🧠 تا حالا شده بشینی یه دفترچه راهنمای وسایل خونه رو بخونی و با خودت بگی: «وای! کاش زودتر میدونستم این چجوری کار میکنه!»؟ حالا تصور کن یه دفترچه راهنما برای ذهنت وجود داشت 😮📘
اگه ما همونطور که تلویزیون یا گوشیمون رو میشناسیم، شناخت ذهن برای لاغری رو بلد بودیم، مسیرمون برای کاهش وزن خیلی راحتتر و لذتبخشتر میشد ✨💪
تا وقتی نمیدونی ذهنت چطوری برنامهریزی شده،
هرچقدر هم تلاش کنی برای لاغری، مثل رانندگی با ترمزدستیه 😅🚗
تو این مقاله با هم میریم سراغ کشف یکی از مهمترین ابزارهای درونیمون: ذهن!
ذهنی که نه چیزی رو فراموش میکنه، نه چیزی رو بیدلیل تکرار میکنه! ♾️🌀
آمادهای دفترچه راهنمای ذهنتو ورق بزنی؟ بزن بریم… 🧭🧘♀️

🎯 شناخت ذهن برای لاغری
هممون وقتی یه وسیله جدید میخریم، اولین کاری که میکنیم اینه که بریم سراغ دفترچه راهنماش، درسته؟ 📦📖
چون میدونیم اگه درست ازش استفاده نکنیم، یا خراب میشه یا اصلاً کار نمیکنه! مثلاً اگه بلد نباشی تنظیمات یه ماشین لباسشویی رو انجام بدی، ممکنه لباسها خراب بشن یا دستگاه بسوزه!
حالا یه لحظه فکر کن…
ما سالهاست داریم با یه وسیله فوقالعاده پیچیده و در عین حال قدرتمند زندگی میکنیم؛ چیزی که تمام تصمیمها، احساسات و حتی عادتهای غذاییمون رو کنترل میکنه.
بله! ذهنمون. 😮🧠
اما تا حالا چند نفرمون واقعاً دفترچه راهنمای ذهنمون رو باز کردیم؟
چند نفرمون بلدیم ذهنمون چطور برنامهریزی میشه، چطور اطلاعات رو ذخیره میکنه یا چطور باورها رو شکل میده؟ 📘🧠
اینجاست که شناخت ذهن برای لاغری مثل یه چراغ توی تاریکی عمل میکنه.
وقتی ندونی ذهن چطوری کار میکنه، هر بار که تلاش میکنی لاغر شی، انگار چشمبسته داری از یه راه صعبالعبور بالا میری.
اما وقتی این شناخت رو بهدست بیاری، تازه میفهمی چرا قبلاً شکست خوردی، چرا ارادهت جواب نداد، چرا دوباره برگشتی به عادتهای قبلی.
من سالها فکر میکردم دلیل چاقیم پدر و مادرم هستن، دلیل وضع اقتصادیم دولت بوده، دلیل روابط بد، همسرم…
اما یه روز بالاخره نشستم و با خودم صادق شدم. 🎯
🌪️ اون لحظهای که فهمیدم ذهن خودمه که همه اینها رو ساخته، هم ترسیدم، هم آزاد شدم.
قبول کردنش خیلی سخت بود…
سخته که بفهمی این همه سال شاید اشتباه فکر کردی، اشتباه رفتار کردی، و اشتباه تکرار کردی.
ولی همین پذیرش، شد نقطهی عطف زندگی من. 🌅
از اون لحظه به بعد، تصمیم گرفتم دفترچه راهنمای ذهنمو ورق بزنم؛ نه برای سرزنش خودم، بلکه برای ساختن یه مسیر جدید.
شناخت ذهن برای لاغری بهم نشون داد که موضوع فقط عدد روی ترازو نیست…
بلکه کنترل احساساته، افکاره، و تصمیمهای کوچیکی که هر روز میگیریم.
مثل انتخاب بین خوردن یه شیرینی با احساس گناه، یا نخوردنش با احساس قدرت 💪🍩🚫
وقتی ذهنتو بشناسی، لاغر شدن دیگه شبیه جنگ با خودت نیست.
شبیه پروژهای میشه که با عشق و آگاهی داری اجراش میکنی، مرحله به مرحله، بدون زور، بدون عجله، بدون اجبار. 🧩💫
شناخت ذهن برای لاغری یعنی اینکه تو خودت رو به عنوان رهبر تغییر در ذهنت بشناسی.
یعنی خودت راه رو انتخاب کنی، نه اینکه همیشه قربانی ناخودآگاهت باشی.
و وقتی این دفترچه راهنما رو بخونی و بهش عمل کنی، نه فقط لاغر میشی، بلکه سبک زندگیت، نگاهت، روابطت و حتی حس درونیت تغییر میکنه… برای همیشه 💖🌱

🧠 ذهن هیچ چیز رو فراموش نمیکنه… فقط ذخیره میکنه!
بذار یه رازی رو درباره مغزت برات باز کنم 🤫
ذهن ما پاک نمیکنه… ذخیره میکنه! مثل یه آرشیو بیانتهاست که همهچی رو نگه میداره 📦♾️
یادته یه بار یه آهنگ قدیمی شنیدی و یههو پرت شدی به دوران مدرسه؟ یا بوی قرمهسبزی مامان، یهلحظه تو رو برد به خونهی بچگیهات؟ 🎶🍲
اون لحظه فقط یه چیز داشت کار میکرد: ذهن ذخیرهگر تو!
حالا تصور کن ذهنی که اینقدر دقیق خاطرهها رو حفظ میکنه، چهجوری تمام سالهایی رو که با چاقی، پرخوری، رژیم، ممنوعیت، احساس گناه و ترس زندگی کردی تو خودش ثبت کرده 😔🗂️
✔️ تو ممکنه یادت نیاد، اما ذهن ناخودآگاهت همه چیز رو یادت داره!
پس اگه بارها رژیم گرفتی و دوباره برگشتی به نقطه اول، اشتباه تو نبوده — فقط فرمول ذهنیات هنوز همون قبلیه بوده!
❌ ذهن با پاک کردن چیزی تغییر نمیکنه
✅ ذهن فقط با جایگزینی آگاهانه اطلاعات جدید مسیرشو عوض میکنه
و اینجا دقیقاً همون جاییه که شناخت ذهن برای لاغری میدرخشه ✨
وقتی بدونی که باید قدمبهقدم افکار و باورهای قبلی رو با شناختی نو و تصویر ذهنی تازه جایگزین کنی، تازه میفهمی لاغری واقعی با جنگیدن با گذشته نیست، بلکه با شناخت ذهن برای لاغری شروع میشه!
📌 پس بهجای پاک کردن خاطرههای مربوط به چاقی، بیا آرشیو ذهنت رو با محتوای لاغری پر کنیم.
🌀 شناخت ذهن برای لاغری یعنی ساختن یه نسخهی جدید از خودت، نه پاک کردن نسخهی قبلی 💫
تصور کن قراره یه برج قشنگ بسازی، همونی که سالها رؤیاش رو داشتی…
آجر به آجرش باید درست چیده بشه؛ نه با عجله، نه با حدس و گمان.
یه نقشهی دقیق میخوای، یه تیم همدل، و مهمتر از همه: باور به اینکه ساختنیه! 🏗✨
🔑 لاغری ذهنی هم دقیقاً همین پروژهی شخصیه!
با شناخت ذهن برای لاغری می تونی ساختنِ خودت رو شروع میکنی، با آگاهی، با درک عملکرد ذهن، با شوق تغییر از درون…
وقتی وارد این مسیر میشی، مراحل زیر یکییکی اتفاق میافتن:
🧭 جمعبندی
لاغری ذهنی یه تصمیم نیست، یه پروژهی ساخت خودته بر اساس آگاهی هایی دریافتی درباره شناخت ذهن برای لاغری.
از شناخت ذهن برای لاغری شروع میکنی، با تمرین ادامه میدی و با احساس خوب به نتیجه میرسی.
هر روزش یه آجره، یه قدم به سمت تویی که واقعاً میخوای باشی! 💫

🧘♀️ عادتسازی بدون جنگ
یکی از مهمترین درسهای مسیر «شناخت ذهن برای لاغری» این بود که:
لازم نیست با عادتهای قدیمی و ناسالم خودت بجنگی تا لاغر بشی! ❌⚔️
تو چالش معروف «من اینو نخوردم» فهمیدم که کلید اصلی، قطع ناگهانی عادتها نیست، بلکه ورود آرام و مستمر آگاهیهای جدید به ذهنه. 🧠🌱
وقتی ذهن با اطلاعات تازه و مثبت درباره لاغری آشنا میشه، خودش به تدریج اون عادتهای آزاردهنده رو کنار میذاره، بدون اینکه بخوای زور بزنی یا با خودت بجنگی. 🔌🚫
مثل خاموش شدن یه چراغ که دیگه انرژی نمیگیره، ذهن هم اون الگوهای قدیمی رو فراموش نمیکنه، اما دیگه نمیذاره فعال بمونن.
در عوض، فرمولها و عادتهای ذهنی جدید و سالم جایگزین میشن، اونهایی که هم لذتبخش هستن و هم به تو کمک میکنن به هدفت برسی. ✨💚
✅ این یعنی تغییر واقعی و پایدار
✅ بدون استرس و اضطراب
✅ با مهربانی و عشق به خودت 💖
🌈 جمعبندی: ذهن، همراه نه دشمن!
شناخت ذهن برای لاغری یعنی آشتی عمیق با مهمترین نیروی درونیات؛ همون نیرویی که همیشه کنارت بوده ولی شاید درست نمیشناختیش. 🌿💡
این یعنی فهمیدن اینکه ذهنت اصلاً دشمن تو نیست، بلکه یک همراه قدرتمنده که فقط منتظره یاد بگیره چطور بهترین مسیر رو با تو همقدم بشه. 🤝✨
وقتی شروع میکنی ذهنت رو بشناسی، مثل این میمونه که یک دوست صمیمی پیدا کردی که هر قدم مسیرت رو به آرامی و با حوصله همراهیت میکنه.
آرامش، صبر و دانش، کلیدهای این آشتی هستند که تو رو کمک میکنن بدون فشار و جنگ، مسیر زندگیات رو تغییر بدی.
و این تغییر فقط محدود به کاهش وزن نیست؛
بلکه شامل تغییرات زیبا و عمیق در احساساتت، روابطت، عشق به خودت، رضایت شغلی و هر بخشی از زندگیه که دلت میخواد بهتر بشه. 💖🌈
شناخت ذهن برای لاغری یعنی این که باور کنی میتونی زندگیت رو با ذهنی آگاه و مهربون بسازی و از این مسیر لذت ببری.
این آگاهی، آغاز یه سفر شگفتانگیزه که تو رو به بهترین نسخه خودت میرسونه. 🚀💫
منتظر کامنتهای شما هستیم! 💬👇
همراه همشگی شما: رضا عطارروشن
امتیاز 4.71 از 41 رای
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!



تنها دلیل حال بد ما توجه به چیز های منفی و چیز هایی است که نداریم. چون لاغر نیستیم حال ما بد میشود. اگر لاغری را قابل دستیابی ببینیم خود به خود لاغر میشویم
نشان های دریافت شده
سلام استاد عزیز و گرامی و دوستلن خوبم
یک فایل آموزنده و بسیار عالی یادگیری عملکرد ذهن چقدر خوبه که به ما طرز استفاده این ابزار قدرتمند آموزش داده میشه فقط احتیاج است که ما آنها را اجرا کنیم و اعتماد کنیم که یک شخص مطلع چگونگی طرز استفاده را به ما آموزش میدهد
چقدر این نوشته که مرحله به مرحله ما را در جریان عملکرد ذهن قرار میدهد جالب و متخصصانه است مثل همیشه گل کاشتی استاد عزیزمان 🙏🙏👏👏
سلام
من خیلی دوست دارم از دهن آگاهی پیدا کنم و ببینم چطور میتونم ازش استفاده کنم چون واقعا حیف که انسان همچین ابزاری داشته باشه ولی کار کردن با اون رو بلد نباشه به همین دلیل همیشه به دنبال کسب اطلاعات خوبی از این دهن هستم در تمام جنبه های زندگی
پس یاد گرفتم نمیتونم چیزی رو از دهنم بیرون کنم فقط میتونن چیزهای جدیدی به اون وارد کننم و از اونا استفاده کنم و درواقع از هر عادتی خوشم نمیاد نمیتونم اون رو تغییر بدهم و کاری هم بهش ندارم چون خوب بوده برای من و لدت بردم که که تکرارش کردم ولی نتیجه اش رو دوست ندارم پس عادت جدید ایجاد میکنم که از نتیجه اش راصی باشم مثلا من عادت ریزه خواری داشتم دیشب رفتم خونه مامانم دیدیم دارن عدا میخورن و گفت بیا بخور و من اصلا میل نداشتم و نخوردم وتا اونجا بودم کمی بعد احساس گرسنگی کردم و خیلی جالب بود عدا بود ولی دلم ماست میخواست یه کاسه خوردم و لدت بردم هم عادتم رو داشم ولی با یه تغییر اگه قبلا بود که اصلا کاری به نیاز جسم ام نداشتم راحت با اونا مینشستم و عدا میخوردم ولی دیشب خیلی راحت انتخابهای جدید داشتم و سیر شدم وبعد از اونم میوه اوردم بخورم اصلا نتونستم یه دونه سیب درختی رو کامل بخورم ولی دیگه نگفتم حیف و همون نصفه گداشتم و نخوردم
من تصمیم گرفتم لاغر بشم و انتخاب جدیدم رفتن به سمت لاعری هست قبلا همیشه حرکتم و رفتارم و انتخابم به سمت چاقی بوده و لی مدتها هست که حرکتم به سمت چاقی رو متوقف کردم و به سمت لاغری حرکت میکنم چون انتخاب های جدید دارم رفتارهای جدید دارم باور های جدید دارم و استمرار در همه ی اینها گواه میده که دارم به سمت جدیدی که لاعری هست حرکت میکنم
نشان های دریافت شده
من به لاغری توجه میکنم با چاقی کاری ندارم یک گوشه از ذهنم بذر لاغری رو کاشتم و دارم کمکش میکنم بهش توجه میکنم که روز به روز رشد کنه درخت تنومندی بشه با احساس خوب به لاغری توجه میکنم و به اندازه نیاز بدن خودم غذا می خورم و بدن خودم را با هیچ کس دیگه مقایسه نمیکنم و باورهای زیبا برای لاغری مجدد به وجود میارم خوشحال هستم که با ذهن قدرتمندم آرزوی لاغری مجدد رو محقق میکنم خدایا شکرت
نشان های دریافت شده
به نام خالق زيباييها وسلام وعرض ادب 🌺💐🌼
در مورد مبحث امروز بايستي عرض كنم كه درون ذهن من دو تا موجود يكي چاق وديگري لاغر، كه ما باهم سه نفريم من اگر بخواهم توجه به افكار چاق كننده وخاطرات چاقي ام داشته باشم واحساسم با اين افكار بد شود ودر صدد مبارزه با چاق درونم بر آيم وبرايش خط ونشون لاغري را بكشم ، چون در يك نبرد هميشه يكي پيروز است وآن كسي نيست جز چاق درونم كه سالها رشد يافته وقوي شده 😠😡😫
واما چاره كار؟؟؟؟
شركتم از اين تاريخ در چالش اين كه: “من مشتاق لاغر شدنم ”
وتصميم بگيرم كه تمركزم تنها روي دوستي لاغر درونم باشد وبا همكاري ما وبي توجه به چاقي وافكار وخاطرتش وتمركزش( فرضا هروز خودم را جلوي اينه يا روي ترازو چك نكنم كه با ديدن فرضا شكمم جلوي اينه ونجواي خانوم ژوليده درونم حالم بد شود وناميد گردم) وبا متناسب فرض كردن خودم ( تمركزم روي آموزش هاي فايل لاغري واجراي ميثاق نامه وعمل كردن به آموخته هايم وتجسم خلاق ورويا پردازي با فايل نوار زمان وخودم را در انتهاي نوار زمان با اندامي رويايي وغرق اشك شوق متناسب بودن ورها شدن در دستان خالقي كه به او قول سلامت باز گرداندن خانه امانتي اش را به نحو مجلل دادم) ونهايتاذهنم با توجه به حال وشور وعشقم واحساس عاليم در طي مسير ، خودبخود باورهايش تغيير ميكند ومن همان ميشوم كه ميانديشم👏👏❤️👌🏻💃💃
نشان های دریافت شده
سلام وقت بخیر
مسیر لاغری با ذهن به ما یاد میده که شخصیت جدید با آپشن های جدید بسازیم،اون خود چاق قدیممون که هست و نهادینه شده ،فقط نباید پلی ش کنیم ،بپذیرمیش و گوشش نکنیم ،چونکه اون فقط از چاقی و عوارضش میگه و حرفاش ناراحت کننده است ،با اون هویت قبلی اگر میتونستیم لاغر بشیم که تا حالا شده بودیم ،پس اون توانایی رسوندن ما به هدفمونو نداره،اون پر است از فرمول های چاق کننده،، ،باید یک شخصیت جدید با کارآرایی های جدید بسازیم ،رشدش بدیم ،ریشه هاشو محکم کنیم تا بعدا میوه های تازه و سالم بهمون بده ،باید حرف های جدید به خودمون بگیم،باید احساس متفاوت از قبل با خودمون داشته باشیم، خودمونو دوست داشته باشیم بدون قید وشرط ،احساس لیاقت داشته باشیم ،متناسب بودنو حق الهی خودمون بدونیم که اگر از حق خودمون مطلع باشیم میتونیم طلبش کنیم و جهان دقیقا مثل آینه است و دقیقا بازتاب باورهای ماست به ما
چقدر ما احساس بی ارزشی به جهان فرستادیم و منتظر نتایج عالی بودیم
برای داشتن عادت های جدید باید خود جدید دیگری ساخت
باید راننده ماشین زندگی خودمون باشیم ،ما سالهاست تو ماشینمون خوابیم و راننده شخص دیگه ایه ،باید بیدار شیم ،آگاه شیم
من یاد گرفتم نمیتونم افکارم رو تغییر بدهم حتی اگه از نتیجه اش راصی نیستم فقط باید افکار جدید وارد دهنم کنم تا نتیجه ی جدید داشته باشم
اگه در رابطه با جسم ام حالم بده به این خاطرکه تصورم از جسم ام اونطور که میخواهم نیست در واقع به دنبال یه چیزایی یا کمبودهایی در جسم ام توجه میکنم که حالم بد میشه در همون چاقی کلی چیز خوب هست که میتونیم توجه کنیم(همون در صلح بودن با چاقی ) ولی ما به دنبال کمبودهایی که در جسممون نیست میریم و حالمون بد میشه و همیشه به لاعری که نیست توجه میکنیم و حالمون بد میشه ذهنم از روی توجه به چاقی برمیدارم و توجه به لاغری میکنم با افکار جدید لاعری
مثلا :
۱:
مثلا امروز خواستم برم بیرون و ساعت مچیم رو بستم روی دستم دقیقا پارسال همین موقع خریده بودم برای تولدم و سایز خود مچ دستم بود ولی اللان آزاد شده و چند سانتی از مچ دستم میاد بالاتر خیلی ذوق میزنم از گشادی ساعتم
۲:
و یا توجه به اینکه انگشترم که همیشه در انگشتم هست و تا چند وقت پیش خیلی ااذیتم میکرد و جا میکرد در انگشتم ولی الان همین جوری دور میخوره تو دستم و اگه دستم خیس باشه که میفته از دستم
۳:
یا اینکه لباسی که مدتها داخل کمد بوده یه هفته پیش خیلی راحت به تنم رفت و کلی خوشحال بودم
۴:
یا اینکه مانتوهام که مال دوران تناسبم هستن و من تا چند وقت پیشا میپوشیدم و داخل تنم بس که تنگ شده بودن هم زشت بودن هم اینکه روم نبود از شدت تنگی بپوشم ولی حالا دوباره کاملا دارن نرمال میشن به تنم و خییییییلیی خوشحالم و همیشه به این آزادی های مانتو اگاهانه خیلی نگاه میکنم و لذت میبرم و دوست دارم هنوزم گشاد تر بشن
۵:
یا شلوارم که قبلا به سختی به پام میرفتن و باز مال دوران تناسبم هستن و این اواخر به خاطر تنگی زیاد میخواستم بندازم دور ولی حالا خیلی قشنگ و راحت شدن برام ویکی از شلوارهام که بر عکس مال دوران تپلیم بود ویه سال پیش خریدم چند هفته پیش کردم تنم و دیدم کلی کمرش آزاد شده
به نظر من همینا توجه به لاغری و همینا لاعری رو گسترش میده و به جای اینکه همش برم داخل آینه و خودم وسایزم رو بررسی کنم و به چاقی توجه کنم به همین چیزها توجه میکنم و احساسم رو خوب میکنم تا لاغری در جسم ام بیشتر و بیشتر بشه و به شرایط ایده ال برسم
من تصمیم دارم لاعر بشم قبلا تصمیم داشتم چاق بشم و افکار و اگاهی لآعری رو به دهنم وارد میکنم و تکرار میکنم تا افکار قبلی نه که از بین برن نه وجود دارن فقط از دسترس بودن همیشه خارج میشن و کمتر من از اونا استفاده میکنم
حالا هر چقدر به لاغری که مثال زدم بیشتر توجه کنم نتیجه اش در جسم ام بیشتر میشه
سلام
چند جمله ی اموزنده ی دیگه که باید خیلی خوب به اینها عمل کنم :
۱من اومدم اینجا که عادتم رو( که ریره خوار هست )تغییر ندهم بلکه عادت جدیدی دیگه به وجود بیارم
۲تنها دلیل حال بد ما این هست که توجه به چیزی میکنیم که وجود نداره
۳باید به لاعری به عنوان چیز دست یافتنی توجه کنیم
۴ما کاری به چاقی نداریم و میایم افکار لاعر کننده را وارد دهنمون میکنیم
۵من تصمیم گرفتم لاعر بشم و کاری به چاقی ندارم
۶هر چقدر به چاقی توجه نکنم به لاغری نزدیکتر میشم
ولاغری اینجوری گسترش پیدا میکند
پس من چاقی رو نمیتونم فراموش کنم ولی میتونم لاغری رو یاد بگیریم و به دهن اطلاعات جدید در مورد لاغری بدم
یا اینکه من نمیتونم افکار قبلی رو در مورد روابط از دهنم خارج کنم فقط میتونم افکار جدید در موردوابط وارد دهنم کنم
فکر تغییر کردن عادت رو بردار و بجاش یه انتخاب و عادت جدید ایجاد کن یا بهش اضافه کن
من عادت پر خوری داشتم ولی حالا میخواهم عادت جدید داشته باشم و پرخوری نکنم
توجه به کمبود ها در هر زمینه ای باعث شکست ما میشود در بحث لاغری هم همین طور هست
من تصمیم گرفتم لاغر بشم و کاری به چاقی ندارم
من تصمیم گرفتم لاغر بشم و کاری به چاقی ندارم
من تصمیم گرفتم لاغر بشم و کاری به چاقی ندارم
توجه به چاقی نکنیم تا لاغری گسترش پیدا کنه
نشان های دریافت شده
ممنون از فایل بسیار عالی وتوضیحات خوبتون. خدا را شکر با بودن توی دوره لاغری با ذهن کلی عادت جدید تونستم برای خودم به وجود بیارم قبل دوره همیشه می گفتم اگه یه روز شکلات نباشه امکان نداره چای بخورم الان خیلی روزا چای رو بدون شکلات می خورم واز طعم چای لذت می برم .تابستونا عادت داشتم بیشترعصرها بستنی بخورم اما الان عادت جدیدی پیدا کردم گاهی میلم می کشه میوه بخورم وبعضی وقتا میل به خوردن ندارم من از عادت های جدیدم لذت می برم .موقع بیکاری همیشه ریزه خواری داشتم الان به جای اون عادت جدیدمطالعه کتاب را انجام میدم.
من دیگه نمی خوام به چاقی فکر کنم می خوام به مسیرهای زیباتری توجه کنم الان که قصد دارم به تناسب اندام دلخواهم برسم ومی دونم مسیرجدید منو راحت تر میرسونه دیگه از مقصد قبلی حرکت نمی کنم.
نشان های دریافت شده
سلام به همه
چقدر نوشته های اول فایل رو دوس داشتم،مراحل لاغری با ذهن خیلی موشکافانه نوشته شده بود،فایل هم که مثل همیشه عالی ممنون از شما
این مطلب منو یاد مطلبی از استاد عباس منش انداخت که میگفتن باورهای قبلی مثل سیمانی هستن که به مغز ما چسبیدن با ورهای جدید مثل رنگ سفیدی هستن که روی سیمان قبلی میریزیم اینطور نیست که رنگ جای سیمان رو بگیره سیمان سر جاشه رنگ سفید هر چی بیشتر ریخته بشه سیاهی سیمان کمتر دیده میشه و این باورهای جدید نیاز به تکرار و استمرار دارن وگرنه اگه تکرار نشن دوباره رنگ سفید کمتر میشه وسیاهی سیمان خودش رو نشون میده چون سیمان پاک شدنی نیست
در مورد چاقی هم همون سیمانه هست که وجود داره لاغری هم اون رنگ سفید هست که ریخته میشه،دلیل اینکه اینهمه شما اصرار دارید که در این مسیر استمرار داشته باشیم تقویت اون رنگ سفید هست الحق و الانصاف هم سایت تناسب فکری پر از این قوطیهای رنگ سفیده هر جای سایت یه مطلب تازه و نو که هر چی تکرار میشه نهادینه تر میشه وواقعا دستمریزاد میگم استاد بهتون
من با چالش من اینو نخوردم خیییییلی راحت و ساده عادت شیرینی خوردن رو کم کردم بدون هیچ ولعی به راحتی انتخاب میکنم که چی بخورم اینقدر که حتی اطرافیان هم متوجه شدن که من شیرینی خوردن رو کم کردم ولی حسی که خودم به این قضیه دارم خیلی حالم رو خوب میکنه
دیروز من موقع تمیزکاری فریزر به راحتی یه بسته نیم کیلویی بستنی سنتی رو بیرون ریختم در صورتیکه قبلا از ته اون ظرف هم نمیگذشتم و با اینکه طعمش به خاطر موندن کمی تغییر هم کرده بود یه کیک خورد میکردم و قاطیش میکردم و کیک بستنی دست ساز درس میکردم و میخوردم و چقدر هم حال میکردم😅😅
و واقعا برام خودم این تغییر رفتار اونم بدون فشار و محدودیت بسیار لذت بخشه که فقط با این روش امکانپذیره و حرص و ولع هم بعدش نداره
از این به بعد هم به چاقی(مشهد) کمتر توجه میکنم و رهاش میکنم چون میخوام مسیر لاغری(شیراز)رو برم وطبق قانون به هرچی توجه کنم همون رو وارد زندگیم میکنم،من لاغری رو میخوام و به اون توجه میکنم،پیش به سوی تناسب اندام💪💪