0

انتخاب لاغری در زندگی (گام دهم)

انتخاب آگاهانه برای لاغری
اندازه متن

شاید سال‌هاست با اضافه‌وزن درگیری…

بارها رژیم گرفتی، ورزش کردی، قرص و دمنوش امتحان کردی… ولی ته دلت هنوز مطمئن نیستی چرا هیچ‌چی نتیجه نمی‌ده 😞

💭 واقعیت اینه که خیلی از ما چاقی رو آگاهانه انتخاب نکردیم. بدون اینکه بفهمیم، وارد مسیرش شدیم. ولی حالا وقتشه…

🔔 وقتشه یه تصمیم متفاوت بگیری

🧠 وقتشه که انتخاب آگاهانه برای لاغری رو وارد زندگیت کنی

✨ این یعنی:

نه از روی اجبار، نه برای قضاوت‌ها، نه برای لباسای تنگ…

بلکه برای:

🌱 آرامش درونی 🎈 سبک‌تر شدن 💖 و عاشقانه زندگی کردن

چاقی آگاهانه نبوده، ولی لاغری باید آگاهانه باشه

خیلی‌هامون از همون کودکی، بدون اینکه بدونیم، وارد مسیری شدیم که به چاقی ختم شد 🍭 نه از روی انتخاب، نه از روی آگاهی… بلکه فقط چون محیط و شرایط اینطوری بود:

🍚 سبک تغذیه‌ی خانواده

🍬 جایزه گرفتن با شیرینی و خوراکی

😣 فشار اطرافیان برای “بیشتر بخور تا قوی بشی”

🫣 مقایسه شدن با بقیه و نادیده گرفتن احساس واقعی گرسنگی یا سیری

❌ هیچ‌کس ازمون نپرسید:

“آیا حاضری چاق بشی؟”

ما فقط اجرا کردیم. فقط خوردیم. فقط تکرار کردیم. و همین تکرار شد فرمول ذهنی چاقی!

اما حالا دیگه وقتشه…

وقتشه که با جرأت، با آگاهی و با عشق به خودمون بگیم: 🌟 “من می‌خوام انتخاب آگاهانه برای لاغری داشته باشم!”

نه یه انتخاب موقتی، نه از روی اجبار یا ترس.

بلکه انتخابی که از دل بیاد… از درک واقعی شرایط فعلی و پذیرش مسئولیت کامل زندگی‌مون 🧠💖

انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی چی؟

یعنی از این به بعد:

👂 به حرف بدنم گوش بدم، نه برنامه رژیم‌های عجیب

💭 با ذهنم همراه باشم، نه دشمنش باشم

🧘‍♀️ برای خودم تصمیم بگیرم، نه برای نگاه دیگران

وقتی انتخاب آگاهانه برای لاغری رو وارد سبک زندگیمون می‌کنیم، دیگه لازم نیست با خودمون بجنگیم.

دیگه خبری از “نخوردنِ با زور” یا “ورزش از روی اجبار” نیست.

جای اون‌ها رو می‌دیم به:

☕️ انتخاب‌های کوچک اما پیوسته

🌈 توجه به احساسات درونی

✨ هر قدمی که با آگاهی برداشته می‌شه، هزار بار ارزشمندتر از قدم‌هاییه که با اجبار برداشته می‌شن.

و تو الان این فرصت رو داری که قدم بذاری تو مسیری که واقعاً ازش لذت ببری…

پس بیا با صدای بلند دوباره بگیم:

“من لاغری رو آگاهانه انتخاب می‌کنم!” 💫

انتخاب آگاهانه برای لاغری

قدرت انتخاب، خاص انسانه 👤

تا حالا به این فکر کردی که چرا پرستوها هر سال همون مدل لونه رو می‌سازن؟ 🕊️

یا چرا شیرها توی طبیعت همیشه یه سبک شکار دارن؟ 🦁

چون غریزه دارن… نه قدرت انتخاب!

🌟 ولی ما چی؟

ما انسانیم… با یه هدیه بزرگ از طرف آفرینش: قدرت انتخاب 🙋‍♀️

ما می‌تونیم تصمیم بگیریم چی بپوشیم، کجا زندگی کنیم، با کی وقت بگذرونیم و حتی چی بخوریم یا نخوریم.

✋ یعنی چی؟ یعنی وقتی همه دارن برای لاغری رژیمای سخت و خسته‌کننده می‌گیرن،

تو می‌تونی انتخاب آگاهانه برای لاغری داشته باشی 😌 نه از روی ترس، نه به اجبار، نه برای تأیید دیگران…

بلکه از روی عشق به خودت ❤️

✅ یعنی گوش بدی به نیازهاش، نه به وسوسه‌ها

✅ یعنی از خوردن لذت ببری، نه احساس گناه کنی

✅ من مجبور نیستم مثل اطرافیانم پرخوری کنم

✅ لازم نیست هر خوراکی خوشمزه‌ای رو امتحان کنم

✅ قرار نیست خودمو با دیگران مقایسه کنم

ماها معمولاً فکر می‌کنیم تغییر باید از بیرون بیاد. ولی وقتی انتخاب آگاهانه برای لاغری رو شروع می‌کنی، خودت تبدیل به عامل اصلی تغییر می‌شی ✨

تو دیگه منتظر رژیم معجزه‌آسا یا قرص جادویی نیستی. تو منتظری خودت رو بهتر بشناسی و انتخاب‌هات رو ارتقا بدی.

و این یعنی آزادی واقعی ❤️

ذهن ناخودآگاهت مثل یه سیستم قدیمیه 💾

تا حالا شده گوشی یا کامپیوترت هنگ کنه و دیگه درست کار نکنه؟ 🤯 همون‌جوری ذهن ما هم می‌تونه هنگ کنه و گیر کنه!

ذهن ناخودآگاه ما مثل یه سیستم قدیمی کار می‌کنه که پر شده از باورهای تکراری و قدیمی که همیشه بهمون فرمان می‌ده.

این باورها مثل ویروس‌های نرم‌افزاری هستن که جلوی به‌روزرسانی و پیشرفت ذهن رو می‌گیرن 🚫🧠

🔸 باورهایی مثل:

  • “چاقی توی ژن ماست و هیچ کاری نمی‌شه کرد”
  • “من همیشه گرسنه‌م و نمی‌تونم جلوی اشتها رو بگیرم”
  • لاغر شدن برای من خیلی سخته و غیرممکنه”

این‌ها همون باورهای مخرب و قدیمی هستن که ذهن ناخودآگاهت رو برنامه‌ریزی کرده و باعث شده مسیرت به سمت چاقی ادامه پیدا کنه.

مثل ویروس‌هایی که توی سیستم می‌مونن و اجازه نمی‌دن برنامه‌های جدید اجرا بشن، این باورها هم جلوی تغییر مثبت رو می‌گیرن.

اما خبر خوب اینه که تو هنوز هم قدرت داری! 💪

تنها راه پاک کردن این باورهای مخرب، انجام یک کار ساده اما عمیقه:

انتخاب آگاهانه برای لاغری

این انتخاب یعنی هر روز، با اراده و آگاهی بگی:

  • “من قدرت انتخاب دارم”
  • “من می‌تونم ذهنم رو دوباره برنامه‌ریزی کنم”
  • “من برای خودم دارم لاغر می‌شم، نه کسی دیگه”

هر بار که این جملات رو تکرار می‌کنی، مثل یه آنتی‌ویروس ذهنی عمل می‌کنن و ویروس‌های مخرب رو از ذهن ناخودآگاهت پاک می‌کنن 🧹🧠

وقتی این فرمول‌های جدید رو وارد ذهن ناخودآگاهت می‌کنی، اون موقع هست که تغییر واقعی شروع می‌شه.

🔄 ذهن مثل یه باغچه‌ست

اگر بذری از باورهای محدودکننده بکاری، فقط چاقی و ناامیدی رشد می‌کنه.

ولی اگر بذری از انتخاب آگاهانه برای لاغری و باورهای مثبت بکاری، هر روز بیشتر به سمت سبک زندگی سالم و متناسب پیش می‌ری 🌱🌻

✨ انتخاب آگاهانه برای لاغری فقط برای خودت باشه

اگر دلیل اینکه دنبال لاغری می‌ری فقط این باشه که همسرت خوشش بیاد، یا فقط بخوای دوستات رو قانع کنی که می‌تونی تغییر کنی، یا بخوای به حرف‌های منتقدها جواب بدی…

💔 باور کن، خیلی زود خسته می‌شی، ناامید می‌شی و احساس شکست می‌کنی.

چون این نوع لاغری، انتخاب واقعی تو نیست، بلکه یه تلاش برای جلب رضایت دیگرانه که نمی‌تونه پایدار باشه.

اما وقتی که واقعاً واقعاً بخوای برای خودت لاغر بشی، برای اینکه حس بهتری داشته باشی، برای اینکه هر روز که تو آینه نگاه می‌کنی، عاشق بدنت بشی. اون موقع هست که این انتخاب تبدیل می‌شه به یه دوست همیشگی و همراه وفادار 🎯

انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی تو با تمام وجود، برای خودت تصمیم می‌گیری، نه برای قضاوت بقیه.

نه برای فشارهای بیرونی، نه برای هیچ توقعی جز خوشحالی و سلامت خودت.

وقتی این انتخاب از درون قلبت باشه، حتی وقتی سختی و چالش پیش میاد، تسلیم نمی‌شی.

چون این انتخاب، بخشی از هویت تو شده.

پس یادمون باشه:

💡 انتخاب آگاهانه برای لاغری زمانی ارزشمند و پایدار می‌شه که فقط برای خودت باشه.

وقتی که هدف واقعی تو،

خوشحال بودن، سلامت داشتن و دوست داشتن خودته،

اون موقع مسیر لاغری تبدیل می‌شه به یه مسیر پر از عشق، آرامش و انرژی مثبت 💖✨

بدنت، شخصی‌ترین دارایی توئه 🔐

بدنت مثل یه گنجینه‌ست، یه دارایی خیلی خاص که فقط مال خودته.

هیچ‌کس نمی‌تونه به جای تو غذا بخوره، بخوابه یا ورزش کنه 🛌🍎 تمام لحظه‌ها و تصمیماتی که مربوط به بدنت می‌شه، فقط به خود تو مربوطه!

🪞 بدنت مال توئه.

این بدن، جاییه که زندگی تو توش جریان داره.

🧬 تجربه‌هات با این جسم، منحصربه‌فرد و فقط مخصوص توئه.

هیچ‌کس نمی‌تونه دقیقاً احساس تو رو داشته باشه یا جای تو تصمیم بگیره.

پس چرا اجازه بدی دیگران انتخاب‌ها و تصمیم‌های مربوط به بدنت رو برای تو بگیرن؟

چرا باید تحت تأثیر حرف‌ها و نظرهای دیگران قرار بگیری وقتی که تو حق داری بهترین انتخاب‌ها رو برای خودت داشته باشی؟

✍️ تمرین طلایی: احساس مالکیت ❤️‍🔥

یه لیست ساده ولی بسیار مهم بنویس از چیزهایی که کاملاً شخصی و متعلق به تو هستند:

  • شماره موبایلت 📱
  • رمز کارت بانکی‌ات 💳
  • مسواکت 🪥
  • و البته، مهم‌تر از همه… بدن خودت! 💪

✅ این تمرین باعث می‌شه ذهنت بتونه باور کنه که تو کاملاً حق داری کنترل بدنت رو خودت به دست بگیری.

این یعنی اولین قدم بزرگ در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری رو برداشتی!

وقتی باور کنی که بدنت مال توئه و هیچ‌کس حق نداره در انتخاب‌هاش دخالت کنه، اون وقت آگاهانه و با قدرت، مسیر لاغری رو انتخاب می‌کنی.

این انتخابِ تو، انتخابی که برای خودت و آینده‌ات می‌کنی، بهترین هدیه‌ایه که می‌تونی به خودت بدی 🎁✨

🧘‍♀️ احساس خوب، راز پایداری لاغری ذهنیه

ما نمی‌خوایم مواد غذایی رو دشمن بدونیم 😠❌

خیلی وقت‌ها فکر می‌کنیم مواد غذایی، مخصوصاً خوراکی‌های خوشمزه مثل شکلات و غذاهای چرب و شیرین، دشمن ما هستن و باید ازشون دوری کنیم.

اما حقیقت اینه که انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی رابطه‌ای سالم و دوستانه با غذا داشته باشیم، نه ترس و عذاب وجدان.

🍫 مثلاً اگه شکلات خوردی، باید یاد بگیری که از خوردنش لذت ببری، نه اینکه بعدش تا شب با خودت بجنگی و عذاب وجدان داشته باشی.

اینکه بخوای به خودت بگی:

“چقدر احمقم که شکلات خوردم!”

یا “الان همه تلاشم به باد رفت!”

فقط باعث می‌شه مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری سخت‌تر و پرچالش‌تر بشه.

✅ راز اصلی موفقیت در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری اینه که بتونی از احساسات منفی و حس گناه، یه فرصت برای رشد و انتخاب‌های بهتر بسازی.

وقتی یاد بگیری احساس بد ناشی از خوردن بیش از حد یا انتخاب‌های نادرست، نمی‌تونه تو رو از مسیرت خارج کنه، اون موقع دیگه هیچ چیزی جلوی پیشرفتت رو نمی‌گیره.

پس همیشه یادت باشه:

🌟 در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری، هیچ چیز قطعی نیست،

🌟 هیچ شکست بزرگی وجود نداره،

🌟 فقط انتخاب‌های پیوسته و آگاهانه‌ست که مسیرتو می‌سازه.

🌈 جمع‌بندی: تو انتخاب‌گر مسیرت هستی!

لاغری فقط یه هدف فانتزی و دور از دسترس نیست،

لاغری یه مسیر ذهنیه، یه سفر عمیق که با انتخاب آگاهانه برای لاغری شروع می‌شه و هر روز با تصمیم‌های کوچک و بزرگت ساخته می‌شه. 💡✨

“من انتخاب آگاهانه برای لاغری دارم، چون من لایق بهترین‌ها هستم.” 🌟💪

یاد بگیر که قدرت ذهن در دست توئه، و تو بهترین تصمیم‌ها رو می‌تونی برای سلامتی و زندگی بهتر بگیری.

مسیر لاغری با ذهن، مسیر توست و تو همون کسی هستی که راهش رو روشن می‌کنه! 🚀🌈

پس هر روز با این حس و انرژی مثبت بیدار شو و با خودت بگو:

💬 “من صاحب انتخابم، و انتخاب من آگاهانه و برای لاغریه.”

💬 “من مسیر خودم رو می‌سازم و لایق بهترین‌ها هستم.”

همیشه به خاطر بسپار که:

مسیر لاغری با ذهن، یه مسیر عاشقانه و آگاهانه‌ست،

✨ و تو قهرمان این داستان هستی! 🦸‍♀️🦸‍♂️

منتظر کامنت‌های شما هستیم! 💬👇

همراه همشگی شما: رضا عطارروشن

با دادن ستاره به این مطلب امتیاز بگیرید.

امتیاز 4.57 از 47 رای

پادکست صوتی

باکس دانلود

https://tanasobefekri.net/?p=22914
69 نظر توسط کاربران ثبت شده است.
اندازه متن بخش نوشتن دیدگاه:

دیدگاهتان را بنویسید

اندازه متن دیدگاه ها
      آواتار emangholi azade
      1399/10/03 18:45
      مدت عضویت: 2485 روز
      امتیاز کاربر: 2120 سطح ۳: کاربر پیشرفته

      نشان های دریافت شده

      نویسنده عالی (بیش از ۵۰ دیدگاه)
      نویسنده ممتاز (بیش از ۱۰۰ دیدگاه)
      محتوای دیدگاه: 192 کلمه

      به نام خدا سلام
      اصولا تومهمونی ها این چالش توذهنم میاد وقتی با خوراکیهای رنگارنگ وغذاهای متنوع روبرو میشم این مساله ذهنم رو به خوبی درگیر میکنه که الان چی برام مهمه لذت بردن از خوردن اضافی یا لذت بردن از تناسب اندام وخدارو شکر تصمیمات خوبی هم میگیرم وخیلی خوب میتونم رفتارهام رو کنترل کنم ورفتار نامناسب نداشته باشم به لطف خدا دوره ورود به سرزمین لاغرها به قدری کامل وآموزنده هست وآموزشهای عالی وکاربردی اون خیلی عالی روی من تاثیرش رو گذاشته که من در شرایط مختلف میتونم رفتارم غذاییم روکنترل کنم تومهمونی وقتی که استرس دارم وقتی که ،البته این مورد خیلی کم برام پیش میاد،عصبانی میشم ودرهمه این موارد تمام حواسم رو به تناسب اندامم میدم وبعدش هم حالم خوب میشه وهم اینکه از اون موقعیت ناهنجاری که توش هستم بیرون میام وسرحال میشم .من بیشتر از اینکه از خوردن چیزی لذت ببرم از نخوردن اون بیشتر لذت میبرم ووقتی چیزی نمیخورم کلی ذوق میکنم وخودم رو تشویق میکنم ومیگم ببین این چیز اضافه رو نخوردی پس لاغرتر شدی ومطمئنم که روز به روز دارم لاغرتر ومتناسب تر میشم وخدارو برای این نعمت بینظیر سپاسگذاری میکنم
      خدایا شکرت

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فروغ ریاحی
      1399/08/24 14:25
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      محتوای دیدگاه: 201 کلمه

      من میخوام تابع تناسب اندام انتخاب غذایی داشته باشم
      من میخوام تابع جسم سالم خودم انتخاب کنم

      بعضی مسایل در زندگی من شخصی من هست مثلا :
      کد ملی شخصیه من
      شماره شناسنامه شخصی من هست
      شماره موبایلم شخصی من هست
      ونظر دیگران در آنها هیچ تاثیری نداره
      و اون موصوع شخصی من رو نمیتونن تغییر بدن ولی بعضی چیزای شخصی داریم که نظر بقیه در مورد اون ما رو تحت تاثیر قرار میده مثلا بدن ما شخصی ما هست و هر لحطه همراه من هست و هیچ وقت از من جدا نیست و چاقی هر لحطه همراه من هست و با من هست
      هر لذتی که از خوردن مواد غذایی میبرم هر چقدر هم خوب باشه ولی ماندگار نیست ممکنه خاطره ای از اون در دهن ما بمونه که بیشتر هم چاقها اینطور هستن ولی لذتش ماندگار نیست
      و هیچ چیز ارزشمند تر از این نیست که برای جسممون احترام قایل باشیم و اون رو در سلامت کامل نگه داریم
      تناسب اندام الویت اول زندگی من هست پس همیشه از خودم میپرسم
      لذت تناسب اندام رو میخوام یا لذت خوردن این خوراکی ؟؟
      تدوام در این فکر ما رو به تناسب اندام نزدیک میکنه

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار shine bright like a sky
      1399/08/04 23:19
      مدت عضویت: 2116 روز
      امتیاز کاربر: 299 سطح ۱: کاربر مبتدی
      محتوای دیدگاه: 113 کلمه

      لذت اون خوراکی اضافی بیشتره یا لذت متناسب بودن برای همیشه؟
      خب معلومه متناسب بودن برای همیشه خیلی خیلی بهتره.
      اون غذا ی اضافی که دلش نمیخواد بخوریش این تویی که میخوای بخوریش. اتفاقا اصلا راضی نیست که بخوریش چون میدونه که اضافس اگه بره تو شکمت که جا نداره جاش تنگه چون تو سیری و چیزای مورد نیازت و خوردی دیگه برا اون جا نیست که به زور جاش میکنی. اون بدبختم دوست نداره تو شکمت باشه.
      واقعا منطقیه،وقتی که غذاتو به اندازه سیری خوردی دیگه گشنت نیست و حالت خوبه چه دلیلی داره که اون اضافی و به این دلیل به اون دلیل بخوری . اصن صدسال سیاه اون دلش نمیخواد که بخوریش.

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فاطمه سادات
      1399/07/15 14:39
      مدت عضویت: 2484 روز
      امتیاز کاربر: 5666 سطح ۴: هنرجوی مبتدی

      نشان های دریافت شده

      سطح مبتدی
      نویسنده عالی (بیش از ۵۰ دیدگاه)
      نویسنده ممتاز (بیش از ۱۰۰ دیدگاه)
      نویسنده حرفه‌ای (بیش از ۱۵۰ دیدگاه)
      محتوای دیدگاه: 484 کلمه

      سلام . روز هفتم و روز هشتم از تعهد من با لاغری در دوره تعهد ۱۱۰ روزه برای رسیدن به عادات خوب و احساس خوب در راستای هدف متناسب شدن .
      امروز به این قسمت از سایت هدایت شدم .چقدر این متن عالی بود . ازتون ممنونم .
      انتخاب لاغر شدن . انتخاب افکار و احساس و رفتار در راستای تناسب .
      من هیشه یه باوری در ذهن داشتم که اگر به افکار و احساسم تمرکز کنم نمیتونم روی رفتارم تمرکز کنم و اگر روی رفتارم متمرکز بشم نمیتونم روی فکر و احساسم متمرکز بشم .
      این باور جلوی من رو میگرفت . با خوندن این متن این باور مانع رو پیدا کردم و اون رو با باوری بهتر جایگزین می کنم .
      من قادر هستم در آن واحد هم روی افکار و احساسم و هم روی رفتارم تمرکز کنم . چگونه ؟

      همه ی آنها در راستای هدف و در راستای لذت بردن از تناسب باشد .
      فکر من در مورد مواد غذایی این باور را بپروراند که نه تنها مواد غذایی مرا چاق نمیکنند بلکه وقتی هدف من تناسب باشه همین مواد غذایی قادرند با قدرتی که من در فکرم به آنها می دهم مرا لاغر کنند . یعنی باور کنم که با هر لقمه ای که در دهانم می گذارم کلی از اندامهای من به حرکت می افتند برای اینکه بتوانند انرژی حاصل از آن مواد غذایی را به بدن من برسانند . پس این غذا برای انرژی بخشیدن به من آمده نه حال بد . برای لذت دادن نه برای عذاب وجدان . برای سبک شدن من آمده نه برای سنگین شدن من و اضافه بارم . تا زمانی از آن مصرف کنم که احساس خوب مرا در راستای تناسب نگه میدارد . اگر احساسم به من گفت کافیست و بیش از این مقدار باعث رنج تو میشود آن را کنار بگذارم .
      این متن به راحتی توانست اثبات کند که فکر و احساس و رفتار من در راستای تناسب میتوانند با هم همسو باشند و من قادرم در یک زمان روی هر سه ی اینها تمرکز کنم .
      چون بیشترین زمانی که ما احساس چاقی را در خود پرورش میدهیم زمانیست که عملی در راستای چاقی آن هم با توجه به باورهایمان انجام داده ایم و چون چاقی را دوست نداریم احساس عذاب وجدان آمد که به ما بگوید در راستای ناخواسته حرکت کردی .

      در این احساس باقی نمانیم . سعی کنیم اول احساسمان را خوب کنیم و تعهد ببندیم که فکر و احساس و عملمان را در راستای تناسب حرکت دهیم . در راستای احساس خوب متناسب بودن .
      دیروز و امروز روز هفتم و هشتم تعهد با تناسب بود .
      من در وزن ۵۸ کیلویی احساس لذت میکنم .
      من قادر هستم فکر و احساس و رفتارم را همسو با هم در راستای هدفم حرکت دهم و روی هرسه ی اینها تمرکز کنم .
      خدایا بابت حس زیبای تناسب از تو سپاسگزارم .

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 5 از 1 رأی مشاهده امتیاز دهندگان
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار shahla mahmoudi
      1399/07/14 06:45
      مدت عضویت: 2497 روز
      امتیاز کاربر: 48987 سطح ۶: هنرجوی پیشرفته

      نشان های دریافت شده

      نویسنده عالی (بیش از ۵۰ دیدگاه)
      نویسنده ممتاز (بیش از ۱۰۰ دیدگاه)
      محتوای دیدگاه: 136 کلمه

      سلام استاد گرامی و دوستان عزیز
      این فایل چقدر تسکین دهنده است اینکه ما حق انتخاب داریم و ما لاغری را انتخاب میکنیم و طبق این انتخاب و باور آن و استمرار داشتن در یادآوری کردن آن ذهن ما را تعلیم داده و طبق این فرمول جدید پیش میرود و انتخاب میکنیم که به اندازه نیاز بدنمان غذا بخوریم و زمانیکه نشانه سیری را دریافت کردیم دست از خوردن برداریم و این کم کم تبدیل به عادت ما میشود و پرخوری و ترس از غذا جایش را به به اندازه خوردن و دوست شدن و نترسیدن از غذا میدهد آنوقت است که میتوانیم این جمله طلایی که من عاشقش هستم را بگوئیم ” که چه بخواهید و چه نخواهید لاغر میشوید ”
      ممنونم استاد عزیز این سفر چالش من اینو نخوردم بسیار زیبا و دل انگیز است 🙏🙏🌻🌻👌👌

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فروغ ریاحی
      1399/07/13 12:48
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      محتوای دیدگاه: 364 کلمه

      سلام
      فکر کنم و مطمعنم همین یه جمله پرسشی که لدت زود گذر این غدا یا شیرینی یا این مزه برای من مهمتر هست یا تناسب اندامم .تمام انتخابهای من رو تغییر بده به سمت انتخابهای جدید
      و تدوام و تفکر در این پرسش از خودم قبل از خوردن و مهمانی و …من رو خیلی به تناسبم نزدکتر و با انگیزه تر میکنه
      چرا که تناسب اندام داشتن تنها جیز شخصی ما هست که هر لحطه و هر جا با ما همراه هست و هیچ وقت از ما جدا نمیشه و زمانی ما به اون میرسیم که انتخابهای غذایی ما بر اساس شرایط پیرامون ما تغییر نکنه و همیشه الویت ما تناسب اندام باشه همراه با سلامتی
      و در واقع بالاترین نوع سپاسگزاری از خداوند راصی بودن و شاد بودن ما از هر انچه که داریم هست پس چقد خوبه در جسممون هم انطور که میخواهییم خلقش کنیم و از اون لذت ببریم و راصی باشیم و به نظر و دیدگاه و فکر کسی که باعث میشه از خودمون لذت نبرییم برای این مسله ی شخصی اصلا کاری نداشته باشیم
      من خوب یاد گرفتم و فهمیدم که هیچ لذتی ماندگار نیست مگر لذت تناسب اندام و بقیه همه گذرا هستن پس الویت زندگی ما باید تناسب اندام باشه
      هیچ وقت به دلایل بیهوده غدا را وارد جسممون نکنیم که هیچ چیز با ارزشتر از این نیست که به جسم خودمون اهمیت بدهیم
      چقدر عالیه این فکر ها هر لحطه با ما همراه باشن و قبل از خوردن هر چیز به این سوال جواب بدیم
      مثال :من چند شب پیش تولد و مهمانی با هم بودم خیلی همه چیز عالی و بسیار دسر و عداها متنوع بود ولی چقدر عالی من این افکار رو داشتم تو دهنم و چقدر عالی انتخاب عدایی میکردم خودم هم خوشحال هم متعجب بودم که چقدر حرص و ولع ندارم و چقدر به اندازه میخورم
      خدا رو شکر که در این مسیر هستم و رویاای تناسب اندام به همراه سلامتی در
      من داره خلق میشه و روز به روز به اون نزدیکتر میشم
      فقط از لباسهام متوجه میشم که دارن برام گشاد میشن
      بازم از استاد عزیز با این همه آگاهی سپاسگزارم 🙏🙏

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار angelikia4040
      1399/07/03 20:07
      مدت عضویت: 2144 روز
      امتیاز کاربر: 417 سطح ۱: کاربر مبتدی

      نشان های دریافت شده

      نویسنده عالی (بیش از ۵۰ دیدگاه)
      محتوای دیدگاه: 85 کلمه

      سلام استاد گرامی من با خوندن نظرات بعضی از دوستان متوجه شدم که با داشتن احساس خوب هر چقدر میخواهیم بخوریم و چاق نمی شیم و این برای من سوال شده که به اندازه نیاز بدن بخوریم یا با احساس خوب هر چقدر میخواهیم بخوریم و چاق نمی شیم چون به گفته شما موادغذایی قدرت چاق کنندگی ندارن ، مثلا اگر من با خوردن دیگه عذاب وجدان ندارم و با احساس خوب هر چقدر میخواهم بخورم چاق نمیشم لطفا بگید چه کار کنم ؟ ممنونم

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      مشاهده پاسخ ها
        آواتار malihehashemi9
        1399/07/12 11:37
        مدت عضویت: 2337 روز
        امتیاز کاربر: 475 سطح ۱: کاربر مبتدی
        محتوای دیدگاه: 202 کلمه

        🌈سلام به استاد عزیز و دوستان متناسبم🌈
        با گوش دادن به فایل امروز یه باره دیگه بهم یادآوری شد که لذت خوردن غذاهای رنگارنگ و چاق کننده بسیار سریع و گذراست و اون تناسب اندامه که ماندگاره
        مگه چقدر برای ما زحمت داره که قبل از خوردن به مدت چند ثانیه از خودمون بپرسیم آیا میخوای مثل گذشته رفتار کنی و نتیجه ای که این چند سال داشتی و ببینی یا اینکه الان میخوای همون تغییرات و در مرحله عمل نشون بدی؟🤔
        یا یه سری سوالات این مدلی از خودمون بپرسیم…این میشه هوشمندانه عمل کردن😍
        و طبق حرفهای استاد همون یادگیری ها رو به مرحله عمل رسوندن…اونموقعه که واقعا نشون میدیم تو این دوره چی یاد گرفتیم وگرنه اگر مثل گذشته رفتار کنیم در واقع هییییچ چیزی یاد نگرفتیم و نباید هم از خودمون توقع تناسب اندام داشته باشیم!🙂
        پس من تصمیم میگیرم از حالا هر چیزی که خواستم بخورم چه تو منزل خودم یا دیگران چه مهمونی و تولد و…این سوال و از خودم بپرسم و هوشمندانه رفتار کنم 👌چون قطعا نتیجه شگفت انگیزی رو برام داره🙂
        💫تناسب اندامم بزرگترین سپاسگذاری من از خداونده💫
        👒 خدایا شکرررررررررت👒

        برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
        ثبت امتیاز
        امتیاز: 5 از 1 رأی مشاهده امتیاز دهندگان
        افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار maryamabdollahi
      1399/07/01 13:28
      مدت عضویت: 2325 روز
      امتیاز کاربر: 6125 سطح ۳: کاربر پیشرفته

      نشان های دریافت شده

      نویسنده عالی (بیش از ۵۰ دیدگاه)
      محتوای دیدگاه: 395 کلمه

      با سلام وعرض ادب🌺💐
      یکی از بندهای مفاد میثاق نامه وعهد هر روزیم جلوی اینه وجودم وخدای درونم بدین مضمونه::
      «من برای رسیدن به تناسب اندام، همه سختی ها ومشکلات مسیر را میپذیرم ورسیدن به هدف برای من مهمترین تصمیم زندگی ام خواهد بود»👌🏻👏💃
      بله من با تعهد اولیه ایی که در تالار تناسب فکری ودر جمع ومحضر خدای خودم واستاد عزیز ، دادم قسم یاد کردم برای رسیدن تا انتهای جاده عشق ومتناسب شدنم دست از تلاش بر ندارم . 👌🏻👌🏻❤️
      آری ، یکی از نشانه های تلاش من پای بندیم به مفاد میثاق نامه است یعنی مشکلات مسیر را با اشتیاق بپذیرم وبرای ما انسان های نامتناسب عادت های غلطمون وترکشان ( فرضا پر خوری ولذت مزه کردن گزینه های متنوع روی میز است) سختی محسوب میشود ، ومن با شرکتم در ایندوره وچالش من اینو نخوردم یک شکافی در اصل عادتم ( چون این مسیر به آسانترین راه وبا روال زندگی عادی وبدون سختی وندانسته مارا به هدف میرساند) بدون ترک آن عادت وتبدیلش به مقدار جزئی تر ( نصف یک تیکه کیک عصرانه با چای به جای تمام آن تیکه) واقعا مشکل ترک عادتم( عادتهای غلط حالا خواسته ویا تحت تعلیم محیط وخانواده) را با شوق پذیرفتم ، ودر مورد مبحث امروز هم با توضیحات منطقی استاد عزیز ، دانستم که :
      ۱- جسمم موضوع کاملا شخصی ومثل احوال شخصیه هر فرد ،( شناسنامه وکارت ملی و.. ) خصوصی محسوب میشود ومن بایستی تنها خودم ( بدون توجه به خواسته دیگران از من) آن را مدیریت کنم ، وامامتی را که خدا به من سپرده را عین روز اول حفظ کنم بدون تخریب( اضافه خوری) ویا پاکیزه( با انباشت چربی، پارکینک انواع بیماری ها نکنم) به معبودم تحویل دهم.👌🏻👌🏻❤️🌺
      ۲- هنگام مواجه با غذای مورد علاقه ام ویا غذایی فوق العاده ویا تنوع مزه ها وچیدمان در سر میز غذا ویا رستوران ها ویا دورهمی وگردش وتفریح، بایستی از خودم سوال کنم که:
      ایا تجربه زیاد خوردن ولذت گذرای مزه های متنوع را میخواهم ویا تناسب اندامم وحفظ لذت بخش وماندگاری جسم زیبایم را؟
      ودر جواب به خودم بگویم لذت داشتن اندام متناسبم از شرائط بیرونی گذرا ، گواراتر است، 👌🏻👌🏻💃💃
      وآن قدر در برخورد با تنوع مزه ها این سوال وجوابم را تکرار کنم که این فکر تبدیل به یک ، باور ودر نتیجه رفتاری ماندگار شود، وبشوم آنچه که باید شد وماند ( احسن الخالقین) 👏👏👏👏🌺🌺💃💃💃

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      آواتار فروغ ریاحی
      1399/06/27 16:11
      مدت عضویت: 2437 روز
      امتیاز کاربر: 5900 سطح ۳: کاربر پیشرفته
      محتوای دیدگاه: 500 کلمه

      حرف ها و جمله های طلایی و مهم این فایل :

      ۱من باید انتخابهام رو براساس تناسب اندام انجام بدهم

      ۲من نباید انتخابهام بر اساس شرایط باشه

      ۳ در انتخابهام الویت همیشه با تناسب اندام هست

      ۴تناسب اندام همیشه الویت زندگی من هست

      ۵همه ی طعم ها گدرا هستن همه ی شادیها و ناراحتیها گدرا هستن همه ی مهمانی ها گدرا هستن

      ۶و بالاترین نوع سپاسگزاری از خداودند نگهداری از جسمی هست که خداوند به ما داده

      ۷وضعیت جسمی من از هر ماده ی غذایی مهمتر هست

      ۸برای د ر تناسب اندام بودن باید رفتار صحیح داشته باشم

      ۹رویای این رو دارم که جسمی در سلامت و در تناسب داشته باشم
      ۱۰تجربه ی خوردن برای من لذت بخش هست یا تجربه ی تناسب برای من لذت بخشه ؟؟؟تدوام در این فکر باعث میشود یک فرد متناسب و شاد بشم

      بله واقعا چاقی و لاغری هم یک موصوع شخصی هست من هم مثل بقبه وقتی رژیم گرفتم و لاغر شدم حدود ۳۰ کیلویی برای بار چهارم و پنجم تو زندگی ۳۴ ساله ام همه میگفتن بهت نمیاد و صورتت خیلی لاغر شده انگار پیر شدی چقد توپلی بهت میومد خیلی صورت شاداب و قشنگتری داشتی اینقد همه نظر دادن و من رو هم گاها میترسوندن که چرا اینجوری شدم انگار خوب نیستم که خیلی سریع در مسیر برگشت وزن افتادم

      ولی دیگه

      بسه هر چقدر به نظر بقیه زندگی کردن بسه من میخوام برا خودم زندگی کنم اونجور که لذت ببرم و خوشحال باشم و کاری به نظر بقیه نداشته باشم من آزادی و زیبایی و سلامت و تناسب اندام و اعتماد به نفس بالا و روابط عالی و جوانی و رو در وزن ۵۹ کیلویی خودم میبینم و عاشقانه دوستش دارم و همیشه میخوام در اولیت من تناسب اندامم باشه نه هیچ لذت زودگذر ی مثل مهمانی یا سفر یا دور همی یا رستوران یا …

      من عادت ریزه خواری رو در این چالش داشتم الانم رفتم روی میز غذا که ظرف عذای دخترم رو جمع کنم و یکم از اون غذا رو خوردم در حد دو تا قاشق کوچیک ولی دیگه ادامه ندادم چون میلم نکشید و خودم خواستم نخورم و قبل از ناهار اصلا من ریزه خواری نداشتم و الان خودم به پسرم غدا دادم و اصلا از غدای پسرم بهم چیزی نخورد حتی یه لقمه و در کل تا الان همین دو قاشق کوچیک بود و راضیم و همچنان برای من
      لذت تناسب اندام از رنج چاقی مهمتر هست
      و من امشب تولد یه آشنایی دعوت هستم در باع ولی از همینجا به همه و خودم میگم هیچ لذتی برای من بیشتر از رسیدن به تناسب اندام نیست و هر لذتی زودگذر و گذرا هست برای من مثل لذت دورهمی یا شیرینی یا شام خوردن دور هم یا مهمانی و …و من نباید بر اساس شرایط خوردنم رو تغییر بدهم همیشه همیشه الویت با تناسب جسم ام هست
      من عاشق لاغری و تناسب اندام ۵۹ کیلویی خودم هستم

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 5 از 1 رأی مشاهده امتیاز دهندگان
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
      امتیاز کاربر: 0
      محتوای دیدگاه: 189 کلمه

      با سلام 🌹
      باگوش کردن به این فایل به چند نکته پی بردم
      اول اینکه تناسب اندام من یه موضوع کاملا شخصیه ومن هر کاری میکنم باید برای رضایت خودم باشه وربطی به کسی نداره چون چاقی یا لاغری من تاثیری در زندگی کسی نداره
      چند سال قبل که من رژیم گرفتم و تونستم ۲۷ کیلو از وزنم رو کم کنم شاید نود درصدش برای جلب توجه دیگران بود وهمش منتظر بودم که بهم بگن عالی شدی آفرین به ارادت ولی جز عده معدودی که گفتن خوب شدی اکثرا میگفتن خیلی چهرت عوض شده سنت بالاتر نشون میده اصلا بهت نمیاد وباز اینقدر سریع چاق شدم که هیچ خاطر ه ای از اون تناسبم یادم نیست

      نکته دوم اینکه پی بردم لقمه اول و اخر همش یه مزه داره ونباید لذت ماندگار تناسب رو با لذت زود گذر خوردن ومزه ها جایگزین کرد

      ونکته سوم اینکه منظور استاد از نخوردن، خوردنهای اضافی در زمان سیری هستش وهیچ مانعی نداره که من در زمان‌گرسنگی هر غذایی رو به میزان مورد نیاز مصرف کنم خدا رو سپاسگزارم به خاطر پی بردن به این آگاهی که توسط استاد عزیز به ما منتقل میکنه😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

      برای ثبت امتیاز ، روی ستاره موردنظر کلیک کنید.
      ثبت امتیاز
      امتیاز: 0 از 0 رأی
      افزودن به علاقه مندی این دیدگاه را خواندم
گردونه هدایا گردونه هدایا