از چاقتر شدن وحست از خوب متناسب شدن میره به سمت احساس بد چاق شدن وچون اینا نمیتونن دهنشونو کنترل کنن وچاق میشن ورویاشون اینکه دوباره لاعر بشن وذهن کبلو نمیشناسه نمیتونی بهش بگی من میخوام ۳ کیلو اصافه وزن پیدا کنم اون با احساس شما کار داره وقتی هیجان با اضافه وزن قاطی میشه شما رو هدایت میکنه به سمت چاقی بیشتر وبجای اینکه خودتو تغییر بدی تا دیگران تو رو بپسن نگاهتو نسبت به خودت تعییر بده خودتو بپسند همون ادمهایی که تورو شویق میکردن برای چاقتر شدن حالا که اضافه وزن پیدا کردی شما رو سرزنش مئکنن که چرا اینکار روکردی هیکلت که خوب بود وفردیکه لاعر زجرش خیلی خیلی کمتر تا وفدریکه چاق چون فرد لاغر ی فکر داره که من لاغرم خوش تیپ نیستم ودیگران منو نمیپسندن اما فریکه چاقه هزارو ی مشکل  داره از لباس پوشیدن لباس خریدن تنگی نفس سنگینی وزن نداشتن اعتماد وبه نفس وهزاران مشکل دیگه اما فرد چاق میشه لاعر بشه اما وقتی فردی لاعره وخودشو به زور چاق میکنه خیلی سختمیشه لاعر بشه 

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 5 از 1 رأی مشاهده امتیاز دهندگان
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
1 2 3 6
گردونه هدایا گردونه هدایا