🍕🍩 هر چی میخورم چاقتر میشم… اما لاغرها؟! هر چی میخوان میخورن و آب هم روش! 😮 چرا لاغرها چاق نمی شن؟! این سوال سالها مثل یه علامت سوال بزرگ تو ذهنم چرخ میزد.
وقتی کنار یه آدم لاغر مینشستم که با خیال راحت غذا میخورد، همیشه تو ذهنم یه صحنه شکل میگرفت: من یه بادکنک در حال ترکیدن، اون یه نی با استایل! 🎈🥢
اما واقعاً فرق ما توی معدهمونه یا توی ذهنمونه؟
بیا باهم بریم دنبال جواب این سوال که چرا لاغرها هیچوقت چاق نمی شن؟! 🧠✨

تفاوت من با افراد لاغر
🧍♂️ همیشه فکر میکردم لاغرها یه جور دیگهان… انگار خدا اونا رو یه مدل خاص ساخته و منو یه مدل خراب 😅
چند بار پیش خودم گفتم: «خدایا چرا منو چاق آفریدی ولی خیلیها هرچی میخورن چاق نمیشن؟!»
هر وقت میدیدم یکی با خیال راحت 🍕 و 🍰 میخوره و حتی یه گرم اضافه نمیکنه، تو دلم آتیش میگرفت و یه سؤال قدیمی بالا میاومد:
چرا لاغرها چاق نمی شن؟! من که حتی با آب خوردن 💧 هم چاق میشدم!
راستش، سالها دنبال جواب این سؤال بودم، ولی هیچکس بهم جواب درستی نمیداد.
تا اینکه با مسیر لاغری با ذهن آشنا شدم. اولش فکر میکردم یه روش جدید برای کنترل غذا خوردنه، اما کمکم فهمیدم داستان خیلی عمیقتره.
اونجا فهمیدم که چرا لاغرها چاق نمی شن؟! و تفاوت من با افراد لاغر، نه توی معدهست، نه توی ژنهام… بلکه توی ذهنمه. 🧠
من سالها با این باور زندگی کردم که بدن من یه سیستم خراب داره که چربی رو ول نمیکنه، اما بدن اونا سالمه و راحت غذا رو میسوزونه!
درحالیکه الان میفهمم همهمون یه بدن داریم، با یه سیستم، یه معده، یه مغز… اما فرق اصلی اینجاست که چطور از این سیستم استفاده میکنیم 🎛️
🔧 درست مثل اینکه همهمون یه ابزار تو دستمونه — ذهنمون — ولی یکی باهاش خودش رو چاق میکنه، یکی خودش رو متناسب نگه میداره.
مثل دستها… همه دارن! اما یکی باهاش آشپزی میکنه، یکی نقاشی، یکی تایپ. پس ابزار یکیه، استفادهاش متفاوته 🎨🍳⌨️
سالها با این فکر زندگی کردم که چاقی من یه تقدیره، یه سرنوشته که دست خودم نیست. اما حالا میدونم چرا لاغرها چاق نمی شن! ولی من چه بخورم، چه نخورم بازم چاق تر می شم!
فرق من با آدمای لاغر فقط توی باورهاییه که از بچگی تو ذهنم حک شده.
💭 اونا از غذا نمیترسن، احساس گناه نمیکنن، خودشونو قضاوت نمیکنن. برای همین ذهنشون هیچ فرمان چاقیای صادر نمیکنه.
اما ذهن من؟ پر بود از باورهای چاقکننده… مثل:
- «تو استعداد چاقی داری»
- «هرچی بخوری چاق میشی»
- «باید گرسنه بمونی تا لاغر شی»
- «خوردن یعنی عذاب وجدان» 😵💫
و همون ذهنی که این افکار رو تو خودش ذخیره کرده بود، با وفاداری تمام، بدنم رو ساخت… یه بدن چاق.
مثل یه نقاش که اول تصویر رو تو ذهنش میکشه، بعد میاره روی بوم 🎨 منم سالها تصویر ذهنی یه آدم چاق رو حمل میکردم و خب… جسمم هم همون شد!
✨ حالا که میفهمم چرا لاغرها چاق نمی شن، دیگه دنبال جواب عجیبغریب نیستم. چون جوابش خیلی سادهست:
لاغرها ذهن چاق ندارن.

🧠 چرا لاغرها چاق نمی شن؟!
واقعاً چرا اونها همینطور لاغر میمونن، ولی ما چاقها هر چی تلاش میکنیم، لاغر نمیشیم؟! 🥲
تا حالا به این فکر کردی چرا لاغرها چاق نمی شن؟ چه چیزی جلوی چاق شدن اونها رو گرفته؟ و چی دستوپای ما رو برای لاغر شدن بسته؟! 🤔
یه روز از خودم پرسیدم: اگه ما و اونها، همهمون معده، قلب، مغز و بدن داریم، پس فرقمون دقیقاً کجاست؟
و همونجا بود که جواب سؤال چرا لاغرها چاق نمی شن رو فهمیدم — خیلی ساده ولی در عین حال عمیق:
✨ فرق توی نحوه استفاده از ذهنمونه، نه بدنمون!
آدمهای لاغر تصویری از یه بدن چاق تو ذهنشون ندارن.
🍽️ برای اونا غذا چیزیه که هست؛ نه دشمنه، نه تهدید، نه عامل ترس. نمیترسن، احساس گناه نمیکنن، نمیجنگن با لقمهها.
ذهنشون هم چون آرامشه، فرمان چاقی صادر نمیکنه.
اما ذهن ما چطور؟
🧠 پر از تصویرهای چاق، پر از خاطره، ترس، نگرانی، حسرت و تعریفهای اشتباه درباره چاقی. از همون کودکی باور کردیم چاقی یعنی سلامتی، چاقی یعنی خوشخوراک بودن، یا چاقی یعنی دوستداشتنی بودن…
همهی اینا جمع شدن توی یه مخزن ذهنی سنگین 🧳 که مدام داره نقشهی بدن ما رو طراحی میکنه.
📸 یه ذهن با تصویر بدن لاغر، نتیجهاش اندامی متناسبه. یه ذهن با تصویر چاق، نتیجهاش بدنی درگیر اضافهوزنه.
نتیجهش واضحه: یکی همیشه لاغر میمونه، اون یکی هم با هر تلاشی باز هم چاق میمونه.
و جالبتر اینکه همونطور که ما فکر میکنیم لاغر شدن خیلی سخته، افراد لاغر هم دقیقاً همینو درباره چاق شدن میگن! 😲
به یه فرد لاغر بگی: «نمیخوای یه کم چاق شی؟»
جوابش اینه: «من هرچی میخورم، چاق نمیشم!» 😅
چون اون ذهنش فرمان چاق شدن بلد نیست… درست همونطور که ذهن ما هنوز فرمان لاغر شدن رو بلد نیست!
🔹 برای یه فرد لاغر، چاق شدن غیرقابل باوره.
🔹 برای یه فرد چاق، لاغر شدن غیرقابل باوره.
اما حالا که میدونیم چرا لاغرها چاق نمی شن، میتونیم آگاهانه تصویر ذهنیمونو تغییر بدیم… و اونوقت نتایج هم تغییر میکنن ✨🚀

🚨 چاق شدن با ذهن داستانی کاملاً متفاوت
شاید برات عجیب باشه، اما خیلیها تو دنیا هستن که از لاغر بودن رنج میکشن! 😳
همونهایی که باعث تعجب ما میشن و مدام این سؤال برامون پیش میاد: چرا لاغرها چاق نمی شن؟! 🤔
جملاتی مثل:
- «چرا چاق نمیشم؟»
- «چرا هرچی میخورم فرقی نمیکنه؟»
- «خدایا یه کم گوشت هم به ما بده!»
برای افراد چاق شاید خندهدار باشه، ولی واقعاً بعضیها از شدت لاغری، اعتمادبهنفسشون رو از دست دادن 😞
اما مشکل کجاست؟
بیشتر اوقات این رنجها واقعی نیستن؛ ذهنی و ساختگیان. یعنی فرد فقط چون فکر میکنه دیگران ظاهرش رو نمیپسندن، دنبال چاق شدن میره.
💭 در حالی که از نظر جسمی هیچ مشکلی نداره!
حالا اگه همچین فردی با ذهنش چاق شدن رو باور کنه، اون ذهن یه دستور جدید صادر میکنه — مثل یه توپ که تو سرازیری افتاده! ⚠️
اولش خوشحال میشه، چون به ظاهرش یه کم تغییر داده. ولی بعد از مدتی، اون روند چاقی متوقف نمیشه… چون ذهن توی مسیر چاقی افتاده و توقف نداره! 🌀
نتیجه؟
✅ لاغریِ خیالیش جای خودش رو به چاقی واقعی میده.
✅ خوشحالیِ اول تبدیل میشه به نارضایتی شدید.
✅ و حالا به جای دغدغهی چاق شدن، درگیر دغدغهی سخت لاغر شدنه.
👥 خیلی از این افراد بعداً با حسرت میگن:
«کاش همون لاغر مونده بودم! کاش به خاطر بقیه خودمو تغییر نداده بودم!»

🎤 تجربهای واقعی از مسیر لاغری با ذهن
حالا میخوام شما رو با تجربه یکی از هنرجوهای عزیز دوره لاغری با ذهن آشنا کنم؛ داستانی از تغییر، از درک عمیق و از باورهایی که زندگیش رو به کلی دگرگون کرده.
🌟 چرا دیگه حسرت لاغرها رو نمیخورم؟
یه روز که رفته بودم مهمونی، زنداییم یه آلبوم عکس قدیمی آورد. بین عکسها، چند تا از بچگیهام بود که خودم هم هیچوقت ندیده بودم.
باورم نمیشد اون بچهی فوقالعاده لاغر و خوشفرم، خودم بودم! 😳 حتی مامانم هم شوکه شده بود.
تا شب خوابم نمیبرد… گیج و منگ شده بودم. فقط یه سوال تو سرم میچرخید:
🔁 «چرا لاغرها چاق نمی شن؟! چرا من اینقدر تغییر کردم؟»
جالبه بدونی تو همین سالها که من داشتم با چاقی دست و پنجه نرم میکردم، زنداییم با بدنی لاغر و دخترونه، مدام دنبال چاق شدن بود! فقط به این دلیل که شوهرش گفته بود صورتت خیلی استخوانیه! 🤦♀️
یا زندایی همسرم با اینکه ۴۰ سالشه و دو تا بچه داره، هنوز دوست داره فقط صورتش تپل بشه!
از بیرون نگاه میکردم و با خودم میگفتم: مگه میشه؟ همه دارن دنبال لاغری میدَوَن، اینا چرا دنبال چاقیان؟!
ولی حالا که دارم با استفاده از دوره ورود به سرزمین لاغرها آگاهانه ذهنم رو تغییر میدم، میفهمم اون حسرت همونقدر الکیه که حسرت من برای لاغری!
🧠 فهمیدم که فرق من با اونهایی که متناسب موندن، توی ذهن و باورم بود. نه توی ژن و استخوانبندی. نه توی سوختوساز و غذا خوردن.
💪 من الان قویتر از همیشهام.
میدونم چطور حرف دیگران رو بشنوم، ولی به ذهنم اجازه ندم اون رو بهعنوان حقیقت ذخیره کنه.
✅ من دیگه حسرت نمیخورم که چرا لاغرها چاق نمی شن، چون فهمیدم که فرق بین ما فقط در فرمولها و باورهای ذهنیه.
من انتخاب کردم که لاغر بشم. نه به خاطر دیگران، بلکه برای خودم. من زندهام، و لذت لاغری با ذهن رو با همه وجودم دارم حس میکنم…
و برای این مسیر، از خدای خودم و از خودم ممنونم ✨
✍️ تمرین آموزشی چرا لاغرها چاق نمی شن📖
وقتی به شکل آگاهانه تمرین کنیم، میتوانیم باورهای نادرست درباره خود و وزنمان را اصلاح کنیم و ذهن را برای خلق تصویر جدید و سالم آماده کنیم.
این تمرینات اولین قدم مهم برای درک دقیق این است که چرا لاغرها چاق نمی شن و چطور ذهن ما میتواند مسیر جسممان را تعیین کند.
❓ سوالات تمرینی چرا لاغرها چاق نمی شن 📝🤔
- نظر و عقیده شما درباره تاثیر ذهن در چاق شدن و لاغر نشدن چیست؟ شرح دهید.
- چرا لاغرها چاق نمی شن؟ تفاوت آنها با چاقها چیست که به راحتی چاق میشوند؟ شرح دهید.
- آیا تجربه مشاهده افرادی را دارید که تلاش میکنند چاق شوند؟ در اینباره توضیح دهید.
- شباهتها و تفاوتهای ذهن یک فرد لاغر و یک فرد چاق را شرح دهید.
- درک و برداشت خود درباره اینکه چرا لاغرها چاق نمی شن را به صورت انشایی بیان کنید.
💬 دعوت به مشارکت در بخش نظرات 🗣️❤️
لطفاً پاسخها و نظرات خود را در بخش نظرات همین صفحه به صورت مفصل و صمیمی بنویسید.
نظرات شما به ما و دوستان دیگر کمک میکند تا مسیر لاغری با ذهن را بهتر درک کنیم و از تجربیات هم یاد بگیریم.
منتظر کامنتهای شما هستیم! 💬👇
همراه همشگی شما: رضا عطارروشن
امتیاز 4.13 از 91 رای
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!



نشان های دریافت شده
سلام به همگی
بسیار عالی
چقدر افراد لاغر رو دیدیم که خودشون رو به واسطه ی باشگاه رفتن و تخم مرغ خام خوردن و از این قبیل کارها چاق کردن و جالبه بعد از چاقی که دیگه نمیتونن خودشون رو لاغر کنن میگن چاقیه ما ارثیه در صورتی که تو خودت مقصر چاقیت هستی
خدایا شکرت که اینجا هستم و متوجه شدم چه جوری اونها چاق شدن
متشکرم ۲۲۰
نشان های دریافت شده
بنام خداوندبخشنده مهربان
سلام به همه همراهان و استاد عطار روشن عزیز
امیدوارم لحظات خوبی رو داشته باشید
چرا لاغر ها چاق نمیشن
یکی از دوستام ک لاغره و دلش هم نمیخاد چاق بشه رو میشناسم ک من خودم بهش چند بار گفتم برو باشگاه چاق بشو یا گفتم یکم چاق شو یکم غذا بخور خیلی لاغری و خودم همیشه در حسرت لاغری اون بودم
و از این ب بعد ب هیچ کسی اینو نمیگم
یه بار بهش گفتم من فهمیدم چرا چاق میشم من ب سیری هام توجه نمیکنم و بازم میخورم
و اونو دیدم ک لاغره و ازش پرسیدم نکنه تو ب گرسنگی هات بی توجه هستی و خیلی با افتخار گفت آره من وقتی گرسنه هستم و کار دارم تر جیح میدم اول کارهامو تموم کنم بعد غذا بخورم
و بارها دیدمش ک چون گرسنگی طولانی داره بعد ک میخاد غذا بخوره نمیتونه بخوره یا خیلی کم میخوره و خیلی وقتا میگه دلم درد گرفت با اینکه خیلی کم میخوره
این دوستم دقیقا بر عکس منه سیری های طولانی مدت حتی حالت خفگی همیشه با من بود و موقع غذا خوردن با اینکه گرسنه نبودم با اشتها میخوردم تا وقتی شکمم درد بگیره
و اصلا معنی سیری یا حتی گرسنگی رو نمیدونستم
سالها گرسنگی رو تجربه نکرده بودم و حتی از گرسنه بودن میترسیدم
و بیشتر افراد چاق هم درک خاصی از گرسنگی و سیری ندارن
من یادمه دخترم یکساله بود و خیلی لاغر کلی دارو ویتامین وحتی بزور بهش غذا میدادم ک چاق بشه از بس ک بقیه میگفتن تو مادر بدی هستی بچت لاغره شیرت خوب نیست و…
ومن متاسفم ک این گناه و ظلم رو در مورد بچم مرتکب شدم و متاسفانه کلی تشویق میکردم و تاکید میکردم ک غذا رو کامل بخور تا قوی بشی بزرگ بشی والان دخترم ۱۰ سالشه و اضافه وزن داره حالا ن زیاد ولی همونا ک ب من میگفتن لاغره ی فکری بکن الان میگن مراقبش باش چاق نشه
دیگه نمیخام ب حرف بقیه توجه کنم ب اونا چ ربطی داره اصلا کی نظر اونارو خواست ک میگن تو چاقی بچت چاقه شوهرت لاغره و…
اما از وقتی اومدم سایت ب دخترم اصلا نگفتم ک چاقی مراقب باش و برعکس دارم با تغییر رفتارم بهش یاد میدم چجوری بخوره و بارها بهش گفتم هر چی دلت میگه بخور چون هر چی بخوری چاق نمیشی عذا ها قدرت ندارن این ماییم ک فکر میکنیم چاق میکنه و همینطور عمل میکنه و براش مثال هم میزنم
و از وقتی دارم روی خودم و اون کار میکنم میبینم ک استرس چی بخورم نخورم نداره و خیلی کمتر میخوره و من اصلا کاری بهش ندارم و امیدوارم ک در کنار من اون هم رفتارش و افکارش اصلاح بشه
بارها بهش گفتم من الان گرسنه نیستم یا ب بقیه میگم میل ندارم و اونم این رفتارهارو تکرار میکنه
دارم ب این فکر میکنم ک خداوند چقدر حکیم و داناست ک گفته روزه بگیریم و واجب هست مگر بیمار باشی و برات ضرر داشته باشه
روزه بدن رو پاکسازی میکنه و انسان کم خوراک میشه و عادتهای اشتباهش اصلاح میشه و سلامت تر و سیستم ایمنی قوی تر میشه روزه صبر و ایمان رو بیشتر میکنه حتی بیماری هارو درمان میکنه چون موقع روزه گرفتن سلول بنیادی تشکیل میشه و کل بدن رو داره تعمیر میکنه
من میدونم ک برای نیاز بدنم باید غذا بخورم و میدونم ک طبق گرسنگی و سیری بخورم و ذهنم از افکار چاقی و دلایل چاقی رها بشه صد درصد لاغر و متناسب میشم
و باید زمانی رو طی کنم تا عادتها بطور خودکار در من عمل کنن
از خداوند متعال و هدایتگر
و استاد عطار روشن بینهایت متشکرم
نشان های دریافت شده
باسلام وقتتون بخیر
در رالطه با اینک چرا لاغر ها چاق میشین فکر مبکنم اکثرمون ی خاطره مشترک داریم اونم اینک نشستن در نوبت دکتر رژیمی ودیدن افراد لاغری ک اونجا حضور دارن و ما در بیشترین حالت تعجبیم و کلی هم ب خاطر اشتباه و توقع اشتباهشون خودخوری میکنیم و میرن رو مخمون
و نمونهه های بارز زیادی هم دیدم
افراد لاغری ک هرچه تلاش کردن نتوسنتن لاغر بشن
یکیشون رفیق صمیمی خودم ک خیلی دوست داشت کمی تو پر تر بشه
ولی هرچه تلاش کرد نتونست و چون در جریان این من در این دوره ها هستم و این مسیر هارو قبول داره بارها در بین صحبت هاش مچشو گرفتم و بهش اثبات کردم و اونهم در لحظه متوجه میشه
مثلا اینک ی بار میگفت من تا ورزش رو شرو میکنم بدنم چاق نمیشه بلکه سریع عضله سازی میکن
یا اینک من هرچی غذا بخورم چاق نمیشم
من ارث خانوادگیمونه چاق نمیشم
و…..
ک تمام اینها فرمول های ذهنی اون. هست و این یک نمونه بارز برای منه
و البت افرادی را هم درموردشون شنیدم ک قبلا متناسب بودن و ب خاطر حرف دیگران تلاش برای چاقی شدن و موفق هم شدن ولی نتونستن جلوش رو بگیرن
در کل بزرگترین نکته این فایل برای من این بود ک ما ب خاطر دیگران دنبال تغییرات خودمون هستیم و مثال های داخل فایل کاملا. صحیح بود حتی همون مثال لباسی ک خودمون دوست داریم ولی ب خاطر تصور دیگران از ما دل ما رو میزنه
و بله خیلی وقتهاهم قبلا ب خاطر دیگران و ب خاطر ی حرف کاملا هیجانی میرفتیم سراغ رژیم ک و تمااام حالاا بهت ثاابت میکنم و شکستی سخت تر
و دررابطه با متن دوست عزیزمون هم بله ماهم مادران زیادی رو دیدیم و من خودم نمونه بارز بچه ای بودم ک از بچگی برای اینک تپل باشم غذا بیش ازحد بهم دادن و فرمولهام رو دستکازی کرذن و از ی تایمی ب بعد دل همونارو زدم و همون ادمها وقتی بزرگ شدم دست ب راهنمایی و هدایت و تاسف زدن و حتی بابالاترین جسارت ب خودشون اجازه دادن جلو چشمایه من ب پدر و مادر بچه ی دیگ ای ک از ۲ سالگی ب بچه متناسب دارن رژیم میدن گفتن ک اره رژیمش بده ک بزرگ شد مثل یلدا نشع
و خدامیدونه من چقدر از این حرف ناراحت شدم و شکستم و حربارم ک درموردش گفتم حتی گریه کردم ولی خداروشکر در این مسیر بودن و لیز نخوردم
و الان با جسارت ب مادر هایی ک میبینم میگم خواهش میکنم بیش از نیازش بهش غذا نده
دستکاری نکن غذا خوردنش رو اون نیازش رو تشخیص میده
ببینین ما چقدر عذاب کشیدبم ک ی فردی ک از کودکی اضافه وزن داشت و عمرش با رژیم بود و الان بچه دار شده و خداروشکر بچش متناسبه برمیگرده میگ من وقتی میرم دکتر و دکتر میگ بچتون کمی کمبود وزن داره لذت میبذم و خوشحال میشم ک اون قرار نیست مثل من زندگی کنه
بله چاقی همینقدر رنج اوره و لطفا هیچ وقت این ظلم درحق خودتون و بچه هاتون نکنین
و میبینم ک الان ب همون مادر میگن ب بچت غذا بیشتر بده غذا بده جون بگیره تپل بشه و …
ولی قول میدم اگر اون اینکار رو کنه از ۸ سالگی ب بعد همه شرو میکنن لچه رو ببر دکتر
ایندش درخطره
مراقبت کن ازش
محدودش کن .و….
خب این چ ازاریه
چرا تو کار خدا دخالت میکنین
و اجازه با میدین اینده و تمام مسیر زندگی یک فرد بتزی کنین
ن هیچ کس حق همچین کاری رو نداره
و چقدر خوشحالم ک این اگاهی رو گفتید و اطلاع رسانیش گسترده تر شد
ممنون از اگاهی های زیباتون و برای مسیر فوق الهادتون ک میتونیم بیایم و ازادانه از زجر ها و عذاب هامون بگیم از مسیر سخت و تلخمون و ممنون ک دلیلی هستید برای وارد شدن ب بهشت لاغری و تجربه زندگیی عالی و متناسب🌱
نشان های دریافت شده
سلام وقت به خیر یادمه توی یه فایل استاد گفتن لذتی که چاقها بعد از لاغری در زندگی لاغریشونن بدست میارین را هیچ وقت لاغر ها از لاغریشون نمی برن واقعا همینه وقدر تناسب شو ن را ندارن از رنجهای چاقی بی خبرند تلاش بیهوده می کنند تا ذهنشون را چاق کنند وبه به دنبال آن جسمشونو چاق کنن ودر سراشیبی خطرناک بدون ترمز چاقی قرار بگیرند بعد ازان کاسه چه کنم دست بگیرند واز این دکتر تغذیه به آن دکتر وازاین باشگاه به ان باشگاه والی اخر بابا راحت دارید زندگی می کنید چکار به این جسم بیچاره دارید داره کار خودشو می کنه وراه خودشو میره دستکاری نکنید
نشان های دریافت شده
سلام
فایل بسیار آگاهی دهنده در مورد افکار آدم های چاق و لاغر
علت چاقی خودم درنوجوانی همین بود بسیار لاغر بودم و به هم کلاسی های خودم که تپل بودن و سرخ وسفید حسادت میکردم فکر میکردم که اگه منم چاق بشم مثل اونا خوش کل میشم که در سم جوانی شروع به چاق شدن کردم و الان هم دور برم افراد لاغری هستن که خیلی برای لاغری میکنن و خودشون هم عقیده دارن که چاق بشو نیستن دختر برادر همسرم بسیار لاغر هست و خیلی دوست داره که یکم چاق بشه مادرش میگه نه غذا نمیخوره زیاد به همین لاغر هست اون عقیده داره که غذا خوردن باعث چاقی میشه و چون دخترش کم میخوره لاغره و این در آینده اگه زیادتر غذا بخوره چاق میشه چون مادرش داره فرمول اینو تو مغزش میکنه و کم کم دخترش هم باور میکنه که خوردن آدم را چاق میکنه و اونم شروع به خوردن زیاد میکنه و مثل یه توپ که پرت کنی تو سرازیری میره تا به عمق برسه و خطر چاقی همینطوری آدم را گرفتار میکنه مثل من مثل تو مثل او و مثل همه های آدم های چاقی که اول متناسب بودن و بعد در دام چاقی افتادیم و الان امروز هست که من با استفاده از آموزش ذهنی دوباره جسمم را به همون حالت قبل برمی گردانم چون بهش قول دادم که این کار را بکنم و جسمم هم که مشتاق لاغری هست آماده هست تا لاغری را در خودش نمایان کنه من میخواهم لاغر شوم و لاغر میشوم .
نشان های دریافت شده
سلام همه ماهمینجورباذهن چاق شدیم باهمین ذهن هممیتونیم لاغربشیم همیشه حرف های چاق کننده یاخوراک چاق کننده تومغزما انباشته شده ونسبت به غذاها ترس داشتیم وفکرمیکردیم همه خوراکی هاچاق کننده هستن یابمامیگفتن تواراده نداری تونمیتونی لاغربشی وماهم فکرمیکردیم حتمااینجوریه یا ارث وراثت روبهانه میکردیم ولی افرادلاغرنگرش درموردغذاهااینه تولاغری هرچی هم بخوری همین هستی وترسی ازغذاها ندارن خیلی راحت غذامیخورن به گفته استادباتلاش فیزیکی نمیشه تصویردهنی روتغییرداد چون تصویرچاقی قبل هست
نشان های دریافت شده
و خدایی که در این نزدیکیست.
نشان های دریافت شده
به نام خداوند مهربان و سلام بر استاد گرامی
علت این که چاق ها لاغر نمیشوند و لاغر ها چاق نمیشوند همه در تفاوت فکر و نگرشی هست که آن ها دارند.این ذهن انسان است که همه ی جوانب زندگی ما انسانها را تحت تأثیر قرار میدهد و افکار و باورهایی که ما در ذهن خود پرورش می دهیم آثار آن را در زندگی و جسم خودمون می بینیم.افکار و فرمولهای ذهنی هم بر روند چاق شدن و لاغر نشدن ما تاثیر دارد.در افراد چاق تصاویر ذهنی از چاق بودن و چاقتر شدن وجود دارد ولی در افرادی که میخواهند چاق شوند این تصاویر وجود ندارد پس برای افراد لاغر ذهن تصویری ندارد که بخواهد به آن برسد و همیشه تصویر لاغری در ذهنش وجود دارد برای همین چاق نمیشود و دستکاری ذهنی برای افراد لاغر خطرناک هست آنها رنج جسمی افراد چاق را نمیدانند وگرنه هیچگاه آرزوی چاق شدن نداشتند.درست است که افراد لاغر رنج ذهنی لاغری را دارند که افراد چاق هم دارند ولی رنج جسمی ندارند ترس از خوردن ندارند سختی در حرکت و نشست و برخاست ندارند بی خوابی ندارند استرس نبودن سایز لباس را ندارند و این ها همه نعمت های الهی است که آن ها دارند و به آن توجه نمی کنند.من در اطرافیانم سراغ دارم که همیشه دوست داشت که چاق شود همه کار برای چاق شدن میکرد و همیشه هم لاغر بود من در آن زمان خبر از فرمولهای ذهنی نداشتم ولی حالا می فهمم که چرا آن فرد چاق نمیشد او فرمول ارثی بودن لاغری را داشت ولی بعد که باردار شد شروع کرد به چاق شدن که این فرمول هم در ذهن او بود که بعد از بارداری چاق میشود.به نظر من انسان باید برای خودش زندگی کند و به حرف دیگران شرایطش را تغییر ندهد چون دیگران هر روز یک حرف جدیدی برای گفتن دارند و در این میان فقط حال بد و احساس نا امیدی برای فرد میماند.
به نام خدا
خداوند را شاکرم که من را در مسیر لاغری با ذهن قرار داد تا با یادگیری آن به سمت متناسب شدن دائم گام بردارم
منم یه زمانی متناسب بود. ولی دیگران خیلی به من فشار آوردن که چاق شو. اونقد تکرار کردن که من راهی باشگاه شدم برای چاق شدن. ولی من هر کاری میکردم اصلا چاق نمیشدم. این ما بین هم شنیده بودم بعد رها کردن ورزش چاق میشی. من حتی ماه اول و دوم هم سه کیلو کم کردم. دیدم مدام لاغرتر میشم، پس بیشتر خوردم. همه چی برعکس الان بود. البته بهتره بگم برعکس چند ماه پیش…. خلاصه بعد یک سال و نیم بعد باشگاه من یه کیلو هم اضافه نکردم ولی همه میگفتن پرتر شدی. بعد چند سال، سالی یک کیلو اضافه کردم. دقیق میدونستم که هر سال یک کیلو اضافه می کنم. تا اینکه ۷ یا ۸ سال پیش اضافه وزن من شروع شد. هر بار رژیم می گرفتم دو برابر برمی گشت. الان هر کسی بخواد وزن اضافه کنه، توصیه می کنم این کار رو انجام نده و بزاره همون شکل بمونه……. ولی تاثیر گذار نیست. اونا نمیدونن چه خطری در کمین اونهاست.
فرمولهای ذهنی افراد چاق و لاغر با هم خیلی متفاوتن. ما باید فرمول های صحیح رو وارد کنیم تا با تکرار آن فرمول جدید جایگزین بشه و عادتهای اشتباه همراه فکرهای اشتباه از بین بره.
من چند سالی هست میگرن دارم. از سال قبل درمان شد و درد های وحشتناکش تموم شد. دیروز با خودم فکر کردم من چه دردهای که نکشیدم و چه شب و روزهای سختی رو چند سالی گذروندم. با مرور میگرن، دیشب درد میگرنی ام شروع شد.ذهن انسان خیلی قدرتمنده با فکر کردن حتی به دردها هم باعث میشه برگردن. از دیشب به قدرت ذهنم بیشتر پی بردم. من فقط میخوام تصویرهای لاغر کننده در ذهنم ایجاد کنم. می خوام همیشه حس خوب به خودم و بدنم داشته باشم. می خوام تصاویر افراد مانکن رو ببینم و وزن ایده عالم رو روی ترازو تصویر سازی کنم. می خوام چربی سوزی بدنم و تصویر سازی کنم. می خوام همه چیو متناسب ببینم. می خوام به غذاها برچسب لاغر کننده ای بزنم.
قطعا هر چی رو بخوای بدست میاری. من میدونم هر غذای که بخورم تبدیل به انرژی میشه و مابقی اون از طریق بدن دفع میشه.
نشان های دریافت شده
باسلام خدمت استاد عزیز وهمراهانگرامی
در مورد این فایل بسیار جالب من اینو برداشت کردم
وخودم هم در اطرافم دارم میبینم تفاوت ذهن افرادی که مثل ما اضافه وزن دارن ..وافراد که لاغر هستند در حدی که لاغریشون رو دوست ندارن وواقعا از نظر من بعضیا دیگه زیادی لاعر هستند حتما اونا هم وقتی خودشون رو میبینن ومقایسه میکن دوست دارن کمی پرتر باشن
واکثرشون که من باهاشون صحبت میکنم میگن ما هر چقد تلاش میکنیم با خوردن وکارهای دگه چاق بشیم نمیتونیم درست نقطه مقابل ما که اضافه وزن داریم
وبا حضور در سایت استاد عطار روشن وآگاهی در این زمینه دیگه میدونیم که تفاوت در فرمولهای سفت وسختی هست که در ذهن ما واونا فیکس شده
وباعث به وجود آمدن این فیزیک برای ما واون فیزیک برای افراد لاغر میشه …
نه اینکه اونا آدمای باراده ای هستن نه کم میخورن
نه هر روز روزه هستن .نه ورزشهای سختمیکنن .نه دمنوش میخورن .حتی دوست من بعد لز زایمان فک نکنم دو کیلو هم اضافه کرده باشه به خدا همون ۵۰ کیلو که بود الانم هست .خوردنش همکه سر جاشه ..وخیلی داره تلاش میکنم ولی مثل ما که خیلی سخت این باورها رو باور کردیم اونا هیچ فرمولی در مورد چاقی ندارن …
واگه به قول استاد اونا فرمول چاقی رو یاد بگیرن کنترلش سخته..حالا نا رو به تناسب میریم ولی اونا به سوی چاقی با همه ی درد سرهاش میرن
مایی که داریم از اون سختیها فاصله میگیریم ولی برعکس اگه کسی فرمول چاقی ذخیره کنه وازش استفاده کنه دیگه اوضاعش خیلی بد میشه
خدا رو شکر که ما دیگه از دست خودمون ناراحت نیستیم که چرا اَافه وزن داریم
وخودمو رو سرزنش نمیکنیم وحالمون بد نیست
از لحظه ای که دیگه تو سایتتناسب فکری وقتمیگذرونیم ومیدونیم علت چیه وحسادت نمیکنیم
ودنبال این هستیم که هر روز فرمولهای جدید وبه درد بخور ذخیره کنیم
خدا رو شکر
ذهن فرد چاق پر از فرمولهای چاقی هست مثلا پرخوری ،پرخوابی،ارث، و ذهن فرد لاغر پر از فرمولهای لاغری هست یا حداقل فرمول چاقی ندارد،مثلا طرف اعتقاد داره من هرچی بخورم چاق نمیشم ،من ارثی لاغرم تمام خانوادم و فامیل لاغرن .
یکی از خانومای فامیل که خیلی لاغر بود و مادرش همیشه نگران لاغریش بود و معتقد بود بچه هایش ضعیفن ،خیلی با مادرش میرفت دکتر تغذیه برا چاقی،و حتی پیش عطاری هم رفته بود و دارو گرفته بود ،یه بار دیدمش نسبت به قبل چاق شده بود اما اصلا بهش نمیومد و با اینکه خواست خودش بود اما ظاهر زشتی پیدا کرده بود بعد چند وقت دوباره برگشته بود به همون تناسب قبلی و انگار نه انگار که اون همه دکتر رفته و هزینه کرده برا چاق شدن ،چون واقعا ذهن لاغری داشته و هیچ فرمول چاقی در ذهنش نبوده ،بنابراین چاقیش دووم نیاورده بود و دوباره لاغر شده بود و الان با اینکه ازدواج کرده و بچه هم داره همچنان لاغره و فکر نمیکنم دیگه دنبال چاق شدن بره ،چون با همون چند ماهی که چاق بودن رو تجربه کرده بود فهمید در چاقی زیبایی و سلامتی بیشتری پیدا نمیکنه.