شاید سالهاست با اضافهوزن درگیری…
بارها رژیم گرفتی، ورزش کردی، قرص و دمنوش امتحان کردی… ولی ته دلت هنوز مطمئن نیستی چرا هیچچی نتیجه نمیده 😞
💭 واقعیت اینه که خیلی از ما چاقی رو آگاهانه انتخاب نکردیم. بدون اینکه بفهمیم، وارد مسیرش شدیم. ولی حالا وقتشه…
🔔 وقتشه یه تصمیم متفاوت بگیری
🧠 وقتشه که انتخاب آگاهانه برای لاغری رو وارد زندگیت کنی
✨ این یعنی:
نه از روی اجبار، نه برای قضاوتها، نه برای لباسای تنگ…
بلکه برای:
🌱 آرامش درونی 🎈 سبکتر شدن 💖 و عاشقانه زندگی کردن

چاقی آگاهانه نبوده، ولی لاغری باید آگاهانه باشه
خیلیهامون از همون کودکی، بدون اینکه بدونیم، وارد مسیری شدیم که به چاقی ختم شد 🍭 نه از روی انتخاب، نه از روی آگاهی… بلکه فقط چون محیط و شرایط اینطوری بود:
🍚 سبک تغذیهی خانواده
🍬 جایزه گرفتن با شیرینی و خوراکی
😣 فشار اطرافیان برای “بیشتر بخور تا قوی بشی”
🫣 مقایسه شدن با بقیه و نادیده گرفتن احساس واقعی گرسنگی یا سیری
❌ هیچکس ازمون نپرسید:
“آیا حاضری چاق بشی؟”
ما فقط اجرا کردیم. فقط خوردیم. فقط تکرار کردیم. و همین تکرار شد فرمول ذهنی چاقی!
اما حالا دیگه وقتشه…
وقتشه که با جرأت، با آگاهی و با عشق به خودمون بگیم: 🌟 “من میخوام انتخاب آگاهانه برای لاغری داشته باشم!”
نه یه انتخاب موقتی، نه از روی اجبار یا ترس.
بلکه انتخابی که از دل بیاد… از درک واقعی شرایط فعلی و پذیرش مسئولیت کامل زندگیمون 🧠💖
✅ انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی چی؟
یعنی از این به بعد:
👂 به حرف بدنم گوش بدم، نه برنامه رژیمهای عجیب
💭 با ذهنم همراه باشم، نه دشمنش باشم
🧘♀️ برای خودم تصمیم بگیرم، نه برای نگاه دیگران
وقتی انتخاب آگاهانه برای لاغری رو وارد سبک زندگیمون میکنیم، دیگه لازم نیست با خودمون بجنگیم.
دیگه خبری از “نخوردنِ با زور” یا “ورزش از روی اجبار” نیست.
جای اونها رو میدیم به:
☕️ انتخابهای کوچک اما پیوسته
🌈 توجه به احساسات درونی
✨ هر قدمی که با آگاهی برداشته میشه، هزار بار ارزشمندتر از قدمهاییه که با اجبار برداشته میشن.
و تو الان این فرصت رو داری که قدم بذاری تو مسیری که واقعاً ازش لذت ببری…
پس بیا با صدای بلند دوباره بگیم:
“من لاغری رو آگاهانه انتخاب میکنم!” 💫

قدرت انتخاب، خاص انسانه 👤
تا حالا به این فکر کردی که چرا پرستوها هر سال همون مدل لونه رو میسازن؟ 🕊️
یا چرا شیرها توی طبیعت همیشه یه سبک شکار دارن؟ 🦁
چون غریزه دارن… نه قدرت انتخاب!
🌟 ولی ما چی؟
ما انسانیم… با یه هدیه بزرگ از طرف آفرینش: قدرت انتخاب 🙋♀️
ما میتونیم تصمیم بگیریم چی بپوشیم، کجا زندگی کنیم، با کی وقت بگذرونیم و حتی چی بخوریم یا نخوریم.
✋ یعنی چی؟ یعنی وقتی همه دارن برای لاغری رژیمای سخت و خستهکننده میگیرن،
تو میتونی انتخاب آگاهانه برای لاغری داشته باشی 😌 نه از روی ترس، نه به اجبار، نه برای تأیید دیگران…
بلکه از روی عشق به خودت ❤️
✅ یعنی گوش بدی به نیازهاش، نه به وسوسهها
✅ یعنی از خوردن لذت ببری، نه احساس گناه کنی
✅ من مجبور نیستم مثل اطرافیانم پرخوری کنم
✅ لازم نیست هر خوراکی خوشمزهای رو امتحان کنم
✅ قرار نیست خودمو با دیگران مقایسه کنم
ماها معمولاً فکر میکنیم تغییر باید از بیرون بیاد. ولی وقتی انتخاب آگاهانه برای لاغری رو شروع میکنی، خودت تبدیل به عامل اصلی تغییر میشی ✨
تو دیگه منتظر رژیم معجزهآسا یا قرص جادویی نیستی. تو منتظری خودت رو بهتر بشناسی و انتخابهات رو ارتقا بدی.
و این یعنی آزادی واقعی ❤️

ذهن ناخودآگاهت مثل یه سیستم قدیمیه 💾
تا حالا شده گوشی یا کامپیوترت هنگ کنه و دیگه درست کار نکنه؟ 🤯 همونجوری ذهن ما هم میتونه هنگ کنه و گیر کنه!
ذهن ناخودآگاه ما مثل یه سیستم قدیمی کار میکنه که پر شده از باورهای تکراری و قدیمی که همیشه بهمون فرمان میده.
این باورها مثل ویروسهای نرمافزاری هستن که جلوی بهروزرسانی و پیشرفت ذهن رو میگیرن 🚫🧠
🔸 باورهایی مثل:
- “چاقی توی ژن ماست و هیچ کاری نمیشه کرد”
- “من همیشه گرسنهم و نمیتونم جلوی اشتها رو بگیرم”
- “لاغر شدن برای من خیلی سخته و غیرممکنه”
اینها همون باورهای مخرب و قدیمی هستن که ذهن ناخودآگاهت رو برنامهریزی کرده و باعث شده مسیرت به سمت چاقی ادامه پیدا کنه.
مثل ویروسهایی که توی سیستم میمونن و اجازه نمیدن برنامههای جدید اجرا بشن، این باورها هم جلوی تغییر مثبت رو میگیرن.
اما خبر خوب اینه که تو هنوز هم قدرت داری! 💪
تنها راه پاک کردن این باورهای مخرب، انجام یک کار ساده اما عمیقه:
✨ انتخاب آگاهانه برای لاغری ✨
این انتخاب یعنی هر روز، با اراده و آگاهی بگی:
- “من قدرت انتخاب دارم”
- “من میتونم ذهنم رو دوباره برنامهریزی کنم”
- “من برای خودم دارم لاغر میشم، نه کسی دیگه”
هر بار که این جملات رو تکرار میکنی، مثل یه آنتیویروس ذهنی عمل میکنن و ویروسهای مخرب رو از ذهن ناخودآگاهت پاک میکنن 🧹🧠
وقتی این فرمولهای جدید رو وارد ذهن ناخودآگاهت میکنی، اون موقع هست که تغییر واقعی شروع میشه.
🔄 ذهن مثل یه باغچهست
اگر بذری از باورهای محدودکننده بکاری، فقط چاقی و ناامیدی رشد میکنه.
ولی اگر بذری از انتخاب آگاهانه برای لاغری و باورهای مثبت بکاری، هر روز بیشتر به سمت سبک زندگی سالم و متناسب پیش میری 🌱🌻
✨ انتخاب آگاهانه برای لاغری فقط برای خودت باشه
اگر دلیل اینکه دنبال لاغری میری فقط این باشه که همسرت خوشش بیاد، یا فقط بخوای دوستات رو قانع کنی که میتونی تغییر کنی، یا بخوای به حرفهای منتقدها جواب بدی…
💔 باور کن، خیلی زود خسته میشی، ناامید میشی و احساس شکست میکنی.
چون این نوع لاغری، انتخاب واقعی تو نیست، بلکه یه تلاش برای جلب رضایت دیگرانه که نمیتونه پایدار باشه.
اما وقتی که واقعاً واقعاً بخوای برای خودت لاغر بشی، برای اینکه حس بهتری داشته باشی، برای اینکه هر روز که تو آینه نگاه میکنی، عاشق بدنت بشی. اون موقع هست که این انتخاب تبدیل میشه به یه دوست همیشگی و همراه وفادار 🎯
انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی تو با تمام وجود، برای خودت تصمیم میگیری، نه برای قضاوت بقیه.
نه برای فشارهای بیرونی، نه برای هیچ توقعی جز خوشحالی و سلامت خودت.
وقتی این انتخاب از درون قلبت باشه، حتی وقتی سختی و چالش پیش میاد، تسلیم نمیشی.
چون این انتخاب، بخشی از هویت تو شده.
پس یادمون باشه:
💡 انتخاب آگاهانه برای لاغری زمانی ارزشمند و پایدار میشه که فقط برای خودت باشه.
وقتی که هدف واقعی تو،
خوشحال بودن، سلامت داشتن و دوست داشتن خودته،
اون موقع مسیر لاغری تبدیل میشه به یه مسیر پر از عشق، آرامش و انرژی مثبت 💖✨
بدنت، شخصیترین دارایی توئه 🔐
بدنت مثل یه گنجینهست، یه دارایی خیلی خاص که فقط مال خودته.
هیچکس نمیتونه به جای تو غذا بخوره، بخوابه یا ورزش کنه 🛌🍎 تمام لحظهها و تصمیماتی که مربوط به بدنت میشه، فقط به خود تو مربوطه!
🪞 بدنت مال توئه.
این بدن، جاییه که زندگی تو توش جریان داره.
🧬 تجربههات با این جسم، منحصربهفرد و فقط مخصوص توئه.
هیچکس نمیتونه دقیقاً احساس تو رو داشته باشه یا جای تو تصمیم بگیره.
پس چرا اجازه بدی دیگران انتخابها و تصمیمهای مربوط به بدنت رو برای تو بگیرن؟
چرا باید تحت تأثیر حرفها و نظرهای دیگران قرار بگیری وقتی که تو حق داری بهترین انتخابها رو برای خودت داشته باشی؟
✍️ تمرین طلایی: احساس مالکیت ❤️🔥
یه لیست ساده ولی بسیار مهم بنویس از چیزهایی که کاملاً شخصی و متعلق به تو هستند:
- شماره موبایلت 📱
- رمز کارت بانکیات 💳
- مسواکت 🪥
- و البته، مهمتر از همه… بدن خودت! 💪
✅ این تمرین باعث میشه ذهنت بتونه باور کنه که تو کاملاً حق داری کنترل بدنت رو خودت به دست بگیری.
این یعنی اولین قدم بزرگ در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری رو برداشتی!
وقتی باور کنی که بدنت مال توئه و هیچکس حق نداره در انتخابهاش دخالت کنه، اون وقت آگاهانه و با قدرت، مسیر لاغری رو انتخاب میکنی.
این انتخابِ تو، انتخابی که برای خودت و آیندهات میکنی، بهترین هدیهایه که میتونی به خودت بدی 🎁✨
🧘♀️ احساس خوب، راز پایداری لاغری ذهنیه
ما نمیخوایم مواد غذایی رو دشمن بدونیم 😠❌
خیلی وقتها فکر میکنیم مواد غذایی، مخصوصاً خوراکیهای خوشمزه مثل شکلات و غذاهای چرب و شیرین، دشمن ما هستن و باید ازشون دوری کنیم.
اما حقیقت اینه که انتخاب آگاهانه برای لاغری یعنی رابطهای سالم و دوستانه با غذا داشته باشیم، نه ترس و عذاب وجدان.
🍫 مثلاً اگه شکلات خوردی، باید یاد بگیری که از خوردنش لذت ببری، نه اینکه بعدش تا شب با خودت بجنگی و عذاب وجدان داشته باشی.
اینکه بخوای به خودت بگی:
“چقدر احمقم که شکلات خوردم!”
یا “الان همه تلاشم به باد رفت!”
فقط باعث میشه مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری سختتر و پرچالشتر بشه.
✅ راز اصلی موفقیت در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری اینه که بتونی از احساسات منفی و حس گناه، یه فرصت برای رشد و انتخابهای بهتر بسازی.
وقتی یاد بگیری احساس بد ناشی از خوردن بیش از حد یا انتخابهای نادرست، نمیتونه تو رو از مسیرت خارج کنه، اون موقع دیگه هیچ چیزی جلوی پیشرفتت رو نمیگیره.
پس همیشه یادت باشه:
🌟 در مسیر انتخاب آگاهانه برای لاغری، هیچ چیز قطعی نیست،
🌟 هیچ شکست بزرگی وجود نداره،
🌟 فقط انتخابهای پیوسته و آگاهانهست که مسیرتو میسازه.
🌈 جمعبندی: تو انتخابگر مسیرت هستی!
لاغری فقط یه هدف فانتزی و دور از دسترس نیست،
لاغری یه مسیر ذهنیه، یه سفر عمیق که با انتخاب آگاهانه برای لاغری شروع میشه و هر روز با تصمیمهای کوچک و بزرگت ساخته میشه. 💡✨
“من انتخاب آگاهانه برای لاغری دارم، چون من لایق بهترینها هستم.” 🌟💪
یاد بگیر که قدرت ذهن در دست توئه، و تو بهترین تصمیمها رو میتونی برای سلامتی و زندگی بهتر بگیری.
مسیر لاغری با ذهن، مسیر توست و تو همون کسی هستی که راهش رو روشن میکنه! 🚀🌈
پس هر روز با این حس و انرژی مثبت بیدار شو و با خودت بگو:
💬 “من صاحب انتخابم، و انتخاب من آگاهانه و برای لاغریه.”
💬 “من مسیر خودم رو میسازم و لایق بهترینها هستم.”
همیشه به خاطر بسپار که:
✨ مسیر لاغری با ذهن، یه مسیر عاشقانه و آگاهانهست،
✨ و تو قهرمان این داستان هستی! 🦸♀️🦸♂️
منتظر کامنتهای شما هستیم! 💬👇
همراه همشگی شما: رضا عطارروشن
امتیاز 4.57 از 47 رای
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!



نشان های دریافت شده
سلام ما وقتی تومسیراموزش ذهنی قرارگرفتیم بایدیادبگیریم انچه توفایل ها اموزش داشته میشه زبان لاغری خیلی مهمه وما برا خودارزش قایل بشیم وقتی به مهمانی رفتیم قرارنیست هرچی بودبخوریم بفکرسلامتی باشیم مخصوصا تناسب اندام من خودم فکرمیکردم هرچی سرسفره هست روبخورم یا تویخچال وقتی خوراکی هارومیدیدم وسوسه میشدم وتااخربایدمیخوردمش وقتی واردسایت شدم شروع کردم به یادگیری ودرحال حاضر چالش تغییرعادتهاروشروع کردم خیلی خوبه وبمن داره کمک میکنه که عادتهای بدموبزارم کنار وییادبگیرم مثل یک فردمتناسب غذابخورم ورفتارکنم درموردنذری ها هم رفتارخوبی نداشتم ولی الان نه یادگرفتم موقع گرسنگی بخورم نه درزمان سیری بخوام بخورم بایک روزودوروز هم نمیشه گذاشت کنارباید تومسیربودوتمرین وتکرارکرد بدن ماسطل زباله نیست بدن ما ارزشمنده من یادگرفتم بگم سیرم باذهنم تصویرسازی انجام بدم
نشان های دریافت شده
حتما شما هم شنیدین که میگن :
“ تو زندگی فقط دوتا مورد هست که دست شما نیست ، زمان اومدن تون به این دنیا و رفتن تون از این دنیا ، البته دور از جونتون . بقیه موارد زندگی هررررر چیز دیگه ای که هست در انتخاب شما و در اختیار شماست .”
دقیقا همینطوره .همه ی موارد زندگی انتخاب شون دست خودمونه ممکنه مثلا بگید : نه ، من اسمم انتخاب خودم نبوده ! درسته . ولی چند نقر اطراف تون میشناسین که اسمشون ، حتی فامیل شون رو هم عوض کردند .
یا بگید انتخاب محل تولدم دست من نبوده . اینم درسته . ولی میلیون ها نفر آدمی که هرسال از کشور خودشون به سایر مناطق دنیا مهاجرت میکنن و اونجا رو برای زندگی انتخاب میکنند چی ؟ تازه اخیرا بعضی ها برای رفتن به مریخ هم ثبت نام کردند ! 😆
از این دست مثال ها تا دلتون بخواد داریم ، رنگ چشم ؟ با لنز رنگی عوض میشه . رنگ موها ؟ به نزدیکترین آرایشگاه محل تون مراجعه کنین . اصلا آقا مایکل جکسون که رنگ پوستش هم عوض کرد !!!😂😂
در سایر موارد هم انتخاب با شماست : دوست ، همسر ، مدرسه ، رشته تحصیلی ، دانشگاه ، شغل ، ماشین ، لباس ، و …
و یکی از مهمترین انتخاب ها که اختیارش دست خودمونه انتخاب سبک زندگی مون ، تغذیه مون و تناسب بدن مون هست .
من که یادم نمیاد توی این همه سال کسی من رو جایی حبس کرده باشه و به زور و تهدید ، صبح تا شب خوراکی های متنوع به خورد من داده باشه و چاقم کرده باشه 🙄 یا یادم نمیاد کل مدت عمرم که چاق بودم ، یه نفر برای آزار و اذیت کردن ام ، من رو به خوردن های متعدد و مکرر انواع خوراکی و نوشیدنی مجبور کرده باشه ! نه ، یادم نمیاد 🤔
اتفاقاً من هر بار که غذا خوردم خیلی هم کیف کردم ، هر بار کیک و شیرینی خوردم خیلی هم لذت بردم ، هر بار که سیر بودم و باز خوراکی دیگه ای رو میخواستم مازاد بر حجم شکم ام بخورم ، یه ظرفیت تازه برای غذای جدید تو معده ام باز میکردم و میخوردم و کیف هم میکردم . یعنی هر بار با انتخاب خودم و اختیار خودم اینکار رو کردم .
بله ، درسته . من با دست خودم و به اختیار خودم اینکار ها رو کردم . هیچ کس دیگه ای هم توی این جریان مقصر نیست
ممکنه الان بگید : آخه من چه تقصیری دارم ؟ وقتی توی خونه همیشه یک کابینت پر از خوراکی های متنوع داشتیم ؟ وقتی مادرم با اون دستپخت بی نظیر و رنگ و بوی غذاهای مختلفش برامون سفره میچید؟ میتونستم نخورم ؟ یا مادر بزرگم که همیشه توی خونه اش پر از انواع آش و آبگوشت و شله زرد و حلوا و کاچی و شیرینی های سنتی و خونگی بود و اگه نمیخوردم ناراحت میشد ! چیکار میکردم ؟ دلش رو میشکوندم ؟ یا بوفه ی مدرسه یادت نیست ؟ بوی ساندویچ کالباس هایی که آدم رو مست میکرد و برای خوردن شون آدم رو از خود بیخود میکرد ؟
حالا از شما میپرسم : تو خانواده تون ، همه ی خواهرها و برادر هاتون هم چاق بودند ؟ پدر و مادر عزیز تون چی ؟ اضافه وزن داشتن ؟ خاله ها و دایی ها و عمو و عمه هاتون چی ؟ همه شون چاق بودن ؟ یا هم مدرسه ای ها و همکلاسی هاتون چی ؟ اونا هم همگی چاق بودن ؟ یا اصلا خودتون چی ؟ خودتون هم از اون زمان بچگی که یادتون میاد چاق بودید ؟
نع ! نه عزیز من ، امکان نداره همه پاسخ هاتون به سوال های بالا بله باشه . این حرفا درستدنیست . البته الان میدونم درست نیست ها . چون منم یه آدم چاق و افسرده و بی انگیزه بودم که هزار راه رو رفته بودم و آخر سر ، خسته و درمونده ، خدا در رحمتی رو برام گشود و به این سایت هدایت شدم .منم مثل بقیه مون که الان اینجا هستیم سالها مشابه همین حرف ها و بهانه ها رو برای چاقی و اضافه وزنم بیان میکردم .ولی الان که اومدم تو سایت تناسب فکری و اینهمه مقاله و مطلب خوندم و کاملا هم بنظرم منطقی و درست هستند توجیه شدم که ، نع ! هیچکس مقصر نبوده و نیست . عنان و اختیار بدن من و وزن من فقط دست خودم بوده و بس .
همونطور که اختیار اون خواهر لاغرت هم همین بوده ، اون دایی متناسب ات هم همینطور ، و حتی اون همکلاسی که باهات توی یک نیمکت کنارت می نشست .
همه ی این آدمها ، درست توی همون شرایطی که تو قرار داشتی بودند ، کنار تو بودند . ولی شرایط جسمی تون مثل هم نشد . حتی زمانی که بچه بودی هم توی همون شرایط اونها بودی . ولی بعد چی شد ؟ چی شنیدی که باورش کردی ؟ کدوم فکر غلط توی ناخودآگاهت نشست ؟ چه رفتار اشتباهی رو انجام دادی که اولش کلی ِلذت بردی و اینقدر تکرارش کردی که تبدیل شد به عادت اشتباه ؟ و الان چه بخوای و چه نخوای ذهن ناخودآگاهت سکان در دست گرفته و تو رو تو همین مسیر غلط پیش میبره ؟
اما یه خبر خوب واسه خودم و خودت دارم :
میتونیم سکان رو بچرخونیم و مسیر رو عوض کنیم . بله . درست شنیدی . میتونیم روی عادت های اشتباه مون خش بندازیم و مثل جابجا کردن یک نقطه که کلاً املا و معنی یک کلمه رو عوض میکنه ، کم کم روی اون عادت اشتباه خط های کوچیک بندازیم ، تا به مرور کم رنگش کنیم و تاثیرش رو از بین ببریم . میتونیم با انجام قدم های کوچیک و رفتار های درست کم کم واسه ی سیستم عصبی مغزمون برنامه ی های جدیدی ایجاد کنیم و با تکرار این رفتارهای کوچیک ، کم کم پیوند های عصبی مربوط به انجام اون رفتار رو پر رنگ و قوی کنیم و در نهایت با استمرار و تکرار اون رفتار ، اون رو در قالب عادت جدید و درست به دست های پرقدرت ناخدای متبحر ذهن ناخودآگاه مون بسپریم تا خودش با نقشه ی جدیدی که بهش دادیم ما رو به سرزمین تناسب و گنج سلامتی برسونه .
و فراموش نکن که مثل دفعه ی قبل که با لذت و کیف و خوشحالی خودمون مسیر چاقی رو انتخاب کردیم ، این بار هم جاده ی سلامتی و تناسب رو خودمون انتخاب میکنیم . البته با یک تفاوت بسیار بزرگ : ما این بار چراغ های پرنور آگاهی و اطلاعات رو در تمام طول جاده در اختیار داریم و میتونیم با لغزش کمتر ، زمان سریع تر ، و سرعت بالاتری به هدف و مقصد مون برسیم .فقط استمرار و تکرار رو یادمون نره .
آماده ای ؟ پس با قدرت و البته با لبخند ، “ بزن بریم به سرعت برق و باد ، بزن بریم از اینجا …😃🏃♀️🏃♂️ “
اسناد عطار روشن ، ممنون از مطلب عالی و آگاهی بی نظیری که در اختیارمون قرار دادید.
برقرار باشید .
یا حق .
نشان های دریافت شده
سلام وظیفه ماانسانها مواظبت کردن ازاین جسم که خدابماداده وما تادریک مهمانی که نیریم چندین مدل میبینیم غذاروفوری وسوسه میشیم وشروع میکنیم به پرخوری کردن ویادرموردغذاهای نذری هم همینجورگرسنه بودیم بخوریم اونم درحدنیاز وقتی سیرهستیم لزومی نداره بخوایم پرخوری کنیم براخودارزش قایل شدن بدن ماسطل اشغال نیست هرچیزی واردبدن مابشه ماباتمرین وتکرارمیتونیم بمروراین عادت هاروتغییربدیم مهمترین اولویت مابایدتناسب اندام باشه
نشان های دریافت شده
با سلام حق انتخاب داشتن یک نعمت بزرگ الهی هست که خداوند برای سایر موجودات قرار نداده اونها بر اساس غریزه خود همگی به یک صورت کاملا واحد عمل میکنند در حالیکه انسان
دارای قدرت انتخاب هست ومیتونه بین گزینه های فراوان براساس علاقه خودش انتخاب کنه
حال آنکه این قدرت انتخاب باعث گستردگی پیشرفت در جهان ما میشه ولی ما باید توجه کنیم یکسری موارد که به ما حق انتخاب داده شده عمومی هست ومربوط به جمع افراد میشه ولی یکسری موارد فقط مختص خود فرد میشه وکاملا شخصی هست ودیگران نمیتونند در مورد اون تغییری ایجاد کنند مثلا هضم غذا برای یک فرد فقط مربوط به خودش هست وکسی در هضم وجذب غذا برای دیگری نمیتونه کمکی بکنه!!!!!
موضوع تناسب اندام هم یک مسئله کاملا شخصی هست اضافه وزن من وفشاری که به قلب وریه وزانوی من وارد میکنه این فشار رو نمیتونم با حتی همسرم نصف کنم !!!!این فشار به من وارد میشه وبس !!!!!
پس این بامن هست که لاغری رو انتخاب کنم یا چاقی؟واین رو هم در انتخابهایم در برابر موادغذایی پیاده کنم البته تا قبل از این آگاهی من چاقی رو انتخاب میکردم وهر چیزی رو که چشمم میدید حتما میخوردم ولی خدارو شکر حالا مدتی هست که تغییر کردم وهمه چیزی که ببینم رو سریع نمیخورم به خودم این حق انتخاب رو دادم بین دیدن وخوردن فاصله میندازم واز خودم میپرسم الان گرسنه ای یا میخوای برای تنوع بخوری؟وتقریبا همیشه هم جوابم اینه نه گرسنه که نیستم پس چشمهامو متوجه چیز دیگه میکنم وجالب اینه به محض رو برگردانی میل به خوردنم هم فروکش میکنه ،چیزی که قبلا اصلا امتحان نمیکردم بلافاصله به میلم جواب خوردن میدادم این هم یکی از پیشرفتهام در این دوره هست که دوست داشتم عنوان کنم تا شاید باقی دوستان استفاده کنند واونها هم حس موفقیت رو تجربه کنند🤩
نشان های دریافت شده
سلام به همگی
باید علاوه بر تمام فایل هایی که هر روز گوش میدهم این فایل رو هم گوش کنم چون هم زیبا و هم حال خوب کن بود و سوال تمام افراد چاق که چی بخورم رو داد
به اندازه ی نیاز بدنت بخور و بقیه رو انتخاب کن و بدون که قدرت دست توست که میخواهی چاق بمانی یا متناسب شوی خیلی عالی بود
خدایا شکرت ۲۲۰
به نام خدا
از روزی که وارد این سایت شدم، هدفم تناسب اندام بود. به مرور متوجه شدم قدرت دست خود منه. بنابراین تمام سعیم رو می کنم تا بیشتر یاد بگیرم.
خیلی جالبه تا همین امروز که سیر بودم، می گفتم سیرم و غذایی نمی خوردم. ولی حالا در زمان مواجهه با مواد غذایی باید بگم تو تناسب اندام رو میخوای یا عذاب وجدان بعد از خوردن.
اگر وارد این سایت نمیشدم هیچ وقت نقطه گرسنگی رو پیدا نمیکردم. من همیشه سیر بودم و طبق عادت میخوردم. ولی الان نه وقتی گرسنه باشم به اندازه نیاز بدنم میخورم. اضافه هم نمیخورم چون میدونم یک ساعت بعد همه هضم میشن. بدن من سطل زباله نیست. من به بدنم احترام میزارم. اگه این روزا به راحتی خوراکی های مختلف نمیخرم به خاطر اینه که یادگرفتم انتخاب درست داشته باشم. وااااای چه روزهایی داشتم وقتی بوی غذای نذری میامد با اینکه سیر بودم ولی من میخوردم. زمانی هم جایی،می رفتیم که نذری بود تا ته ظرف رو میخوردم. چون میخواستم دور ریخته نشه. چه رفتارهای اشتباهی داشتم.
امروز ظهر کشک بادمجون داشتیم ولی چون روغن داشت به راحتی گفتم نمی خورم چون حالم با روغن بد میشه و دو تا تخم مرغ آب پز کردم ولی یه دونش رو خوردم. چون با همون یه دونه سیر شدم. نوشتن خیلی کمک می کنه به انتخاب کردن. خیلی وقت بود توی ذهنم که دو تا تخم مرغ اب پز سنگینه. امروز به راحتی یه دونه رو نخوردم.
در رابطه با چربی های دور شکم و پهلو هم میخوام بنویسم. چربی های دور شکم و پهلو قدیمی نیستن. بلکه برای همین چند روز گذشته هستن که من با افکارم اونا رو نگه داشتم. حالا هم میدونم چربی ها مدام در حال تبدیل شدن به انرژی هستن و هیچ چربی سالها باقی نمیمونه. اگه زمانی گفتم، اولین قسمت بدن من که بزرگ شد شکم پهلوهام بود، الان میگم اولین قسمت بدن من که متناسب میشه شکم پهلوهام هستن. من برای راه رفتن کار کردن حتی نوشتن و تنفس به انرژی نیاز دارم. بدنم این انرژی رو از طریق همین چربی ها آزاد می کنه. باعث رها شدن چربی ها و تناسب اندام من میشه.
کارهای که با شروع چالش انجام دادم این بود
من انتخاب کردم در زمان سیری نخورم
من انتخاب کردم ریزه خواری نکنم
من انتخاب کردم به اندازه نیاز بدنم بخورم
من انتخاب کردم به جای پرخوری نخوردن رو انتخاب کنم
من انتخاب کردم روی غذا آب نخورم چون شکم درد میگیرم
من انتخاب کردم چای در استکان کوچک بخورم چون شکمم درد میگیره
من انتخاب کردم نیمه شب ها نخورم چون سیرم و اون اضافه هست(هنوز کامل به نخوردن نرسیدم. گاهی اوقات بیدار میشم و میخورم)
من انتخاب کردم غذای های سرخ کردنی نخورم چون روغن حالمو بد می کنه.
من انتخاب کردم هر غذایی هر چند که خوشمزه بود به اندازه نیاز بدنم بخورم. چون مزه از یاد میره و رنج از خوردن منو اذیت می کنه
به مرور میخوام نخوردن هامو زیاد کنم. با تکرار و نوشتن اون به صورت ناخودآگاه انجام میدم
نشان های دریافت شده
سلام ماباید به این بدنی که خدای مهربان بماداده احترام بزاریم بدن روسطل اشغال فرض نکنیم هرچه موادخوراکی روواردش نکنیم وبعدعذاب وحدان نیادسراغ ما ماباید یادبگیریم مواظب سلامتی جسم باشیم ورزش ورژیم تاثیرنداره فقط لاغری باذهن تناسب شخصی هست هرکسی بایدمواظب تناسب خودش باشه ما چه به مهمانی یاهرجا میریم نبایداسیر خوراکی های رنگارنگ بشیموبگیم یک شبه یاپولشودادی بخوایم پرخوری کنیم میتونیم طبق نیاز بخوریم بایدهمونحاازخودسوال کنیم شکم مهمه یاتناسب مهمه هرچیزی بخوریم مزه ش ناندگارنیست زودگذره فقط اون عذاب وحدان ادمو داغون میکنه پس ماتناسب روبایداولویت قراربدیم ومن خودم جزافرادی بودم میگفتم چون مهمانی اومدم یک شبه بایدبخورن یارستوران چون پولشودادم یاغذای نذری رومیگفتم باید بخورم ثوابه نلایدغذای اضاف واردبدن کنیم همه مراسمات گذرراهستن همه شادیها تمام میشه ماباید تابع جسم خودباشیم این روش ها نیاز به تمرین تکرارداره
نشان های دریافت شده
سلام
چالش من اینو نخوردم
من از روزی که در این چالش بسیار سود مند شرکت کرده ام خیلی چیزهایی را که بر حصب عادت بی دلیل میخوردم را نخوردم
من در این مدت اخیر بسیاری از خوراکیهایی که به من تعارف شد ومن اصلا میلی برای خوردن آنها نداشتم را نخوردم
من در این ایام بیشتر از قبل به ندای درونم
گوش کردم وصدای بدن خودم را شنیدم که میگفت من سیر هستم
من امروز یک قدم مثبت دیگر به سوی سلامتی برمیدارم
وتناسب اندامم در اولویت کارهایم قرار میگیرد
من بسیار از خدای مهربان سپاسگذارم
من بسیار از استاد گرامی سپاسگذارم بابت زحمات بسیار سود مندشان
با آرزوی موفقیت وسلامتی برای همه عزیزان
نشان های دریافت شده
به نام خدا سلام استاد گرامی ودوستان هم مسیرم انتخاب لاغری درزندگی(دهم) انتخاب هر کاری درزندگی خودمان هستیم ما چاقی رو انتخاب کرده ایم وبا شنیدن دیدن و ذخیره فرمولهای ما خودمان مسئول زندگی مون هستم وباید از درون تغییر کنیم. واز راه صحیح شروع کنیم اون هم بالاغری باذهن چون بهترین ودرست ترین راه است که مرا به متناسب شدن میرساند ازتمام جنبه های زندگی به ما کمک میکند.چون باتغییر نگرش ذهنمان رو برنامه ریزی میکنیم. ونباید به خاطر دیگران متناسب باشیم باید به خاطر خودمان زندگی کنیم چون تناسب اندم شخصي هست مثل گوشی مسواک ولباس کد ملی وغیر… ونظر خودمان مهم هست نه دیگران موادغذایی چاق کننده نیستند فقط به ما انرژی میرسانند ونباید اسرف کنیم هر غذای به اندازه بدنمان بخوریم چون همیشه فراوانی هست مهمانی گذارا است طعم غذا گذارا است ناراحتی هم گذارا است بااستفاده تغییر ازبرخورد بامواد غذایی به احساس بهتر ی درباره لاغر شدن برسیم وبایداستمرار داشته باشیم چون ذهن ما درحال است وما با تکرار کردن عجله نکردن دراین راه به نتیجه میرسیم خدایا شکرت ممنونم استاد گرامی.
به نام خداوند مهربان عاشق پیشرفت ما و همیشه حاضر ،
درود و رحمت برکت سلامت نعمت ثروت لذت عزت هدایت نور آگاهی آرامش اسایش شادی خداوند جاری به زندگی شما استاد ارجمندو گرامی ،
چقدر استاد زیبا فرمودید :
انتخاب های ما شخصی هست و فقط قدرت دست خود ماست،
و تمام عوامل بیرونی گذرا هستن مثل طعمهای غذاها اما آنچه می ماند سلامتی و تناسب اندام ماست ،
و در هر شرایطی
متعهد بمانیم مسئولیت و قدرت را دست خودمون بدانیم
در صلح با تمام عالم حتی غذا و چاقی خودمان باشیم بپذیریم خودمان را
آگاهی صحیح را برداشت کنیم و قدم بگذاریم اقدام عملی درست داشته باشیم و استمرار داشته باشیم
باید اول ذهن لاغری داشته باشیم خود ب خود بدن ما لاغر میشود و عمل و رفتار ما درست میشود منتهی
خود به خود بعد از پذیرش ذهن هر دو در تکرار درست و هماهنگی باهم جلو میروند
ما باید عاشق لاغری باشیم و آسان این راه رو بدونیم و بدون تاثیر کنترل هیچ عوامل بیرونی هر چه هست از درون همان مسیر لاغری را برگردیم
بدون عجله و آرام
بگویم انتخاب من هست قدرت دست من هست مسائل من شخصی هستن
غذاها طعمشان گذراست موقتی هستن خود سالم و متناسب من برای من تا ابد می ماند
عوامل بیرونی تاثیری ندارد
مسئول منم و درون من و ذهن من
و
حتما باور کنیم :ما شجاعم همش مثبت فکر کنیم و خود را رسیده به هدف ببینیم و شکرگزار و از مسیر آسان و نزدیک حتی دور هم باش لذت ببریم همه غذاها و عادتها همه خوب هستن من اگر آنها را تکرار کنم اشکالی ندارد خدوم را میبخشم چون در مسیر یادگیری هستم و خداروشکر اما آگاه شده ام که متوجه میشم اشتباه میکنم و باز اصلاح میکنم
و حتما جبران و جایگزین بهتر رفتارمو میکنم و اگاهتر رفتار میکنم و
انتخاب من به اندازه صحیح غذا و توجه و آگاهی خود را به نقطه سیری خود میکنم منتهی آنقدر تکرار میکنم تا فرمول لاغری پررنگ شود و جلو بیاد با من همراه شود رفتار من شود به آسانی و خوشحالی ،
و
هر عادتمرا آرامآرام خدشه دار میکنم و ترکیب با فرمول لاغریم و عادتی نو تازه میسازم و به آن توجه میکنم تا اینکه کم کم کل فرمول لاغری من بشه غالب ذهن و طرز صحیح خوردن من در طی زندگیم،
من محترمم من با لیاقتم با خودم با احترام رفتار میکنم من لایق غذایی سالم و اندازه و اندامی سالم و خوش فرم و زیبا هستن ما باید بهترین حالت خود باشیم و آنقدر نو تازه و جدید میشویم آنقدر ادامه ذهن و رفتار درست را میدهیم تا اینکه تا ابد از خودمون مدام لذت ببریم بگیم انجامش دادیم ما توانا هستیم پس در زمینه های دیگه هم میتوانیم .
نشان های دریافت شده
به نام خدا سلام استاد گرامی و دوستان هم مسیرم انتخاب لاغری در زندگی (دهم) انتخاب چاقی آگاهانه صورت نگرفته باشد ولی انتخاب لاغری باید صد در صد آگاهانه شروع شود. حق انتخاب داشتن نعمت ها که خداوند در اختیار ما انسانها قرار داده است. انتخاب ما براساس علایق امکان پذیراست. وپیشرفت انسانها وگسترش به دلیل تنوع وسلیقه در انتخاب ایجاد شده است. ما درباورهای غلط در انتخاب لاغری از دیگران نظر میخواهم واوناهم راه کارهای اشتباه درباره
لاغر شدن به ماميدهند. يكي ازاون دليل هامواد غذايي راهكار هاي اشتباه كه در ذهن ما ذخيره شده وباعث شد که مابه سمت چاقی حرکت کنیم. وباید فرمولهای صحیح رو جایگزین کنیم چون نباید به نظر دیگران اهمیت دهیم وبرای زندگی کردن وياهرچیزه دیگه ای نباید به حرف دیگران توجه کرد باید خودمون باشیم وهر وقت جایی رفتیم زیادروی نکنیم وهمیشه فراوانی هست باید در انتخاب مون آگاهانه رفتار کنیم هرجا رفتیم اگه سیربودیم بگم میل نداریم هرگز نباید زیا روی کنیم. معده ما سطل آشغال نیست وهیچ غذایی مرا چاق نمیکنید این تفکر ما هست که باعث فرمولهای ذخیره شده در ذهن ماست. وباید با تمرین تکرا ر ودیدن شنیدن استمرار داشتن که به مرور درما تغییرات ایجاد میشود.به امید خدا سپاس فراوان.
سلام و درود
لطفا در نوشتن دیدگاه دقت کنید
به اشتباه دیدگاه خود را در پاسخ به دوست دیگری ثبت کرده اید
با تشکر